|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
Dat gaat prima. Echt vers blijven ze niet, maar wellicht goed genoeg. |
|
Wow, je eigen chillipepers! Moet ik ook eens proberen! ^^ Ik maak regelmatig curry's, en hoe heter hoe liever! Ik ben ook een grote fan van roerbakken. |
|
Je zult nog even moeten wachten tot de nieuwe lading er is, maar echt: die pepers van Gurbe (Varanus) zijn goed! Stuk beter dan alles wat ik tot nu toe uit een winkel gehad heb aan pepers. |
|
quote:+1 De flakes waren iig |
|
quote: Omnomnom! Wat er in de winkels ligt, stelt ook niet veel voor. Ten eerste is het meestal oud en verlept, en ten tweede komt wat ze 'Heet' noemen nog niet eens in de buurt! Van thuis uit ben ik opgegroeid met kruidige gerechten, en bovendien gaan we vaak naar Engeland, waar het stikt van de currytentjes. In restaurants bestel ik altijd het heetste dat ze hebben, maar het is nog nooit voorgekomen dat ik het moest laten liggen! |
|
Nou, ik heb in een cocktail bar in London eens een chilishot aangesmeerd gekregen. Dacht ik dus dat het sweet chili betrof. Dat was dus serieus wat alcohol met een enorme scheut tabasco ofzo. PIIJHIIIJJNNN!!! Stond een half uur later nog steeds in de fik. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
Gisteren Bapi Ketjap gemaakt, normaal theelepeltje of 2 erdoor heen, en wat extra sambal op 't bord. Dit keer nogal ruime eetlepel er door heen gedaan, godver, dat was heet. Maar wel lekker. En dat voor ons 2tjes |
|
quote: Hihi, als we roerbak aten deed mijn oudste broer altijd een lepeltje sambal in zijn eten. Toen heeft hij mij een keer wijsgemaakt dat het lekkerder was als je een heel potje erin deed, dus dat deed ik. En toen begon ik te eten, vond het een stuk lekkerder zo, en at mijn hele bord leeg. Zat iedereen me aan te staren. Nou ja, bleek dus de heetste Sambal Oelek te zijn die we hadden. Sindsdien gooi ik door alle roerbakken die ik maak een shitload sambal. |
|
Grote jongen! |
|
quote: Hihi! Ik heb net toevallig een roerbak gemaakt, en nasi. ^^ Ik heb wat nieuws geprobeerd: gefrituurde eieren op een bedje van sla erbij, met zoet-zure vissaus. Het klinkt smerig, dat geef ik toe, maar het was erg nice. |
|
Staan inmiddels weer 18 plantjes in de vensterbank, maar het is duidelijk te vroeg nog, ze groeien erg langzaam. Maar maakt niet uit, eind februari begin ik pas met het zaaien van serieuze hoeveelheden. De mensen beginnen al te zeuren wanneer ik nieuwe heb, maar ze zullen écht nog effe geduld moeten hebben. spelfout weggehaald... |
|
quote: Sinds wanneer is vissaus zoet-zuur? Ken ik niet. |
|
quote: Hopelijk vergeet je weer eens het credo "handen wassen voor het plassen". |
|
Mezelf kennende gebeurt dat vast wel weer een keer ja.. spelfout weggehaald... |
|
quote: Ik wel, gister nog een erg lekkere variant gehad. |
|
Zo de eerste 20 plantjes van dit seizoen in grotere potjes overpotten. spelfout weggehaald... |
|
He dude, hoe heb je die dingen precies in pepperflakes omgetoverd? Eerste drogen, of kan ik die gewoon op een lage temperatuur in de oven mikken? |
|
In reepjes snijden en dan een paar uurtjes op een graadje of 60 in de oven, je hoeft ze vantevoren niet te drogen hoor. spelfout weggehaald... |
|
Jij bent snel, zit dit topic onder je sneltoets? Maar thanks, dan ga ik dat vandaag of dit weekend even proberen, eens kijken of ik in de buurt van die troep van jou kan komen. Vooralsnog alleen met Surinaamse pepers, mocht dat werken, dan ga ik naar andere pepers kijken. O ja, en schiet even op met die planten van je. |
|
quote: Toeval spelfout weggehaald... |
|
quote: Ligt eraan hoelang ze zich niet heeft gewassen Against God and Government |
|
quote: Ik heb ze net in repen gesneden. Die geur! Dat is precies de geur waar ik naar op zoek was. Er staat nu nog iets in de oven, maar ik kan ze niet wachten om ze erin te doen. Ik ben erg benieuwd. Klant kwijt! |
|
Geeft niet, ik heb er sowieso 1 of 2 bij gevonden voor de volgende ronde Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
Binnenkort ook maar eens kijken of we een huis tuin en keuken-peperplant kunnen aanschaffen hier Stel dat we 2 tot 4 planten nemen, wat kan je aanraden? Of is dit te weinig? En hoe zit het met soorten, meerdere, of het bij eentje houden? Tips, Gurbe? [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 29-01-2010 14:16] |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |