|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Pff, en die van mij. Join the club. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Begin jij nu ook al? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
@Ralph je moet eens proberen te lezen. Ik kan er heel kort over zijn. Is de steniging een aan de lezer gerichte oproep dit te doen, dmv bij een imperatief, een aanhef etc? Antwoord: nee. Ging het daarom, was dat het punt dat ik i bracht als groot verschil tussen de Koran en de bijbel? Antwoord: ja. Had ik al aangegeven dat t OT vol geweld staat? Antwoord: ja. Dus was je opmerking in de vorm van een niet verder onderbouwde oneliner en een leuke smiley erbij van enige relevantie? Antwoord: nee. Is het nu echt zo moeilijk? When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Heel mooi, maar wel afkomstig uit het oude testament. De escape van de meeste gristenen is dan, dat sinds de genade door de kruisdood van Jezus die wetten en wraakzuchtige acties niet meer gelden. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Hoe die agressieve acties en regels van dezelfde god afkomstig kunnen zijn, die volgens het nieuwe testament rechtvaardig is en feilloos, is mij dan wel weer een raadsel. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Mij ook. Ondanks dat ik de traditionele exegese daaromtrent wel ken When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Je mag het in spottende taal verpakken hoor, maar het is wel een theologisch gegeven ja. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Absoluut. Vraag is alleen of je wel heel veel waarde aan een pseudowetenschap als theologie moet toekennen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Mattheus is NT Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Dat is een heel andere discussie. Staat helemaal los van mijn punt inzake oproepen tot geweld. Is ook een persoonlijke keuze of je daar waarde aan toekent. Er zitten natuurlijk wetenschappelijke aspecten aan theologie (tekst-kritisch, vergelijken met andere geschriften, vertalingen, geschiedenis etc) welke je gewoon objectief en academisch kunt benaderen (veel theologie studenten zijn ook niet-gelovig, of agnost, of vrijzinnig etc). Of je waarde toekent aan de ehm metafysica erachter, in welke mate, en hoe etc, dat is helemaal persoonlijk uiteraard When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Er zijn nochtans boeken, geschriften, leren en overtuigingen waar er minder raadsels zijn. Misschien, het is maar een tip hoor, iets zoeken dat meer zekerheid geeft? signature |
|
quote:Goede tip! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! Stom van me. Misschien ehm... een glutenvrij dieet? Solide wetenschappelijke basis, zekerheid, ik ga ervoor, ik ben om. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Oja dat klopt, over het hoofd gezien. Die evangelieën vind ik sowieso al erg verwarrend. Mattheus heeft een scherpslijpende agressieve Jezus, Lucas heeft een Jezus die afkomstig lijkt uit de SP, Johannes staat bol van de symboliek en Marcus schreef een evangelie vol citaten van Jezus die vreemd genoeg in al die andere evangelies ontbreken. Die passage bij Mattheus vind ik vooral een poging om het oude testament naar het nieuwe toe te schrijven, om alle voorspellingen over de "profeet" uit te laten komen. Dus zal er ook wat ruigere taal in zitten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Hoho het gaat hier over de islam he. Allaoeeeakbaarrrrr! On a side note, gisteren wat gelezen over al die 'CIA enhanced interrogation techniques' die ze post-9/11 toepasten op die verdachten, holy cow.... Sleep deprivation van meer dan een week etc. Ze deden n beetje alsof ze geciviliseerd waren en niet martelden maar t was echt pure marteling. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Prima, gaan we naar dat andere topic toe. Ga je daar wel in op de quotes? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: ja, je hebt de deur opengezet hoor ik dacht bij mezelf "hey, als zo een vergezocht en onsamenhangend iets als religie getolereerd wordt, waarom zou ik dan niet veganglutenvrij worden " signature |
|
quote:Doe je erg goed. Je bent net een glutie When your people matter, menstrual health matters |
|
gister in mijn Enschede. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
da fak zeg signature |
|
Leuk weer. Is in Berg aan de Maas nou nooit. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
stroomt de Maas door een vallei? signature |
|
Mooi staaltje journalistiek ook. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Zal ongetwijfeld wel geedit zijn zodat t net lijkt alsof onze vriendelijke allochtone medenederlander zomaar uit t niets als eerste gewelddadig wordt. Erg onkarakteristiek dat heetgebakerde. When your people matter, menstrual health matters |
|
Het is een religieus persoon, die mensen kunnen zich verbaal niet zo goed verweren. [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-09-2017 12:57] signature |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |