IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ren je rot! [sport topic - deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-01-2010 15:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

naja ik heb er nu zeker al 3 jaar last van dus ook al valt het niet onder die noemer het blijft waarschijnlijk een chronisch probleem bij mij. Maargoed als het me nu eens lukt om een stabiele conditie op te bouwen en die te behouden dan hoef ik er niet veel last aan te hebben ik kan alleen niet opeens intensieve nieuwe dingen doen.

Ik betijfel of het vitamine B12 tekort is, ik drink elke dat wel bullit waar dat eigenlijk in overmaat aanwezig is. En ik eet ook niet bepaald weinig vlees hehe.

Al wil ik misschien wel een tijdje zonder bullit proberen want voor hetzelfde geld is het juist een overdosis aan vitamine B. Maar dan zou het niet alleen aan de bullit liggen want ik drink er 1 en zelden 2 op een dag terwijl andere mensen veel meer van die zooi drinken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 21-01-2010 15:06 by Jelle Profiel van Jelle

Heel vervelend als dat echt zo is, maar ElitE heeft ook al meermaals verteld dat ie hard van stapel loopt in het begin (net als 9 van de 10 van de nieuwelingen). Dat lijkt me voor iemand die regelmatig aan de stuff zit en blijkbaar ook tyfusveel achter z'n PC zit zeker geen goed idee.

Als je spieren wilt ontwikkelen moet je er voor zorgen dat je elke 2 à 3 uur een lading eiwit binnenkrijgt. Elke dag een lading vlees tijdens avondeten, heeft weinig zin. Zo eet ik buiten m'n maaltijden (incl. 2 warme maaltijden) om elke dag oa. nog 1 á 2 blikken kidneybonen, een blikje zalm/tonijn, 3 gekookte eieren en een lading whey.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 21-01-2010 15:14 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

quote:
Op 21 januari 2010 15:06 schreef ElitE het volgende:
Ik betijfel of het vitamine B12 tekort is, ik drink elke dat wel bullit waar dat eigenlijk in overmaat aanwezig is. En ik eet ook niet bepaald weinig vlees hehe.

Dat is juist het probleem van een b12 tekort. Je kunt het eten wat je wil, maar het wordt niet opgebouwd en opgenomen.

quote:
Op 21 januari 2010 15:06 schreef Jelle het volgende:
Heel vervelend als dat echt zo is, maar ElitE heeft ook al meermaals verteld dat ie hard van stapel loopt in het begin (net als 9 van de 10 van de nieuwelingen). Dat lijkt me voor iemand die regelmatig aan de stuff zit en blijkbaar ook tyfusveel achter z'n PC zit zeker geen goed idee.

+1

Sowieso is het nooit een goed idee om hard van stapel te lopen met een nieuwe sport. Je bent de inspanning en het op een bepaalde manier belasten van je lijf niet gewend. Bovendien houden de mensen die te hard van stapel lopen het dan niet vol door a) blessures en ander ongemak of b) omdat ze binnen de kortste keren er strontzat van zijn.

Ik probeer het op het moment te redden met wat krachttraining en dan de praktische uitvoering. Ik heb geen motivatie om naar de sportschool te gaan en ik red het nu op deze manier. Voordat het wedstrijdseizoen begint zal ik wel ietsjes moeten afvallen en nog wat meer conditie moeten hebben, wil ik mij inschrijven op verschillende onderdelen.


Verrassend triviaal


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-01-2010 15:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 januari 2010 15:06 schreef Jelle het volgende:
Heel vervelend als dat echt zo is, maar ElitE heeft ook al meermaals verteld dat ie hard van stapel loopt in het begin (net als 9 van de 10 van de nieuwelingen). Dat lijkt me voor iemand die regelmatig aan de stuff zit en blijkbaar ook tyfusveel achter z'n PC zit zeker geen goed idee.


Mja dat is wel een probleem, maar ik probeer daarom ook erg rustig te doen, of het nu fybriomyalgie is of niet in beide gevallen moet ik het rustiger doen als normale mensen, omdat ik veelste lenig ben en daardoor dingen snel overstrek, en rek en strek oefeningen niet zoveel nut hebben als bij andere mensen.

Hehe pc is idd niet altijd goed maar daarom heb ik nu ook al een hometrainer voor onder mn bureau, niet alleen voor spierklachten die heb ik in eerste instantie gekocht voor mn concentratie.

De stuff lijkt me wel meevallen aangezien dat meestal niet veel meer is als wiet en bier. Alcohol heeft zeker wel effect maar zo giga veeel drink ik niet. Speed gebruik ik nog welleens maar niet bij sport ofzo, daarbij ben je geneigd veel meer te doen natuurlijk maar ik weet juist op die momenten me rustig te houden en activiteit uit te smeren.


quote:
Als je spieren wilt ontwikkelen moet je er voor zorgen dat je elke 2 à 3 uur een lading eiwit binnenkrijgt. Elke dag een lading vlees tijdens avondeten, heeft weinig zin. Zo eet ik buiten m'n maaltijden (incl. 2 warme maaltijden) om elke dag oa. nog 1 á 2 blikken kidneybonen, een blikje zalm/tonijn, 3 gekookte eieren en een lading whey.

zo'n beetje alle snacks die ik eet zijn de eiwitten het belangrijkste anders hoef ik het bijna niet, maar ik zal er op letten en wat meer uitsmeren op de dag.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 21-01-2010 15:52]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 22-01-2010 10:27 by Jelle Profiel van Jelle

Je zou es moeten meetrainen met een groep revalidatiepatiënten, dan realiseer je je mss wat voor aansteller je bent. Of gewoon zegen dat je geen zin hebt, dat kan natuurijk ook.

Zo doe ik squats met maar 20 kg op de stang omdat ik last van krakende knieën heb/had, maar dat gaat steeds beter.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-01-2010 11:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hohoho, ik weet ook wel dat het vele malen erger kan, en dat dit nog niet zoveel voorstelt. Als het al fybromyalgie genoemd kan worden is het nog niets. Maar ik ben wel bang dat het erger kan worden.
Afgelopen dagen kon ik mn vinger er ook niet goed opleggen waar het aan lag dus daar raak ik inderdaad wat gefrustreerder van.

Daarnaast ben ik me ook bewust dat veel dingen in mn gedrag dingen echt niet beter maken. Maar het is lastig omdat ik de dingen niet direct voel, soms krijg ik er pas een paar dagen later last van.
Ik ben vroeger soms echt tever gegaan met hardlopen, nu weet ik ook wel dat ik dat niet moet doen, en daarna ben ik ook welleens te ver gegaan, maar het is niet zo makkelijk om een grens te vinden. Als je tever bent gegaan voel je dat pas achteraf soms pas na een week.
Ik kan het steeds beter inschatten maar ik moet er wel bewust mee bezig zijn. En discipline is ook niet mn sterkste punt, al is dat zeker wel aan het groeien




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 22-01-2010 13:26 by Jelle Profiel van Jelle

Ah OK, dus het is een combinatie van weten dat het wel meevalt, een beetje frustratie, ook wel een beetje bewust, een beetje vroeger en te weinig zelf-discipline.

De zwaarste tegenstander zit in jezelf... dit geldt m.i. voor elke sport op elk niveau.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-01-2010 13:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

per definitie eigenlijk, en niet alleen in sport

K merk ook wel dat het 3 keer uitlaten van mn hond behoorlijk goed was, ff eruit en je richten op de dingen die je moet doen. Nu ga ik mezelf dan maar uitlaten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 22-01-2010 14:06 by MMayo Profiel van MMayo

Gister met nieuw martelwerktuig gesport, instructeur kwam eff langs om uitleg te geven en vroeg nog.. heb je geen last van je schouders? Nee joh, helemaal niet..

Denk dat ik nu weet waarom hij dat vroeg, armen optillen, hoe ging dat ook alweer?


Nix
Usericon van Nix
Posted 09-02-2010 21:52 by Nix Profiel van Nix

Hier al Zumba slachtoffers? Of aquazumba? Enorme rage bij ons op de sportschool... Leuke cardio maar als dans natuurlijk niet echt uitdagend.



Ondertussen ben ik geslaagd zodat ik nu officieel aerobics mag geven . Momenteel verzorg ik de bodypump lessen (weliswaar onder een andere, niet-geregistreerde, noemer). Wie durft?


En ik ben begonnen met volgen van de spinninglessen . Ik had het een paar jaar geleden afgezworen maar ben overgehaald en het is toch wel erg lekker.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 10-02-2010 8:10 by Jelle Profiel van Jelle

Irritant zeg, dat 'sporten' tegenwoordig ook al registered trademarks kunnen zijn (bodypump, zumba, crossfit ook geloof ik)...
Ik ben van plan binnenkort es een stretching sessie te proberen. Ik vrees dat ik dan de enige man ben in een zaal met 15 fitness babes, oh well...


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 10-02-2010 15:14 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ik heb vroeger wel bodystep gedaan, en af en toe eens bodyattack, leuke lessen zijn dat, de muziek helpt best goed om door te gaan.

Ik ben nu ook een zumbaslachtoffer, ik vind het hele toffe lessen. Je kan het zo zwaar maken als je zelf wilt, en een beetje je heupen losgooien. En het is flink vermoeiend ja, ik begon er mee na jaren niet meer gesport te hebben en ik sta tijdens de koeling down soms nog te duizelen, heerlijk,


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Nix
Usericon van Nix
Posted 10-02-2010 22:25 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 10 februari 2010 8:10 schreef Jelle het volgende:
Irritant zeg, dat 'sporten' tegenwoordig ook al registered trademarks kunnen zijn (bodypump, zumba, crossfit ook geloof ik)...
Ik ben van plan binnenkort es een stretching sessie te proberen. Ik vrees dat ik dan de enige man ben in een zaal met 15 fitness babes, oh well...



Het zijn dan ook niet echte 'sporten', maar vastgestelde lesprogramma's. In dit geval van Les Mills.


Wanneer ben je zo 'gestreched' dat je de split en spagaat kan?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Litha
Usericon van Litha
Posted 11-02-2010 10:40 by Litha Profiel van Lithahttp://www.lithadesign.nl

Wat zijn goede oefeningen voor je heupen/billen?



Jelle
Usericon van Jelle
Posted 11-02-2010 11:09 by Jelle Profiel van Jelle

Squats zijn goed voor je bilspieren.
Er zijn veel varianten van (hindu squats, ball squats, one-legged squats, jump squats, barbell squats, etc). Je moet zelf maar even uitzoeken hoe en wat je het prettig vind maar dit is het idee.


In je heup zitten nauwelijks spieren, hooguit vet. Dat kun je verbranden door te sporten. Je kunt vetverbranding niet sturen qua locatie... dus beenoefeningen zullen je vet niet meer verbranden in je benen, dat gaat over je hele lichaam. Dit geldt helaas voor alle lichaamsdelen.


Litha
Usericon van Litha
Posted 11-02-2010 11:55 by Litha Profiel van Lithahttp://www.lithadesign.nl

Das mooi kut dan Maar bedankt voor de tips! Dan maar gewoon joggen ofzo..



Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 11-02-2010 12:01 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Maandag eerste keer Zumba!


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 11-02-2010 17:22 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Zumba klinkt alsof het naar is.

Houd je ons op de hoogte?


Verrassend triviaal


Nix
Usericon van Nix
Posted 11-02-2010 21:16 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 11 februari 2010 10:40 schreef Litha het volgende:
Wat zijn goede oefeningen voor je heupen/billen?



De squat wordt meer gebruikt voor de bovenbeenspieren dan echt voor de billen. Als je hem wel doet, doe hem dan met je benen tegen elkaar voor extra bilbelasting .

De bilspieren:
- side leg lift (op handen en knieën en je been zijwaarts optillen in een hoek van 90gr)
- rear leg lift (op handen en knieën en je been achter optillen en strekken)
- *naam vergeten* (Op je rug liggen met benen op een verhogen en vervolgens je heupen omhoog duwen)


Voor de heupen: pak je hoepel erbij!


Succes


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 12-02-2010 8:46 by Jelle Profiel van Jelle

De oefeningen die jij noemt zijn evengoed voor zowel bovenbenen als billen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-02-2010 15:03 by Nix Profiel van Nix

Terwijl squat met name de bovenbenen belast


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 12-02-2010 15:21 by Jelle Profiel van Jelle

De squat belast de billen net zo goed, dat weet jij best.

Het probleem met de oefeningen die jij opnoemt vind ik dat je de intensiteit niet of nauwelijks kunt verhogen. Als je de kracht eenmaal ontwikkeld hebt zijn het feitelijk cardio-oefeningen.

Toch?


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 12-02-2010 21:30 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Zo, net weer gevoltigeerd in een hal waar het -3 was, in een shirtje en dunne broek. Alles blijft wel warm, behalve het puntje van je neus.

Squats zijn trouwens echt de bomb. Ik heb gedurende een aantal weken veel aandacht besteed aan de one legged squat zonder steun en ik merk dat mijn knie niet meer uit koers vliegt. Kan gerust weer mijn hele gewicht op één been gooien en rare draaien maken als ik op het paard spring. Heb niets verdraaid afgelopen weken. Afsprongen zijn nog wat linker, voornamelijk door de slechte kwaliteit van de bodem. Een landing in een kuiltje en je bent weer een aantal weken de pineut.


Verrassend triviaal


Nix
Usericon van Nix
Posted 14-02-2010 11:36 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 12 februari 2010 15:21 schreef Jelle het volgende:
De squat belast de billen net zo goed, dat weet jij best.

Het probleem met de oefeningen die jij opnoemt vind ik dat je de intensiteit niet of nauwelijks kunt verhogen. Als je de kracht eenmaal ontwikkeld hebt zijn het feitelijk cardio-oefeningen.

Toch?



Je kunt het aantal, tempo en duur van de oefening veranderen. Dus wanneer je 2x, op 2-2 van 3.50min kunt volhouden, en dus 'de kracht' ontwikkeld hebt, ga je voor de 3x of op 3-1 in 4.00min. Ik krijg vaker het idee dat de (o.a. door jou genoemde) 'cardio-kracht-oefeningen' onderschat worden. Zolang je er maar meer gewicht aan moet kunnen hangen, zal het wel goed zijn

Daarnaast is het is een dame, dus ik verwacht dat ze helemaal niet zit te wachten op enorm gespierde billen en bovenbenen. Dus dan is vetverbranding met behulp van krachtoefeningen een prima oplossing voor het 'in shape' krijgen.

Dus ja. Ze kan natuurlijk bodybuiling-aspiraties hebben

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 14-02-2010 11:37]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-02-2010 13:54 by FireFox Profiel van FireFox

Gisteren nog gesquat zal nooit m'n favo worden. Vooral Barbell Front Squat is echt ziek gewoon qua intensiteit. Na m'n setjes hang ik dan een beetje halfdood in dat rek. Je merkt wel bij alle verschillende uitvoeringen van de squat dat het accent ergens anders ligt. Voor billen kun je denk ik het beste Lunges of Hip Extensions doen.

link:
Lunge: http://www.coreperformance.com/knowledge/movements/forward-lunge.html
Hip Extension kan met of zonder machine en zijn erg veel varianten voor.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen