IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Paradise Lost Vorige pagina | Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 12-01-2004 14:01 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

En toch moet ik kwijt dat ik het razend knap van Paradise Lost vindt om twee platen als Icon en Draconian Times af te leveren...
Nadat ze toch wel een beetje in herhaling vielen ten tijden van Shades Of God.

Begrijp me niet verkeerd, maar we konden destijds wel zo'n beetje verwachten wat er zou gaan komen aan materiaal van Paradise Lost, want dat kunstje hadden ze al een paar keer geflikt.

Maar om dan het roer om te goeien en zulke goed geproduceerde en goed gecomponeerde enorm melancholische pakkende nummers te schrijven.. petje af.

Moet je die twee platen eens opzetten en luisteren hoe "eenvoudig" de nummers in elkaar overlopen en toch zo verschillend van elkaar zijn, van ingetogen naar doom naar rockend. Die platen kloppen naar mijn bescheiden mening gewoon van begin tot eind.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-01-2004 14:12 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Agree wat Icon betreft. Draconian Times is net iets te poppy en te meezingerig geworden.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 0:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Godverdomme! Ik heb net mijn platen alfabetisch gesorteerd en ik heb gelijk Icon erin geflikkerd. Wat een heers plaat. Lekker slepend, rustig maar toch boos en vol emotie.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 27-01-2004 0:48 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 13:51 schreef Zenial het volgende:
Ik vind Icon echt een overgangsplaat tussen de hardere gothic, shades of god en de minder harde, meer rock nieuwe stijl van Draconian Times en die meuk die daarna kwam... Het is niet het ene en niet het andere... ik vind de stijl van de nummers ook nogal heen en weer slingeren en daardoor een beetje een rommeltje

niet akkoord, ik vind Icon gewoon de overtreffende trap van Shades of God. Kan ook wel beetje aan de productie liggen. Op Shades staan ook wel paar van m'n favo PL nummers, maar algemeen is het niveau op Icon imho hoger.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 27-01-2004 1:38 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 0:35 schreef Chelman het volgende:
Godverdomme! Ik heb net mijn platen alfabetisch gesorteerd en ik heb gelijk Icon erin geflikkerd. Wat een heers plaat. Lekker slepend, rustig maar toch boos en vol emotie.


Hoewel ik dat kreng tegenwoordig zelden luister is het een meesterlijke plaat...maar het oudere werk trekt me toch net wat harder aan...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 27-01-2004 2:29 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

er is een nieuwe op komst hè... iemand daar nog ideeen over?


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 27-01-2004 2:32 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik kijk wel uit...de vorige keer kwam de belofte ook niet uit...

Ze zijn gewoon dood...alleen beseffen ze het niet...jammer genoeg zijn er meer bands die dat niet beseffen...zoals ons eigen Callenish Circle...het wordt steeds triester...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 27-01-2004 2:34 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

vorige was inderdaad beetje jammer... begint misschien iets te veel te lijken om amorphis... slechte zaak


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 27-01-2004 2:38 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

tja...alleen maakt Amorphis nog wel aardige muziek...vergeleken met PL...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 27-01-2004 2:39 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

nou ... ok misschien minder slecht als PL


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 27-01-2004 2:51 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Kan ook zijn dat PL wat meer afgezakt is imo...

maar procentueel gezien zal het niet veel uitmaken...bah


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Toffe_Ellende
Usericon van Toffe_Ellende
Posted 28-01-2004 11:46 by Toffe_Ellende Wijzig reactieProfiel van Toffe_EllendeQuote dit bericht

de band had zich eigenlijk al moeten opheffen. Nu zullen ze een voetnoot in de popmuziekgschiedenis blijven.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 28-01-2004 12:02 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm..Draconian times en Icon zijn twee wereldplaten. Als Symbol of live meer als die twee klinkt, zal ik ém toch es gaan luisteren


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


Iormungand
Usericon van Iormungand
Posted 05-07-2004 18:39 by Iormungand Wijzig reactieProfiel van IormungandQuote dit bericht

Wat ik niet echt snap...In lyrics op bv de cd gothic wordt er veel over de "lord" gesproken en op de achterkant van de cd staat Jezus op het kruis afgebeeld. Ook zijn er cd's met titels als Shades of God, Icon... Conclusie: Paradise Lost is gristelijk?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2004 18:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Boeit dat?


Sater
Usericon van Sater
Posted 05-07-2004 19:01 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

En Nick Holmes droeg vroeger iets dat op een kruis leek om zijn nek...maar uit interviews meen ik me te herinneren dat ze geen christelijke band is.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 05-07-2004 19:30 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2004 19:01 schreef Sater het volgende:
En Nick Holmes droeg vroeger iets dat op een kruis leek om zijn nek...maar uit interviews meen ik me te herinneren dat ze geen christelijke band is.
Vreemd, op Host stond er namelijk niet veel anders dan relgieuze teksten..


"Obras son amores y no buenas razones"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-07-2004 19:55 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 2:51 schreef Voice Of Doom het volgende:
Kan ook zijn dat PL wat meer afgezakt is imo...

maar procentueel gezien zal het niet veel uitmaken...bah


Ik kan ondertussen al een aardig lijstje maken van de bands waarvan ik de eerste paar cd's echt goed vind en die daarna komen een heel stuk minder:

Amorphis
Anathema
Katatonia
Lacrimas Profundere
Paradise Lost
Tiamat

Ben ik er nog een vergeten?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 05-07-2004 19:58 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2004 19:55 schreef altx het volgende:
Ik kan ondertussen al een aardig lijstje maken van de bands waarvan ik de eerste paar cd's echt goed vind en die daarna komen een heel stuk minder:

Amorphis
Anathema
Katatonia
Lacrimas Profundere
Paradise Lost
Tiamat

Ben ik er nog een vergeten?
Een topic over openen


"Obras son amores y no buenas razones"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-07-2004 20:00 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2004 19:58 schreef Malekith het volgende:
Een topic over openen


Hmz, 't liefste vergeet ik dit weer zo snel mogelijk...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 05-07-2004 20:01 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2004 20:00 schreef altx het volgende:
Hmz, 't liefste vergeet ik dit weer zo snel mogelijk...
Oh
Ik zou er nochtans wel een lijstje kunnen neertypen, maar 't was ook maar een idee


"Obras son amores y no buenas razones"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-07-2004 20:06 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2004 20:01 schreef Malekith het volgende:
Oh
Ik zou er nochtans wel een lijstje kunnen neertypen, maar 't was ook maar een idee


Tsja, 't is gewoon dat ik liever stil sta bij bands/cd's die ik wel goed vind. Daar zijn er namelijk ook nog genoeg van...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 05-07-2004 20:07 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2004 20:06 schreef altx het volgende:
Tsja, 't is gewoon dat ik liever stil sta bij bands/cd's die ik wel goed vind. Daar zijn er namelijk ook nog genoeg van...
In dat geval


"Obras son amores y no buenas razones"


Iormungand
Usericon van Iormungand
Posted 05-07-2004 21:13 by Iormungand Wijzig reactieProfiel van IormungandQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2004 18:55 schreef Jenje het volgende:
Boeit dat?


Het boeit.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-07-2004 21:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2004 21:13 schreef Iormungand het volgende:
Het boeit.
Wil jij niet luisteren naar iemands ervaringen met het één of ander?


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen