|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Maakt niet uit, is maar hobby. spelfout weggehaald... |
|
quote: Edit: http://www.tuinspul.nl/tuinspul/catalog/product_info.php?cPath=30_97&products_id=60 Is zoiets wat? (Ben me nu volop aan het inlezen) [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 29-01-2010 14:28] |
|
Dat kasje? Ja hoor, geen probleem. En zie je mail... spelfout weggehaald... |
|
Duur bakje, dat kun je net zo goed improviseren met een plastic bakje en wat doorzichtig plastic. |
|
quote: Schrikbarend wat je overhoudt van een zak pepers. Het is nog niet eens een potje vol. Het drogen ging trouwens niet helemaal volgens plan, aangezien mijn oven achterin harder verwarmt dan voorin. Dit zorgde ervoor dat ze achterin al krokant donkerbruin waren, toen ze voorin nog lang niet alle vocht kwijt waren en ook nog gewoon geel waren. Ik heb toen om de zoveel tijd maar een gedeelte verwijderd en de rest laten liggen. Op zich ging dat prima, maar ik heb uiteindelijk wel het idee dat iets van de smaak verloren is gegaan. Ach, voor een eerste ging het prima, en het smaakt beter dan de flakes van de supermarkt. |
|
quote: Ja, ik heb niet voor jan lul zoveel planten hehe. Maar als je ziet hoelang je dan weer met een potje doet... Dit seizoen gebruik ik overigens alleen Chinense (dus loeihete) soorten, waardoor mijn pepperflakes nog weer flink scherper zullen zijn dan vorig jaar. spelfout weggehaald... |
|
Die potjes gaan niet zo lang mee, hoor. Hooguit twee maanden, maar ik denk dat ik dat niet haal. Of gebruik jij weckpotten? Mooi trouwens dat gisteren bij de eerste hap meteen zo'n flake mijn luchtpijp in schoot. Dat was even naar adem happen als een piepende puppy. |
|
Zeu, aangemeld op chillipeperforum, en van de week eens kijken voor zo'n propagator. Als ik eenmaal iets in mijn kop heb..... |
|
quote: Heethoofd |
|
Whoop, in plaats van alleen Gurbe flakes over een tijdje dus ook Amel flakes? I'm in! Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote: Envelopje is onderweg spelfout weggehaald... |
|
Envelopje is binnen + van nog iemand anders op het forum wat. Ik heb nu: Aussi Black Bird Pepper Black Pearl Goats Weeds Madame Jeanette Maxi Jala Bulgarian Carrot Short Yellow Tabasco Red Salla Japaleno Czechoslovakian Black Holy Moly Cap 220 Big Jim Ancho Pablono Red Ornamento Orange Ornamento (laatste 2 vind ik trouwens zeer weinig over terug, even als over die Maxi Jala) Vind ik wel erg veel om te gaan planten in één keer Dus een soort of 8 uitzoeken om eind van de week te planten. Gurbe, zitten hier soorten tussen die je beter later in het jaar(maart ofzo) kan planten dat jij (uit je hoofd) weet? [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 02-02-2010 21:19] |
|
Kunnen in principe allemaal in maart nog wel, je zult alleen wat later oogsten spelfout weggehaald... |
|
ze bedoeld het andersom, zijn er planten die je beter wat later kan poten. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Geen idee of dat bij jou ook het geval is, maar ik heb nogal eens het idee dat mensen het vooral heel gaaf vinden om iets extreem heets te eten zonder daarbij rood aan te lopen. Hoe heter hoe beter enzo, maar het voegt lang niet altijd iets aan de smaak toe. Uiteraard is dat afhankelijk van je tolerantie, maar ik vind dat het vaak schromelijk wordt overdreven, die hoeveelheid peper. Of anders gezegd, dat smaak te lijden heeft onder de heetheid. |
|
quote:Dan kan ik er een aantal later nog planten |
|
quote: Hoger mag niet? De laagste stand van mijn oven is ongeveer 150 graden. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Wij drogen onze pepers door simpelweg een kommetje met zout te vullen en de pepers daar bovenop te leggen. Duurt wat langer maar het werkt uitstekend. |
|
quote: Eensch. Mijn tolerantie grens is waarschijnlijk vrij laag vergeleken met veel mensen (wel hoger dan een paar jaar terug) maar met een dikke laag peper erop proef je gewoon het eten niet meer door de scherpte vind ik. Maar goed, ben ook zo'n mafketel die spaarzaam sauzen gebruikt met voedsel omdat ik vind dat je de smaak van het product vaak verhult, tenzij de saus juist het voedsel complimenteert. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. |
|
quote: Nee, geen idee eigenlijk. Begin gewoon met de soorten die je het meest aanspreken. spelfout weggehaald... |
|
quote: Drogen he, niet roosteren... spelfout weggehaald... |
|
quote: Op de verwarming leggen kan ook, moet je wel lang(er) wachten. |
|
quote: Haha ja! Doet me denken aan aantal jaren geleden een eetsituatie op mijn werk. Ook zo'n client die even stoer wilde doen, wilde een eetlepel sambal opeten in 1 keer. Naja prima, maar dan mocht ie van mij niet van tafel af. Hij nam die hap.. zweten joh |
|
Zo, weer 12 stuks 7-POD en 12 stuks Bhut Jolokia gezaaid. En nog 48 tomatenplantjes, maar dat is of topic... spelfout weggehaald... |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |