|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
Net gezaaid! Op de vensterbank. Poes vindt het érg interessant. Mag ik zo'n peper? |
|
Ja, en diezelfde poes heeft die bak dus te niet gedaan . Nu een tweede poging gedaan, met 10 verschillende soorten, ben benieuwd. |
|
Hehe, en nu buiten bereik van die katten houden... spelfout weggehaald... |
|
Dat word nog moeilijk. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
het help volgens mij als je over die bak heen pist, beetje territorium afbakenen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Je eigen mooshoof! |
|
Bij mij zijn er 5 die opweg zijn met 2 blaadjes aanmaken, en nog 30 bijgezaaid, benieuwd hoeveel er boven komt. |
|
quote: Anders doe jij je Paredise Lost collectie de deur uit, dat scheelt weer een lading ruimte.. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: spelfout weggehaald... |
|
"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Vandaag en gisteren nog eens 72 stuks gezaaid, binnenkort de laatste zaaironde, dan staan er pakweg een 200 planten. Alleen Habanerosoorten dit seizoen, loeierheet dus! spelfout weggehaald... |
|
Gisteren met mijn dronken hoofd keihard gepwned door de medewerker van de kebabtent hier. Wilde mezelf natuurlijk bewijzen toen hij zei dat ik maar beter geen pepers kon nemen bij mijn Turkse pizza. Ben niet bepaald kinderachtig wat pepers eten betreft, maar dit was wel een goed leermoment. Varanus' pepper flakes waren er echt niets bij. :') come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
Hehe, van deze heb ik ook een tiental planten staan, wordt lachen... spelfout weggehaald... |
|
Je smaakpapillen jaren geleden uit de deur gedaan? Ik weet wel waarom sommige mensen graag pittig eten, maar dat hou ik nog ff voor mezelf. |
|
Muah, mezelf kennende kan ik het niet laten om een stukje puur te proeven, maar ze zijn voornamelijk voor de pepperflakes bedoeld. Daar komen alleen loeihete soorten in dit jaar. Naast de Bhut Jolokia ook de 7-Pod, Yellow Fatalii en de Naga Morich, allen soorten die je maagzweer uit elkaar laten springen hehe... spelfout weggehaald... |
|
Klinkt goed Hier moet ik binnenkort een goede oplossing bedenken voor het overpotten van de plantjes, ben bang dat dat een fiasco wordt met onze twee katten beesten. |
|
|
|
Ja, ik las het net ook al. Die wil ik volgend jaar in m'n bakje! Hier gaan de pepers erg behoorlijk, straks 5 stuks overplanten, volgende week nog stuk of 10. En er zitten ook nog 7 soorten die recentelijk onder de grond zijn gestopt. |
|
quote: Hehe geniaal. K wil zoiets ook wel een keer proberen. Lijkt wel een beetje op die volwassenheidsrituelen. Uitharden ftw! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ja, mooi en aardig allemaal, maar ik ben bang dat je het verschil tussen deze en de Bhut Jolokia en/of 7-Pod niet eens meer merkt, het is zo extreem heet allemaal... Maar ik ga natuurlijk wel proberen om hier zaad van op de kop te tikken. spelfout weggehaald... |
|
http://www.hotsauceworld.com/hottest-hot-sauce.html Heeft iemand enig idee wat een goede saus is uit bovenstaande lijstje? Er zijn er tientallen, allemaal met even quasi-populaire beschrijvingen, dus het is een beetje een gevalletje van 'door de bomen het bos niet meer zien'. |
|
Lekker,vooral de extra hot. =) |
|
quote: NagaSav: zoet en zeer heet, erg lekker op bijv kip Afterburner: nog dicht Jungle Juice: nog dicht Encona: licht zurig, heet, lekker in sauzen Casa Fiesta: Mild, lekker in soep Dunn's River: Mild, zelfde toepassing als tabasco Snake Bite 'Pure Venom': extract saus, extreem heet Snake Bite 'Original': erg heet en erg lekker, mijn favoriete saus, gaat echt overal op http://www.balconypeppers.com/ Texas Pete Hot sauce (mild, lekker bij pastasaus en op pizza) Texas Pete Hottter Hot sauce (mild/heet, lekker bij BBQ en ook in pastasaus) Texas Pete Garlic Hot sauce (mild, lekker bij kip en in de wok --> deze heb ik puur geproefd voor de contest) Smoky Iguana (mild/heet, lekker bij alles...zelfs in soep) Bee Sting (mild, aparte smaak, wel lekker) Mother Pucker's Cayenne Concoction (mild/heet, lekker bij BBQ) Mother Pucker's Fire Roatsed Fusion (iets heter, lekker bij wok en BBQ) Red Lion 20 Pepper Hot Sauce (met koosjer zout, redelijk heet, matige smaak) Tryme Tiger Sauce (mild/heet, lekker) Crystal Louisiana (mild, lekker) Possible Side Effects (heet, maar geen goede smaak) Elephant pepper Zambezi Red (mild, lekker bij alles, maar voornamelijk bij pasta en rijst) Elephant pepper Baobab Gold (zeer mild, dipsausje, maar ook lekker bij vlees, vis,... zelfs de kids vinden het goed) Zo, dit heb ik even van het chiliforum gekopieerd, oftewel: behoorlijk wat sauzen met korte beschrijving erachter |
|
Mensen die denken dit jaar kilo's pepperflakes bij mij te kunnen bestellen, moet ik teleurstellen. Het gaat me niet lukken om dit jaar zoveel peperplanten neer te zetten. Ben iets te overmoedig met tomaten geweest, staan ook 60 planten van die ruimte nodig hebben. En om peperplanten op de volkstuin te stallen gaat ook niet lukken. Dus mensen; zelf maar pepers gaan kweken. Meer dan een plantje of 50 ga ik niet redden dit jaar. spelfout weggehaald... |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |