|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
Een halve kilo dan? |
|
wat moet je met zoveel tomaten dan, ff rounduppen en pepers zaaien! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Pastasaus maken? |
|
Het chilipeperdieet Het eten van flink hete pepers verhoogt de vetverbranding. Het is de droom van menig eetliefhebber: afvallen terwijl je een lekker pittige met gesmolten kaas overgoten burrito naar binnen werkt. Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar bevat wel een kern van waarheid. Amerikaanse onderzoekers toonden aan dat flink wat chilipepers door het eten de energieverbranding na de maaltijd kan verdubbelen. Deze week presenteren ze hun bevindingen op de Experimental Biology 2010 Meeting in Californië. Het verhoogde energieverbruik gaat gepaard met een hogere lichaamstemperatuur en wordt veroorzaakt door capsaïcine, dezelfde stof in chilipepers die ook het branderige gevoel geeft. Maar de onderzoekers wilden weten of dit effect ook opgaat voor de niet-branderige variant dihydrocapsaïcine (DHC). Ze trokken 34 proefpersonen aan die bereid waren om 28 dagen lang een vloeibare maaltijdvervanger met weinig calorieën te nuttigen. De helft van hen kreeg een variant met DHC en de andere helft een placebo. In de uren na het nuttigen van deze ‘maaltijd’ bleek de DHC-groep een twee keer zo hoog energieverbruik te hebben als de placebogroep. DHC stimuleerde het lichaam bovendien om meer eigen vetten te verbranden. Dit effect maakt DHC volgens de onderzoekers vooral interessant als toevoeging op een dieet – en dus niet om te proberen een zware vette maaltijd met een extra dosis pepers sneller te verteren. Ze voegen daaraan toe dat ze alleen de effecten van DHC direct na de maaltijd hebben bestudeerd en niet hebben gekeken naar mogelijke verschillen in lichaamsreactie op DHC tussen dunne en dikke mensen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Vergroot dat niet de kans op darmkanker? |
|
Veel tegenstrijdigheden rondom capsaicine, bij de ene studie verwekt het kanker bij de andere helpt het ertegen. Van proberen zul je leren! [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 28-04-2010 2:13] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ah, ik had begrepen dat darmkanker meer voorkomt in gebieden waar er veel peper wordt gegeten, maar dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Ik blijf wel gewoon veel pepers eten en ik zal jullie waarschuwen als het zover is. |
|
klopt, kun je idd niet teveel conclusies aan verbinden. Ook hebben ze ontkracht dat je er geen maagzweer van kun krijgen. Maarja als je er al 1 hebt is het volgens mij toch niet zo verstandig hehe. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Net wat chilipepers gezaaid, ik ben benieuwd! |
|
Wie zaait zal oogsten mn zoon. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik hoop het maar, dit is voor het eerst dat ik wat zaai. |
|
Beetje een verkeerd jaargetij, dan duurt het erg lang voor je ze hebt. Maar geduld is een schone zaak. |
|
De bedoeling was maart of mei, dus ik ben wat aan de late kant, maar het moet denk ik nog wel lukken. |
|
tis wat laat, maar de lente dit jaar was ook redelijk laat dus te vroeg poten had volgens mij ook geen zin. Tenminste ik heb een paar planten die al zijn gaan bloeien terwijl ze dat pas 3 maanden later horen te doen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ohhh spannend!!! |
|
quote: Hey, dat wil ook. Waar haal je die zaadjes? Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote: Ik heb ze gekocht bij de Makro, maar ik denk dat Varanus en Silence betere adressen hebben. |
|
quote: Makro, Makro..hmmh, niet gewoon in stad? Kan ze natuurlijk ook uit een pepertje pulken...hmh, maar dan moet je wel eerst een goed pepertje hebben, hmh, die turken hebben geen jalapenos, hm. Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
Met mijn pepers gaat het echt verbazingwekkend slecht. Na de eerste valpartijen door katten zijn er veel gestorven. Vervolgens zijn er een paar gestorven met overpotten, en een paar opgegeten door de kat. Vervolgens een paar verdroogt, en heb er nu nog maar 5 staan waarvan er 2 niet groeien en er doods uitzien. Wat een seizoen. Volgende keer pak ik het duidelijk anders aan, in een kattenvrije kamer. |
|
Katten die pepers eten? Dat geloof ik niet zo. Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
Nee, de pepers niet, maar de groeiende plantjes wel. Hier zie je de schade die 2 lieve rode katten aanrichten. |
|
Wat een zooi! I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: *mailt moddereter* hahaha FIJNE PAASEN IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Ach, ach, arme plantjes. Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |