![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ai, niet echt slim, snel regelen! Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote: Tuurlijk! Lekker handig! En heeft één van jullie er al eens bij stilgestaan dat je nog steeds by default in gemeenschap van goederen trouwt in dit land? Oftewel, als je ooit uit elkaar gaat, of als je partner door wat voor reden dan ook in de schulden raakt, dan deel je automatisch ook die ellende. Veel plezier ermee! Dan liever een samenlevingscontract of huwelijkse voorwaarden. Kost een paar euro meer, maar dan heb je zeker weten alles goed geregeld. Daar schrijf je de kleine lettertjes namelijk zelf. Het erkennen van eventuele kinderen is voor ongehuwden ook niet meer dan een formaliteit: Eén keer van tevoren aangeven dat je ze erkent en één keer ouderlijk gezag aanvragen bij de rechtbank. Voilá! Aaargh, verliefd, verloofd, getrouwd, gescheiden... (En inmiddels ongehuwd gedeeld huiseigenaar. Fluitje van een cent.) “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” ![]() |
|
pfff, gelukkig. Ik hoef dus niet te trouwen ![]() Herman van de bakker ![]() |
|
Pfffff, schijterd. ![]() “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Daar heeft aaargh wel een beetje gelijk in natuurlijk, maar in een relatie waarbij je samen een huis hebt is het toch niet zo raar dat je bij scheiding alles precies door het midden deelt? Of verdient de een meer dan de ander soms? Dan zit je relatie zowiezo al niet snor gok ik. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Heeft niks met je relatie te maken, maar gewoon met gezond verstand. Stel, je vrouw begint een eigen bedrijf, maar na twee jaar gaat dat failliet. Dan mag jij bij gemeenschap van goederen ook jouw salaris rechtstreeks overmaken naar haar deurwaarders, en dan kunnen jullie dat huis wel verkopen. Bij huwelijkse voorwaarden of een samenlevingscontract kun je jullie financiele zaken netjes gescheiden houden, zodat de ene partner voor de andere kan zorgen wanneer het onverhoopt mis gaat. Of stel, jouw eigen bedrijf loopt als een tierelier, maar je vrouw gaat er met de tuinman vandoor, omdat jij altijd op kantoor zit. Dan mag je haar bij gemeenschap van goederen de helft van je zelf opgebouwde kapitaaltje cadeau doen. Kan zij lekker met de tuinman naar Spanje verhuizen op jouw kosten. Ik schets maar zo twee voorbeelden... “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” ![]() |
|
Maar dat is dus alleen zo als een van beiden een eigen bedrijf heeft. Dan is het niet meer dan logisch dat je niet in gemeenschap van goederen trouwt. ![]() |
|
Gebruik je voorstellingsvermogen... Je komt een leuke vrouw tegen en na een paar maanden blijkt ze zwanger te zijn. Je bent een nette jongen, dus je trouwt met haar. These things happen, you know. Anyway... Haar karakter valt uiteindelijk tegen en je besluit toch weer uit elkaar te gaan. Als afscheidscadeautje krijg jij de helft van haar schulden mee. Veel plezier met afbetalen. Wat ik maar wil zeggen is dit: Trouwen is alleen leuk en romantisch als je je gezond verstand erbij houdt. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” ![]() |
|
Das absoluut waar, maar het leek nu net alsof je zei dat het altijd onverstandig was om in gemeenschap van goederen te trouwen. Maar ik geloof dus wel dat we het eens zijn ![]() ![]() |
|
For the record: Ik vind gemeenschap van goederen altijd onverstandig, ja. En daarom voel ik me genoodzaakt te reageren wanneer iemand zegt dat trouwen je een hoop regelwerk bespaart. Een samenlevingscontract en een testament is je zaken goed regelen, even snel trouwen is een luie oplossing die zich tegen je kan keren wanneer het allemaal toch niet zo sprookjesachtig loopt als je van tevoren gehoopt had. Denk na, dammit! Aaargh, gelooft niet in sprookjes. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” ![]() |
|
Ah, kijk. Ik heb een samenlevingscontract en een testament én ben getrouwd. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
na 42 jaren in dit leven.. hehe Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
Nou niet overdrijven, hè. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Vanaf vanavond verloofd! ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Gefeli, heb je al een datum geprikt? ![]() |
|
quote:Proficiat! ![]() ![]() |
|
leuk tenderstrike ![]() ![]() Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER ![]() |
|
Gefeliciteerd.. maarehh.. je bent nog vet jong ![]() Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! ![]() |
|
quote: 19 september 2008 als het goed is, dan is het 5 jaar geleden dat we verkering kregen. quote: Dank u!! ![]() quote: Zoals het hoort; op een knie, bij zonsondergang, langs het water. ![]() |
|
:leffe: ![]() |
|
*zucht* ![]() :p nee mooi man, gaaf [Dit bericht is gewijzigd door Hagal op 24-08-2007 0:40] Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER ![]() |
|
quote: wat is dat toch met die 5 jaar? nieuwe maatstaf ofzo? Levia en verval ook al... ![]() ![]() ![]() "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." ![]() |
|
quote: Zoals het hoort ja. ![]() ![]() quote: Ach, dat is relatief... ![]() quote: Sorry, ik zal eens kijken of ik het nog een dag kan verschuiven. ![]() 19 september komt ook mooi uit, want das op een vrijdag. ![]() ![]() |
|
quote:hmmz.. Dat zou dan betekenen dat Jolijn en ik op 4 juli 2011 zouden moeten gaan trouwen... Ik denk er nog even over na ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |