IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Moslims in het nieuws deel 4 (The return of the muslim) Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-03-2010 9:09 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Hehe, ook maar even offtopic hier:
quote:
'Berichten over Marokkanen overdreven'
Criminelen in Gouda zijn vaak Marokkaan. Dat staat in een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Van de 1066 opgepakte verdachten zijn er 322 van Marokkaanse afkomst. Maar de gebruikte cijfers in het rapport komen uit 2007 en de gemeente Gouda laat weten dat het ondertussen al veel beter gaat.



Nu.nl.


Boeiender


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-03-2010 9:21 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Als we toch lekker bezig zijn met het husselen van etniciteit, nationaliteit en religie:

quote:
Ik een Marokkaan? Overdrijf ik door te zeggen dat iemand aanduiden met de term Marokkaan betekent dat hij besmet is met een virus?

Sinds ik in Amsterdam ben komen wonen heb ik problemen met mijn persoonlijke ontwikkeling. De oorzaak hiervan is dat men mij niet meer als individu ziet. Ik word bekeken vanuit het perspectief ´Hij is een Marokkaan dus...´ Maar zo leef en ben ik niet. Als ik ´s ochtends wakker word sta ik er geen moment bij stil dat ik een Marokkaan ben. Marokkaan zijn is iets dat door anderen naar mate de dag vordert op je wordt geprojecteerd. Op zich vind ik dit geen probleem omdat Marokkaan zijn voor mij niet meer is dan de aanduiding van een bevolkingsgroep. Wel een probleem is dat het woord nog maar weinig te maken heeft met de oorspronkelijke betekenis.

Autoradio
Ik studeer rechten aan de Universiteit van Amsterdam en tijdens het maken van het tentamen strafprocesrecht werd ik nog eens geconfronteerd met de huidige betekenis van het woord Marokkaan. In een casus werd beschreven hoe een man met een Marokkaans uiterlijk op een parkeerplaats bezig was met zijn autoradio.

De parkeerplaats staat bij de politie bekend als ophoudplaats van voornamelijk Marokkaanse personen die vanuit de Randstad naar Maastricht komen om aldaar drugs te verhandelen. Een truc om dit te doen is dat de autoradio zogenaamd wordt vervangen, terwijl in werkelijkheid de drugs te voorschijn wordt gehaald. De man met het Marokkaanse uiterlijk maakt op de agenten een zenuwachtige indruk en bij het zien van de agenten maakt hij aanstalten om weg te lopen.

Bevoegd
De vraag is of de agenten bevoegd zijn de man aan te houden. In plaats van een juridische discussie ging er iets anders door mijn hoofd. Geef ik een antwoord dat geheel in de juridische lijn der verwachting ligt of geef ik een antwoord waarmee ik mezelf in elk geval niet te kort doe. Ik koos voor het laatste. Ik zette uiteen dat er genoeg feiten en omstandigheden waren om de man aan te houden maar benadrukte dat zijn Marokkaanse uiterlijk hierbij geen rol speelde.

Ik vulde dat aan door te zeggen dat voor zover ik weet politieagenten geen extra zintuig hebben waarmee zij nationaliteiten kunnen herkennen. Tot mijn verbazing werd in het antwoordmodel aan deze nuance voorbij gegaan. Terwijl in de casus nog werd gesproken van een man met een Marokkaans uiterlijk was hij in het antwoordmodel al gepromoveerd tot een Marokkaanse man. Muggenzifterij? Nee, ik denk het niet. Tentamens worden vaak gemaakt en nagekeken door mensen die jarenlange ervaring hebben in de rechtspraktijk. Het gaat om hoogleraren, rechters en andere rechtsgeleerden. Als zij deze nuance niet leggen, wie doet het dan nog wel?

Oorspronkelijk
Terug naar de oorspronkelijke betekenis van het woord Marokkaan. Bij elk persoon die een strafbaar feit begaat mogen we er van uitgaan dat er omstandigheden zijn die er voor hebben gezorgd dat hij tot zijn daad is gekomen. Alleen bij Marokkanen wordt er naar mijn mening te vaak gedacht dat die omstandigheden er altijd zijn. Het woord an sich heeft in de afgelopen decennia een negatieve klank gekregen.

Wat dacht u bijvoorbeeld bij het lezen van de titel van dit stuk? Marokkanen zijn mensen uit Marokko net als Finnen mensen uit Finland zijn. Het woord Marokkaan is alleen al te vaak door het slijk gehaald dat het aanduiden van iemand met deze term lijkt te betekenen dat hij besmet is met een virus dat er voor zorgt dat hij strafbare feiten pleegt. Ik durf de stelling aan dat er in het taalgebruik nog maar weinig discrepantie bestaat tussen het woord Marokkaan en het woord crimineel.

Chauvinistisch
Een Marokkaan die meedraait in de maatschappij dient zich te verantwoorden waarom hij niet voor het criminele pad heeft gekozen. Wat heeft er toe geleid dat hij resistent is geworden voor de verleidingen van een crimineel bestaan? Men zegt dan vaak dat het om een vernederlandste Marokkaan gaat. Pardon, een vernederlandste Marokkaan? Het woord Nederland ombouwen tot een bijvoeglijk naamwoord om een Marokkaan te kunnen duiden die geen crimineel bestaan leidt, dan moet je toch wel heel chauvinistisch zijn.

Een ander heikel punt is: ‘De Marokkaanse gemeenschap’.
Maak ik me terecht boos om politieagenten die een extra zintuig lijken te hebben?
Wat is dat eigenlijk? Na enig speurwerk ben ik er achter gekomen dat men dan doelt op samenwerkingsverbanden van Marokkaanse belangenorganisaties. In de vorm van een gemeenschap proberen zij de maatschappelijke positie van Marokkanen in Nederland te verbeteren. Men heeft het dan vaak over thema’s als criminaliteit, schooluitval en eigenlijk alle andere maatschappelijke problemen zo lang ze maar te relateren zijn aan Marokkanen.

Benoemen
Het kenmerkende van deze gemeenschap is dat ze nooit echt verder komt dan het benoemen van problemen. Oplossingen voor problemen van Marokkanen in het bijzonder bestaan ook niet, tenzij je gelooft dat Marokkanen wel degelijk besmet zijn met een virus dat er voor zorgt dat ze afwijkend gedrag vertonen. Vervelend neveneffect is wel dat door telkens een maatschappelijk probleem aan Marokkanen te relateren de indruk wordt gewekt dat andere groepen binnen de samenlevingen deze problemen niet kennen. Neem bijvoorbeeld het analfabetisme onder Marokkaanse moeders. Er zijn diverse organisaties die zich hard maken om dit probleem aan te pakken. Op zich niks mis mee, maar analfabetisme beperkt zich echt niet alleen tot Marokkaanse moeders.

Daarbij kun je je ook afvragen of Marokkaanse moeders er op zitten te wachten om vaak op relatief hoge leeftijd nog te gaan leren lezen en schrijven. Mijn moeder in elk geval niet. Ik vind het ook beschamend hoe er over haar wordt gesproken. Zij heeft me verteld dat als zij in aanmerking komt voor een taalcursus ze hem graag afstaat aan een analfabete moeder die wel wil.

Laag opgeleid
Het is een typisch voorbeeld van ‘Jij bent een Marokkaan dus…’ Zij valt in de categorie waarvan men veronderstelt dat haar kinderen laag opgeleid zijn, sociaal economisch een zwakke positie hebben en met andere problemen worstelen die door haar analfabetisme veroorzaakt zijn. Ik kan u vertellen dat geen van deze beweringen juist is. Want heeft er al eens iemand over nagedacht dat analfabetisme van ouders ook een positieve invloed op de ontwikkeling van het kind kan hebben. Het hebben van analfabete ouders houdt namelijk ook in dat je als kind voor je ouders de post doorneemt, brieven schrijft en tolkt bij gesprekken. Het zijn van een goede ouder valt of staat niet met analfabetisme.

In dit stuk beschrijf ik vanuit mijn perspectief hoe de maatschappelijke discussie omtrent Marokkanen op mij over komt. Ik begon met de bewering dat ik problemen heb met de ontwikkeling van mijn persoonlijkheid. Maar is het wel eerlijk dat ik anderen hiervan de schuld geef? Heb ik een punt door te stellen dat het woord Marokkaan nog maar weinig te maken heeft met de oorspronkelijke betekenis?

Terecht?
Maak ik me terecht boos om politieagenten die een extra zintuig lijken te hebben? Overdrijf ik door te zeggen dat iemand aanduiden met de term Marokkaan betekent dat hij besmet is met een virus? Kan ik met recht trots zijn op mijn analfabete ouders die zich staande hebben weten te houden in een maatschappij waar ze inmiddels onterecht uitgekotst worden? Dat laatste weet ik in elk geval zeker maar de andere vragen blijven vooralsnog onbeantwoord. Misschien dat u als lezer mij kunt vertellen hoe u er over denkt. Indien u me overtuigd ben ik elk geval bereid mijn mening bij te stellen, u ook?

Mohameed Belhaj studeert rechten aan de Universiteit van Amsterdam


http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5328/Perspectief_van_een_Marokkaan


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-03-2010 16:46 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 16 March 2010 6:51 schreef Psychonaut het volgende:
Ranglijst gemeenten criminele Marokkanen

AMSTERDAM - Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft vorig jaar een ranglijst laten samenstellen van gemeenten die kampen met criminele Marokkanen.
Aan de hand van de lijst wordt onder meer vastgesteld hoeveel extra geld gemeenten ontvangen om hun problemen met Marokkaanse criminelen en overlastgevers aan te pakken.

Uit het KLPD-onderzoek blijkt dat in Amsterdam in 2007 het grootste aantal Marokkanen door de politie werd aangehouden. In de hoofdstad werden bijna 2.500 Nederlanders van Marokkaanse komaf opgepakt, bijna 17 procent van alle verdachten.

Gouda
Als rekening wordt gehouden met de inwonersaantallen heeft Gouda volgens de KLPD relatief het grootste aantal Marokkaanse verdachten. In de stad was in 2007 meer dan 30 procent van de mensen die een politiecel van binnen zag van Marokkaanse komaf.

Andere gemeenten waar relatief veel Marokkaanse verdachten wonen zijn Utrecht (bijna een kwart van alle verdachten in 2007) en Culemborg (22,6 procent van de verdachten is Marokkaans). Verder figureren vooral grote gemeenten in de top-10 van steden die kampen met overlast.

Een dergelijke lijst was enkele jaren geleden nog ondenkbaar. Lange tijd tijd werd het als stigmatiserend gezien om de etniciteit van daders te registreren, laat staan om het percentage criminele Marokkanen de verdeling van geld over gemeenten te laten bepalen.

Etniciteit
Opvallend genoeg wordt op het politiebureau de etniciteit van verdachten en daders niet bijgehouden. De KLPD bepaalde de Marokkanenlijst door politiegegevens te koppelen aan de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA), waarin de gegevens over de woon- en geboorteplaats van Nederlanders worden vastgelegd.


Heeft iemand ook cijfers waaruit blijkt hoeveel % van de verdachten (Note: een verdachte is volgens mij iets anders dan een al dan niet veroordeelde dader) gewoon van Nederlandse komaf is?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-03-2010 17:05 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

De vraag is hoeveel van die Marokaanse jongeren van Nederlandse komaf zijn.


Boeiender


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-03-2010 18:54 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Tweede generatie immigranten minder religieus


UTRECHT - De tweede generatie Turken en Marokkanen in Nederland praktiseert het eigen geloof duidelijk minder dan de eerste generatie.

Een overgrote meerderheid noemt zich wel nog steeds moslim, maar ook dit percentage is lager dan bij de ouders.

Dat concluderen de wetenschappers Mieke Maliepaard en Marcel Lubbers van de Universiteit Utrecht en onderzoeker Mérove Gijsberts van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) in een artikel dat deze maand in het Britse tijdschrift Ethnic and racial studies verschijnt.

Als basis voor het onderzoek dienden vragenlijsten die bijna tweeduizend Turkse en Marokkaanse Nederlanders enkele jaren geleden invulden voor het SCP.

De onderzoekers analyseerden die op een manier waarop dat nog niet eerder is gebeurd. De respondenten lieten onder meer weten hoe vaak zij bidden en in welke mate ze het eens zijn met stellingen als 'niemand moet mijn religie ter discussie stellen'.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-03-2010 20:54 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 16 March 2010 17:05 schreef MR. N het volgende:
De vraag is hoeveel van die Marokaanse jongeren van Nederlandse komaf zijn.
En andersom natuurlijk. Verhaal, 2 kanten enzo.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-03-2010 21:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 March 2010 18:54 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Tweede generatie immigranten minder religieus


UTRECHT - De tweede generatie Turken en Marokkanen in Nederland praktiseert het eigen geloof duidelijk minder dan de eerste generatie.

Een overgrote meerderheid noemt zich wel nog steeds moslim, maar ook dit percentage is lager dan bij de ouders.

Dat concluderen de wetenschappers Mieke Maliepaard en Marcel Lubbers van de Universiteit Utrecht en onderzoeker Mérove Gijsberts van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) in een artikel dat deze maand in het Britse tijdschrift Ethnic and racial studies verschijnt.

Als basis voor het onderzoek dienden vragenlijsten die bijna tweeduizend Turkse en Marokkaanse Nederlanders enkele jaren geleden invulden voor het SCP.

De onderzoekers analyseerden die op een manier waarop dat nog niet eerder is gebeurd. De respondenten lieten onder meer weten hoe vaak zij bidden en in welke mate ze het eens zijn met stellingen als 'niemand moet mijn religie ter discussie stellen'.




het blijft balanceren tussen fundamentalisme en vandalisme


signature


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-04-2010 11:37 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Doodstraf toekomstvoorspeller

Een populaire Libische televisiepresentator wordt morgen in Saoedi-Arabië onthoofd omdat hij zich aan hekserij schuldig zou hebben gemaakt. Zijn advocate roept de internationale gemeenschap op om in te grijpen. Dat meldt de BBC vandaag.

Ali Sabat had een televisieprogramma waarin hij kijkers de toekomst voorspelde en advies gaf. In 2008 werd hij tijdens een bezoek aan Saoedi-Arabië door de religieuze politie opgepakt op verdenking van tovenarij. Sabat bekende aan hekserij te doen, maar stelt dat te hebben gedaan omdat hem werd verteld dat hij dan weer naar Libanon kon terugkeren.

Een Egyptenaar die in Saoedi-Arabië als apotheker werkte werd in 2007 geëxecuteerd omdat hij tovenarij zou hebben gebruikt om een getrouwd stel uit elkaar te drijven. Er is geen officiele definitie van hekserij in Saoedi-Arabië, maar onder meer horoscopen en toekomstvoorspellingen worden gezien als iets onislamitisch.

(SN)

Tsja.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-04-2010 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dude, hoeveel "heksen" zijn er wel niet door christenen op de meest gruwelijke manieren omgebracht?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-04-2010 11:49 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Christenen geen idee, door Roomsen een hoop.
Gelukkig hebben de Roomsen een andere (...) hobby momenteel. Eentje die de Mossels ook delen, maar vrije media enzo.

Maar leuk dat je ook ziet dat sommige landen nog in de Middeleeuwen leven.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 01-04-2010 11:49]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-04-2010 11:53 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 1 April 2010 11:45 schreef Jenje het volgende:
Dude, hoeveel "heksen" zijn er wel niet door christenen op de meest gruwelijke manieren omgebracht?


+1. Gevalletje van tendentieus nieuws wat je ook nog alleen leest zoals jij het wilt lezen. Positieve dingen zie ik je nooit posten, tenzij het twee posts na deze is om te zieken.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-04-2010 11:55 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 1 April 2010 11:45 schreef Jenje het volgende:
Dude, hoeveel "heksen" zijn er wel niet door christenen op de meest gruwelijke manieren omgebracht?
Irrelevant. Dat was toen, nu is nu.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-04-2010 11:57 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 1 April 2010 11:53 schreef Ralph het volgende:
+1. Gevalletje van tendentieus nieuws wat je ook nog alleen leest zoals jij het wilt lezen. Positieve dingen zie ik je nooit posten, tenzij het twee posts na deze is om te zieken.
Ja kom op Jenje, post eens wat positief nieuws over Mossels dan!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-04-2010 11:59 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 1 April 2010 11:57 schreef Greycloak het volgende:
Ja kom op Jenje, post eens wat positief nieuws over Mossels dan!




Je weet best dat ik het tegen jou had, dondersteen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 12:00 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 11:49 schreef Greycloak het volgende:
Christenen geen idee, door Roomsen een hoop.



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 01-04-2010 12:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

De contraremonstranten zijn Grey. blijkbaar ontgaan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 12:06 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 12:04 schreef kwelgeest het volgende:
De contraremonstranten zijn Grey. blijkbaar ontgaan.

Buiten dat; ik hoop dat hij een grapje maakt in het Roomsen buiten de Christenen plaatsen :') Die discussie is eerder voorbij gekomen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-04-2010 12:09 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 1 April 2010 12:06 schreef ZelThoR het volgende:
Buiten dat; ik hoop dat hij een grapje maakt in het Roomsen buiten de Christenen plaatsen :') Die discussie is eerder voorbij gekomen.
Klopt, eindconclusie daarvan is dat je niet per sé naar de regels van degene die je zegt te volgen hoeft te leven; als je je zo noemt en iets anders doet is dat ook prima. Mijn eindconclusie was daarop dan ook dat ik een echte Groen Linkser ben.



Maar Ralph, zodra ik iets positiefs zie over Mossels houd ik me aanbevolen. Misschien is Iran bijvoorbeeld stiekem bezig met een deeltjesversneller die dat apparaat bij Genève compleet naar de Middeleeuwen doet verouderen...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 12:14 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Op die manier is er geen enkele Christen daadwerkelijk Christen. Maar goed.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-04-2010 12:16 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Gaat dit topic dan ook weer niet over. Maar goed.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2010 12:17 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 1 April 2010 12:16 schreef Greycloak het volgende:
Gaat dit topic dan ook weer niet over. Maar goed.

Whatever, Grey, je hebt gewoon geen gelijk. Bovenstaand antwoord bevestigt dat des te meer.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-04-2010 12:20 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

En nu we hier over toch off topic zijn; iemand die in Christus' naam een ander mens dood staat wel enorm ver af van de man wiens naam zijn "groep" draagt IMHO, maar goed.

Mossels maar weer.

quote:
Radicale moslims verstoren lezing

In Antwerpen is gisteravond een lezing van de Nederlandse schrijver Benno Barnard verstoord door een groep radicale moslims, zo meldden Belgische media vandaag.

Barnard zou voor studenten van de universiteit in Antwerpen spreken over de politieke islam. Hij kon echter nauwelijks aan het woord komen in de met moslims gevulde zaal. De lezing had de naar eigen zeggen ironisch bedoelde titel ‘Leve God, weg met Allah’.

Volgens Barnard was er per sms en op een website opgeroepen de bijeenkomst in de war te sturen. Er zijn geen mensen opgepakt en er is geen geweld gebruikt.

(SN)

Over stellingen bevestigen gesproken.

:thee:


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-04-2010 12:28 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Wat klinkt dat walgelijk denigrerend en generaliserend trouwens, 'mossels'. Waar komt dat nou weer vandaan? Geenstijl of iets uit die hoek?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 01-04-2010 12:33 by ProgTon Profiel van ProgTonhttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 1 April 2010 11:45 schreef Jenje het volgende:
Dude, hoeveel "heksen" zijn er wel niet door christenen op de meest gruwelijke manieren omgebracht?


veel te veel, was iemand aan de macht daar die het niet allemaal snapte ben ik bang, weet niet vanuit welke stroming dit voortkwam eerlijk gezegd, maar goed of het nu katholieken of reformisten waar blijft slecht



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-04-2010 12:38 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 1 April 2010 12:28 schreef Ralph het volgende:
Wat klinkt dat walgelijk denigrerend en generaliserend trouwens, 'mossels'. Waar komt dat nou weer vandaan? Geenstijl of iets uit die hoek?
Niet van GS zover ik weet (kom daar bijna nooit) maar voor mensen die "heksen verbranden" en "bijeenkomsten verstoren" heb ik ook geen goed woord over.
Lui die dat soort dingen doen verdienen het ook om te worden gedenigreerd. Generaliseren doet men zelf al, heeft men mij niet voor nodig.
(Overigens noem ik bijvoorbeeld de gemiddelde Saüdi ook geen mossel trouwens, voor het beeld.)

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 01-04-2010 12:38]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen