IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Chilipepers Vorige pagina | Volgende pagina
Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-12-2009 15:31 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Kun je (spaanse) pepers eigenlijk invriezen?
Of verklooi je daarmee de hele structuur en smaak van de peper?

Als je ze zo te lang laat liggen verdrogen ze en dan is het lekkere er ook vanaf vind ik. De bite is er dan vanaf zeg maar.


 


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 30-12-2009 15:35 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Dat gaat prima. Echt vers blijven ze niet, maar wellicht goed genoeg.


Phelan
Usericon van Phelan
Posted 30-12-2009 15:37 by Phelan Wijzig reactieProfiel van PhelanQuote dit bericht

Wow, je eigen chillipepers!
Moet ik ook eens proberen! ^^

Ik maak regelmatig curry's, en hoe heter hoe liever!
Ik ben ook een grote fan van roerbakken.


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-12-2009 15:39 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Je zult nog even moeten wachten tot de nieuwe lading er is, maar echt: die pepers van Gurbe (Varanus) zijn goed! Stuk beter dan alles wat ik tot nu toe uit een winkel gehad heb aan pepers.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-12-2009 15:40 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2009 15:39 schreef Silence het volgende:
Je zult nog even moeten wachten tot de nieuwe lading er is, maar echt: die pepers van Gurbe (Varanus) zijn goed! Stuk beter dan alles wat ik tot nu toe uit een winkel gehad heb aan pepers.
+1

De flakes waren iig


 


Phelan
Usericon van Phelan
Posted 30-12-2009 15:47 by Phelan Wijzig reactieProfiel van PhelanQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2009 15:39 schreef Silence het volgende:
Je zult nog even moeten wachten tot de nieuwe lading er is, maar echt: die pepers van Gurbe (Varanus) zijn goed! Stuk beter dan alles wat ik tot nu toe uit een winkel gehad heb aan pepers.


Omnomnom!
Wat er in de winkels ligt, stelt ook niet veel voor.
Ten eerste is het meestal oud en verlept, en ten tweede komt wat ze 'Heet' noemen nog niet eens in de buurt!

Van thuis uit ben ik opgegroeid met kruidige gerechten, en bovendien gaan we vaak naar Engeland, waar het stikt van de currytentjes.
In restaurants bestel ik altijd het heetste dat ze hebben, maar het is nog nooit voorgekomen dat ik het moest laten liggen!


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 30-12-2009 17:04 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Nou, ik heb in een cocktail bar in London eens een chilishot aangesmeerd gekregen. Dacht ik dus dat het sweet chili betrof.
Dat was dus serieus wat alcohol met een enorme scheut tabasco ofzo.
PIIJHIIIJJNNN!!!
Stond een half uur later nog steeds in de fik.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-12-2009 17:06 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Gisteren Bapi Ketjap gemaakt, normaal theelepeltje of 2 erdoor heen, en wat extra sambal op 't bord. Dit keer nogal ruime eetlepel er door heen gedaan, godver, dat was heet. Maar wel lekker. En dat voor ons 2tjes


Phelan
Usericon van Phelan
Posted 30-12-2009 17:32 by Phelan Wijzig reactieProfiel van PhelanQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2009 17:06 schreef Silence het volgende:
Gisteren Bapi Ketjap gemaakt, normaal theelepeltje of 2 erdoor heen, en wat extra sambal op 't bord. Dit keer nogal ruime eetlepel er door heen gedaan, godver, dat was heet. Maar wel lekker. En dat voor ons 2tjes


Hihi, als we roerbak aten deed mijn oudste broer altijd een lepeltje sambal in zijn eten.
Toen heeft hij mij een keer wijsgemaakt dat het lekkerder was als je een heel potje erin deed, dus dat deed ik.
En toen begon ik te eten, vond het een stuk lekkerder zo, en at mijn hele bord leeg. Zat iedereen me aan te staren.
Nou ja, bleek dus de heetste Sambal Oelek te zijn die we hadden.

Sindsdien gooi ik door alle roerbakken die ik maak een shitload sambal.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 30-12-2009 19:43 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Grote jongen!


Phelan
Usericon van Phelan
Posted 30-12-2009 19:57 by Phelan Wijzig reactieProfiel van PhelanQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2009 19:43 schreef Lionheart het volgende:
Grote jongen!


Hihi!
Ik heb net toevallig een roerbak gemaakt, en nasi. ^^

Ik heb wat nieuws geprobeerd:
gefrituurde eieren op een bedje van sla erbij, met zoet-zure vissaus.
Het klinkt smerig, dat geef ik toe, maar het was erg nice.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-01-2010 14:24 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Staan inmiddels weer 18 plantjes in de vensterbank, maar het is duidelijk te vroeg nog, ze groeien erg langzaam. Maar maakt niet uit, eind februari begin ik pas met het zaaien van serieuze hoeveelheden. De mensen beginnen al te zeuren wanneer ik nieuwe heb, maar ze zullen écht nog effe geduld moeten hebben.


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-01-2010 14:25 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2009 19:57 schreef Phelan het volgende:
zoet-zure vissaus.



Sinds wanneer is vissaus zoet-zuur?
Ken ik niet.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 04-01-2010 19:43 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2010 14:24 schreef varanus het volgende:
Staan inmiddels weer 18 plantjes in de vensterbank, maar het is duidelijk te vroeg nog, ze groeien erg langzaam. Maar maakt niet uit, eind februari begin ik pas met het zaaien van serieuze hoeveelheden. De mensen beginnen al te zeuren wanneer ik nieuwe heb, maar ze zullen écht nog effe geduld moeten hebben.


Hopelijk vergeet je weer eens het credo "handen wassen voor het plassen".


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-01-2010 20:39 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Mezelf kennende gebeurt dat vast wel weer een keer ja..


spelfout weggehaald...


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 04-01-2010 20:42 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2010 14:25 schreef MMayo het volgende:
Sinds wanneer is vissaus zoet-zuur?
Ken ik niet.

Ik wel, gister nog een erg lekkere variant gehad.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-01-2010 12:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Zo de eerste 20 plantjes van dit seizoen in grotere potjes overpotten.


spelfout weggehaald...


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-01-2010 16:44 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

He dude, hoe heb je die dingen precies in pepperflakes omgetoverd? Eerste drogen, of kan ik die gewoon op een lage temperatuur in de oven mikken?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-01-2010 16:45 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

In reepjes snijden en dan een paar uurtjes op een graadje of 60 in de oven, je hoeft ze vantevoren niet te drogen hoor.


spelfout weggehaald...


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-01-2010 16:50 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Jij bent snel, zit dit topic onder je sneltoets?
Maar thanks, dan ga ik dat vandaag of dit weekend even proberen, eens kijken of ik in de buurt van die troep van jou kan komen. Vooralsnog alleen met Surinaamse pepers, mocht dat werken, dan ga ik naar andere pepers kijken.

O ja, en schiet even op met die planten van je.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-01-2010 16:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2010 16:50 schreef SQT het volgende:
Jij bent snel, zit dit topic onder je sneltoets?



Toeval


spelfout weggehaald...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 28-01-2010 17:05 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 4 januari 2010 14:25 schreef MMayo het volgende:
Sinds wanneer is vissaus zoet-zuur?
Ken ik niet.


Ligt eraan hoelang ze zich niet heeft gewassen


Against God and Government


SQT
Usericon van SQT
Posted 28-01-2010 17:54 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 28 januari 2010 16:51 schreef varanus het volgende:
Toeval

Ik heb ze net in repen gesneden. Die geur! Dat is precies de geur waar ik naar op zoek was. Er staat nu nog iets in de oven, maar ik kan ze niet wachten om ze erin te doen. Ik ben erg benieuwd.

Klant kwijt!


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 29-01-2010 13:34 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Geeft niet, ik heb er sowieso 1 of 2 bij gevonden voor de volgende ronde


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-01-2010 14:00 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Binnenkort ook maar eens kijken of we een huis tuin en keuken-peperplant kunnen aanschaffen hier Stel dat we 2 tot 4 planten nemen, wat kan je aanraden? Of is dit te weinig? En hoe zit het met soorten, meerdere, of het bij eentje houden?

Tips, Gurbe?

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 29-01-2010 14:16]


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen