|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Openbaringen al gelezen? Waarin beschreven wordt hoe Jezus terug zal komen om op oudtestamentische wijze de mensen te "oordelen"? Goed, het is geen oproep om andersdenkenden aan te pakken, maar de taal is even dreigend. Verder heb ik het idee dat jij met een ander soort moslims te maken hebt als ik. De Marokkanen die ik ken zijn soms wel boefjes, maar dat komt vooral doordat ze "verkaast" zijn. Maar vandaag in mijn les gaven ze b.v. aan er schijtziek van te worden op grond van hun origine vergeleken te worden met in de moskee gehersenspoelde Syrië-hangers. Dat zijn namelijk verraders die hun broeders en zusters afmaken. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Overigens begrijp ik je aversie wel een beetje. Ik heb in de Schilderswijk gewerkt, en volgens mij zijn er in de Randstad meer problemen met deze bevolkingsgroep. Zoals probleemcumulatie sowieso algemener is daaro. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: "Dat is iets anders." Doen heel veel Christenen (en gelovigen) jammer genoeg, een beetje cherry-picken wat ze uit de bijbel wel en niet waar vinden. Openbaringen komt vaak niet goed uit in discussies. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Idd. Geen enkele oproep gericht aan de lezer om geweld te plegen. Geen enkele. Dat kun je van de Koran niet zeggen. quote:Ik had t niet over Marokkanen volgens mij Ik heb t nu puur over de geschriften achter de religie. Er zijn vredelievende christenen en er zijn vredelievende moslims. Er zijn gewelddadige christenen en er zijn gewelddadige moslims. Zich al dan niet beroepende op hun geschriften. Waarbij de gemiddelde Bijbel van de christenen duidelijk afkeurend is over het heft in eigen handen handen nemen, over slaan, liegen etc. En de Koran niet. Objectief gelezen. Jezus werd ag en toe boos, was streng (vooral tégen religieuze leiders), waarschuwde voor een komend oordeel, stelde een radicale lat in hoe te leven, Mohammed zei (ook) giede dingen maar was een (naar huidige maatstaven) pedofiel, moordenaar, leugenaar, en overspelige man die vrouwen afpakte, zelfs van familieleden. Objectief gelezen When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Dat doen mensen die weigeren een disussie te voeren met argumenten wel vaker: het geliefde woord cherrypicking napapageaaien en dan hoor je ze niet meer. OT staat vpl met geweld, Openbaringem staan ook na te shizzle in, maar als jij me een directe oproep tot geweld, gericht aan de lezer, menselijk geweld, liefst nog gesproken door de hoofd profeet of Messias of andere main character kunt tonen, dan hebben we een discussie. Anders is t maar holle en cliche retoriek. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: gelukkig redeneer ik niet zoals een pak idioten die dingen doen die zogenaamd onmenselijk zijn, met de Bijbel of Koran als inspiratie of alibi. Heb je echt niet zoiets van "verdikke, mocht dat nu eens beter geschreven zijn, dan was dat misschien allemaal niet het geval geweest"? signature |
|
quote: Telt vast weer niet [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 13-09-2017 9:02] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
misschien is het een figuurlijke vuist die hen figuurlijk doodm... nevermind signature |
|
Wacht, doe ik er ook even eentje: quote: http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Het zal wel niet gericht zijn tot de lezer , ik gok erop dat Fusion daarover gaat beginnen. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Hee, maar dan zou je de Koran ook zo kunnen interpreteren. Toch? Of denk ik nu te simpel? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Je zal het wel in de hele context moeten bekijken. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote:Even héél kort door de bocht, en als ik de goede boodschappen in beide boeken negeer... In de Bijbel staat in t OT veel geweld. Wat duidelijk (vermeend) historische gebeurtenissen zijn, uitgevoerd door Joden en hun tegenstanders, en soms door God. En er staan natuurlijk compleet verouderde Joodse wetten in, die vanuit ons huidig perspectief nogal knullig tot compleet barbaars lijken. Het NT stelt duidelijk dat de Joodse wetten niet gelden voor niet-Joodse chistenen. In Openbaringen staat heavy shizzle wat duidelijk ook door God zal worden uitgevoerd. Nergens staat een oproep aan mensen om het zwaard ter hand te noemen oid. Sterker nog, er staat expliciet dat dat niet mag. De Koran is (heel) grofweg in te delen in de Mekka en de Medina periods. Afhankelijk van wanneer t geschreven is, en hoe Mohammed zich voelde, staan er directe oproepen gericht aan de lezer in, welke sommeren om te moorden, te liegen, te stelen, seksslaven te nemen etc. Bij sommige is een historische context, maar bij vele ook niet. En is de grammatica ook echt overduidelijk als een imperatief geconstrueerd. En dan heb ik het niet eens over de levens van de respectievelijke hoofdpersonages (Jezus vs Mohammed). [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 13-09-2017 10:15] When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Het zwaard misschien niet. Maar met een goede steniging is dus overduidelijk niets mis. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Zucht. De bijbel eens lezen zou je dit soort nogal domme uitspraken besparen. Jezus keurt stenigingen, een expliciet Joods verschijnsel, af. Ten eerste weet je echt te weinig van de materie en ga je straks vast weer lopen schelden. Dag Ralph. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Dit is niet voor het eerst dat je er blind van uitgaat dat iemand dat ding niet gelezen zou hebben. Hou daar eens mee op. Maar goed, in dat geval wil ik je toch vragen om dat stukje Deuteronomium (zowel dat van mij als van spectre) eens aan ons uit te leggen. Want jij beheerst de materie duidelijk wél genoeg om de juiste context ervan te kunnen geven en te vertellen hoe het wél bedoeld is. quote: Dit is een onterechte aanname die je doet. Doe je wel vaker, doen alsof alleen jij de wijsheid in pacht hebt. quote: Wat ik nergens gedaan heb, maar goed. Zie ook het nieuwstopic hiervoor. [Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 13-09-2017 10:32] http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: In de Bijbel staat wel meer dan hetgeen Jezus gezegd en gedaan heeft. Als je fan bent van Jezus, waarom neem je de rest van die Bijbel er dan bij als Christen? Start dan iets nieuws, de Cult of Jezus of zo signature |
|
nog eentje quote: Uit de mond van Jezus, die fijne vent Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
en ik maar denken dat het enkel zijn aanhangers waren die soms debiele uitspraken deden signature |
|
Die passage uit Mattheus had ik ook nog aan zitten denken ja. Maar ook dat zal wel anders in elkaar steken dan wij normale stervelingen denken. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
We "voelen" het wellicht niet, ons zesde zintuig is belemmerd door onze ratio. We willen gewoon niet snappen dat stenigen anno 2017 "gewoon" aanklagen op social media of zo geworden is ... en we snappen ook niet dat idioten die dat wel blijven zien als stenigen eigenlijk mensen zijn die er ons toe dwingen om net die idioten aan te pakken Jaja, dat is onze taak, die idioten zijn er zodat wij zouden blijven snappen dat wij weten hoe het moet. Een beetje zoals Amerika dat overal democratie wil brengen. Super is dat, moet je kijken hoeveel baat de wereld daar al bij gehad heeft. Terug naar de inquisitie, maar dan via Social Media en zo signature |
|
Weet je wat ik vooral (weer) jammer vind? Dat het weerwoord telkens zo voorspelbaar is. - Jij hebt er geen verstand van - jij hebt de bijbel niet gelezen - Nee, dat is niet hoe je dat moet interpreteren (zonder uitleg hoe dan wél) En als het écht te moeilijk wordt zijn Gods wegen ondoorgrondelijk. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Het punt is, dat de god van het oude testament en die van het nieuwe testament (ook die van Openbaringen) dezelfde god zijn. Sterker nog, volgens Paulus is het de kruisdood voor "onze" zonden die vrijmaakt van de wet, maar is de wet wel ingesteld als "tuchtmeester" voor de mensen die voor de genade leefden. M.a.w.: mensen die geloven dat Jezus voor hun zonden gestorven is, vallen onder de genade en hoeven zich niet meer aan de wet uit de Torah te houden zoals de joden. Maar die wet uit de Torah is wel rechtvaardig en afkomstig van dezelfde god, die dus overspelige vrouwen wil stenigen, homo's wil vermoorden en genocide op complete volkeren en steden pleegt omdat het hem zo uitkomt. Letterlijk heb je gelijk als je zegt dat nergens in het nieuwe testament (de bijbel sinds 70 jaar na Jezus) wordt opgeroepen tot geweld jegens andersdenkenden. Maar de context, de portée van dit boek is ook dreigend en gewelddadig. Je hoeft je aan boeken niks gelegen te laten liggen, maar ik vind de bijbel net als de Koran een redelijk boosaardig boek. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |