IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : boeken... Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-02-2007 23:43 by M. Profiel van M.

Zopas In Cold Blood van Truman Capote verslonden, heersch.

Nu mijn volgende stap op het pad der wereldliteratuur: "Ulysses" van James Joyce. Ik ben benieuwd of dit me gaat lukken, het wil nog wel eens varieren. Moby Dick vond ik super vet, maar boeken van een zwaargewicht als Pynchon trek ik niet zo goed.
Ik vind iig het Engels vrij lastig in "Ulysses", maar waarsch. hoort dat er bij.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-02-2007 23:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik heb ook eens geboekt


een citytrip naar Boedapest
















...


signature


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-02-2007 16:58 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 13 februari 2007 22:58 schreef Schaep het volgende:
Ik ben nu bezig in Steppenwolf.


Uit.

Nu A Briefer History Of Time.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 14-02-2007 16:59]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-02-2007 17:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 13 februari 2007 23:43 schreef M. het volgende:
Zopas In Cold Blood van Truman Capote verslonden, heersch.

Nu mijn volgende stap op het pad der wereldliteratuur: "Ulysses" van James Joyce. Ik ben benieuwd of dit me gaat lukken, het wil nog wel eens varieren. Moby Dick vond ik super vet, maar boeken van een zwaargewicht als Pynchon trek ik niet zo goed.
Ik vind iig het Engels vrij lastig in "Ulysses", maar waarsch. hoort dat er bij.


Haha. Moby Dick = eerste divisie. Ulysses = Eredivisie.

Het heeft mij een paar pogingen gekost maar uiteindelijk is het gelukt. Het helpt om af en toe references bij te halen. Ga er maar alvast vanuit dat je veel van de woordgrapjes en verwijzingen niet eens door zal hebben, laat staan begrijpen.

Dit is literatuur zoals het hoort te zijn, uitdagend en verrijkend en niet alleen een 'leuk verhaal'.

quote:

Vulcanic lake, the dead sea: no fish, weedless, sunk deep in the earth. No wind would lift those waves, grey metal, poisonous foggy waters. Brimstone they called it raining down: the cities of the plain: Sodom, Gomorrah, Edom. A dead sea in a dead land, grey and old. Old now. It bore the oldest, the first race. A bent hag crossed from Cassidy's clutching a noggin bottle by the neck. The oldest people. Wandered far away over all the earth, captivity to captivity, multiplying, dying, being born everywhere. It lay there now. Now it could bear no more. Dead: an old woman's: the grey sunken cunt of the world.


[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 14-02-2007 17:08]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 15-02-2007 1:08 by Immortella Profiel van Immortella

Ik heb vorig weekend van een vriendin een boek van Isabel Allende te leen gekregen. Zij is helemaal verslingerd aan de boeken van deze (van oorsprong) Chileense schrijfster (een nichtje van Salvador Allende). Het boek wat ik geleend heb is 'Het huis met de geesten', zijn er meer mensen bekend met deze schrijfster (en haar boeken uiteraard)? En zijn er nog andere boeken van haar aan te raden?


..."Hate can only create more hate"...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-02-2007 1:22 by Chelman Profiel van Chelman

Ik lees geen boeken van Commie-sympathisanten.

De film vond ik ondanks een zeer goede bezetting (Meryl Streep, Glenn Close, Jeremy Irons, Winona Ryder, Antonio Banderas) niet meer dan aardig...niet in de laatste plaats vanwege de foute ideologie.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-02-2007 18:34 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 15 februari 2007 1:22 schreef Chelman het volgende:
Ik lees geen boeken van Commie-sympathisanten.

De film vond ik ondanks een zeer goede bezetting (Meryl Streep, Glenn Close, Jeremy Irons, Winona Ryder, Antonio Banderas) niet meer dan aardig...niet in de laatste plaats vanwege de foute ideologie.....


Foute ideologie of niet, dat heb ik vaker meegemaakt in boeken, en die heb ik ook doorgeworsteld/gelezen . Het gaat mij erom of het boek intrigerend, interessant of zelfs ook maar alleen spannend is.


Ben nu trouwens op driekwart van 'Tokio' van Mo Hayder. Vreselijk intrigerend door de twee verhaallijnen die door elkaar heen lopen. De één gaat over een wereldvreemd westers meisje dat gefascineerd is door de slachting in 1937 in Nanking, de ander grijpt terug op de dagboeken van een overlevende van deze slachting (en deze twee komen uiteraard met elkaar in aanraking). Erg interessant en spannend, al zijn er passages in het boek die wat mij betreft achterwege gelaten hadden kunnen worden.


..."Hate can only create more hate"...


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 28-02-2007 19:28 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Net maar weer eens verslonden: 'Lasher' van Anne Rice. Deed me eraan denken dat ik nog enkele uit deze serie moet scoren.
Wellicht dat ik mijzelf ook weer eens laten verslingeren aan 'Nog Drie Keer Slapen En Ik Word Wakker' van Herman Brusselmans, want dat boek is simpelweg geweldig.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 01-03-2007 14:41 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 28 februari 2007 18:34 schreef Immortella het volgende:
Foute ideologie of niet, dat heb ik vaker meegemaakt in boeken, en die heb ik ook doorgeworsteld/gelezen . Het gaat mij erom of het boek intrigerend, interessant of zelfs ook maar alleen spannend is.


Ben nu trouwens op driekwart van 'Tokio' van Mo Hayder. Vreselijk intrigerend door de twee verhaallijnen die door elkaar heen lopen. De één gaat over een wereldvreemd westers meisje dat gefascineerd is door de slachting in 1937 in Nanking, de ander grijpt terug op de dagboeken van een overlevende van deze slachting (en deze twee komen uiteraard met elkaar in aanraking). Erg interessant en spannend, al zijn er passages in het boek die wat mij betreft achterwege gelaten hadden kunnen worden.


En hij is uit. Het einde is toch verrassend, maar het interessantst aan het boek vond ik toch de twee verhaallijnen die elkaar kruisen op een gegeven moment.


..."Hate can only create more hate"...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 01-03-2007 23:03 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 14 februari 2007 17:05 schreef Chelman het volgende:
Haha. Moby Dick = eerste divisie. Ulysses = Eredivisie.

Het heeft mij een paar pogingen gekost maar uiteindelijk is het gelukt. Het helpt om af en toe references bij te halen. Ga er maar alvast vanuit dat je veel van de woordgrapjes en verwijzingen niet eens door zal hebben, laat staan begrijpen.

Dit is literatuur zoals het hoort te zijn, uitdagend en verrijkend en niet alleen een 'leuk verhaal'.




Hmmm, dankzij jouw quote word ik nu ook nieuwsgierig naar Ulysses

Pas gelezen: 'Labyrinth' van Kate Mosse. Hmmm...voornamelijk spannend in het begin en gaat aan het eind uit als een nachtkaars. En waarom er in hemelsnaam zoveel nadruk op een 'kwaadaardige atmosfeer' in die grot wordt gelegd is me geheel ontgaan.

Ga nu beginnen in Tacitus 'Het leven van Agricola/ de Germanen'.




Hatsjikidee!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 04-03-2007 20:58 by Schaep Profiel van Schaep

Deze vakantie heb ik "Hoe duur was de suiker?" van Cynthia Mc Leod gelezen.

Nu ben ik begonnen in "...die revolutie niet begrepen!" en daarna is "De vrije negerin Elisabeth" aan de beurt.

Na de aflevering van Het Uur Van De Wolf van vandaag ben ik ook wel benieuwd geworden naar de boeken van Haruki Murakami.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 05-03-2007 9:00 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

laatst gelezen: Tom Holland - Rubicon

nu: Jas Elsner - Imperial Rome and Christian Triumph: The Art of the Roman Empire AD 100-450


Dear dirty delightful old drunken old days


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-04-2007 20:28 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 13 februari 2007 23:43 schreef M. het volgende:
Moby Dick vond ik super vet...


Wat vond je hier zo goed aan? Ik heb het boek namelijk liggen in het engels. Maar ik ben tot de helft gekomen en daarna heb ik het aan de kant geschoven. Opzich heeft het verhaal en de karakters wel iets intrigerends maar de droge feitjes waar je constant mee om de oren geslagen wordt halen de vaart uit het verhaal. Misschien zit er een diepere moraal achter de beelden die de schrijver schept maar die gaan dan aan mij verloren.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-04-2007 20:30 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ben op dit moment over de helft in The Gunslinger. Het eerste deel van Stephen King's Dark tower cyclus. Voor mij laat Stephen King zich hier van z'n beste kant zien. Hij beschrijft een niet bestaande wereld op zo'n heldere manier dat hij gewoon een realistische vorm aanneemt in je hoofd. De sfeer is beklemmend, het verhaal is meeslepend en de hoofdrolspelers zijn prachtig drie dimensionaal weergegeven. Dit is echt zo'n boek waarvan ik blij ben dat er nog een vervolg op is omdat ik niet wil dat het afloopt.

--------------------------------------------------------------

Nu nog even wat anders. Ik ben weer wat hulp nodig. Ik wil mijn nicht graag een boek kado doen omdat ze echt boeken kan verslinden. Maar het is nogal lastig winkelen voor haar omdat ze een wat andere smaak heeft dan ik.

Ze heeft laatst 2 boeken van Kluun gelezen en die vond ze geweldig. Ze houdt van boeken die haar weten te grijpen. Meeslepende verhalen over drugs, sex, liefde, ziektes...dat soort dingen. Heftige drama's of aangrijpende thrillers...

Kan iemand mij een goed boek aanraden dat past binnen dit straatje?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-04-2007 20:57 by M. Profiel van M.

quote:
Op 12 april 2007 20:28 schreef XnegativeX het volgende:
Wat vond je hier zo goed aan? Ik heb het boek namelijk liggen in het engels. Maar ik ben tot de helft gekomen en daarna heb ik het aan de kant geschoven. Opzich heeft het verhaal en de karakters wel iets intrigerends maar de droge feitjes waar je constant mee om de oren geslagen wordt halen de vaart uit het verhaal. Misschien zit er een diepere moraal achter de beelden die de schrijver schept maar die gaan dan aan mij verloren.

OK.

Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken dus wat ik nu ga zeggen is pure speculatie van mijn kant. Maar ik denk dat je het boek op de verkeerde manier leest. Zoals jij het beschrijft lees je het namelijk als een lineair boek. Een boek waarin een hoofdpersoon met een probleem zit (of een probleem krijgt) en waarin dat probleem via allerlei spannende verwikkelingen opgelost moet worden. En misschien was dat eerste probleem slechts het begin en is er een veel groter achterliggend verhaal aan de gang, maar dat verandert de essentie niet: je was op zoek naar een verhaal met een kop en een staart.

Maar bij een boek als Moby Dick (en bij nog veel meer klassiekers uit de wereldliteratuur) werkt dat helemaal niet zo. Die Melville dacht niet "hey vet, een kapitein die gek wordt omdat hij een walvis maar niet te pakken kan krijgen, daar zit een goed verhaal in". Die Melville wilde een boek over walvisvaart schrijven. Hij wilde het schrijven volgens "the truth of the thing". Kleine mensen, grote vissen en een onmetelijk grote oceaan. En veel "whaling lore". Wat voor walvissen had je, wat waren de gevaren, hoe moest je zo'n vis aan je speer rijgen, waarom werd er op ze gejaagd, hoe ging het eraan toe op zo'n schip, etc.
En als je een verhaal schrijft over een stel mannen op een scheepje midden in de natuur, in het NIEMANDSLAND (geen telefoons, geen radar, geen vliegtuigen, geen stoommotoren, etc.) dan ga je vanzelf nadenken over ja, van alles. Zo'n schip is net de samenleving "in het klein". De kapitein is een dictator, en een principieel man. Zijn nr. 1, Starbuck, is dat nou juist net niet. Daar spelen conflicten; de manier waarop Melville daarover schrijft zegt iets over hoe hij de maatschappij ziet. Net als de rol die hij toebedeelt aan de walvis. Of aan de cultuurverschillen tussen Queequeg en Ishmael.

Zoek niet naar een sleutel die het boek opdeelt in hapklare brokken; die is er niet. Het lezen van dit soort boeken laat zich niet dicteren (daarom moet je deze post ook niet te letterlijk nemen ). Het is gewoon een kwestie van zelf lezen en (zoals ik) stil worden van de indrukwekkende walvissen en de vele sociologische, maatschappelijke, filosofische lagen die het boek aanboort. In dit boek kan je een pootjebaden maar je kunt ook 10 km. diep duiken.

Als bovenstaand misschien ietwat houterig verhaal je niets zegt moet je het boek inderdaad maar laten liggen denk ik. Dan is het gewoon niet jouw ding.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 12-04-2007 21:01 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 12 april 2007 20:30 schreef XnegativeX het volgende:

Nu nog even wat anders. Ik ben weer wat hulp nodig. Ik wil mijn nicht graag een boek kado doen omdat ze echt boeken kan verslinden. Maar het is nogal lastig winkelen voor haar omdat ze een wat andere smaak heeft dan ik.

Ze heeft laatst 2 boeken van Kluun gelezen en die vond ze geweldig. Ze houdt van boeken die haar weten te grijpen. Meeslepende verhalen over drugs, sex, liefde, ziektes...dat soort dingen. Heftige drama's of aangrijpende thrillers...

Kan iemand mij een goed boek aanraden dat past binnen dit straatje?


Misschien is "Vals Licht" van Joost Zwagerman iets voor haar?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-04-2007 21:09 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 12 april 2007 20:57 schreef M. het volgende:
Als bovenstaand misschien ietwat houterig verhaal je niets zegt moet je het boek inderdaad maar laten liggen denk ik. Dan is het gewoon niet jouw ding.


Hmmm, ik wil niet zover gaan als dat het me helemaal niets zegt. Ik herken weldegelijk dat Moby Dick een extreem knap geschreven boek is. Het taalgebruik alleen al. En het oog voor detail. Maar een boek is voor mij een verhaal, iets waarin ik me kan verliezen. Of iets waar ik informatie uit kan halen. Moby Dick ligt voor mij ergens in het midden tussen die 2. Het is zowel een verhaal als een informatief werk over de walvisvaart uit die tijd. Nou zal ik misschien wel als een Neanderthaler klinken maar walvisvaart interesseert me geen moer. Dus als ik Moby Dick lees dan lees ik een goed, fictief, verhaal dat telkens wordt onderbroken door feitjes over iets dat mij niet interesseerdt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-05-2007 19:55 by MMayo Profiel van MMayo

Vandaag maar eff wat boeken opgehaald, vanavond lekker lezen

Whashington Irving - Sleepy Hollow
Jorg Kastner - Het blauw van Rembrandt


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-05-2007 21:06 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Soul Music van Terry Pratchett aan het herlezen... de spinal tap onder de boeken



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 11-05-2007 21:10 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik ben nu bezig met deel 3 van De Donkere Toren reeks, dikke Heersch!
Zeker als je eerst De Talisman en Zwarthuis hebt gelezen.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 12-05-2007 15:52 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Ik heb mijn feministische kant de laatste tijd een beetje verwaarloosd, met al m'n Victoriaanse tragedies. Tijd om bij te lezen...



En om een beetje in stijl te blijven qua fictie...



Heeft er iemand een tuinbroek voor me?


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-05-2007 17:50 by Heiden Profiel van Heiden

Ariel Levy, Renate Dorrestein...
Zelfs de vrouwenbeweging al.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 12-05-2007 19:33 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 mei 2007 21:10 schreef Leviathanica het volgende:
Ik ben nu bezig met deel 3 van De Donkere Toren reeks, dikke Heersch!
Zeker als je eerst De Talisman en Zwarthuis hebt gelezen.


Goed bezig! Ik heb de hele serie al een keer herlezen.. was mooi!



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 12-05-2007 22:46 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Java in a Nutshell
Java Enterprise in a Nutshell
Java Examples in a Nutshell
Beginning JavaServer Pages
JavaServer Pages
Enterprise JavaBeans 3.0
Jakarta Struts Cookbook
Java Servlet & JSP Cookbook
Database Programming With JDBC And Java


Die wil ik lezen, hehe. Ga ik in delen ook maar eens bestellen, zou een goed plan zijn.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-05-2007 1:03 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Er komt een achtste Harry Potter-boek. Het wordt een encyclopedie over figuren, personages, plaatsen enz ... uit de vorige boeken.


Faustian Spirit of the Earth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen