|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Sja, de babyboomers, konden mooi op de wederopbouw die de ouders van die generatie verder keuvelen. Maar ik vind dat je wel moet kijken naar het werk wat iemand doet, kantoordoetjes kunnen makkelijk tot 70 verstoffen tussen 4 muren, terwijl bijvoorbeeld stratenmakers en fabrieksmedewerkers van mij al voor de 65 mogen stoppen. Boeiender |
|
quote: The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Ik stel voor sommige gebieden te beveiligen met bejaarden filters, De duinen met zn trappen zijn zo'n goede barriere. Hoef je ze ook niet op het strand te zien. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Net als een soort wildroosters, maar dan tegen hun wandelstokken en extra groeven voor de rollators |
|
quote: Dat verdient een bloemetje. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Corporaties stoppen met krachtwijken EINDHOVEN - De Eindhovense woningcorporaties Woonbedrijf, Domein, Wooninc en Trudo trekken zich terug uit projecten om de krachtwijken in hun stad aan te pakken. Met een ingezonden brief in de Volkskrant zeggen de directeuren van de 4 corporaties donderdag het vertrouwen in het krachtwijkenbeleid van minister Van der Laan op. De directeuren zeggen in de brief diverse projecten te hebben opgestart maar nog geen geld te hebben ontvangen voor de uitvoering ervan. De financieringsregeling die ten grondslag ligt aan het krachtwijkenproject zou volgens de vier ,,slecht en onevenwichtig zijn'', omdat het geld moet komen van andere corporaties in het land. Eindhoven telt drie van de in totaal veertig krachtwijken, ook bekend als 'Vogelaarwijken'. Het zijn Woensel-West, de Bennekel en Doornakkers. * Persbericht woningcorporaties over krachtwijken Ik weet even niet wat ik hiervan moet denken... |
|
quote: Het lijkt me vooral een financiële kwestie. Zolang andere woningcorporaties nog procederen op Europees niveau tegen het feit dat ze aan het krachtwijkenbeleid moeten meebetalen, gaat van der Laan niet uitkeren aan een paar corporaties om het krachtwijkenbeleid uit te voeren. En dan kan je als woningcorporatie wel heel veel geld (uren) en tijd steken in de bureaucratische toestanden die bij het uitvoeren van krachtwijkenbeleid komen kijken, maar dat kan evengoed betekenen dat je jarenlang voor niks een hoop investeert als Europese regelgeving de woningcorporaties die niet willen meebetalen in het gelijk stelt. Woningcorporaties zijn inmiddels zover geprivatiseerd, dat ze als winstgevende bedrijven gerund moeten worden. Als directeur van zo'n corporatie is het dan heel onzeker om van alles te investeren in iets waarvan je de afloop niet weet. Zeker als je je salaris van rond de Balkenendenorm of hoger wil behouden. En uiteraard hebben de huurders weer het nakijken. Of ze nu wel of niet in een krachtwijk wonen, de huurverhoging is bij haast elke corporatie maximaal aangepast aan het inflatieniveau. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ik wordt een beetje moe van telkens al dat gejammer over die Vogelaarwijken. Bakken geld die over de balk gaan en ik zie hier in de wijk alleen maar wat cosmetische veranderingen en een enorme toename van het aantal drempels en verkeerssluizen. Stop dat geld even lekker in lastenverlichting voor de burger of in scholing van mensen ofzo. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Als ze nou alle, laten we nog voorzichtig doen, 80-plussers een spuitje geven. Hebben we daar geen last meer van, raggen ze ons met hun rolator de enkels niet meer aan gort, scheelt AOW uitkeringen en het helpt tegen de vergrijzing. |
|
quote: Misschien iets meer verdiepen in andere culturen waar het, zoals vroeger bij ons ook de gewoonte was, nog wel eens voor schijnt te komen dat de kinderen later voor de ouders zorgen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Nederlandse F-16 maakt burgerdoden in Afghanistan AMSTERDAM - Bij een luchtaanval door een Nederlandse F-16 in de Zuid-Afghaanse provincie Helmand zijn woensdag Afghaanse burgers omgekomen. © ANPDat heeft de commandant der strijdkrachten, generaal Peter van Uhm donderdag vanuit Kabul gemeld. De F-16 voerde een precisiebombardement uit op een buitenwijk van Lashkar Gah, de hoofdstad van Helmand. De luchtaanval volgde op langdurige gevechten op de grond van ISAF-militairen met de Taliban. Kinderen Volgens een lokale stamoudste vielen er zeker negen burgerdoden, onder wie enkele kinderen. Van Uhm kon die cijfers niet bevestigen. Wel weet hij dat er een vrouw en kinderen gewond zijn geraakt. Die krijgen medische zorg van Britse militairen. Taliban Van Uhm zei te betreuren dat er burgerslachtoffers zijn gevallen, maar legt de schuld daarvoor bij de Taliban. Er waren twee Nederlandse F-16's gestuurd om luchtsteun te geven aan ISAF-militairen die een vuurgevecht voerden. De tegenstander schoot vanuit een Afghaans huis. Achteraf bleken daar burgers, onder wie vrouwen en kinderen te zitten, aldus de commandant. Triest Van Uhm: ''Uiteindelijk zijn we hier om de bevolking te helpen. Het is diep triest dat er mede door het optreden van de Taliban slachtoffers zijn. Dat geeft nog maar eens aan dat de tegenstander zich van god noch verbod iets aantrekt.'' ISAF praat nu met familie van de slachtoffers en met stamleiders om te kijken hoe de missie de gewonden en nabestaanden kan helpen. De Nederlandse piloot heeft zich volgens de generaal aan de regels gehouden. ''De onderzoeken lopen nog. Maar aan de hand van de gegevens die we van de vlieger hebben, kunnen we zien dat hij zich aan alle procedures heeft gehouden.'' Dat was een hele geruststelling voor de vlieger, aldus de commandant, die de piloot heeft gesproken. De piloot blijft ook nog steeds inzetbaar. Vooruitgang Van Uhm was de afgelopen dagen op troepenbezoek in Afghanistan. Behalve de luchtmachtbasis in Kandahar bezocht hij de Nederlandse militairen in Kabul en in Uruzgan. ''Iedere keer als ik hier kom, zie ik vooruitgang.'' Goed bezig! |
|
''Iedere keer als ik hier kom, zie ik vooruitgang.'' Voorheen vlogen de F16s nog om de oren van de eigen troepen? |
|
quote: Niet iedereen begrijpt de ondertoon geloof ik... |
|
Dat jij toch een jongen bent begrijpt ook niet iedereen. |
|
Dat is een probleem van niet iedereen. |
|
quote: Sociale isolatie verergert kanker Een tumor groeit sterker als de muis er alleen voor staat. De sociale omgeving speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling van een tumor. Een ‘negatieve sociale omgeving’ – onderzoekersjargon voor isolatie of eenzaamheid – zorgde bij vrouwtjesmuizen voor een veel groter gezwel in de borst. Dat blijkt uit onderzoek gepubliceerd in Cancer Prevention Research. Suzanne Conzen van de universiteit van Chicago verdeelde een groep vrouwtjesmuizen met genetische aanleg voor borstkanker in tweeën, waarbij de ene groep samen mocht blijven en de andere groep individueel werd opgesloten. De tumoren van de geïsoleerde muisjes waren na verloop van tijd een stuk groter dan die van de andere groep. De oorzaak? Een hogere activiteit van genen die betrokken zijn bij stofwisselingsprocessen die tumorgroei bevorderen, aldus Conzen en consorten. Ook vonden ze bij de geïsoleerde muizen een hoger niveau van het stresshormoon cortisol. “Dit onderzoek laat zien dat de sociale omgeving, en de reactie van een individu daarop, de activiteit van genen kan beïnvloeden in allerlei weefsels, niet alleen in de hersenen”, concludeert Conzen. Ook uit ander onderzoek is het negatieve effect van sociale isolatie naar voren gekomen. Aanpakken dus, dat sociale isolement, zou je denken. Conzen gooit het echter over een andere boeg. Ze hoopt dat haar onderzoek bijdraagt aan verbeterde vormen van chemotherapie. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Zoals Alva al zei: Je kunt geen omelet bakken zonder eieren te breken. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Triest dat ze de escape niet konden gebruiken. |
|
nouja daar zijn meerdere methoden voor, je kunt een miniklein gaatje erin maken en daarmee de inhoud eruit pompen, een andere methode is gewoon de schaal op te lossen in een zuur, om vervolgens het zakje gewoon in de pan te leggen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Voor van Uhm komt die informatie rijkelijk laat. Zeker omdat hij zijn zoon toch is verloren in de oorlog daar? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Meteen op zijn eerste dag als opperhoofd. Bruce Banner |
|
2 oktober 2009, noteer de dag in je dagboek als zijnde de dag van het eerste goede plan van het kabinet-Balkenende deel zoveel! quote: (SN) What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote:Wat is het nu quote:Oh ja.. Maar een goed plan though. Kunnen ze ook niet zoiets invoeren voor notoire hardrijders/met handen bellers/bumperklevers? |
|
quote: Gaat een beetje moeilijk, zonder handen bellen. Zelfs met headset is dat niet te doen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Ha. Ha. Ha. En: wat mij betreft wel ja. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |