|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Gelukkig hebben we geen franstalig deel. Je moeder. |
|
Als we Limburg nu aan Groot-Vlaanderen schenken, is de PVV ook direct gehalveerd. |
|
Wij hebben Friesland ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
pfff ik ga niet nog een keer Against God and Government |
|
Dit gaat of een VVD-PvdA-CDA kabinet worden of nieuwe verkiezingen. Niemand wil met de PVV in zee. gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
Laat het CDA er alsjeblief buiten. |
|
Zolang er niks roods in zit, vind ik het wel best. Jammer dat de PVV dan nodig is het aan te vullen maarja. Democratie is nu eenmaal kut. Je moeder. |
|
quote:En waarom willen 'midden' en 'rechts' niet? Beide opties zijn nog niet serieus onderzocht. Ik begrijp PvdA wel dat ze niet staan te springen om met twee rechtse partijen te regeren; Wellicht dat VVD-PvdA-CDA-D'66 een optie is. Heeft PvdA het idee dat zij niet alleen staat en de coalitie is aangevuld met een hervormingsgezinde middenpartij. Ook 'rechts' is eigenlijk nog niet onderzocht. Maar dat ligt aan CDA; Te arrogant om als kleinste partrij bij een coalitie aan te svhuiven. Ik zeg nog steeds: zakenkabinet. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Ach, ik vind dat ze gewoon de kans moeten krijgen. Ze doen het goed of ze gaan gigantisch op hun bek. In het laatste geval moeten we weer vroegtijdig naar de stembus, maar dat moet je met een samengeraapte zooi die het samen wel willen proberen om iig iets te hebben waarschijnlijk ook wel. [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 20-07-2010 18:57] |
|
We wilden toch een snelle formatie? |
|
We? De VVD ja... |
|
quote: Vroeger was het simpel: format C:/*.* ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote:Dat bedoel ik met wil niet. CDA wilt niet, of PvdA niet. Voor mij lijkt, áls er nog een kabinet gevormd gaat worden, VVD, CDA, PvdA en D66 de enige optie. |
|
quote: Jij niet dan? Je moeder. |
|
Als er zomaar overhaast wat bij mekaar geraapt wordt niet nee, dan heb ik liever dat ze er wat langer over doen. |
|
Herverkiezingen vind ik vrij achterlijk. "Oh ja, we komen er nu niet uit, dus we doen het maar opnieuw. Misschien laten makke schaapjes (sorry Bram) zich nu door een ander overtuigen, en dan komen we er wél uit." ... En als iedereen de volgende keer PRECIES hetzelfde stemt? Wa doe je dan? Herstemmen totdat er wat anders uitkomt? Bruce Banner |
|
Het is net een grote grabbelton waar je telkens de cadeautjes in terug gooit. |
|
Nou, als je de huidige peiling mag geloven wordt het niet hetzelfde. |
|
quote:Jawelhoor. PVV+VVD+CDA nog steeds 76 + SGP maakt 78. Geen wezenlijk verschil dus. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Als ik het me goed herinner zeiden ze eerder vandaag dat de PVV nu 35 zetels zou krijgen. Of het totaal wat jij noemt gelijk blijft zou kunnen, maar daar heb ik niks over gehoord. [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 20-07-2010 22:56] |
|
quote:Ow, wacht, het verschil is dat Paars+ en Midden geen opties meer zijn. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Het totaal, ja. Rechts behoudt een krappe meerderheid van max drie zetels. Links/progressief zit er dus bij zo'n uitslag weer/nog niet in. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Laat ze maar lekker onderhandelen. Ik hoorde onlangs op de radio dat het met een land vaak het beste gaat, zeker economisch gezien, als er een kabinet aan het werk is dat niet echt beslissingen door kan voeren. Zo kost het ook het minste geld, en is er stabiliteit en weinig onrust doordat er geen ingrijpende maatregelen of bezuinigingen doorgevoerd worden. Volgens mij functioneert een land het beste als er zo min mogelijk geregeerd wordt, de bedrijven etc. draaien toch wel door. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Friesland heeft ons, bek dicht. quote: Haha, kom op zeg! Het is inderdaad echt té veel moeite... quote: Het punt is een beetje, dat er te veel mietjes zijn in dit land. Van mij mag de zionist Wilders voor een keer wel 40 zetels krijgen; de grootste worden. Máár, dat moeten we met z'n alleen niet opkijken van 1000% meer kans op aanslagen, en chaos i.p.v. orde. Niks mis mee; alleen een andere wereld. Waarom denk je dat ze tot nu toe buitengesloten zijn? |
|
Informateurs naar Koningin; speculatie over voortgang Na de mislukte formatie van een Paars-pluskabinet, brengen informateurs Uri Rosenthal (VVD) en Jacques Wallage (PvdA) woensdagmiddag een bezoek aan koningin Beatrix. Rutte wil nu kijken naar een middenkabinet Rutte wil nu kijken naar een middenkabinet Het Kabinet der Koningin heeft dat woensdag bekendgemaakt. Om 15.00 uur worden de informateurs op paleis Noordeinde verwacht. Eindverslag Aldaar zullen ze hun eindverslag aanbieden aan de Koningin en haar informeren over de dinsdag afgebroken onderhandelingen over een coalitie van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks. Na afloop van het bezoek aan koningin Beatrix geven Rosenthal en Wallage een persconferentie in het Eerste Kamergebouw. Voor Rosenthal is het de tweede keer dat hij na een mislukte formatie naar het staatshoofd gaat. Eind vorige maand moest hij al melden dat de verkenningen voor een rechts kabinet geen werkbare coalitie hadden opgeleverd. Hervormingen Gisteren braken Job Cohen (PvdA) en Mark Rutte (VVD) de besprekingen voor Paars-plus af. Ze konden het niet eens worden over de omvang van de noodzakelijke hervormingen. De VVD wilde 18 miljard euro bezuinigen (zonder belastingverhogingen en het inperken van de hypotheekrenteaftrek), terwijl GroenLinks en PvdA niet verder wilden gaan dan 13 miljard euro. Wel zijn de vier partijen, tot verrassing van de VVD, ver gekomen op de onderwerpen integratie en immigratie. Middenkabinet Rutte liet na afloop weten nu te willen kijken naar een middenkabinet met PvdA en CDA, maar Cohen voelt nog altijd niets voor deze optie. De PvdA-leider vreest in een dergelijke regering een 'rechts overwicht'. Om dit te compenseren, wil Cohen GroenLinks en D66 erbij, zodat er een kabinet van vijf partijen (102 zetels) ontstaat. Maar analisten menen dat als Paars-plus niet lukt, het weinig zal helpen om het CDA daar ook nog eens aan toe te voegen. De afstand tussen VVD en PvdA lijkt op dit moment te groot om overbrugd te worden. Hierdoor komen twee oude opties weer in zicht: een rechts kabinet (VVD, PVV, CDA), of een kernkabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de partij van Geert Wilders. http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/271258/Informateurs-naar-Koningin-speculatie-over-voortgang.htm Wel zijn de vier partijen, tot verrassing van de VVD, ver gekomen op de onderwerpen integratie en immigratie. Interessant! Al had ik van GL en D66 wel verwacht dat die best dicht bij de VVD wilden komen. (Want die staan er helemaal niet ver van af, formuleren wat subtieler en zoals altijd zijn er achterlijke policor afbakeningen.) Vraag me af hoever de PvdA dan wilde gaan, die komen vrijwel nooit verder dan policor. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 21-07-2010 14:05] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Volgende pagina |