![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Vreemd dat goede zaken 'uit de naam an god' wel aan religie worden toegedicht, terwijl slechte dingen uit dezelfde naam niet onderdeel zijn van die religie volgens aanhangers van die religie. Daarnaast bestaat religie enkel bij gratie van haar aanhangers, dus ik vind de 'dat hoort niet bij religie'-gedachte bij slechte dingen uit naar daarvan, behoorlijk hypocriet. ![]() |
|
quote:Joh... nee je hebt gelijk hoor... de algehele tendens van Jezus' personage zoals geschetst in t NT is er een van opvliegendheid, agressie en oorlog voeren ![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Ach, volgens mij is een gozer die van zichzelf zegt dat hij 'de ware wijnstok' is, of 'de weg, de waarheid en het leven' niet helemaal in orde. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Mohammed trouwens ook niet, hoor. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote:Ik denk dat jij nadat je klaar bent met de juiste definitie van 'hypocriet' op te zoeken ook maar eens de uitspraken van Jezus moet lezen ![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote:Ah nu komtbde aap uit je mouw. Blijft vooralsnog de uitdaging aan jou om aan te tonen dat Jezus staat voor geweld en onderdrukking. Of Boeddha. Dat gaat je natuurlijk niet lukken. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote:Sterker nog. Ik ben ervan overtuigd dat de beide mannen alleen maar de beste bedoelingen hebben gehad. Het ging pas mis toen mensen hun bedoelingen gingen interpreteren, en dachten dat ze het daardoor meer bij het rechte eind hadden dan anderen vooral. Beetje net zoals bij de islam, om ontopic te blijven. Want ondanks dat Mohammed begon als een krijgsman, kreeg hij toch later redelijk wat inzicht, denk ik. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
quote: Prachtig, dat selectieve gedrag van de newborn christians. De bijbel is de bijbel, het woord van god, volgens de christenen zelf. Dus de hele bijbel, niet alleen het hippie gedeelte. Boeiender ![]() |
|
Oorspronkelijke leer van een religie, Fusion? Iedere groepering (of religie for that matter) claimt van zichzelf dat zij de ware leer volgen. Iedere fundamentalist vindt van zichzelf dat hij juist in de ware naam van de betreffende religie handelt, net zoals een gelovige die dergelijke fandamentalisme afwijst overtuigt is van zijn gelijk. En om op je eigen voorbeeld in te gaan: geweld ís een onderdeel van voetbal, zowel op als om het veld. Eveneens met dezelfde overtuiging: zij die geweld gebruiken vinden dat zij de ware supporters zijn, en hen die het geweld afwijzen en vinden dat het om rotte appels gaat. Daarnaast is voetbal veruit de gewelddadigste sport vergeleken met de overige populairste sporten. ![]() |
|
quote:Oh mr. N, jij hebt uitgebreid alle denominaties bestudeerd? elfs de Rooms-Katholieken geloven doorgaans niet in een letterlijke lezing van de Bijbel. Je opmerking geeft hooguit te kennen dat je of weinig inzicht hebt in de diverse christelijke traditiea danwel een extreem ouderwetse zwarte-kousen-letterlijke interpretatie projecteert op alle christenen om n ongenuanceerd punt te maken. Maar voor iemand met enige diepgaande kennis die verder gaat dan 'oh t is allemaal kut' sla je hopeloos de plank mis. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote:Ik snap je punt WMP. Maar toch, je zult niet kunnen ontkennen dat als je naar de REGELS (de uistpraken van Jezus, of n Boeddha) zoals gedeponeerd bij KNVB (in t NT, de Soetras) kijkt voetbal NIETS met geweld te maken heeft. Ondanks wat supporters (Westboro Baptist Church, Birmaanse Boeddhistische monikken) beweren. Het is maar in hoeverre je je in de regels wilt verdiepen en wie je verkiest te geloven. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Als ie nu had geleefd hadden ze die gozer vol met prozac gedouwd en in een psychiatrische inrichting gestopt. Against God and Government ![]() |
|
quote: Een groot verschil is natuurlijk wel dat bijvoorbeeld de kruistochten een grootschalige georganiseerde actie waren in naam van religie en met 'regelgevende' of 'leidende' organen als de RK kerk en de Paus actief aan het hoofd, terwijl in het voetbal de leidinggevende organen juist afstand nemen van hooligan-gedrag en (misschien belangrijker nog wel) actief proberen dit tegen te gaan. [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 18-09-2013 13:55] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. ![]() |
|
Vergeet ook de Inquisitie niet en de tegenstand van de paus over het gebruik van voorbehoedsmiddelen en dan met name het condoom. Dat zou ik zeker ook misdadig willen noemen. ![]() |
|
quote: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/02/terrorist-6515607-a1544291 De krant. Er staat wel eens iets in. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
quote: Dit ja. Heel hard. Bedankt M.! Edit: Ik verbaas me er al jaren over dat in de media inderdaad in het geval van veronderstelde "islamitische terreur" dat als dusdanig benoemd wordt maar als een blanke christen-fundamentalist bij een abortuskliniek 10 mensen doodschiet wordt hij een eenzame gek genoemd en geen geradicaliseerde Christen-fundamentalist. Gelijke monniken, gelijke kappen. (pun intended) [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 03-02-2017 13:19] ![]() |
|
Bam. Spijker. Kop. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Kom er maar in Fusion ![]() |
|
quote: Ik had van de week wel wat meer reactie verwacht over die Canadees. Maar in hoeverre zijn die twee extremen demografisch te vergelijken. Hoe groot is de extremistische christenhoek in vergelijking tot islamitische extremisten, en hoe groot is de (onderbuik)steun onder grote meer gematigde bevolking en hoeveel zijn daadwerkelijk bereid tot geweld? Deze cijfers zijn volgens niet goed te vinden omdat onderzoeken vaak eenzijdig omstreden of incompleet zijn, maar ik laat me graag verrassen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Pleidooi over -gedeeltelijke- invoering van shariarecht: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/02/overheid-moet-oog-hebben-voor-goede-delen-van-shariarecht-7818783-a1552942 The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
Het gedeelte dat gebruik maakt van betonscharen zeker? Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." ![]() |
|
Niet doen, zelfs al is het met goede bedoelingen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Sowieso te achterlijk voor woorden als je tegemoet wilt komen aan een cultuur die vrouwen als minderwaardig behandelt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Islam, the religion of love. ![]() TUFKAM ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |