|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Eerder vandaag The First Heretic en Prospero Burns aangeschaft. Heerlijk leesbare Warhammer 40k-pulp! Ik ben nu in het eerstgenoemde boek begonnen door een voor mij onbekende schrijver (Aaron Dembski-Bowden), daarna Dan Abnett, een oude vertrouwde in de serie. quote: Ik heb de film niet gezien, maar ik vond de Tommyknockers erg kut als boek zijnde. Ik ben volgens mij tot op 80% van het boek gekomen en het ging alleen maar over een menstruerende vrouw die een object staat op te graven, afgewisseld met andere scenes. Stephen King heeft af en toe wel eens vaker van die non-boeken, gelukkig is het grootste deel . quote: Sla je de wiskundige berekeningen over? Dat wilt nogal helpen als je meer een niet-beta persoon ben. (Ergens wel jammer, ik vind natuur- en sterrenkunde machtig interessant, maar wiskunde is een martelmethode, geen wetenschap IMO.) "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
|
The Hours van Michael Cummin... erhm Cunningham. In het engels, voor engels. En ook alleen maar meryl streep én een redhead op de cover stonden. Vooral die middelste = boner time [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 09-01-2011 2:54] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Bareuh... |
|
iemand hier fight club gelezen? Ik vraag me af of het zo irritant weg las door de vertaling, of dat het in het engels ook zo vreemd geschreven is. Meestal lees ik engelstalige boeken in het engels vandaar.. Binnenkort maar de film eens kijken. |
|
Voor mijn verjaardag vandaag deze gekregen. Ik ben niet een groot lezer...en deze is een 1000 bladzijden! Ik ben even onder de pannen! ...en ik had nog een stapel(tje) boeken liggen! bub |
|
Ben Clive Barker's Abarat aan het herlezen, bevalt wederom goed. Hoop wel dat de volgende 3 delen snel uitgebracht worden. Boeiender |
|
'Tussen hoofddoek en string' van Kees Beekmans. Over Marokko en de Marokkanen. Tot nu toe erg verhelderend, het biedt heel veel inzicht in het spanningsveld tussen verwestering enerzijds en de botsing die dit geeft met de islam en de arabische cultuur anderzijds. Verplichte kost voor wie het graag over Marokkanen heeft, in positieve of negatieve zin. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: K heb het audioboek maar daarzo loop ik ook steeds een stuk over de helft vast. Al denk ik dat ik met wat meer aandacht er ooit wel doorheen moet komen. Bij audioboeken is het toch irritanter even een stukje op te zoeken wat je nogmaals wil horen. Was wel mooi om op te zetten toen ik snachts half bezopen 7 km van het station terug moest lopen. Toch nog veel begrepen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Barbie heerscht ik ben nu Blaze van Stephen King aan het lezen. Een zogenaamde Trunk Novel, een verhaal dat geschreven is in 73 (onder Bachman), en in een doos gegooid is omdat ie dacht dat het niks was, maar daarna toch in 2007 (onder King) uitgegeven is. Ben nog niet zo ver, en ik moet toegeven dat ik er een beetje moeite mee heb. Tot nu toe is het niet meer dan een misdaadromannetje, heel anders dan ik van hem gewend ben. Ik proef wel echt de oude Bachman schrijfstijl erin. De reviews zijn goed, dus we zullen zien, wie weet. Met Full Dark No Stars had ik in het begin ook moeite maar toen het eenmaal op gang kwam ging het zo vlot dat ik hem in een middag/avond heb uitgelezen. "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
Op het vliegveld in Rio (jaja, brrrbrrr) heb ik Pillars of the Earth van Ken Follett gekocht, en ik heb vervolgens niet kunnen ophouden met lezen. Hoewel het een ontzettend herhaaldelijk boek is (vijand bedenkt een gemeen plannetje, helden verzinnen een oplossing) vond ik het ook een heel meeslepend boek met interessante personages. Nogal zwart wit wat goed en kwaad betreft, dat wel. Leuk perspectief vanuit de verschillende hoofdpersonen en vooral heel erg leuk hoe alle aspecten van het middeleeuwse leven aan bod komen. Aanrader hoor! |
|
quote: Het boek heeft een zeer unieke stijl en specfiek taalgebruik, en kan ik me daarom goed voorstellen dat beide aspecten in een Nederlandse vertaling verloren gaan of niet goed over komen. Ik zou zeker het Engelse boek erbij pakken; het is namelijk een briljant boek met een geweldige sfeer, dat misschien wel beter is dan de film... |
|
quote: Ha, Brusselmans. Daarin kunnen we elkaar vinden. Heerlijke boeken schrijft die man. Als mijn bui er naar staat verslind ik die boeken. Geldt ook voor vriend Irvine Welsh, al neemt die je wat minder mee in het verhaal. Momenteel (nog steeds) bezig in 'De lof der zotheid' van Erasmus, 'Extreem luid & ongelooflijk dichtbij' van Jonathan Safran Foer. Ja hoor... |
|
quote:Ga straks weer verder met Irvine, ben bezig met 'de bedgeheimen van topkoks'. Niet verkeerd Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ja, lekker verhaal! Ik vond zelf de verfilming met name van 'the Acid house' geweldig. EN het boek 'If you liked school, you're gonna love work'. Ik lees hem het liefst in het Engels. Soms wel een uitdaging met dat malle fonetische Schotse accent van 'm. Ja hoor... |
|
quote: Een van mijn favoriete boeken. Is die vertaling een beetje ok? Daar valt of staat het wel een beetje mee, denk ik. Gisteren Edward Rice - Captain Sir Richard Francis Burton uitgelezen. Ben normaal niet zo van de biografieën, maar deze is echt heel erg goed. Zoals wel vaker gezegd: als je als schrijver een figuur als Burton zou verzinnen, zou je als commentaar krijgen dat het te onwaarschijnlijk is. Onvoorstelbaar wat die gast allemaal heeft gedaan in zijn leven. You have time. You are doing fine. |
|
quote: Ik kan het niet vergelijken met de Engelse, maar het is een aangrijpend boek. Ik vind wel dat je flink op moet letten bij het lezen, daarom doe ik erg lang over het boek. De vreemdheid van het jongetje doet mij heel af en toe een beetje denken aan Holden Caulfield uit Catcher in the Rye. Dat vind ik erg leuk, dat is een van mijn all time fav's. Ja hoor... |
|
Ben je ook bekend met Everything Is Illuminated van Foer? Vrij moeilijk doorheen te komen, ook opletten geblazen. Nog wel een stuk aangrijpender ook, denk ik. Is ook een erg mooie verfilming van trouwens, incl. Gogol Bordello lui. Verhaal is echter wel her en der aangepast als ik het me goed herinner. You have time. You are doing fine. |
|
quote: Neen, niet mee bekend. Klinkt interessant. Net als dit; http://dancingtherapy.wordpress.com/2010/12/31/669/ Overigens door een Nederlandse drukker en boekbinder gedaan, heb ik begrepen. Moeilijk vet! Ja hoor... |
|
Wow, dat ziet er echt heel vet uit. Direct maar even gebookmarked, in NL zsm opzoeken. You have time. You are doing fine. |
|
quote:Oei, is Holden Caulfield vreemd? Ik vond het vroeger juist wel een herkenbaar figuur.. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Dat zegt dan weer meer over jou vroeger "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: He he he... iets met een open doel... Ja hoor... |
|
quote:O absoluut. Ik was toen tien keer cynischer dan ik nu ben. Ook die eenzaamheid van Holden komt me niet onbekend voor. Nu zou ik juist graag wat vaker eenzaam zijn. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Bijna door Beecher-Stowes "Uncle Tom's Cabin" heen. Ik snap de historische relevantie, sterker nog, dat is de reden dat ik 'm maar eens ben gaan lezen, maar verder is het eigenlijk best een slecht boek. Ongeloofwaardige karakters en gebeurtenissen, een storend sluimerend koloniaal discours wat heden ten dage geen stand meer houdt en doorspekt van Christelijke dogmatiek. Het is dat ik een boek niet graag wegleg zonder 'm uitgelezen te hebben, maar anders wist ik het wel.. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |