IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Chilipepers Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-01-2010 14:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Heb wel wat zaad voor je (wacht op flauwe opmerkingen...). Doe me je adres nog een keer, stuur ik een paar soorten op.



[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 29-01-2010 14:17]


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-01-2010 14:17 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2010 17:54 schreef SQT het volgende:

Klant kwijt!


Maakt niet uit, is maar hobby.


spelfout weggehaald...


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-01-2010 14:26 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2010 14:16 schreef varanus het volgende:
Heb wel wat zaad voor je (wacht op flauwe opmerkingen...). Doe me je adres nog een keer, stuur ik een paar soorten op.




Edit:
http://www.tuinspul.nl/tuinspul/catalog/product_info.php?cPath=30_97&products_id=60

Is zoiets wat? (Ben me nu volop aan het inlezen)

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 29-01-2010 14:28]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-01-2010 19:48 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Dat kasje? Ja hoor, geen probleem. En zie je mail...


spelfout weggehaald...


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 29-01-2010 20:21 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Duur bakje, dat kun je net zo goed improviseren met een plastic bakje en wat doorzichtig plastic.


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-01-2010 22:28 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 29 januari 2010 14:17 schreef varanus het volgende:
Maakt niet uit, is maar hobby.

Schrikbarend wat je overhoudt van een zak pepers. Het is nog niet eens een potje vol.

Het drogen ging trouwens niet helemaal volgens plan, aangezien mijn oven achterin harder verwarmt dan voorin. Dit zorgde ervoor dat ze achterin al krokant donkerbruin waren, toen ze voorin nog lang niet alle vocht kwijt waren en ook nog gewoon geel waren. Ik heb toen om de zoveel tijd maar een gedeelte verwijderd en de rest laten liggen.
Op zich ging dat prima, maar ik heb uiteindelijk wel het idee dat iets van de smaak verloren is gegaan. Ach, voor een eerste ging het prima, en het smaakt beter dan de flakes van de supermarkt.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 30-01-2010 6:36 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2010 22:28 schreef SQT het volgende:
Schrikbarend wat je overhoudt van een zak pepers. Het is nog niet eens een potje vol.





Ja, ik heb niet voor jan lul zoveel planten hehe. Maar als je ziet hoelang je dan weer met een potje doet... Dit seizoen gebruik ik overigens alleen Chinense (dus loeihete) soorten, waardoor mijn pepperflakes nog weer flink scherper zullen zijn dan vorig jaar.


spelfout weggehaald...


SQT
Usericon van SQT
Posted 30-01-2010 12:24 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Die potjes gaan niet zo lang mee, hoor. Hooguit twee maanden, maar ik denk dat ik dat niet haal. Of gebruik jij weckpotten?

Mooi trouwens dat gisteren bij de eerste hap meteen zo'n flake mijn luchtpijp in schoot. Dat was even naar adem happen als een piepende puppy.


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-01-2010 12:25 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Zeu, aangemeld op chillipeperforum, en van de week eens kijken voor zo'n propagator. Als ik eenmaal iets in mijn kop heb.....


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 30-01-2010 15:20 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2010 12:25 schreef Silence het volgende:
Zeu, aangemeld op chillipeperforum, en van de week eens kijken voor zo'n propagator. Als ik eenmaal iets in mijn kop heb.....

Heethoofd


 


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 30-01-2010 19:17 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Whoop, in plaats van alleen Gurbe flakes over een tijdje dus ook Amel flakes?
I'm in!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-02-2010 10:24 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2010 12:25 schreef Silence het volgende:
Zeu, aangemeld op chillipeperforum, en van de week eens kijken voor zo'n propagator. Als ik eenmaal iets in mijn kop heb.....



Envelopje is onderweg


spelfout weggehaald...


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-02-2010 21:19 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Envelopje is binnen + van nog iemand anders op het forum wat.

Ik heb nu:

Aussi Black
Bird Pepper
Black Pearl
Goats Weeds
Madame Jeanette
Maxi Jala
Bulgarian Carrot
Short Yellow Tabasco
Red Salla
Japaleno
Czechoslovakian Black
Holy Moly
Cap 220
Big Jim
Ancho Pablono
Red Ornamento
Orange Ornamento
(laatste 2 vind ik trouwens zeer weinig over terug, even als over die Maxi Jala)

Vind ik wel erg veel om te gaan planten in één keer
Dus een soort of 8 uitzoeken om eind van de week te planten.

Gurbe, zitten hier soorten tussen die je beter later in het jaar(maart ofzo) kan planten dat jij (uit je hoofd) weet?

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 02-02-2010 21:19]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 03-02-2010 9:01 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Kunnen in principe allemaal in maart nog wel, je zult alleen wat later oogsten


spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-02-2010 17:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ze bedoeld het andersom, zijn er planten die je beter wat later kan poten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-02-2010 17:28 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2009 17:32 schreef Phelan het volgende:
Hihi, als we roerbak aten deed mijn oudste broer altijd een lepeltje sambal in zijn eten.
Toen heeft hij mij een keer wijsgemaakt dat het lekkerder was als je een heel potje erin deed, dus dat deed ik.
En toen begon ik te eten, vond het een stuk lekkerder zo, en at mijn hele bord leeg. Zat iedereen me aan te staren.
Nou ja, bleek dus de heetste Sambal Oelek te zijn die we hadden.

Sindsdien gooi ik door alle roerbakken die ik maak een shitload sambal.


Geen idee of dat bij jou ook het geval is, maar ik heb nogal eens het idee dat mensen het vooral heel gaaf vinden om iets extreem heets te eten zonder daarbij rood aan te lopen. Hoe heter hoe beter enzo, maar het voegt lang niet altijd iets aan de smaak toe. Uiteraard is dat afhankelijk van je tolerantie, maar ik vind dat het vaak schromelijk wordt overdreven, die hoeveelheid peper. Of anders gezegd, dat smaak te lijden heeft onder de heetheid.


Silence
Usericon van Silence
Posted 03-02-2010 19:25 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2010 17:02 schreef ElitE het volgende:
ze bedoeld het andersom, zijn er planten die je beter wat later kan poten.
Dan kan ik er een aantal later nog planten


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-02-2010 21:04 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 28 januari 2010 16:45 schreef varanus het volgende:
In reepjes snijden en dan een paar uurtjes op een graadje of 60 in de oven, je hoeft ze vantevoren niet te drogen hoor.


Hoger mag niet? De laagste stand van mijn oven is ongeveer 150 graden.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 03-02-2010 21:42 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Wij drogen onze pepers door simpelweg een kommetje met zout te vullen en de pepers daar bovenop te leggen. Duurt wat langer maar het werkt uitstekend.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 03-02-2010 23:13 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 3 februari 2010 17:28 schreef WhiteRider het volgende:
Geen idee of dat bij jou ook het geval is, maar ik heb nogal eens het idee dat mensen het vooral heel gaaf vinden om iets extreem heets te eten zonder daarbij rood aan te lopen. Hoe heter hoe beter enzo, maar het voegt lang niet altijd iets aan de smaak toe. Uiteraard is dat afhankelijk van je tolerantie, maar ik vind dat het vaak schromelijk wordt overdreven, die hoeveelheid peper. Of anders gezegd, dat smaak te lijden heeft onder de heetheid.


Eensch. Mijn tolerantie grens is waarschijnlijk vrij laag vergeleken met veel mensen (wel hoger dan een paar jaar terug) maar met een dikke laag peper erop proef je gewoon het eten niet meer door de scherpte vind ik.
Maar goed, ben ook zo'n mafketel die spaarzaam sauzen gebruikt met voedsel omdat ik vind dat je de smaak van het product vaak verhult, tenzij de saus juist het voedsel complimenteert.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 03-02-2010 23:18 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 2 februari 2010 21:19 schreef Silence het volgende:
Envelopje is binnen + van nog iemand anders op het forum wat.

Ik heb nu:

Aussi Black
Bird Pepper
Black Pearl
Goats Weeds
Madame Jeanette
Maxi Jala
Bulgarian Carrot
Short Yellow Tabasco
Red Salla
Japaleno
Czechoslovakian Black
Holy Moly
Cap 220
Big Jim
Ancho Pablono
Red Ornamento
Orange Ornamento
(laatste 2 vind ik trouwens zeer weinig over terug, even als over die Maxi Jala)

Vind ik wel erg veel om te gaan planten in één keer
Dus een soort of 8 uitzoeken om eind van de week te planten.

Gurbe, zitten hier soorten tussen die je beter later in het jaar(maart ofzo) kan planten dat jij (uit je hoofd) weet?


Nee, geen idee eigenlijk. Begin gewoon met de soorten die je het meest aanspreken.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 03-02-2010 23:18 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2010 21:04 schreef Rasputin het volgende:
Hoger mag niet? De laagste stand van mijn oven is ongeveer 150 graden.


Drogen he, niet roosteren...


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 04-02-2010 0:29 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2010 21:04 schreef Rasputin het volgende:
Hoger mag niet? De laagste stand van mijn oven is ongeveer 150 graden.


Op de verwarming leggen kan ook, moet je wel lang(er) wachten.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-02-2010 9:24 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 3 februari 2010 17:28 schreef WhiteRider het volgende:
maar ik heb nogal eens het idee dat mensen het vooral heel gaaf vinden om iets extreem heets te eten zonder daarbij rood aan te lopen


Haha ja! Doet me denken aan aantal jaren geleden een eetsituatie op mijn werk. Ook zo'n client die even stoer wilde doen, wilde een eetlepel sambal opeten in 1 keer. Naja prima, maar dan mocht ie van mij niet van tafel af. Hij nam die hap.. zweten joh


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-02-2010 11:04 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Zo, weer 12 stuks 7-POD en 12 stuks Bhut Jolokia gezaaid. En nog 48 tomatenplantjes, maar dat is of topic...


spelfout weggehaald...


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen