IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : boeken... Vorige pagina | Volgende pagina
NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 05-08-2001 17:43 by NecRomantica Profiel van NecRomantica

Ik ben nu bezig in een boek van Vivianne Crowley over heksen. Het is zeer boeiend, maar om nou een ritueel uit te gaan voeren, nee..


Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 05-08-2001 20:43 by Amarantha Profiel van Amarantha

quote:
Op 4 augustus 2001 21:38 schreef suzanne het volgende:
Die is goed he! Heb alles wat hij geschreven heeft gelezen
Absoluut heel goed!
Heb nog niet alles van hem gelezen, net weer twee boeken van hem gekocht (had wat boekenbonnen op verjaardag gekregen)


No regrets and no remorse...


Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 07-08-2001 15:03 by Der_Pim Profiel van Der_Pimhttp://www.officiumtriste.com

Ik heb onlangs Pitface van Brusselmans gelezen. Ben nu bezig in God save the team van Eddy Brimson over Engelse hooligans tijdens euro 2000.
In de wachtrij boeken van Katherine Kerr, Tad Williams (Otherland serie) en nog wat dingen. En ook nog voor F75 aan boekenbonnen, maar ik weet nog niet waar ik die aan ga besteden. Iemand een tip??


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 07-08-2001 15:15 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

American Psycho.

Lekker goor. En niet naar de film kijken, die zuigt.


Dead things grow from deep inside...


Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 08-08-2001 11:15 by Der_Pim Profiel van Der_Pimhttp://www.officiumtriste.com

American Psycho heb ik al jaren in mijn kast staan en al tig keer gelezen. Net als Less than Zero en Glamorama (ook van Brett Easton Ellis). Wel een goede tip trouwens.
Persoonlijk vind ik Ellis samen met Bukowski en William S. Burroughs, de top van de hedendaagse Amerikaanse literatuur.

Andere voorstellen?????


AltMazter
Suicide, think about it.... consider it!
Usericon van AltMazter
Posted 08-08-2001 12:08 by AltMazter Profiel van AltMazter

Makkelijk weg te lezen ietwat sciencefiction boek:
Jack Vance - Tschai: de waanzinnige planeet


Forward into the light, forward into infinity!


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 08-08-2001 17:12 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik lees van alles en nogwat eigenlijk. Ik ben gek op reisverhalen (het liefst echt gebeurd), maar houd ook van sci-fi en gewone fictie.
Verder ben ik fan van biografiën van bekende mensen. Ik vind het altijd interessant om over mensen te lezen (en dan niet zoals in de roddelbladen wordt beschreven).
Van mijn broer zou ik de biografie van Marilyn Manson voor mijn verjaardag krijgen (ik was in januari jarig maar ik heb nog niets gezien, dus heb ik hem zelf maar besteld.
Ook ben ik erg geïnteresseerd in boeken over mensen in het algemeen; dus de psychologische kant van het hoe en waarom van bepaalde mensen/groeperingen e.d.
Ik ben nog steeds bezig in het boek Lords of Chaos: the bloody rise of the satanic metal underground. Het gaat me erg moeilijk af om hier in door te lezen, omdat hetgeen ik lees nogal afschuwelijk is. Nu zit ik weer in een gedeelte die wel weer meevalt, maar in een bepaald hoofdstuk kreeg ik last van paranoïde aanvallen... Dit boek heeft op mij dus een enorme impact, maar toch wil ik het lezen, omdat ik vind dat ik moet weten hoe verziekt deze maatschappij is. En gelukkig weet ik ook wel dat dit geen dagelijkse praktijken zijn.
Op mijn harde schijf staat ook Mein Kampf (Engelse uitvoering); schijnt verboden te zijn, maar ik wil het boek toch lezen.
En verder lees ik ook veel in naslagwerken over natuurgeweld, diersoorten en alles wat daar tussen in zit.

[Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 08-08-2001 17:14]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 08-08-2001 21:17 by madeline usher Profiel van madeline usher

Heb voor mijn thesis een reeks boeken over psychiatrie moeten lezen-hij ging nl.over verschillende vormen van schizofrenie in de literatuur.Was wel boeiend,de duistere kant van de menselijke geest bestuderen...

Als gevolg hiervan gaan de meeste van mijn eigen (griezel)verhalen niet zozeer over buitenaardse monsters of zo,maar over het monster in de mens, de Mr.Hyde.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


AltMazter
Suicide, think about it.... consider it!
Usericon van AltMazter
Posted 08-08-2001 21:24 by AltMazter Profiel van AltMazter

quote:
Op 8 augustus 2001 17:12 schreef Sarjenka het volgende:
Op mijn harde schijf staat ook Mein Kampf (Engelse uitvoering); schijnt verboden te zijn, maar ik wil het boek toch lezen.



Ik heb er een PDF (met plaatjes dus) van.
De Duitse editie is verboden, andere versies zijn gewoon verkrijgbaar 'omdat het toch maar vertalingen zijn'.

[edit: taalfout]

[Dit bericht is gewijzigd door AltMazter op 08-08-2001 21:25]


Forward into the light, forward into infinity!


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 08-08-2001 22:38 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

hahahahaha!!! is dat echt waar??? tsssss... over struisvogelpolitiek gesproken

quote:
Op 8 augustus 2001 21:24 schreef AltMazter het volgende:
Ik heb er een PDF (met plaatjes dus) van.
De Duitse editie is verboden, andere versies zijn gewoon verkrijgbaar 'omdat het toch maar vertalingen zijn'.

[edit: taalfout]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Marty
Usericon van Marty
Posted 09-08-2001 8:31 by Marty Profiel van Marty

quote:
Op 8 augustus 2001 12:08 schreef AltMazter het volgende:
Makkelijk weg te lezen ietwat sciencefiction boek:
Jack Vance - Tschai: de waanzinnige planeet


Alle Jack Vance boeken zijn wel te pruimen.. lichte SF, niet gelijk dat zware robot gedoe, maar gewoon futuristisch.. heb ze geloof ik zowat allemaal wel es gelezen.. Cadwal is ook wel aardig btw... wel 3 delen.



AltMazter
Suicide, think about it.... consider it!
Usericon van AltMazter
Posted 09-08-2001 10:02 by AltMazter Profiel van AltMazter

Jack Vance was best aardig maar te makkelijk voor me. Geef me dan maar Dave Duncan (met zijn casanova vaandeldrager) of Jane Routley met haar machtige magier (vrouw) die nogal last heeft van Demonen die haar leven steeds overhoop gooien.

Dat van Hitler is inderdaad struisvogelpolitiek.
De discussie erom is net zo raar als die om de superioriteit van de man of vrouw:
Unknown - Man Superior To Woman (geschreven door een gentleman)
Mary Wollstonecraft - A Vindication Of The Rights Of Woman
Mary Wollstonecraft - Maria, Or The Wrongs Of Woman

(bekend van Mary Wollstonecraft Shelley - Frankenstein)


Forward into the light, forward into infinity!


zombie
Usericon van zombie
Posted 09-08-2001 12:46 by zombie Profiel van zombie

Onlangs heb ik het boek "Gefluister in de duisternis" van H.P Lovecraft gelezen. Dit boek bevat alle verhalen van zijn legendarische Chuthulu Mythos. Erg meeslepend, griezelig en vol met een onderhuidse spanning die ik niet vaak merk bij andere boeken. Verder ben ik gisteren begonnen met "Hoe een mens wordt wat hij is" van Friedrich Nietzche. Het is een soort biografie, tot nu toe wel begrijpelijk maar hem kennende zal het later waarschijnlijk allerlei vreemde bokkesprongen gaan maken. We zullen zien.


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 09-08-2001 21:18 by NecRomantica Profiel van NecRomantica

Dat verhaal van de Cthulu Myths heb ik gelzen ja, heel interessant allemaal!


Mad Maikie
Not the sky, but your mind is the limit!
Usericon van Mad Maikie
Posted 10-08-2001 8:19 by Mad Maikie Profiel van Mad Maikiehttp://www.ulysses-online.nl

Nog een tip:

Imagica - Clive Barker

Niet echt fantasy maar wel echt een bizar goed verhaal. En dan hoef bizar niet alleen op goed te slaan.

Echt een boek voor de lezer met een heel grote fantasy.



Mad Maikie


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 11-08-2001 13:38 by NecRomantica Profiel van NecRomantica

Clive Barker is fuckin' goed!


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 24-09-2001 20:58 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

Ik heb nu bijna alles van Stephen King gelezen, de meeste vind ik wel goed, maar bij sommige is geen doorkomen aan!! En ik heb dit jaar eindelijk "in de ban van de ring" gelezen, beetje dik maar wel mooi!! John Saul en Clive Barker vind ik ook wel leuk


the only pleasure is pain


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 13-05-2002 22:59 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

trouwens... ik zit ff op www.popinstituut.nl te kijken (die zitten aan de Prins Hendrikkade te Amsterdam) en daar kan je dus in een soort van bibliotheek allerlei boeken e.d. lezen. Ze hebben dus ook Lords of Chaos... het is maar ff dat je het weet (is ook wel zo ongeveer het enige metalboek dát ze hebben; samen met nog een paar naslagwerkjes)


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 13-05-2002 23:01 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

Ik ben nu Twee Vrouwen van Harry Mulisch aan het lezen...iemand al gelezen? Ik ben net begonnnen.


I spy with my little and verrry evil eye.....


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 13-05-2002 23:13 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 13 mei 2002 23:01 schreef WickedKimmie het volgende:
Ik ben nu Twee Vrouwen van Harry Mulisch aan het lezen...iemand al gelezen? Ik ben net begonnnen.


Ik ben persoonlijk niet zo dol op literaire schrijvers...


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 13-05-2002 23:14 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 13 mei 2002 23:13 schreef Sarjenka het volgende:
Ik ben persoonlijk niet zo dol op literaire schrijvers...


moet voor school


I spy with my little and verrry evil eye.....


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 13-05-2002 23:15 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 7 augustus 2001 15:15 schreef SheRa het volgende:
American Psycho.

Lekker goor. En niet naar de film kijken, die zuigt.


In het kader "reageer eens na ruim 6 maanden"...

Ik had American Psycho bij de bieb geleend en toen ik hem uit had gelezen, besloten dat boek NOOIT NOOIT NOOIT meer te willen lezen... maar bij de AH verkochten ze hem, en ik kon hem gewoon niet laten staan... En nu staat hij in mijn boekenkast en ik zal hem NOOIT NOOIT NOOIT gaan lezen... ik werd er beroerd van!


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 13-05-2002 23:17 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 13 mei 2002 23:14 schreef WickedKimmie het volgende:
moet voor school


ja, weet ik... ik heb ooit "Turks Fruit" en "De Kroongetuige" allebei van Jan Wolkers gelezen voor school.

Verder moest ik nog meer lezen van de lijst, maar daar had ik geen zin in, maar mijn leraar vond het prima dat ik andere boeken las, uit mijn pa's boekenkast (sci-fi enzo), als ik dan maar wel een heel goed boekverslag schreef!


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 13-05-2002 23:20 by WickedKimmie Profiel van WickedKimmie

quote:
Op 13 mei 2002 23:17 schreef Sarjenka het volgende:
ja, weet ik... ik heb ooit "Turks Fruit" en "De Kroongetuige" allebei van Jan Wolkers gelezen voor school.

Verder moest ik nog meer lezen van de lijst, maar daar had ik geen zin in, maar mijn leraar vond het prima dat ik andere boeken las, uit mijn pa's boekenkast (sci-fi enzo), als ik dan maar wel een heel goed boekverslag schreef!


bij ons is de vereiste dat het een nederlandse schrijver is. ronald giphart (wat zeker niet verkeerd is om te lezen ) mag dus ook...ook lisa's adem is een goed en vooral lekker leesbaar nederlands boek.


I spy with my little and verrry evil eye.....


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 13-05-2002 23:27 by DimmuChild Profiel van DimmuChild

De laatste tijd lees ik weer vrij veel. Nederlandse literatuur vind ik zeer gaaf, zoals Couperus en Mulisch.
Ik ben ook een grote fan van Ira Levin en Stephen King.

Wat betreft non-fictie lees ik graag boeken over onverklaarbare dingen (reincarnatie, oude mysteries, het buitenaardse), de verschillende godsdiensten, en veel filosofie. Ik ben een bewonderaar van oude filosofen als Nietzsche, Plato en Schopenhauer (zie usericon). Lezen over andermans gedachtengangen en opvattingen is machtig interessant.

En de boeken die ik in mijn kinderjaren heb verslonden herlees ik graag.
De meester van de zwarte molen bijvoorbeeld. Dat boek is goud.

[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 13-05-2002 23:31]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen