IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : Chilipepers Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 26-01-2013 12:17 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

De peperstalk is inderdaad wat afgezwakt sindsdien.


SQT
Usericon van SQT
Posted 26-01-2013 12:30 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Helaas, ja. Er zaten hier nogal wat liefhebbers.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 26-01-2013 12:32 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Nog steeds wel denk ik.

Zelf kweken zit er dit jaar nog niet in, maar volgend jaar toch ook eens oppakken denk ik.

Vraag me alleen af waar ik zo in de buurt wat zaad kan halen voor wat soorten.
Hebben ze dat bij het gemiddelde tuincentrum?


SQT
Usericon van SQT
Posted 26-01-2013 12:36 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Geen idee. Ik zou online proberen. Ik heb ze zelf gewoon afgelopen week als volgroeide pepers gehaald, ik heb niet het geduld ze zelf te kweken.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2013 13:21 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

123zaden.nl heeft behoorlijk veel soorten met omschrijving erbij liggen. Ik ga er dit weekend ook weer eens naar kijken. Nu een grote tuin dus wil het weer oppakken.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-01-2013 15:33 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2013 12:14 schreef SQT het volgende:


CHOP! Habanero time!

Halve kilo habanero's die nu pepperflakes liggen te worden in de oven. Met een beetje pech is mijn huiskamer straks een loopgraaf uit WO-I door alle giftige dampen, maar dat zien we dan wel weer.
Met dank aan Varanus voor het idee ze zelf te maken na het opsturen van dat proefzakje jaren geleden!


Succes ermee! Ga zelf ook weer wat plantjes kweken dit jaar denk ik....


spelfout weggehaald...


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 26-01-2013 15:48 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2013 13:21 schreef Silence het volgende:
123zaden.nl heeft behoorlijk veel soorten met omschrijving erbij liggen. Ik ga er dit weekend ook weer eens naar kijken. Nu een grote tuin dus wil het weer oppakken.


Die hebben inderdaad wel wat te kiezen, thanks.
Zal daar tzt eens kijken.
Wil zelf ook oa basillicum, thijm en oregano kweken.



Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2013 16:24 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2013 12:14 schreef SQT het volgende:


CHOP! Habanero time!

Halve kilo habanero's die nu pepperflakes liggen te worden in de oven. Met een beetje pech is mijn huiskamer straks een loopgraaf uit WO-I door alle giftige dampen, maar dat zien we dan wel weer.
Met dank aan Varanus voor het idee ze zelf te maken na het opsturen van dat proefzakje jaren geleden!

En, hoe is het geworden?


SQT
Usericon van SQT
Posted 26-01-2013 17:29 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 26 januari 2013 15:33 schreef varanus het volgende:
Succes ermee! Ga zelf ook weer wat plantjes kweken dit jaar denk ik....
Vet! Nogmaals dank, zonder jou was ik nooit in aanraking gekomen met habanero's en had ik het bij standaard peperflakes gehouden. Magische smaak!
quote:
Op 26 januari 2013 16:24 schreef Silence het volgende:
En, hoe is het geworden?
Prima gegaan! Ze hebben een uurtje of vier/vijf op honderd graden liggen drogen, met om het half uur even doorhusselen. Ik heb nu voorlopig weer voldoende (sorry voor de slechte foto, ik heb geen zin een nieuwe te maken):



Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2013 17:42 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Goed bezig. Welke pepersoorten heb je er door gegooid? Ben nu aan het neuzen welke soorten ik wil gaan kweken.


SQT
Usericon van SQT
Posted 26-01-2013 17:49 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

De beschrijving in de supermarkt zei alleen 'habanero's', meer dan dat weet ik helaas niet Rood en geel, ik weet niet of dat wat uitmaakt (Varanus?). De gele leken over het algemeen wat groter dan de rode, dus wellicht dat het verschillende soorten zijn.
Maar de geur (en hopelijk ook de smaak) is in ieder geval zoals ik hem wil hebben, en daar gaat het om!


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2013 18:22 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht



Zojuist besteld om flakes mee te maken:
7 Pot Jonah
Habanero Orange
Habalokia Chocolate
Naga Morich
Bhut Jolokia Lemon

En voor de lekker:
NuMex Joe E. Parker
Tobago Seasoning
Santa Fe Grande


Jantje
Usericon van Jantje
Posted 26-01-2013 18:48 by Jantje Wijzig reactieProfiel van JantjeQuote dit bericht

Ben jij lekker Silence?
Lekkere hete chillipeper van me.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2013 18:51 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht



Jantje
Usericon van Jantje
Posted 26-01-2013 19:32 by Jantje Wijzig reactieProfiel van JantjeQuote dit bericht



SQT
Usericon van SQT
Posted 26-01-2013 20:04 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 26 januari 2013 18:22 schreef Silence het volgende:


Zojuist besteld om flakes mee te maken:
7 Pot Jonah
Habanero Orange
Habalokia Chocolate
Naga Morich
Bhut Jolokia Lemon

Tof! Zijn er duidelijke verschillen in smaak tussen deze pepers?


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2013 20:06 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Weet het niet precies, in omschrijving in ieder geval wel. Ik heb wel eens twee verschillende habanero's gehad (een oranje en een 'lemon' variant) en daar proefde je wel verschil. Niet als je een te grote hap neemt trouwens, dan proef je alleen heet.
Maar ik heb eigenlijk het afgelopen jaar niet heel pittig gekookt. Wordt denk ik weer even opbouwen.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 26-01-2013 20:07 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

En je laat Chris de pepers snijden?


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2013 20:09 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik ga denk ik wel handschoenen kopen dit keer. Een keer mijn neus afgeveegd na het snijden.... fikken! Ook een keer in mijn ooghoek gewreven. Ik weet niet wat erger was.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 26-01-2013 20:09]


SQT
Usericon van SQT
Posted 26-01-2013 20:17 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik moest ook wel even op mijn tanden bijten toen ik later vandaag mijn lenzen indeed. Maar dat hoort erbij, en het is wel eens erger geweest. Ik vind het overigens het gemakkelijkst snijden als je de peper met een vork vastprikt, dat scheelt ook een hoop pijn later.

quote:
Op 26 januari 2013 20:06 schreef Silence het volgende:
Weet het niet precies, in omschrijving in ieder geval wel. Ik heb wel eens twee verschillende habanero's gehad (een oranje en een 'lemon' variant) en daar proefde je wel verschil. Niet als je een te grote hap neemt trouwens, dan proef je alleen heet.
Ik zou me er eigenlijk eens in moeten verdiepen. Ik ben wel benieuwd wat voor variaties er zijn.
quote:
Maar ik heb eigenlijk het afgelopen jaar niet heel pittig gekookt. Wordt denk ik weer even opbouwen.
Ik gooi tegenwoordig juist bijna overal verse of gedroogde pepers doorheen. Ik zit nu op een punt dat als ik er bijna niets meer van merk, mijn vriendin (die af en toe pittig eet) het al te pittig vindt. De smaak van normale pepperflakes vind ik in grote hoeveelheid niet lekker, dus ik ben blij dat ik eindelijk weer een batch goede flakes heb.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2013 20:20 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Met vork is inderdaad handig! Ga ik ook maar doen tegen die tijd. Eerst hopen dat de oogst goed gaat. Voorgaande jaren gooide mijn katten nogal wat roet in het eten.



Heb je de flakes al geproefd?

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 26-01-2013 20:21]


SQT
Usericon van SQT
Posted 26-01-2013 20:26 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Haha, wat een bende. Ik kan me die foto's inderdaad nog herinneren. Wellicht kun je hele hoge hangbakken gebruiken?

En nee, Ik heb ze nog niet geprobeerd. Typisch genoeg paste het niet bij het eten van vanavond, haha Ik denk dat ik morgenmiddag een eitje bak en daar ze op uitprobeer.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 26-01-2013 20:27]


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 26-01-2013 20:28 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2013 20:17 schreef SQT het volgende:
Ik moest ook wel even op mijn tanden bijten toen ik later vandaag mijn lenzen indeed. Maar dat hoort erbij, en het is wel eens erger geweest..


Wees blij dat je net na het snijden niet hoefde te pissen.


SQT
Usericon van SQT
Posted 26-01-2013 20:31 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 26 januari 2013 20:28 schreef Dying Embrace het volgende:
Wees blij dat je net na het snijden niet hoefde te pissen.
Ja, ik ken het. Geen last van gehad vandaag. Misschien omdat ik wat meer uit heb gekeken tijdens het snijden in verhouding tot afgelopen keren. Mijn ogen hebben ook wel eens flink harder gebrand, en ik kan je verklappen dat dat heel wat minder prettig is dan pissen.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 26-01-2013 20:31]


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 26-01-2013 21:10 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 26 januari 2013 20:20 schreef Silence het volgende:






Prachtig! Mijn kat is een heilige in vergelijking met andere poezenbeesten. Een keer een drolletje op het aanrecht (op een vaatdoek) toen ik de kattenbak met de opening tegen de muur had gezet, was mijn eigen schuld dus.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen