IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Moslims in het nieuws deel 4 (The return of the muslim) Vorige pagina | Volgende pagina
Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 24-11-2010 20:17 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 24 november 2010 15:32 schreef bastianus het volgende:
Ik mis vooral het grijze gedeelte, zogezegd de nuance, in hun berichtgeving. Verder zorgen dit soort koppen bij mij vooral voor koppijn, het schreeuwt je al van een kilometer tegemoet.


Het is niet voor niets de Telegraaf.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 25-11-2010 10:59 by Bastet Profiel van Bastet

Gisteren heb ik nog een diepgaand gesprek gehad met mijn vriend of moslims al dan niet reageren door dingen die het westen hebben uitgelokt. Raar maar waar zijn wij tot de conclusie gekomen dat bijna alle schuld aan onze kant lag!



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-11-2010 11:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 november 2010 10:59 schreef Bastet het volgende:
Gisteren heb ik nog een diepgaand gesprek gehad met mijn vriend of moslims al dan niet reageren door dingen die het westen hebben uitgelokt. Raar maar waar zijn wij tot de conclusie gekomen dat bijna alle schuld aan onze kant lag!
+ 1. Alhoewel ik het liever niet over "onze" heb, ik ben niet verantwoordelijk voor beslissingen die anderen genomen hebben. Maar goed, dat zijn de huidige "moslims" (voor zover je het over een groep kan hebben) ook niet, maar ze zitten wel met de gevolgen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 25-11-2010 13:33 by Bastet Profiel van Bastet

quote:
Op 25 november 2010 11:02 schreef bastianus het volgende:
+ 1. Alhoewel ik het liever niet over "onze" heb, ik ben niet verantwoordelijk voor beslissingen die anderen genomen hebben. Maar goed, dat zijn de huidige "moslims" (voor zover je het over een groep kan hebben) ook niet, maar ze zitten wel met de gevolgen.

Inderdaad, spijtig genoeg zien de meeste mensen dat niet in. Ze schuiven het allemaal naar de Qu'ran. Ze reageren naar het beeld van de qu'ran. Ik denk dat ieder volk dat zou doen in hun situatie. Mensen veroordelen het terrorisme tegenover Amerika ook zeer fel. Inderdaad, terrorisme is verkeerd, maar zij hebben gewoon geen andere keuze, geen uitweg.

[Dit bericht is gewijzigd door Bastet op 25-11-2010 13:33]



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 25-11-2010 20:55 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Ik denk dat je niet helemaal begreep waarom ze met die twee vliegtuigen in die torens vlogen. Dat heeft niks te maken met geen andere uitweg hebben. Jihadisten streven naar een onderwerping van de Westerse wereld en een uitbreiding van het islamitische rijk, dat dat streven wordt gevoed door het gedrag van Amerika kan ik begrijpen, maar een groot deel van de haat komt voort uit de normen en waarden die we in het Westen hebben, normen en waarden die haaks staan op de normen en waarden van salafisten. De haat komt voort uit iets waar jij iedere dag van geniet, zij nemen daar aanstoot aan, daar is Amerika of het Westen op geen enkele manier schuldig aan. Tenzij jij het normaal vind om de maatschappij direct aan te passen als blijkt dat sommige mensen aan de andere kant van de wereld er aantstoot aan nemen. Je kunt het Westen toch niet beschuldigen van het in stand houden van democratische rechtstaten?

Ze waren op geen enkele manier in het nauw gedreven en maakten deel uit van een organisatie die een overvloed heeft aan geld. Hun daden waren op geen enkele manier een uitweg van een slechte situatie waarin ze verkeerden. Zoals jij het stelt waren deze aanslagen een manier om zich te verdedigen, wat ik niet begrijp want dit was puur en alleen een aanval. Dat je de rol van de Koran bagatelliseert begrijp ik ook niet. Zulke aanslagen worden uitgevoerd met een religieus motief, bij moslims is zo'n religieus motief toch echt afkomstig uit de Koran.

Als je er echt van overtuigd bent dat dit slechts vrijheidsstrijders in het nauw waren die geen inspiratie uit de Koran haalden zou ik dolgraag de reactie van één van de kopstukken van Al Quaida willen horen.



Why doesn't my music get me all the chicks?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-11-2010 21:00 by bastianus Profiel van bastianus

Niet alle salafisten zijn jihadisten. Niet alle moslims vliegen torens in. Niet alle moslims hebben moeite met onze normen en waarden.
Het is te kort door de bocht om één bepaald geloof verantwoordelijk te stellen voor bepaalde daden, en meteen maar even iedereen die een achtergrond met dat geloof heeft. Excessen van het geloof mogen wel aangepakt worden. Zoals dat voor andere geloven ook geldt. Grefo's of katholieken die misdaden begaan uit naam van hun geloof dienen ook bestraft te worden, moslims ook. In gelijke mate, volgens dezelfde wetten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 25-11-2010 21:09 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Waar precies in mijn reactie zeg ik dat het over "alle molsims" gaat? Ik heb het steeds over bepaalde groepen, de jihadisten die bereid zijn aanslagen te plegen, salafisten wiens ideologie haaks staat op het Westerse democratische model en leden van Al Quaida die de aanslagen plannen en uitvoeren.

Edit: het woord moslim komt er zelfs maar één keer in voor om het geloof van daders aan te duiden.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 25-11-2010 21:10]


Why doesn't my music get me all the chicks?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-11-2010 21:16 by bastianus Profiel van bastianus

Hmm, ik blijf het lastig vinden, ondanks je nuanceringen. Natuurlijk zijn er agressieve terroristen met een moslimachtergrond. Wat ik echter merk bij de moslims waar ik mee omga, is dat ze alleen maar vijandiger worden en zich in hun ghetto terugtrekken door de beschuldigingen die momenteel zo modieus tegen hun geloof geuit worden. Ik denk echt dat we als land of continent op de verkeerde weg bezig zijn met het tekeer gaan tegen ze. Sterker nog, door moslims als een homogene groep te stigmatiseren, werken we radicalisering alleen maar in de hand.
Het zou zinvoller zijn om juist mensen met een moslimachtergrond meer bij onze maatschappij te betrekken, dan hebben ze er ook belang bij om te integreren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 25-11-2010 21:22 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Dagelijks is er nieuws over "moslimsterroristen", maandelijks vallen er om en nabij de 1000 doden door jihadistisch geweld, je kunt moeilijk de Nederlandse bevoling dwingen niets onaardigs over de islam te zeggen. Net zoals kritiek op de islam ook gewoon vrij moet zijn, net zoals kritiek op iedere ander gedachtegoed trouwens. Of het de integratie ten goede komt is een ander verhaal, maar in dit geval zou je dus eigenlijk de persoonlijke vrijheden van de autochtone bevolking moeten inperken om het de allochtone bevolking naar de zin te maken. Sorry, maar dat zou me toch even wat te ver gaan.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-11-2010 21:24 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 25 november 2010 20:55 schreef GrindMaster het volgende:
dat dat streven wordt gevoed door het gedrag van Amerika kan ik begrijpen, maar een groot deel van de haat komt voort uit de normen en waarden die we in het Westen hebben, normen en waarden die haaks staan op de normen en waarden van salafisten. De haat komt voort uit iets waar jij iedere dag van geniet, zij nemen daar aanstoot aan, daar is Amerika of het Westen op geen enkele manier schuldig aan.




Correct; Amerika of 'het Westen' heeft op geen enkele manier de Westerse normen en waarden proberen te verspreiden in het Midden-Oosten en heeft daarmee geen 'schuld' zoals jij dat ziet. Actieve politiek was gericht op de anticommunistische strijd (steun Ba'ath regimes) en handelsbelangen (denk afzetten regering Iran ivm nationalisatie olievleden). Westerse naoorlogse waarden vertegenwoordigd in democratie, vrijheid van meningsuiting, vrijheid van godsdienst, etc. werden juist ondergeschikt geacht aan deze strijd.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 25-11-2010 21:28 by Bastet Profiel van Bastet

quote:
Op 25 november 2010 20:55 schreef GrindMaster het volgende:
Ik denk dat je niet helemaal begreep waarom ze met die twee vliegtuigen in die torens vlogen. Dat heeft niks te maken met geen andere uitweg hebben.

Stel je voor dat Nederland en Belgie al meer dan 60 jaar continu bezet zijn. Hetzij door tirannen, hetzij door de Russen of door de 'bevrijdende'Amerikanen. Dat je land daardoor NIET kan meedoen aan de wereldeconomie en je de economie ziet verouderen en achteruit gaan. Amerika komt aangelopen, helpt Albert en Beatrix van de troon (en maakt ze een kopje kleiner) en plaatst Wilders en Dewinter op de troon. Stel je dan nog eens voor dat Amerika een hoop Joden in Nederland dropt. Die Joden beginnen te bouwen, zelfs waar ze niet mogen, steken kerken in brand, vermoorden vrouwen en kinderen, nemen steden in de buurt in en vernederen Nederland op manier dat het bloed bij menig pacifist begint te koken. Stel je dan nog eens voor dat Amerika die mensen steunt en geld geeft om te bouwen... Dat ze daarna dan nog eens Belgie en Nederland binnendringen omdat we zogezegd massavernietigingswapens hebben. Duizende van onze burgers uitmoord en daarna zegt : Oeps... blijkt dat we toch verkeerd waren. Om de een of andere manier wijzen ze dan naar Wilders en Dewinter en geven hen de schuld. Beiden verstoppen zich in een kuiltje onder de grond. Amerika brandt half de lage landen plat op zoek naar beiden en exicuteert hen als men ze vindt. 50 jaar en duizende burgerslachtoffers later, vol miserie armoede en frustratie, zou menig Belg en Nederlander ook teruggrijpen naar de Bijbel... Omdat er namelijk niets anders is! Natuurlijk verradikaliseert men dan. Hetzij extreem rechts hetzij fundamenteel.

quote:
Jihadisten streven naar een onderwerping van de Westerse wereld en een uitbreiding van het islamitische rijk, dat dat streven wordt gevoed door het gedrag van Amerika kan ik begrijpen, maar een groot deel van de haat komt voort uit de normen en waarden die we in het Westen hebben, normen en waarden die haaks staan op de normen en waarden van salafisten.
Hoeveel procent van de moslims is Jihadist denk je? Lees trouwens bovenstaande nog eens. Ik zou ook Jihadist zijn, en alles wat Amerika instelt uit de grond van mijn hart haten als ik in hun situatie zat. De reden waarom ze niet vooruit willen is gewoon blinde haat.


quote:
Ze waren op geen enkele manier in het nauw gedreven en maakten deel uit van een organisatie die een overvloed heeft aan geld.

=> De Arabische Emiraten hebben inderdaad een overvloed aan geld. Nu nog, zijn trouwens ook goed bevriend met Bush. Amerika beschermt hen. maar denk maar niet dat de Palestijnen zwemmen in het geld. De Joden daarentegen...

quote:
Hun daden waren op geen enkele manier een uitweg van een slechte situatie waarin ze verkeerden. Zoals jij het stelt waren deze aanslagen een manier om zich te verdedigen, wat ik niet begrijp want dit was puur en alleen een aanval

Het was geen verdediging, het was een daad van onmacht, een daad van frustratie... die ik dan weer heel goed begrijp.

quote:
Dat je de rol van de Koran bagatelliseert begrijp ik ook niet. Zulke aanslagen worden uitgevoerd met een religieus motief, bij moslims is zo'n religieus motief toch echt afkomstig uit de Koran.


Excuseer mij, maar ik denk te weten dat er 4 verschillende religieuze boeken zijn binnen de Islaam. De een al wat radicaler dan de andere. Maar jouw stelling is net zo'n stelling van : de reden waarom dat de Islamitische vrouwen onderdrukt wordt, is omdat ze de Qu'ran volgen.
Belachelijk dus.
De reden waarom er een religieus motief achter zit is simpel. Kan trouwens vergeleken worden met de kruistochten. 'kom, we branden de Arabische dorpen plat' - 'waarom?' - 'omdat God dat wil'... terwijl ze toen enkel uitwaren op land, goud en slaven.
God wordt al sinds het begin der tijden als excuus gebruikt om elkaars kop in te slaan.

quote:
Als je er echt van overtuigd bent dat dit slechts vrijheidsstrijders in het nauw waren die geen inspiratie uit de Koran haalden zou ik dolgraag de reactie van één van de kopstukken van Al Quaida willen horen.


Hence mijn vorige beredenering.




bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-11-2010 21:31 by bastianus Profiel van bastianus

De rol die het westen in b.v. Somalië heeft gespeeld is ook niet al te fraai. Toen daar een strenge moslimregering was werd die te vuur en te zwaard bestreden, om na de val van die regering het land verder aan zijn lot over te laten. In Afghanistan werd de Taliban door het westen gesponsord tegen de Russen. Economische belangen hebben ook in Irak een rol gespeeld, momenteel is het daar ook een enorme puinzooi waar juist de extremistische moslims van profiteren sinds de val van Saddam. Als het westen al iets te verwijten valt is het dat het juist het moslimextremisme in het zadel geholpen heeft, b.v. ook al die rare Saoedi's in de oliestaten die allang de sharia als wetgeving hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2010 21:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nu pak je israel als voorbeeld, terwijl veel aanslagen in het westen (tegenwoordig) niet meer door palastijnen gepleegd worden.

Al is het niet moeilijk om voor andere moslimlanden iets van Amerikaanse bemoeienis te vinden waar ze boos om worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-11-2010 21:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 november 2010 21:28 schreef Bastet het volgende:
Stel je voor dat Nederland en Belgie al meer dan 60 jaar continu bezet zijn. Hetzij door tirannen, hetzij door de Russen of door de 'bevrijdende'Amerikanen. Dat je land daardoor NIET kan meedoen aan de wereldeconomie en je de economie ziet verouderen en achteruit gaan. Amerika komt aangelopen, helpt Albert en Beatrix van de troon (en maakt ze een kopje kleiner) en plaatst Wilders en Dewinter op de troon. Stel je dan nog eens voor dat Amerika een hoop Joden in Nederland dropt. Die Joden beginnen te bouwen, zelfs waar ze niet mogen, steken kerken in brand, vermoorden vrouwen en kinderen, nemen steden in de buurt in en vernederen Nederland op manier dat het bloed bij menig pacifist begint te koken. Stel je dan nog eens voor dat Amerika die mensen steunt en geld geeft om te bouwen... Dat ze daarna dan nog eens Belgie en Nederland binnendringen omdat we zogezegd massavernietigingswapens hebben. Duizende van onze burgers uitmoord en daarna zegt : Oeps... blijkt dat we toch verkeerd waren. Om de een of andere manier wijzen ze dan naar Wilders en Dewinter en geven hen de schuld. Beiden verstoppen zich in een kuiltje onder de grond. Amerika brandt half de lage landen plat op zoek naar beiden en exicuteert hen als men ze vindt. 50 jaar en duizende burgerslachtoffers later, vol miserie armoede en frustratie, zou menig Belg en Nederlander ook teruggrijpen naar de Bijbel... Omdat er namelijk niets anders is! Natuurlijk verradikaliseert men dan. Hetzij extreem rechts hetzij fundamenteel.

Hoeveel procent van de moslims is Jihadist denk je? Lees trouwens bovenstaande nog eens. Ik zou ook Jihadist zijn, en alles wat Amerika instelt uit de grond van mijn hart haten als ik in hun situatie zat. De reden waarom ze niet vooruit willen is gewoon blinde haat.



=> De Arabische Emiraten hebben inderdaad een overvloed aan geld. Nu nog, zijn trouwens ook goed bevriend met Bush. Amerika beschermt hen. maar denk maar niet dat de Palestijnen zwemmen in het geld. De Joden daarentegen...


Het was geen verdediging, het was een daad van onmacht, een daad van frustratie... die ik dan weer heel goed begrijp.



Excuseer mij, maar ik denk te weten dat er 4 verschillende religieuze boeken zijn binnen de Islaam. De een al wat radicaler dan de andere. Maar jouw stelling is net zo'n stelling van : de reden waarom dat de Islamitische vrouwen onderdrukt wordt, is omdat ze de Qu'ran volgen.
Belachelijk dus.
De reden waarom er een religieus motief achter zit is simpel. Kan trouwens vergeleken worden met de kruistochten. 'kom, we branden de Arabische dorpen plat' - 'waarom?' - 'omdat God dat wil'... terwijl ze toen enkel uitwaren op land, goud en slaven.
God wordt al sinds het begin der tijden als excuus gebruikt om elkaars kop in te slaan.



Hence mijn vorige beredenering.


Triest dat iemand die moslims duidelijk niet als homogene groep ziet, het wel over "de joden" heeft en ze ook nog stereotiep als rijken wegzet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-11-2010 21:37 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 november 2010 21:31 schreef bastianus het volgende:
De rol die het westen in b.v. Somalië heeft gespeeld is ook niet al te fraai. Toen daar een strenge moslimregering was werd die te vuur en te zwaard bestreden, om na de val van die regering het land verder aan zijn lot over te laten. In Afghanistan werd de Taliban door het westen gesponsord tegen de Russen. Economische belangen hebben ook in Irak een rol gespeeld, momenteel is het daar ook een enorme puinzooi waar juist de extremistische moslims van profiteren sinds de val van Saddam. Als het westen al iets te verwijten valt is het dat het juist het moslimextremisme in het zadel geholpen heeft, b.v. ook al die rare Saoedi's in de oliestaten die allang de sharia als wetgeving hebben.
Oeps, ik zie nu dat ik het over "het westen" heb. Ik bedoel natuurlijk vooral de V.S. en Europa, en dan met name hun militaire en economische machthebbers.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2010 21:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 25-11-2010 21:41 by Bastet Profiel van Bastet

quote:
Op 25 november 2010 21:22 schreef GrindMaster het volgende:
Dagelijks is er nieuws over "moslimsterroristen"

Tuurlijk is dat er dagelijks. De media smult ervan! dat is sensatie! Het is een goedkope soap die het westen maar al te graag volgt. "Allez, wie is er vandaag aan de beurt...?[/quote]

quote:
maandelijks vallen er om en nabij de 1000 doden door jihadistisch geweld

En hoeveel burgerslachtoffers door Amrikaans geweld in die landen of door de Israelieten?
quote:
je kunt moeilijk de Nederlandse bevoling dwingen niets onaardigs over de islam te zeggen.¨

Mocht de Nederlandse (en ook de Belgische) bevolking slimmer zijn, en niet zo islamofoob (een fobie die trouwens door de Amerikanen met de paplepel wordt gevoederd) dan zouden ze de echte moslims ontdekken. Ik geef toe dat ik begin dit schooljaar het ook niet zo hoog op had met 'de moslims'. Ik studeer Arabisch, mijn hele klas zit vol moslima's... en hoor mij nu!
quote:
Net zoals kritiek op de islam ook gewoon vrij moet zijn, net zoals kritiek op iedere ander gedachtegoed trouwens.

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Wist je trouwens dat de hassidische joden zich hier in antwerpen radicaler opstellen dan de Islamieten? Maar waarom geeft men daar dan geen commentaar op? Ah ja... 60 Jaar geleden...
quote:
Of het de integratie ten goede komt is een ander verhaal, maar in dit geval zou je dus eigenlijk de persoonlijke vrijheden van de autochtone bevolking moeten inperken om het de allochtone bevolking naar de zin te maken.
Zegt hij dat misschien? Als je ergens komt, je komt van een ander land, spreekt de taal niet en bent helemaal alleen? Wat doe je dan? Je grijpt terug naar wat je kent: je eigen cultuur. Mensen van verschillende nationaliteiten hokken samen in 'getho's'. het is nu onze taak om hen daaruit te krijgen. Een goed voorbeeld zijn multiculturele avonden of activiteiten. Ieder stad heeft gemeenschappen. Verenig die, laat de gemeenschappen iets leren van elkaar. Dan hebben we in elk geval een pak minder haat en dan leert de plaatselijke bevolking iets bij over de prachtige culturen (van over de hele wereld).



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-11-2010 21:41 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 25 november 2010 21:37 schreef bastianus het volgende:
Oeps, ik zie nu dat ik het over "het westen" heb. Ik bedoel natuurlijk vooral de V.S. en Europa, en dan met name hun militaire en economische machthebbers.


Ah, die Saudi's, ook zulke goede dragers van onze westerse waarden :') (dank voor de aanvulling)


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 25-11-2010 21:44 by Bastet Profiel van Bastet

quote:
Op 25 november 2010 21:33 schreef ElitE het volgende:
Nu pak je israel als voorbeeld, terwijl veel aanslagen in het westen (tegenwoordig) niet meer door palastijnen gepleegd worden.

Al is het niet moeilijk om voor andere moslimlanden iets van Amerikaanse bemoeienis te vinden waar ze boos om worden.


Iets wat je moet begrijpen is dat Moslims een zeer hechte gemeenschap zijn. Je moet ze niet lauter zien als 'jij bent Libanees en jij bent Palestijn'. Wat er momenteel in Palestina gebeurt schiet iedere moslim op en rond het Arabisch schiereiland door het hart.
Hier in Europa is zulke verbondenheid er al lang niet meer.



Bastet
Usericon van Bastet
Posted 25-11-2010 21:46 by Bastet Profiel van Bastet

quote:
Op 25 november 2010 21:35 schreef bastianus het volgende:
Triest dat iemand die moslims duidelijk niet als homogene groep ziet, het wel over "de joden" heeft en ze ook nog stereotiep als rijken wegzet.

Ik zal in't vervolg kolonisten gebruiken. Mijn fout inderdaad.
Israel is rijk. Het wordt gesteunt door zeer veel Westerse multinationals.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2010 21:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hadden die moslims maar niet zo arm moeten zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-11-2010 21:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 25 november 2010 21:44 schreef Bastet het volgende:
Iets wat je moet begrijpen is dat Moslims een zeer hechte gemeenschap zijn. Je moet ze niet lauter zien als 'jij bent Libanees en jij bent Palestijn'. Wat er momenteel in Palestina gebeurt schiet iedere moslim op en rond het Arabisch schiereiland door het hart.
Hier in Europa is zulke verbondenheid er al lang niet meer.
Gelukkig niet zeg. Dat soort irreële sentimenten ben ik liever kwijt dan rijk. Hier heeft al die loyaliteit met geloofsgenoten vooral geleid tot kruistochten, de "missie", en allerlei andere situaties waardoor vooraanstaande geestelijken en andere kwaadwillenden zich misdragen hebben met goedkeuring van de gelovige gemeenten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 25-11-2010 21:52 by Bastet Profiel van Bastet

quote:
Op 25 november 2010 21:47 schreef bastianus het volgende:
Gelukkig niet zeg. Dat soort irreële sentimenten ben ik liever kwijt dan rijk. Hier heeft al die loyaliteit met geloofsgenoten vooral geleid tot kruistochten, de "missie", en allerlei andere situaties waardoor vooraanstaande geestelijken en andere kwaadwillenden zich misdragen hebben met goedkeuring van de gelovige gemeenten.

Ja dat weet ik. De enige reden waarom ik zeg dat die verbondenheid er in europa al lang niet meer is, is omdat ik zo duidelijk maak dat ik de reactie van zijn kant begrijp maar toch weerleg.



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 25-11-2010 21:58 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 25 november 2010 21:28 schreef Bastet het volgende:
Stel je voor dat Nederland en Belgie al meer dan 60 jaar continu bezet zijn. Hetzij door tirannen, hetzij door de Russen of door de 'bevrijdende'Amerikanen. Dat je land daardoor NIET kan meedoen aan de wereldeconomie en je de economie ziet verouderen en achteruit gaan. Amerika komt aangelopen, helpt Albert en Beatrix van de troon (en maakt ze een kopje kleiner) en plaatst Wilders en Dewinter op de troon. Stel je dan nog eens voor dat Amerika een hoop Joden in Nederland dropt. Die Joden beginnen te bouwen, zelfs waar ze niet mogen, steken kerken in brand, vermoorden vrouwen en kinderen, nemen steden in de buurt in en vernederen Nederland op manier dat het bloed bij menig pacifist begint te koken. Stel je dan nog eens voor dat Amerika die mensen steunt en geld geeft om te bouwen... Dat ze daarna dan nog eens Belgie en Nederland binnendringen omdat we zogezegd massavernietigingswapens hebben. Duizende van onze burgers uitmoord en daarna zegt : Oeps... blijkt dat we toch verkeerd waren. Om de een of andere manier wijzen ze dan naar Wilders en Dewinter en geven hen de schuld. Beiden verstoppen zich in een kuiltje onder de grond. Amerika brandt half de lage landen plat op zoek naar beiden en exicuteert hen als men ze vindt. 50 jaar en duizende burgerslachtoffers later, vol miserie armoede en frustratie, zou menig Belg en Nederlander ook teruggrijpen naar de Bijbel... Omdat er namelijk niets anders is! Natuurlijk verradikaliseert men dan. Hetzij extreem rechts hetzij fundamenteel.


Eens even kijken: de kapers van 9/11: 15 uit Saoudi Arabië, 2 uit de VAE, 1 uit Egypte en 1 uit Libanon, geen Irakees, Afghaan of Palestijn te bekennen (de landen waar jij naar verwijst), de enige veroordeelde daders van de aanslagen in Madrid waren twee Marokkanen en een Egyptenaar. Nou mag jij mij gaan uitleggen op welke manier Amerikanen schuldig zijn aan het in het nauw drijven van de Saoudische bevolking, danwel die van de VAE, Egypte of Marokko.

quote:
Hoeveel procent van de moslims is Jihadist denk je?
Geen idee, lijkt me ook niet heel erg relevant, ik heb het alleen nog maar over de daders gehad, en 100% van de daders lijken mij jihadistisch, de rest van de islamitische bevolking heeft daar niks of vrijwel niks mee te maken.



quote:
=> De Arabische Emiraten hebben inderdaad een overvloed aan geld. Nu nog, zijn trouwens ook goed bevriend met Bush. Amerika beschermt hen. maar denk maar niet dat de Palestijnen zwemmen in het geld. De Joden daarentegen...
Palestijnen bevechten de Israeliërs, ze zijn niet bijster actief in het terroriseren van Amerika.


quote:
Het was geen verdediging, het was een daad van onmacht, een daad van frustratie... die ik dan weer heel goed begrijp.
Het is best wel eng dat jij het begrijpt dat mensen uit frustratie vanwege de Westerse wereld, bereid zijn 100den mensen de dood in te jagen.



quote:
Excuseer mij, maar ik denk te weten dat er 4 verschillende religieuze boeken zijn binnen de Islaam. De een al wat radicaler dan de andere. Maar jouw stelling is net zo'n stelling van : de reden waarom dat de Islamitische vrouwen onderdrukt wordt, is omdat ze de Qu'ran volgen.
Belachelijk dus.
De reden waarom er een religieus motief achter zit is simpel. Kan trouwens vergeleken worden met de kruistochten. 'kom, we branden de Arabische dorpen plat' - 'waarom?' - 'omdat God dat wil'... terwijl ze toen enkel uitwaren op land, goud en slaven.
God wordt al sinds het begin der tijden als excuus gebruikt om elkaars kop in te slaan.


Laat mij zo vrij zijn Koran te vervangen door Koran, Soenna, Hadith, overige islamitische leer en de daarmee gepaard gaande cultuur. God wordt inderdaad veel te veel gebruikt als excuus, maar de wortels van dit excuus liggen toch echt in de heilige boeken.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 25-11-2010 22:00 by Bastet Profiel van Bastet

quote:
Op 25 november 2010 21:58 schreef GrindMaster het volgende:
Eens even kijken: de kapers van 9/11: 15 uit Saoudi Arabië, 2 uit de VAE, 1 uit Egypte en 1 uit Libanon, geen Irakees, Afghaan of Palestijn te bekennen (de landen waar jij naar verwijst), de enige veroordeelde daders van de aanslagen in Madrid waren twee Marokkanen en een Egyptenaar. Nou mag jij mij gaan uitleggen op welke manier Amerikanen schuldig zijn aan het in het nauw drijven van de Saoudische bevolking, danwel die van de VAE, Egypte of Marokko.

Geen idee, lijkt me ook niet heel erg relevant, ik heb het alleen nog maar over de daders gehad, en 100% van de daders lijken mij jihadistisch, de rest van de islamitische bevolking heeft daar niks of vrijwel niks mee te maken.



Palestijnen bevechten de Israeliërs, ze zijn niet bijster actief in het terroriseren van Amerika.


Het is best wel eng dat jij het begrijpt dat mensen uit frustratie vanwege de Westerse wereld, bereid zijn 100den mensen de dood in te jagen.


quote:
Op 25 november 2010 21:44 schreef Bastet het volgende:
Iets wat je moet begrijpen is dat Moslims een zeer hechte gemeenschap zijn. Je moet ze niet lauter zien als 'jij bent Libanees en jij bent Palestijn'. Wat er momenteel in Palestina gebeurt schiet iedere moslim op en rond het Arabisch schiereiland door het hart.
Hier in Europa is zulke verbondenheid er al lang niet meer.






Laat mij zo vrij zijn Koran te vervangen door Koran, Soenna, Hadith, overige islamitische leer en de daarmee gepaard gaande cultuur. God wordt inderdaad veel te veel gebruikt als excuus, maar de wortels van dit excuus liggen toch echt in de heilige boeken. [/quote]

Natuurlijk! Vanwaar wordt Godsdienst anders gepredikt? Het hangt er trouwens vanaf hoe dat je die boeken interpreteert!



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen