IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : boeken... Vorige pagina | Volgende pagina
Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 28-02-2003 20:26 by Gangrad Profiel van Gangrad

Ben momenteel bezig met de "Divina Commedia" van Dante in proza-vorm. Het gedicht zelf heb ik aleens gelezen en hoewel dit heel iets anders is, gaat de oorspronkelijke genialiteit maar deels verloren.

Kloten dat ik geen Italiaans kan lezen/spreken...


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-02-2003 20:27 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ga beginnen in de Necronomicon! En af en toe, voor de heldere geest, een stukje 'Aldus Sprak Zarathoestra' van Nietzsche.


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 28-02-2003 20:29 by Gangrad Profiel van Gangrad

Die heb ik beide al gehad. Ben al lang "begonnen"

Volgend jaar filosofie studeren in Utrecht.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-02-2003 20:30 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 februari 2003 20:29 schreef Gangrad het volgende:
Die heb ik beide al gehad. Ben al lang "begonnen"

Volgend jaar filosofie studeren in Utrecht.

Ik bedoel, 'ik ga beginnen'. Hehe, sorry.

Filosofie studeren?? Kan ik je afraden. Maar goed, succes .


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 28-02-2003 20:33 by Gangrad Profiel van Gangrad

quote:
Op 28 februari 2003 20:30 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik bedoel, 'ik ga beginnen'. Hehe, sorry.

Filosofie studeren?? Kan ik je afraden. Maar goed, succes .


mwa, waarom zou je dat afraden? Het plan is om af te studeren in de antieke of klassieke filosofie. Niet van die toegepaste bedrijfs-filosofie-crap.


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-02-2003 20:34 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 februari 2003 20:33 schreef Gangrad het volgende:
mwa, waarom zou je dat afraden? Het plan is om af te studeren in de antieke of klassieke filosofie. Niet van die toegepaste bedrijfs-filosofie-crap.

Nee, nee, ik doelde niet op die bedrijfsmeuk... ik doelde echt op de filosofie zelf.

Filosofie gaat alleen maar over filosofie! Dat is het overgrote probleem.


Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 28-02-2003 20:37 by Gangrad Profiel van Gangrad

aahaa, echt iets voor mij hoor...


Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-02-2003 20:41 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 februari 2003 20:37 schreef Gangrad het volgende:
aahaa, echt iets voor mij hoor...

Heh, ik heb zelf een afstudeerproject filosofie gedaan. Ging vooral over taalfilosofie.

Ik hou nog steeds erg van filosoferen (en van Nietzsche, maar da's geen filosoof, ook al praat-ie over filosofie -- strategisch onderscheid) maar een collega van me studeert ook filosofie en dan hebben we het er wel eens over. Het is allemaal van dat zelf-reflecterende ivoren toren gedoe... Als het niet over de fundamentele angst van het Unheimische gebrek aan Dasein is, dan gaat het wel over het feit dat slingerende metaforen ons duidelijk maken dat onze woorden cirkelen rond een onbenaderbare X die als ultiem anti-symbool ons discours beinvloedt. En daar dan weer over schrijven, en daar dan weer verder over... Heidegger, Derrida, Habermas, etc... ze maken zich er allemaal schuldig aan. Het gaat alleen maar over zichzelf. Ik werd gillend gek .


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 01-03-2003 12:12 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 28 februari 2003 19:40 schreef No Nonsense het volgende:
Moord uit het verleden van Agatha Christie heb ik ook gelezen.
Mooi boek.


Cool! Ik ben namelijk een enorme Christie fan!

Ik wil alle boeken van haar nog hebben.


Don't blush when I rip you open


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 01-03-2003 12:17 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 28 februari 2003 20:09 schreef Lies het volgende:
Dezelfde Leon de Winter als degene die De Ruimte van Sokolov schreef?


Ja, dat klopt.


Don't blush when I rip you open


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 01-03-2003 14:22 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 1 maart 2003 12:12 schreef JaneDoe het volgende:
Cool! Ik ben namelijk een enorme Christie fan!

Ik wil alle boeken van haar nog hebben.


Dan mag je nog wel even denk ik.

Ikzelf heb er een heel stel gelezen, 'k zal ze is opzoeken trouwens, 't is lang geleden.
Christie heeft ook veel van die bundels met meerdere verhalen in één boek.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 01-03-2003 14:25 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Ja, dat weet ik....ik spaar rustig door totdat ik alles heb.

Hebbuhhebbuhhebbuh!


Don't blush when I rip you open


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 01-03-2003 14:37 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 1 maart 2003 14:25 schreef JaneDoe het volgende:
Ja, dat weet ik....ik spaar rustig door totdat ik alles heb.

Hebbuhhebbuhhebbuh!


Hahaha.
Dat heb ik ook met Stephen King, 'k wil ook alles hebben!
'K heb er al 17, maarja die man heeft er honderden uitgebracht dacht ik zo.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 01-03-2003 14:42 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

Ik zit nog na te denken over welk boek ik nu zal gaan lezen om een boekverslag over te maken. Is Herman Brusselmans leuk?


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 01-03-2003 14:44 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Ja, Herman Brusselmans is aan te raden.


Don't blush when I rip you open


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 01-03-2003 14:48 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

Is een boek in het bijzonder extra hard aan te raden of is alles van hem goed?


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 01-03-2003 14:52 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

Pfff..dat vind ik altijd lastig! Zoek ff op internet naar recensies.


Don't blush when I rip you open


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 01-03-2003 14:59 by B6R6A6M Profiel van B6R6A6M

Zal ik doen, dankjewel!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-03-2003 16:29 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 1 maart 2003 14:37 schreef No Nonsense het volgende:
Hahaha.
Dat heb ik ook met Stephen King, 'k wil ook alles hebben!
'K heb er al 17, maarja die man heeft er honderden uitgebracht dacht ik zo.


Ik heb eigenlijk al teveel worden vuil gemaakt aan een schrijver waar ik maar weinig aan vind, maar een paar meer moet nog wel kunnen.

Probeer te komen aan de Bachman boeken, dat zijn vier verhalen gebundeld in een boek, van de tijd dat hij onder het pseudoniem RICHARD BACHMAN schreef.. Voor The Long Walk is erg gaaf. Ook Rage staat erop , een boek wat in de VS heel lang niet meer te krijgen was omdat het mensen zou aansporen tot Columbine High achtige incidenten..,


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-03-2003 17:07 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 28 februari 2003 20:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Heh, ik heb zelf een afstudeerproject filosofie gedaan. Ging vooral over taalfilosofie.

Ik hou nog steeds erg van filosoferen (en van Nietzsche, maar da's geen filosoof, ook al praat-ie over filosofie -- strategisch onderscheid) maar een collega van me studeert ook filosofie en dan hebben we het er wel eens over. Het is allemaal van dat zelf-reflecterende ivoren toren gedoe... Als het niet over de fundamentele angst van het Unheimische gebrek aan Dasein is, dan gaat het wel over het feit dat slingerende metaforen ons duidelijk maken dat onze woorden cirkelen rond een onbenaderbare X die als ultiem anti-symbool ons discours beinvloedt. En daar dan weer over schrijven, en daar dan weer verder over... Heidegger, Derrida, Habermas, etc... ze maken zich er allemaal schuldig aan. Het gaat alleen maar over zichzelf. Ik werd gillend gek .


Hm.. waarschijnlijk zit je dan niet op de volgende soort filosofie te wachten, maar het is wel gaaf:

Vanavond film -> 20:30, Bridge on the river Kwai, V8

Hier zit erg veel filosofie in , over naief realisme (Emmanuel Kant) (twee culturen, japanse en Engelse, die allebei denken dat hun wereldbeeld de juiste is), de strijd tussen de 'zelf' en het 'ego' (was dat marx?) , over kwade trouw (verantwoordelijkheid van je daden buiten jezelf leggen, Sartre), , maar ook theorien van psycholoog Jung.., Calvinisme, etc...

shit.. het is allemaal erg weggezakt, ik heb de film op school gezien tijdens een inleiding cultuurfilosofie college , het is zeker een goede film (met wijlen Alec Guinness trouwens), wel lang.



No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 01-03-2003 17:18 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 1 maart 2003 16:29 schreef Valorian666 het volgende:
Ik heb eigenlijk al teveel worden vuil gemaakt aan een schrijver waar ik maar weinig aan vind, maar een paar meer moet nog wel kunnen.

Probeer te komen aan de Bachman boeken, dat zijn vier verhalen gebundeld in een boek, van de tijd dat hij onder het pseudoniem RICHARD BACHMAN schreef.. Voor The Long Walk is erg gaaf. Ook Rage staat erop , een boek wat in de VS heel lang niet meer te krijgen was omdat het mensen zou aansporen tot Columbine High achtige incidenten..,


Thnx,
Ik zal eens kijken.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Lies
Usericon van Lies
Posted 01-03-2003 18:25 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 1 maart 2003 12:17 schreef JaneDoe het volgende:
Ja, dat klopt.

Wel, dat vond ik nu eens een kutboek.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 01-03-2003 18:29 by Phaestus Profiel van Phaestus

quote:
Op 28 februari 2003 20:27 schreef Dwaallicht het volgende:
En af en toe, voor de heldere geest, een stukje 'Aldus Sprak Zarathoestra' van Nietzsche.


Heb ik ook eens bij de bieb gehaald, maar ik had toen te weinig tijd om te lezen en toen ik bij pagina 60 was moest ik t boek alweer terug brengen..
Daarom ga k het van de zomer maar eens lezen. Als ik gewoon echt niks hoef te doen. Dan houd ik het nu bij Lief Dier van Midas Dekkers en Slapstick van Kurt Vonnegut voor engels.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 02-03-2003 17:24 by JaneDoe Profiel van JaneDoehttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 1 maart 2003 18:25 schreef Lies het volgende:
Wel, dat vond ik nu eens een kutboek.


Ik heb ook een poging gedaan 'Zoeken naar Eileen W' te lezen...maar dat vond ik ook een kutboek. Ik dacht, laat ik Leon de Winter maar weer eens een kans geven, door een ander boek van hem te lezen.


Don't blush when I rip you open


Lies
Usericon van Lies
Posted 02-03-2003 18:00 by Lies Profiel van Lies

quote:
Op 2 maart 2003 17:24 schreef JaneDoe het volgende:
Ik heb ook een poging gedaan 'Zoeken naar Eileen W' te lezen...maar dat vond ik ook een kutboek. Ik dacht, laat ik Leon de Winter maar weer eens een kans geven, door een ander boek van hem te lezen.

Dat is heel erg nobel van je. Ik heb al een heleboel schrijvers een tweede kans willen geven, maar na 20 bladzijden ben ik al heel wat minder openminded.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen