IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : boeken... Vorige pagina | Volgende pagina
stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 23-10-2006 10:58 by stigma Profiel van stigma

Edgar Allen Poe dus aan het lezen. Zowel in het Engels als in het Nederlands. B-E-A-utiful!


Subtiel kamerolifantje


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 23-10-2006 11:33 by killerbarbie Profiel van killerbarbie

bezig in Een lichte koude huivering van Karin Slaughter. Ben benieuwd of die Nachtschade kan overtreffen


You suck and that's sad


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-10-2006 11:39 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 23 oktober 2006 10:58 schreef stigma het volgende:
Edgar Allen Poe dus aan het lezen. Zowel in het Engels als in het Nederlands. B-E-A-utiful!


Dit album gebruikt allemaal korte verhalen van Poe.



Wellicht interessant


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 23-10-2006 13:06 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Dat album zuigt apenballetjes. Mooie lp om te hebben qua artwork en verzamelwaarde, maar de APP is vrij zoutloze muziek. Bovendien werken de verhalen van Poe het beste met slechts onweer op de achtergrond.

Vanacht gelezen: Reaganomics - before and after

Om in slaap te komen.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 01-11-2006 23:32 by Ghislain Lambert Profiel van Ghislain Lambert

Sirius is een vet nummer, maar staat niet op dat album btw...

OT:
- Ecce homo- Friedrich Nietschge
- Krav Maga, De enige geautoriseerde gids-Imi Sde-Or (stichter van Krav Maga)


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-11-2006 0:31 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Ik ben nou bezig met de biografie van Spinoza. Is erg boeiend omdat het ook veel verteld over de politieke en sociale omstandigheden in die tijd en ook uitgebreid ingaat op de manier waarop de joden zich destijds in Amsterdam vestigden. Ze waren, ondanks de befaamde Nederlandse tolerantie, erg voorzichtig met het openbaar uiten van hun godsdienst omdat ze niet aangezien wilden worden voor onruststokers. Erg actueel en interessant. Ethica van Spinoza is een erg lastig werk maar het is duidelijk uitgelegd en nergens versimpeld.
Voor alle Nietzsche-fans hier: de biografie van Nietzsche geschreven door Rudiger Safranski is ook heel erg aan te raden! Ik lees er nog steeds af en toe in, het verandert zo je perspectief en het verbaast keer op keer hoe geniaal en onbegrepen die man was/is...


~ By the fallen one I shall arise ~


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 02-11-2006 8:23 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 23 oktober 2006 10:58 schreef stigma het volgende:
Edgar Allen Poe dus aan het lezen. Zowel in het Engels als in het Nederlands. B-E-A-utiful!

Als je Poe leuk vindt, probeer dan ook eens M.R. James (ben ik nu af en toe aan het lezen). Erg mooie, 'klassieke' spookverhalen.


Dear dirty delightful old drunken old days


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 02-11-2006 23:47 by Griffin Profiel van Griffin

quote:
Op 1 november 2006 23:32 schreef Ghislain Lambert het volgende:

OT:
- Ecce homo- Friedrich Nietschge
)


ehm, Nietzsche


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 03-11-2006 0:05 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

Momenteel bezig in het boek 'De Russische tragedie onder Gorbatsjov en Jeltsin', geschreven door Elbert Toonen. Bij vlagen een zeer aardig boek om te lezen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 03-11-2006 9:30 by Faceless Unknown Profiel van Faceless Unknown

quote:
Op 23 oktober 2006 10:58 schreef stigma het volgende:
Edgar Allen Poe dus aan het lezen. Zowel in het Engels als in het Nederlands. B-E-A-utiful!

Als je van Poe houdt, zou je H.P. Lovecraft ook enigzins mogen. Lees vooral: The Hound, The Case of Charles Dexter Ward en The call of Cthulhu . . .er zijn nog tal van anderen maar ben de namen momenteel ff kwijt.


There is no religion higher than Truth!


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 03-11-2006 9:47 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Rime of the ancient mariner


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


vintersorgus
Usericon van vintersorgus
Posted 03-11-2006 12:51 by vintersorgus Profiel van vintersorgus

Ben op moment deel 11 van het Rad des tijds van Robert Jordan aan het lezen.
Als je helemaal weg bent van In de ban van de ring is dit een aanrader. Ben vier jaar geleden begonnen met deel 1 (had toen 8 delen op de plank staan), maar deel 8 bleek toch niet het laatste deel te zijn.
Ben ondertussen de draad een beetje kwijt maar het blijft een goed verhaal. Hopelijk duurt het niet al te lang voor het laatste deel verschijnt (deel 12), anders kan ik straks echt opnieuw beginnen en dat zie ik niet zo zitten. Elk deel bevat tussen de 600 en 800 pagina's.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-11-2006 13:08 by MMayo Profiel van MMayo

The Hobbit..
Jajajaja gay.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-11-2006 14:36 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 3 november 2006 12:51 schreef vintersorgus het volgende:
Ben op moment deel 11 van het Rad des tijds van Robert Jordan aan het lezen.
Als je helemaal weg bent van In de ban van de ring is dit een aanrader. Ben vier jaar geleden begonnen met deel 1 (had toen 8 delen op de plank staan), maar deel 8 bleek toch niet het laatste deel te zijn.
Ben ondertussen de draad een beetje kwijt maar het blijft een goed verhaal. Hopelijk duurt het niet al te lang voor het laatste deel verschijnt (deel 12), anders kan ik straks echt opnieuw beginnen en dat zie ik niet zo zitten. Elk deel bevat tussen de 600 en 800 pagina's.



Helaas heeft de heer jordan een zeer nare ziekte, chemo gehad, en is ie nog steeds bezig met medicijnen en dergelijke om te kijken of ie ervanaf kan komen, dus van schrijven komt momenteel zo gek veel niet terecht.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-11-2006 14:41 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Gisteren begonnen met het dagboek van Herman Goring. Verder lees ik alleen maar boeken betreft dit onderwerp.



Against God and Government


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-11-2006 15:33 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 23 oktober 2006 11:33 schreef killerbarbie het volgende:
bezig in Een lichte koude huivering van Karin Slaughter. Ben benieuwd of die Nachtschade kan overtreffen


Ik ben nu bezig in 'Onzichtbaar', ook van Karin Slaughter dus. Krijgt mindere recensies dan haar eerdere (en ook haar latere) boeken, maar tot nu toe is hij wel ok.
Binnenkort de rest van haar boeken ook maar eens aanschaffen.


Voor iedereen die van (psychologische)thrillers/misdaad boeken houdt, kan ik www.crimezone.nl erg aanraden. Daar staan ont-zet-tend veel recensies over dit genre, plus boeken die aan te raden zijn en schrijversinformatie.


..."Hate can only create more hate"...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 04-11-2006 23:44 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Net gelezen: Endymion Spring. Kinderboek. Gaat over boekdrukkunst en het boek met alle kennis etc. erin. Wel leuk. Leest snel weg. Hangt een beetje tegen de Harry Potter-hoek aan (magie enzo).



Hatsjikidee!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 21-11-2006 12:29 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb Desperation van Stephen King net uit. Echt een geweldige boek. Na De Talisman denk ik het beste boek dat ik van King heb gelezen. Echt van de eerste tot de laatste pagina goed.

Nu heb ik Moby Dick opengeslagen. Het zal me benieuwen of het echt zo goed is als ik zo vaak hoor.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-11-2006 13:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Desperation is idd gaaf


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-01-2007 3:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

de baviaan en andere beesten van midas dekkers
en ben begonnen aan the dependent gene.

ben niet echt een lezer omdat het concentreren vaak moeilijk gaat en ik snel afgeleid ben. maar gewoon veel proberen dan gaat het waarschijnlijk wel makkelijker.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-01-2007 8:42 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 23 oktober 2006 13:06 schreef Phriar het volgende:
Dat album zuigt apenballetjes. Mooie lp om te hebben qua artwork en verzamelwaarde, maar de APP is vrij zoutloze muziek.
echt niet!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-01-2007 8:52 by Julia Profiel van Julia

over leven en schrijven van SK

sorry tjeu nog steeds niet uit. druk gehad met andere dingen (inspiratie opdoen )


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-01-2007 8:55 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 januari 2007 8:52 schreef Julia het volgende:
over leven en schrijven van SK

sorry tjeu nog steeds niet uit. druk gehad met andere dingen (inspiratie opdoen )


Maar dat boek komt ook goed uit nu toch?



Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-01-2007 8:56 by Julia Profiel van Julia

komt helemaal van pas! moet alleen aantekeningen gaan maken (van boek, niet van/tijdens inspiratie hehehe) paar goeie tips!


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 08-01-2007 11:23 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 november 2006 12:29 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb Desperation van Stephen King net uit. Echt een geweldige boek. Na De Talisman denk ik het beste boek dat ik van King heb gelezen. Echt van de eerste tot de laatste pagina goed.

Nu heb ik Moby Dick opengeslagen. Het zal me benieuwen of het echt zo goed is als ik zo vaak hoor.


Arme jongen Als je momenteel de volledige onverkorte versie in het Engels aan het lezen bent, veel succes. Zal verder niks weggeven, maar maak voor de grap eens een aantekening van het paginanummer van de eerste pagina waar Moby Dick daadwerkelijk gezien wordt door Ahab en consorten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen