IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : boeken... Vorige pagina | Volgende pagina
Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 02-02-2011 22:05 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 27 januari 2011 10:19 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ja, lekker verhaal! Ik vond zelf de verfilming met name van 'the Acid house' geweldig. EN het boek 'If you liked school, you're gonna love work'.
Ik lees hem het liefst in het Engels. Soms wel een uitdaging met dat malle fonetische Schotse accent van 'm.


Dat fonetische Schots maak je jezelf gauw eigen, leert de ervaring. Bovendien ben ik zelf van mening dat het juist bij Welsh van essentieel belang is om de teksten in de oorspronkelijke taal te lezen, vanwege dat fonetische Schots. No way dat dat in een vertaling ook goed overkomt.

De beste man kan bij mij bijna niks verkeerd doen, hoewel ik zijn romans eigenlijk beter vind dan zijn korte(re) verhalen zoals in The Acid House en If You Liked School, You'll Love Work. Hoewel het meeste ervan wel vet is zitten er soms stukken tussen die kant noch wal raken. Reheated Cabbage is overigens nog zo'n 'short story' compilatie, die vind ik wel erg sterk.

Ik heb alles van hem gelezen, ik wacht nog op Skagboys, maar die is uitgesteld tot april (?) 2012.. :-/


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 02-02-2011 22:55 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 4 januari 2011 21:57 schreef Forever After het volgende:
Wat is nou het wezenlijke verschil met onderstaand topic?

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2829605/30?hl=leest
Dank je. Die zocht ik al.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-02-2011 23:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 29 januari 2011 18:12 schreef Sonic Titan het volgende:
Bijna door Beecher-Stowes "Uncle Tom's Cabin" heen. Ik snap de historische relevantie, sterker nog, dat is de reden dat ik 'm maar eens ben gaan lezen, maar verder is het eigenlijk best een slecht boek. Ongeloofwaardige karakters en gebeurtenissen, een storend sluimerend koloniaal discours wat heden ten dage geen stand meer houdt en doorspekt van Christelijke dogmatiek. Het is dat ik een boek niet graag wegleg zonder 'm uitgelezen te hebben, maar anders wist ik het wel..
Dat weet je toch als je de naam Beecher-Stowe ziet? Dat is Engels namelijk voor 'vooral laten liggen'.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 03-02-2011 13:49 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 2 februari 2011 23:02 schreef bastianus het volgende:
Dat weet je toch als je de naam Beecher-Stowe ziet? Dat is Engels namelijk voor 'vooral laten liggen'.


Hehe, na 'm gelezen te hebben ben ik het inderdaad met je eens. Ik moet zeggen, er is een reden voor dat dat boek anderhalf jaar lang ongelezen in de kast stond, en er is ook een reden voor dat het me ongeveer twee weken kostte om het uit te lezen (na twee hoofdstukken was ik het elke keer wel beu, terwijl ik normaal gesproken veel en vlug lees). Ondanks de verwachting dat een historisch gezien relevant boek kwalitatief waarschijnlijk ondermaats is, is dat niet per definitie een reden om het niet te lezen. Kortom, in dit specifieke geval leek het me nuttig om het toch eens te lezen, 'just to see what the fuss was all about'.

Nu halverwege American Psycho van Bret Easton Ellis (tweede keer dat ik 'm lees).


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-02-2011 14:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Tijdens de afgelopen twee dagen 'Nader tot U' van Reve gelezen. Best vermakelijk, maar gaat ook goed nergens over.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-02-2011 14:14 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Net op vakantie "Het diner", "Tea Money" en "The Burma Effect" uitgelezen. Nu bezig in Nighttrain to Lisboa, erg mooi boek.



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-04-2011 2:04 by intothevoid Profiel van intothevoid

Eindelijk David Copperfield van Charles Dickens uit. Geniaal en verschrikkelijk tegelijk. Kabbelt eeuwig voort, maar gezien de schrijfstijl is dat nog niet eens een probleem. Vooral de laatste paar hoofdstukken zijn irritant omdat de kleinste zijsporen en onbeduidende karakters plotseling toch nog allemaal even bij elkaar moeten komen.

Nu beginnen aan Shantaram van Gregory David Roberts.

Over de auteur: Gregory David Roberts (Melbourne, 1952) werd na het plegen van een serie roofovervallen in Australië veroordeeld tot negentien jaar gevangenisstraf. Na zijn ontsnapping werd hij de meest gezochte man van Australië en begon hij een lange reis over verschillende continenten. Roberts woonde tien jaar in de sloppenwijken van Bombay, vervalste documenten, smokkelde wapens naar Afghanistan en werkte voor de maffia. Toen werd hij alsnog opgepakt. Nadat hij zijn straf uitgezeten had, schreef hij Shantaram.

Over een kleine duizend pagina's laat ik wel weten of hij een beetje kan schrijven.


You have time. You are doing fine.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-04-2011 2:49 by bokaj Profiel van bokaj

Tad Williams - Shadowmarch

De vaart zit er goed in in de eerste honderd pagina's. Eerste boek van hem wat ik in het engels lees. Bevalt wel, al lijken soms de zinnen niet helemaal te kloppen.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-04-2011 9:49 by Staalman Profiel van Staalman



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 21-05-2011 16:40 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 7 april 2011 2:04 schreef intothevoid het volgende:
Nu beginnen aan Shantaram van Gregory David Roberts.

(...)

Over een kleine duizend pagina's laat ik wel weten of hij een beetje kan schrijven.

Nee.

Nu snel Animal Farm er doorheen jassen en dan aan War And Peace van Tolstoy beginnen.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 21-05-2011 16:42]


You have time. You are doing fine.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 21-05-2011 16:57 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 21 mei 2011 16:40 schreef intothevoid het volgende:
Nee.




Ik heb 'm ook nog staan, maar het is wel een boek wat ik - voornamelijk vanwege de omvang - nog niet heb opgepakt om te lezen. :')

[Dit bericht is gewijzigd door Sonic Titan op 21-05-2011 16:57]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 21-05-2011 17:11 by intothevoid Profiel van intothevoid

Best vermakelijk hoor, sfeer van India wordt goed neergezet, maar verder vind ik het vooral zelfbevlekking en pretentieus filosofisch geneuzel met een hoofdpersoon die tegelijkertijd de romantische, goede dude, een harde gangster en spiritueel verlicht figuur is. Too much too much. Er schijnen nog twee van deze units aan te komen om er een trilogie van te maken. En een verfilming met Johnny Depp...

-edit: Foute gast ook:



En heel YouTube staat vol met filmpjes waarop hij zichzelf de hemel inprijst... :')

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 21-05-2011 17:18]


You have time. You are doing fine.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 25-04-2012 21:34 by intothevoid Profiel van intothevoid

Zo, hup, deze eerst maar even vol maken voor we aan een nieuw [wat leest u nu topic] beginnen.


You have time. You are doing fine.


Zoep
Usericon van Zoep
Posted 25-04-2012 21:47 by Zoep Profiel van Zoep

quote:
Op 7 april 2011 2:04 schreef intothevoid het volgende:
Eindelijk David Copperfield van Charles Dickens uit. Geniaal en verschrikkelijk tegelijk. Kabbelt eeuwig voort, maar gezien de schrijfstijl is dat nog niet eens een probleem. Vooral de laatste paar hoofdstukken zijn irritant omdat de kleinste zijsporen en onbeduidende karakters plotseling toch nog allemaal even bij elkaar moeten komen.

Nu beginnen aan Shantaram van Gregory David Roberts.

Over de auteur: Gregory David Roberts (Melbourne, 1952) werd na het plegen van een serie roofovervallen in Australië veroordeeld tot negentien jaar gevangenisstraf. Na zijn ontsnapping werd hij de meest gezochte man van Australië en begon hij een lange reis over verschillende continenten. Roberts woonde tien jaar in de sloppenwijken van Bombay, vervalste documenten, smokkelde wapens naar Afghanistan en werkte voor de maffia. Toen werd hij alsnog opgepakt. Nadat hij zijn straf uitgezeten had, schreef hij Shantaram.

Over een kleine duizend pagina's laat ik wel weten of hij een beetje kan schrijven.

Geweldig! :D De eerste persoon ooit die ik tegenkom die *ook* Dickens leest.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2012 22:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 april 2012 21:31 schreef intothevoid het volgende:
Ik moet helaas bekennen dat ik die nooit gelezen heb. Staat al jaren op de planning, veel langer dan Brave New World ook. Komt er maar niet van. Misschien die maar inplannen als volgende intermezzo tussen de echt zware kost.

doen Ook 1985 van Burgess doen en Blokken van Bordewijk


Quis moderabat ipsos moderatores?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 25-04-2012 22:23 by intothevoid Profiel van intothevoid

Bordewijk, ja, fijne schrijver. 'Bint' was wel het hoogtepunt van Nederlands op de middelbare school.


You have time. You are doing fine.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 26-04-2012 13:23 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 21 mei 2011 16:57 schreef Sonic Titan het volgende:


Ik heb 'm ook nog staan, maar het is wel een boek wat ik - voornamelijk vanwege de omvang - nog niet heb opgepakt om te lezen. :')


Dit geldt nog steeds. :')


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Nietzsche
Usericon van Nietzsche
Posted 29-04-2012 12:42 by Nietzsche Profiel van Nietzsche

Echte aanraders:

Alles van Friedrich Nietzsche (nee, dat was geen open deur)
Nu moet je alles wat hij schreef een beetje nuanceren, want als je hem letterlijk neemt, word je een beetje een zak.

1000 Years of Annoying the French van Stephen Clarke
Gaat over waarom de Fransen kut zijn en de Engelsen heersen. Hilarisch.

Batavia's Graveyard van Mike Dash
Geschreven door een Amerikaan, gaat over een Nederlands V.O.C. schip dat strandde en waar muiterij ontstond. Vooral leuk omdat het door een Amerikaan geschreven is over Nederland en het verhaal is echt bloederig.

De Kleine Johannes van Frederik van Eeden
Een klassieker uit de Nederlandse literatuur. Nu ben ik geen fan van de romantische periode, maar dit boek is echt prachtig. Het hele begin las ik het met een glimlach en de tweede helft had ik een brok in mijn keel.

Alles van Danny Wallace
Deze man is echt gestoord. Hij leeft het leven dat alle mannen willen leven. Altijd is hij bezig met een of andere idiote queeste die hem in de meest grappige situaties brengen. En allemaal waargebeurd.

1984 van George Orwell
Heeft denk ik geen uitleg nodig. Klassieker en moet je gelezen hebben.

Rome van Steven Saylor
Heel makkelijk te lezen boek. desalniettemin een van de beste historische romans die ik gelezen heb.

En mijn Tafelheer is Plato van Rob Wijnberg
Filosofische kijk op het heden ten dage. Vooral heel goed voor degenen die een beetje een leek zijn in de filosofie. ('Nietzsche en Kant lezen de Krant' moet ik nog lezen)

Hier laat ik het bij (voor nu)


Nietzsche
Usericon van Nietzsche
Posted 29-04-2012 12:46 by Nietzsche Profiel van Nietzsche

quote:
Op 25 april 2012 22:23 schreef intothevoid het volgende:
Bordewijk, ja, fijne schrijver. 'Bint' was wel het hoogtepunt van Nederlands op de middelbare school.


Blokken en Bint zijn echt heel goed.
Knorrende Beesten vond ik wat minder, maar die is denk ik ook wel een beetje verjaard.

Van Blokken vond ik vooral leuk dat Bordewijk toen nog niet wist dat communisme uiteindelijk zou falen en hij had dus eigenlijk een best wel succesvolle communistische staat neergezet. Die alsnog uiteindelijk zou vallen, ook in het boek, maar toch leuk.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 29-04-2012 16:37 by Pem Profiel van Pem

Net "The Man in the Picture" van Susan Hill (wellicht mensen bekend van "I'm the King of the Castle") uit. Makkelijk/snel te lezen boek, beetje een tussendoortje ofzo haha. Ga zo beginnen met een boek van Pascal Mercier, de titel is me even ontschoten.. Fijne schrijver!


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-04-2012 10:12 by bastianus Profiel van bastianus

Wachten op geluk van Coen Simon. Filosofisch boek dat leest als een trein. Vooral stukken over zijn jeugd, Coen zat namelijk bij me op de middelbare school.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 03-05-2012 16:03 by Helvete Profiel van Helvete

Particle Physics - A Very Short Introduction


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 09-05-2012 1:54 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Robert Jordan & Brandon Sanderson - Towers of midnight

spannend.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 09-05-2012 11:06 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ga beginnen in

Benieuwd of het me even hard kan boeien als de gelijknamige band.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-05-2012 15:08 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Herenliefde en pedofilie, die Romeinen waren er fan van. Wie weet Satyr en co ook...

Nu bezig

.

Qua slechte covers kan deze wel tellen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen