|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Moest je in 1600 eens proberen een bijbel te vertalen... "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
De Islam is zeven eeuwen jonger dan het christendom. Zeven eeuwen geleden liepen christenen ook wereldwijd hun vermeende superioriteit op niet al te zachtzinnige wijze aan andere culturen op te leggen. Lees 'Rovers, christenhonden, vrouwenschenners' van Amin Maalouf er maar eens op na. Dus ik denk dat de primitievere en minder verlichte denkwijze van de Islam inherent is aan het groeiproces van grote, monotheïstische religies. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: waren veel van de grote geleerden vroeger geen islamieten? Ik denk aan diegene die bijv. de algebra heeft uitgevonden... Ik ben er dus (nog) niet van overtuigd dat de islam zelf de reden is tot de uiting van geweld maar dat het eerder een gevolg is van sociale en culturele effecten |
|
quote: Christenen in diezelfde culturen doen het in ieder geval niet. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Nou, geweld door christenen is ook wel aanwezig in die culturen hoor. Gezien het feit dat ze een minderheid zijn is het wel logisch dat ze niet zo duidelijk geweld plegen. [edit] En een "cultuur" heeft diverse onderliggende culturen, die vaak religieus van aard zijn, dus diezelfde cultuur is eigenlijk foutief. [Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 17-09-2012 12:07] Boeiender |
|
quote: Ik had het niet over geweld in het algemeen. En dat tweede betekent ofwel dat je nooit kunt zeggen dat mensen dezelfde cultuur hebben, ofwel dat de verschillen tussen culturen dus bepaald worden door religies en niet door andere oorzaken [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-09-2012 12:10] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Wel over cultuur in het algemeen.... Maar goed, gespecificeerd op geweld dat voortkomt uit religie, dan zijn "de christenen" in de USA gewelddadiger dan de moslims daar, gezien de aanvallen op abortusklinieken e.d. Boeiender |
|
quote: Nee, je kan wel aangeven dat er in bepaalde subgroepen van een bevolking een bepaalde cultuur heerst, of die subgroep op muziek, religie, levensbeschouwing of automerk gebaseerd is maakt niet veel uit.... Boeiender |
|
quote:Complete bullshit. En dat weet je zelf ook wel. Islam en moslims zijn niet zeven eeuwen geleden opeens gematerialiseerd en moeten daarom het gehele beschavingsproces van de rest van de mensheid nog eventjes op eigen kracht over doen. Wat je hier suggereert is dat moslims (nog) niet over dezelfde capaciteiten van de rede beschikken als westerlingen. Lijkt mij een vrij abjecte stelling. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Ik kies er toch voor om ook op grotere schaal het begrip cultuur toe te passen quote: Ik had het ook niet over cultuur in het algemeen. Mijn stelling: geweld door religieuzen naar aanleiding van (vermeende) belediging van het betreffende geloof vindt alleen onder moslims plaats. Atilla: dat zou aan culture/sociale factoren kunnen liggen. En dat laatste betwijfel ik omdat christenen uit diezelfde landen niet hetzelfde soort geweld toepassen. Voor zover het te vergelijken is, is het enige verschil hun betreffende religie. De totale som van geweld wordt weer een ander verhaal. Dan gaat het inderdaad ook om dat soort dingen. En geweld in de huiselijke sfeer, vrijheidsberoving door conservatieve mannetjes enzovoorts. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:Islam/moslims heeft/hebben verdomd weinig uitgevonden. Vooral geconserveerd. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Je kan de Arabische/Magreb/'Persische' cultuur en de sociale omstandigheden in de zandbak niet geheel loszingen van de islam. Net als dat je onze cultuur niet (geheel) los van het christendom kan zien. Zelfs Germaans en Romeins recht hebbe nog hun doorwerking in onze cultuur en rechtssysteem. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Maar ik heb het idee, en jij, of wie dan ook, mag mij corrigeren als ik het mis heb, dat de gewelddadige/ extreem fundamentalistische tak van de islam vooral wordt vertegenwoordigt door diegenen die zijn beïnvloed door de Arabische lieden (zeg maar de osama's). Iran is een kutland maar in Saudi-Arabië is het nog tien keer erger heb ik het idee (onderdrukking, fundamentalisme..). En wat nu het kip-ei is in SA weet ik niet (geloof vs. cultuur). |
|
quote:Je zult mij niet horen ontkennen dat S-A ook een kudtland geregeerd door een stel bloemetjeslijers is. Maar bagatelliseer de ayatollahs niet. Hezbollah en Hamas (Soenitisch) worden behoorlijk opgeruid door Iran. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Het mooie is dat ik er heilig in geloof dat al die mafkezen die nu zo lopen te rellen die film nog nooit gezien hebben. Dus rellen om het rellen... Nekschot! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote:De Arabische cultuur was behoorlijk hoogstaand, echter door de Islam is het flink gekelderd. Redelijk vergelijkbaar met de dominantie van het christendom, waardoor een complete Romeinse beschaving verloren ging. Ik denk dat het inherent is aan het groeien van religies (m.n. monotheïstische) dat ze bepaalde mindere fasen doormaken. En voor zover ik weet heeft de Islam nog niet zoiets als 'de Verlichting' doorgemaakt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Bedoel je de christenminderheden in de voornamelijk arabisch islamistische landen? die hebben sowieso ook een redelijk andere cultuur en die zullen niet zomaar hun bek open trekken. De sociaal economische factoren zijn erg sterk, maar inderdaad houd de islam toch ook favoriete hobbies er op na. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Irrelevant. Het is niet zo dat religies bepaalde stadia door moeten maken. Daarbij is de opkomst en consolidatie van het christendom niet vergelijkbaar met die van de islam waardoor claimen dat islam bepaalde stadia van een bepaalde ontwikkeling die christendom al ondergaan is nog moet doorlopen regelrechte bullshit. Als islam en christendom zo hetzelfde waren als de cultuurrelativisten willen suggereren waren het niet twee verschillende religies. Er is iets fundamenteel mis met de islam wat bij het christendom niet het geval is waardoor het christendom meer openstaat voor invloed van de rede. Wellicht ligt dit verschil in de rol van openbaringen, misschien bij Urbi et Orbi of bij beide of door een samenloop van meerdere verschillen. En de eventuele 'mindere fase' van de islam houdt nmlk dan al wel verdomd lang aan. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Mohammed is natuurlijk wel een ander soort profeet dan Jezus, alleen al vanwege zijn functie en zijn levensstijl. Neemt niet weg dat de manier waarop bijbel en koran geïnterpreteerd wordt er ook iets mee te maken heeft. Weinig christenen geloven nog dat ze letterlijk moeten leven zoals in de bijbel staat, of wetten uit die tijd exact moeten naleven en in deze tijd plaatsen. Terwijl er b.v. wel imams zijn die, in navolging van Mohammed, vinden dat je gewoon moet kunnen trouwen met negenjarige meisjes. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: nu zijn er ook wel wat christelijke priesters die vinden dat je best wel "leuke dingen" kunt doen met negenjarige jongetjes (en meisjes)... |
|
quote:Natuurlijk. Maar die maken er geen reclame voor vanaf de kansel. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Dat filmpje is zo hondsberoerd dat ik het nog geen minuut volhield; is daar nu weer al die ophef over? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Boeien. Er is geen enkele manier waarop dit geweld goedgepraat kan worden, klaar. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: De Romeinse beschaving is ook niet 'ingestort' door het christendom, maar door corruptie, wanbestuur en onrust (grote volksverhuizingen, honger, oorlog), nadat het door pure hebberigheid was opgesplitst. Algebra was toch al voor de islam bestond uitgevonden? ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |