|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ga beginnen in de Necronomicon! En af en toe, voor de heldere geest, een stukje 'Aldus Sprak Zarathoestra' van Nietzsche. |
|
Die heb ik beide al gehad. Ben al lang "begonnen" Volgend jaar filosofie studeren in Utrecht. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: Ik bedoel, 'ik ga beginnen'. Hehe, sorry. Filosofie studeren?? Kan ik je afraden. Maar goed, succes . |
|
quote: mwa, waarom zou je dat afraden? Het plan is om af te studeren in de antieke of klassieke filosofie. Niet van die toegepaste bedrijfs-filosofie-crap. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: Nee, nee, ik doelde niet op die bedrijfsmeuk... ik doelde echt op de filosofie zelf. Filosofie gaat alleen maar over filosofie! Dat is het overgrote probleem. |
|
aahaa, echt iets voor mij hoor... Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote: Heh, ik heb zelf een afstudeerproject filosofie gedaan. Ging vooral over taalfilosofie. Ik hou nog steeds erg van filosoferen (en van Nietzsche, maar da's geen filosoof, ook al praat-ie over filosofie -- strategisch onderscheid) maar een collega van me studeert ook filosofie en dan hebben we het er wel eens over. Het is allemaal van dat zelf-reflecterende ivoren toren gedoe... Als het niet over de fundamentele angst van het Unheimische gebrek aan Dasein is, dan gaat het wel over het feit dat slingerende metaforen ons duidelijk maken dat onze woorden cirkelen rond een onbenaderbare X die als ultiem anti-symbool ons discours beinvloedt. En daar dan weer over schrijven, en daar dan weer verder over... Heidegger, Derrida, Habermas, etc... ze maken zich er allemaal schuldig aan. Het gaat alleen maar over zichzelf. Ik werd gillend gek . |
|
quote: Cool! Ik ben namelijk een enorme Christie fan! Ik wil alle boeken van haar nog hebben. Don't blush when I rip you open |
|
quote: Ja, dat klopt. Don't blush when I rip you open |
|
quote: Dan mag je nog wel even denk ik. Ikzelf heb er een heel stel gelezen, 'k zal ze is opzoeken trouwens, 't is lang geleden. Christie heeft ook veel van die bundels met meerdere verhalen in één boek. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
Ja, dat weet ik....ik spaar rustig door totdat ik alles heb. Hebbuhhebbuhhebbuh! Don't blush when I rip you open |
|
quote: Hahaha. Dat heb ik ook met Stephen King, 'k wil ook alles hebben! 'K heb er al 17, maarja die man heeft er honderden uitgebracht dacht ik zo. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
Ik zit nog na te denken over welk boek ik nu zal gaan lezen om een boekverslag over te maken. Is Herman Brusselmans leuk? |
|
Ja, Herman Brusselmans is aan te raden. Don't blush when I rip you open |
|
Is een boek in het bijzonder extra hard aan te raden of is alles van hem goed? |
|
Pfff..dat vind ik altijd lastig! Zoek ff op internet naar recensies. Don't blush when I rip you open |
|
Zal ik doen, dankjewel! |
|
quote: Ik heb eigenlijk al teveel worden vuil gemaakt aan een schrijver waar ik maar weinig aan vind, maar een paar meer moet nog wel kunnen. Probeer te komen aan de Bachman boeken, dat zijn vier verhalen gebundeld in een boek, van de tijd dat hij onder het pseudoniem RICHARD BACHMAN schreef.. Voor The Long Walk is erg gaaf. Ook Rage staat erop , een boek wat in de VS heel lang niet meer te krijgen was omdat het mensen zou aansporen tot Columbine High achtige incidenten.., |
|
quote: Hm.. waarschijnlijk zit je dan niet op de volgende soort filosofie te wachten, maar het is wel gaaf: Vanavond film -> 20:30, Bridge on the river Kwai, V8 Hier zit erg veel filosofie in , over naief realisme (Emmanuel Kant) (twee culturen, japanse en Engelse, die allebei denken dat hun wereldbeeld de juiste is), de strijd tussen de 'zelf' en het 'ego' (was dat marx?) , over kwade trouw (verantwoordelijkheid van je daden buiten jezelf leggen, Sartre), , maar ook theorien van psycholoog Jung.., Calvinisme, etc... shit.. het is allemaal erg weggezakt, ik heb de film op school gezien tijdens een inleiding cultuurfilosofie college , het is zeker een goede film (met wijlen Alec Guinness trouwens), wel lang. |
|
quote: Thnx, Ik zal eens kijken. The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss. |
|
quote: Wel, dat vond ik nu eens een kutboek. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote: Heb ik ook eens bij de bieb gehaald, maar ik had toen te weinig tijd om te lezen en toen ik bij pagina 60 was moest ik t boek alweer terug brengen.. Daarom ga k het van de zomer maar eens lezen. Als ik gewoon echt niks hoef te doen. Dan houd ik het nu bij Lief Dier van Midas Dekkers en Slapstick van Kurt Vonnegut voor engels. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Ik heb ook een poging gedaan 'Zoeken naar Eileen W' te lezen...maar dat vond ik ook een kutboek. Ik dacht, laat ik Leon de Winter maar weer eens een kans geven, door een ander boek van hem te lezen. Don't blush when I rip you open |
|
quote: Dat is heel erg nobel van je. Ik heb al een heleboel schrijvers een tweede kans willen geven, maar na 20 bladzijden ben ik al heel wat minder openminded. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |