IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : boeken... Vorige pagina | Volgende pagina
watery black
Usericon van watery black
Posted 25-07-2007 1:45 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 25 juli 2007 1:38 schreef Chelman het volgende:
Ik wil het nog een keer lezen. Ik vraag me echter af of het gaaf is vanwege Metallica of omdat het een goed boek is. De schrijver was lid van de Communistische Partij in de VS = verrader.


het is gewoon een geweldig boek. ik moet toegeven dat ik t de eerste keer las toen ik een jaar of veertien was, vanwege metallica, maar ik ben er enorm van onder de indruk geraakt. al die herinneringen en al die pijn en wanhoop... hmmmja, ik heb een redelijk levendige fantasie dus ik verplaats me nogal snel in boeken, en bij dit boek heb ik dat heel erg. wat de politieke achtergrond van de schrijver was zal me verder worst wezen. hij weet me te raken en dat is het belangrijkste.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 25-07-2007 1:48 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

[Kom effe online!]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2007 2:09 by Chelman Profiel van Chelman

Voor de liefhebber van lietrair-verantwoorde crime thrillers zoals die van Matthew Pearl of Caleb Carr:

Critique of Criminal Reason - Michael Gregorio

Ik heb hem net uit. Fantastisch. Ik ben om 2 uur 's nachts lui en dus:

quote:

Philosophy professor Gregorio delivers a stellar debut, a mystery set in 1804 that cunningly incorporates the ideas of the great thinker Immanuel Kant into a twisty, fast-moving whodunit plot. Wisely, the elderly Kant is not the main focus, instead serving as the cryptic mentor to a young rural Prussian magistrate, Hanno Stiffeniis, who receives a royal summons to Königsberg to take over the search for a serial killer who has spread terror in that city. The dead, found without a visible wound, are rumored to have been victims of the devil, and the supernatural aspects of the crimes only heighten the level of fear in an area of Prussia already on edge because of the expected arrival of Napoleon Bonaparte's invading army. Admirers of quality intellectual fiction should embrace this book, with its pitch-perfect period detail and psychologically complex protagonist. Hopefully, readers won't have to wait long for a sequel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leidenschaft
100%Pessimist
Usericon van Leidenschaft
Posted 04-09-2007 18:41 by Leidenschaft Profiel van Leidenschafthttp://last.fm/user/leidenschaft

quote:
Op 24 juli 2007 21:18 schreef Judge M. het volgende:
*proest*

Frans Voor Beginners een idee als volgende te lezen titel?


Alleen les van jou schat

[Dit bericht is gewijzigd door Leidenschaft op 04-09-2007 18:42]


We rose from sand and stone, to follow the light's allure...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 10-09-2007 20:34 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 25 mei 2007 20:47 schreef XnegativeX het volgende: (betreffende "rad des tijds" (wheel of time)


Kan iemand me vertellen of dit nog ergens naar toe gaat of kan ik beter stoppen met lezen?


Ik ben nu bij boek 10 beland, maar ik vindt het juist de beste serie die ik ooit gelezen had, gelijk aan of beter zelfs dan lord of the rings. Het is wel traag, maar je komt echt in de serie op een gegeven moment. Misschien maakt het ook nog verschil of je hem in het Engels leest of in het Nederlands, ik lees hem in het Engels.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 17-09-2007 20:17 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Robert Jordan is 16 september overleden

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 17-09-2007 20:20]



localfre4k
Usericon van localfre4k
Posted 17-09-2007 20:29 by localfre4k Profiel van localfre4k

Ik heb zondag Richard Dawkins - God als misvatting besteld, hoop en zo snel mogelijk binnen te krijgen.


Sater
Usericon van Sater
Posted 17-09-2007 20:32 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 17 september 2007 20:17 schreef Dirge for november het volgende:
Robert Jordan is 16 september overleden


Wikipedia:

quote:
Op 23 maart 2006 maakte hij bekend dat hij lijdt aan amyloidosis met cardiomyopatie (een ziekte van de hartspier). Met behandelingen is de gemiddelde levensverwachting met deze ziekte vier jaar, maar Jordan streeft er naar om er nog dertig te leven.


Best lullig dan.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2007 21:26 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 september 2007 20:29 schreef localfre4k het volgende:
Ik heb zondag Richard Dawkins - God als misvatting besteld, hoop en zo snel mogelijk binnen te krijgen.


Brrr...ik krijg de kriebels als ik die titel in vertaling hoor. Het heeft bij lange na niet de lading dat het Engelse 'God Delusion' heeft en doet mij vrezen voor de rest van de vertaling.

Overigens is dit niet echt een geweldig boek. Wel een leuke diatribe maar ook niet meer dan dat. Het leest wel lekker weg.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 17-09-2007 21:40 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

al een tijd terug heb ik "het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" gelezen van mark haddon, ging over een moord op een hond en een autistisch knulletje ging dit even oplossen. het hele boek was beschreven vanuit zijn oogpunt, echt vreselijk gaaf.

kent iemand soortgelijke boeken?
ik heb ooit eens wat tips gekregen, welke boeken erop leken, volgens mij van mmayo.


Nix
Usericon van Nix
Posted 18-09-2007 15:53 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 25 augustus 2007 2:09 schreef Chelman het volgende:
lietrair







I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-09-2007 16:09 by Chelman Profiel van Chelman

Ach..dat is gewoon een transpositie typo en geen spelfout.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-09-2007 16:10 by spectre Profiel van spectre

Brrr... ik krijg kriebels


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 24-09-2007 10:59 by Daops Profiel van Daops

Onlangs De Acht van Katherine Neville gelezen. Voor liefhebbers van historische thrillers een aanrader


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-09-2007 12:07 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

In Ierland het volgende boek gekocht:

Een boek over de legendarische Táin Bó Cúailnge, ook bekend onder de naam Cattle raid of Cooley.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


trol
Usericon van trol
Posted 24-09-2007 12:18 by trol Profiel van trolhttp://www.dimensional-psychosis.com

quote:
Op 17 september 2007 21:40 schreef BitchSlap het volgende:
al een tijd terug heb ik "het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht" gelezen van mark haddon, ging over een moord op een hond en een autistisch knulletje ging dit even oplossen. het hele boek was beschreven vanuit zijn oogpunt, echt vreselijk gaaf.

kent iemand soortgelijke boeken?
ik heb ooit eens wat tips gekregen, welke boeken erop leken, volgens mij van mmayo.


Dan moet je absoluut Extremely loud & incredibly close van Jonathan Foer lezen.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002777297&Section=BOOK_EN

After his father’s death nine year old Oskar Schell sets out on a quest. He has found a key which has ‘black’ written on the back. Oskar will put a smile on your face when he takes you for a journey around New York city. He meets colourful people from different backgrounds and lifestyles. His grandma, who lives across the street, and mother love Oskar to death. Their worried about oskar and do anything to help him. Oscar is the child that, after the only man in the family is gone, holds the family together. Jonathan Safran foer tells the story about a boy who has asperger syndrome. He soon wins your heart for Oskar who starts a heartbreaking quest for his father. One of the best novels I have read the last few years.

[Dit bericht is gewijzigd door trol op 24-09-2007 12:19]


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 24-09-2007 19:48 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Alles is Verlicht van JS Soer vond ik zelf veel gaver, wat een sfeer


~ By the fallen one I shall arise ~


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-09-2007 22:54 by Chelman Profiel van Chelman

Niet geheel ontipoc maar goed.

Ik ben op zoek naar een portable Ebook reader. Natuurlijk wel eentje die geen backlight scherm heeft maar een electronic ink scherm.

Momenteel zit ik aan de volgende apparaten te denken:

iRex Iliad
Sony PRS-500
Amazon.com reader (nog niet beschikbaar)

Heeft iemand tips en/of ervaring?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 29-09-2007 1:41 by cataclysm child Profiel van cataclysm child

Ben net begonnen in 'The Long Goodbye' van Raymond Chandler.


Faustian Spirit of the Earth


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 29-09-2007 10:10 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 24 september 2007 12:18 schreef trol het volgende:
Dan moet je absoluut Extremely loud & incredibly close van Jonathan Foer lezen.




besteld ben benieuwd


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-10-2007 17:27 by MMayo Profiel van MMayo

Nadat ik in mijn vakantie in 13 dagen zo'n 15 boeken heb gelezen, een weekje niet gelezen. Toch maar weer langs de bieb vandaag en daar het boek Jimmy van Robert Whitlow opgehaald. Het verhaal gaat over een jongetje met een licht verstandelijke handicap en een fotografisch geheugen die betrokken is als getuige bij een of andere zaak. Leek me wel lekker weglezen.

En het groot drakenboek opgehaald, met korte verhalen over draken (sja, ik vind mythische wezens leuk)


Nix
Usericon van Nix
Posted 13-10-2007 18:47 by Nix Profiel van Nix

Was er niets anders te doen tijdens de vakantie?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-10-2007 19:12 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 13 oktober 2007 18:47 schreef Nix het volgende:
Was er niets anders te doen tijdens de vakantie?


Genoeg, maar ik lees snel en eenmaal in een goed verhaal, moet ik het in een keer uitlezen van mezelf.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-10-2007 20:05 by Snaack Profiel van Snaack

Na de zoveelste gefaalde poging Nietzsche begrijpend te lezen (dit is per definitie een redelijke utopie, maar er zijn gradaties in onbegrip ) heb ik een nieuwe strategie bedacht: eerst werken van Schopenhauer bestuderen. Ben nu bezig in "De vrijheid van de wil".


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 13-10-2007 20:12 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 13 oktober 2007 20:05 schreef Snaack het volgende:
Na de zoveelste gefaalde poging Nietzsche begrijpend te lezen (dit is per definitie een redelijke utopie, maar er zijn gradaties in onbegrip ) heb ik een nieuwe strategie bedacht: eerst werken van Schopenhauer bestuderen. Ben nu bezig in "De vrijheid van de wil".


Ik heb dat boek van Schopenhauer ook nog liggen, die moet ik ook (ooit) nog eens gaan lezen. Ik ben benieuwd wat je er van vindt! Wat trouwens wel eens helpt als je een filosoof wat beter wil doorgronden is om eerst een inleidend werk over de desbetreffende filosoof te lezen alvorens aan zijn eigen werk te beginnen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen