IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : boeken... Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2011 13:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 5 januari 2011 12:57 schreef holysjit het volgende:
Telt de Donald Duck ook?
Tuurlijk, m.n. de Carl Barks-verhalen zijn erg goed.
Ontopic:
'Mijn haar is lang' van Herman Brusselmans. Ik schiet echt regelmatig hardop in de lach bij het lezen, geweldig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 05-01-2011 19:46 by Yirroth Profiel van Yirroth

Eerder vandaag The First Heretic en Prospero Burns aangeschaft. Heerlijk leesbare Warhammer 40k-pulp! Ik ben nu in het eerstgenoemde boek begonnen door een voor mij onbekende schrijver (Aaron Dembski-Bowden), daarna Dan Abnett, een oude vertrouwde in de serie.

quote:
Op 17 november 2009 21:41 schreef MR. N het volgende:
Ook nog op de plank liggen, komt binnenkort weer aan de beurt.

Film vond ik erg matig in vergelijking met het boek. En Stephen King, sja, die heeft wel vaker een langzame opbouw, ik vind het wel gaaf, maar snap ook dat anderen het niet trekken.


Ik heb de film niet gezien, maar ik vond de Tommyknockers erg kut als boek zijnde. Ik ben volgens mij tot op 80% van het boek gekomen en het ging alleen maar over een menstruerende vrouw die een object staat op te graven, afgewisseld met andere scenes.

Stephen King heeft af en toe wel eens vaker van die non-boeken, gelukkig is het grootste deel .


quote:
Op 5 januari 2011 12:54 schreef intothevoid het volgende:
Omdat hij voor vier euro in de boekhandel lag heb ik A Brief History Of Time toch maar eens meegenomen. Ben nu halverwege en het wtf-gehalte wordt me toch wat te hoog. Sommige pagina's zijn ook na drie keer lezen niet te begrijpen. Gegarandeerde hoofdpijn, dat wel. Kijken waar het heengaat, maar vooralsnog deel ik de mening niet dat het voor leken begrijpelijk zou zijn. Misschien iets teveel een sociale wetenschapper voor dit soort grappen.


Sla je de wiskundige berekeningen over? Dat wilt nogal helpen als je meer een niet-beta persoon ben. (Ergens wel jammer, ik vind natuur- en sterrenkunde machtig interessant, maar wiskunde is een martelmethode, geen wetenschap IMO.)


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 09-01-2011 2:53 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

The Hours van Michael Cummin... erhm Cunningham.

In het engels, voor engels. En ook alleen maar meryl streep én een redhead op de cover stonden.



Vooral die middelste = boner time

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 09-01-2011 2:54]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 09-01-2011 8:14 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 5 januari 2011 13:01 schreef bastianus het volgende:
Tuurlijk, m.n. de Carl Barks-verhalen zijn erg goed.





Bareuh...


Helnorsk
burn black
Usericon van Helnorsk
Posted 09-01-2011 10:29 by Helnorsk Profiel van Helnorsk

iemand hier fight club gelezen? Ik vraag me af of het zo irritant weg las door de vertaling, of dat het in het engels ook zo vreemd geschreven is. Meestal lees ik engelstalige boeken in het engels vandaar..

Binnenkort maar de film eens kijken.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 09-01-2011 10:36 by Bub Profiel van Bub

Voor mijn verjaardag vandaag deze gekregen.



Ik ben niet een groot lezer...en deze is een 1000 bladzijden!
Ik ben even onder de pannen!
...en ik had nog een stapel(tje) boeken liggen!


bub


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-01-2011 10:41 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Ben Clive Barker's Abarat aan het herlezen, bevalt wederom goed.

Hoop wel dat de volgende 3 delen snel uitgebracht worden.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-01-2011 11:03 by bastianus Profiel van bastianus

'Tussen hoofddoek en string' van Kees Beekmans. Over Marokko en de Marokkanen. Tot nu toe erg verhelderend, het biedt heel veel inzicht in het spanningsveld tussen verwestering enerzijds en de botsing die dit geeft met de islam en de arabische cultuur anderzijds. Verplichte kost voor wie het graag over Marokkanen heeft, in positieve of negatieve zin.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-01-2011 11:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 januari 2011 12:54 schreef intothevoid het volgende:
Omdat hij voor vier euro in de boekhandel lag heb ik A Brief History Of Time toch maar eens meegenomen. Ben nu halverwege en het wtf-gehalte wordt me toch wat te hoog. Sommige pagina's zijn ook na drie keer lezen niet te begrijpen. Gegarandeerde hoofdpijn, dat wel. Kijken waar het heengaat, maar vooralsnog deel ik de mening niet dat het voor leken begrijpelijk zou zijn. Misschien iets teveel een sociale wetenschapper voor dit soort grappen.


K heb het audioboek maar daarzo loop ik ook steeds een stuk over de helft vast. Al denk ik dat ik met wat meer aandacht er ooit wel doorheen moet komen. Bij audioboeken is het toch irritanter even een stukje op te zoeken wat je nogmaals wil horen.

Was wel mooi om op te zetten toen ik snachts half bezopen 7 km van het station terug moest lopen. Toch nog veel begrepen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


watery black
Usericon van watery black
Posted 26-01-2011 2:38 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 9 januari 2011 10:36 schreef Bub het volgende:
Voor mijn verjaardag vandaag deze gekregen.



Ik ben niet een groot lezer...en deze is een 1000 bladzijden!
Ik ben even onder de pannen!
...en ik had nog een stapel(tje) boeken liggen!


Barbie heerscht

ik ben nu Blaze van Stephen King aan het lezen. Een zogenaamde Trunk Novel, een verhaal dat geschreven is in 73 (onder Bachman), en in een doos gegooid is omdat ie dacht dat het niks was, maar daarna toch in 2007 (onder King) uitgegeven is. Ben nog niet zo ver, en ik moet toegeven dat ik er een beetje moeite mee heb. Tot nu toe is het niet meer dan een misdaadromannetje, heel anders dan ik van hem gewend ben. Ik proef wel echt de oude Bachman schrijfstijl erin. De reviews zijn goed, dus we zullen zien, wie weet. Met Full Dark No Stars had ik in het begin ook moeite maar toen het eenmaal op gang kwam ging het zo vlot dat ik hem in een middag/avond heb uitgelezen.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 26-01-2011 9:38 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Op het vliegveld in Rio (jaja, brrrbrrr) heb ik Pillars of the Earth van Ken Follett gekocht, en ik heb vervolgens niet kunnen ophouden met lezen.

Hoewel het een ontzettend herhaaldelijk boek is (vijand bedenkt een gemeen plannetje, helden verzinnen een oplossing) vond ik het ook een heel meeslepend boek met interessante personages. Nogal zwart wit wat goed en kwaad betreft, dat wel.
Leuk perspectief vanuit de verschillende hoofdpersonen en vooral heel erg leuk hoe alle aspecten van het middeleeuwse leven aan bod komen.

Aanrader hoor!


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 26-01-2011 14:05 by Cainam Ladicius Profiel van Cainam Ladicius

quote:
Op 9 januari 2011 10:29 schreef Helnorsk het volgende:
iemand hier fight club gelezen? Ik vraag me af of het zo irritant weg las door de vertaling, of dat het in het engels ook zo vreemd geschreven is. Meestal lees ik engelstalige boeken in het engels vandaar..

Binnenkort maar de film eens kijken.


Het boek heeft een zeer unieke stijl en specfiek taalgebruik, en kan ik me daarom goed voorstellen dat beide aspecten in een Nederlandse vertaling verloren gaan of niet goed over komen. Ik zou zeker het Engelse boek erbij pakken; het is namelijk een briljant boek met een geweldige sfeer, dat misschien wel beter is dan de film...



Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 26-01-2011 15:35 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 5 januari 2011 13:01 schreef bastianus het volgende:
Tuurlijk, m.n. de Carl Barks-verhalen zijn erg goed.
Ontopic:
'Mijn haar is lang' van Herman Brusselmans. Ik schiet echt regelmatig hardop in de lach bij het lezen, geweldig.


Ha, Brusselmans. Daarin kunnen we elkaar vinden. Heerlijke boeken schrijft die man. Als mijn bui er naar staat verslind ik die boeken. Geldt ook voor vriend Irvine Welsh, al neemt die je wat minder mee in het verhaal.

Momenteel (nog steeds) bezig in 'De lof der zotheid' van Erasmus, 'Extreem luid & ongelooflijk dichtbij' van Jonathan Safran Foer.


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2011 23:49 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 januari 2011 15:35 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ha, Brusselmans. Daarin kunnen we elkaar vinden. Heerlijke boeken schrijft die man. Als mijn bui er naar staat verslind ik die boeken. Geldt ook voor vriend Irvine Welsh, al neemt die je wat minder mee in het verhaal.

Momenteel (nog steeds) bezig in 'De lof der zotheid' van Erasmus, 'Extreem luid & ongelooflijk dichtbij' van Jonathan Safran Foer.
Ga straks weer verder met Irvine, ben bezig met 'de bedgeheimen van topkoks'. Niet verkeerd


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-01-2011 10:19 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 26 januari 2011 23:49 schreef bastianus het volgende:
Ga straks weer verder met Irvine, ben bezig met 'de bedgeheimen van topkoks'. Niet verkeerd


Ja, lekker verhaal! Ik vond zelf de verfilming met name van 'the Acid house' geweldig. EN het boek 'If you liked school, you're gonna love work'.
Ik lees hem het liefst in het Engels. Soms wel een uitdaging met dat malle fonetische Schotse accent van 'm.


Ja hoor...


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-01-2011 10:31 by intothevoid Profiel van intothevoid

quote:
Op 26 januari 2011 15:35 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
'Extreem luid &amp; ongelooflijk dichtbij' van Jonathan Safran Foer.

Een van mijn favoriete boeken. Is die vertaling een beetje ok? Daar valt of staat het wel een beetje mee, denk ik.

Gisteren Edward Rice - Captain Sir Richard Francis Burton uitgelezen. Ben normaal niet zo van de biografieën, maar deze is echt heel erg goed. Zoals wel vaker gezegd: als je als schrijver een figuur als Burton zou verzinnen, zou je als commentaar krijgen dat het te onwaarschijnlijk is. Onvoorstelbaar wat die gast allemaal heeft gedaan in zijn leven.


You have time. You are doing fine.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-01-2011 10:42 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 27 januari 2011 10:31 schreef intothevoid het volgende:
Een van mijn favoriete boeken. Is die vertaling een beetje ok? Daar valt of staat het wel een beetje mee, denk ik.

Gisteren Edward Rice - Captain Sir Richard Francis Burton uitgelezen. Ben normaal niet zo van de biografieën, maar deze is echt heel erg goed. Zoals wel vaker gezegd: als je als schrijver een figuur als Burton zou verzinnen, zou je als commentaar krijgen dat het te onwaarschijnlijk is. Onvoorstelbaar wat die gast allemaal heeft gedaan in zijn leven.


Ik kan het niet vergelijken met de Engelse, maar het is een aangrijpend boek. Ik vind wel dat je flink op moet letten bij het lezen, daarom doe ik erg lang over het boek.

De vreemdheid van het jongetje doet mij heel af en toe een beetje denken aan Holden Caulfield uit Catcher in the Rye. Dat vind ik erg leuk, dat is een van mijn all time fav's.


Ja hoor...


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-01-2011 12:23 by intothevoid Profiel van intothevoid

Ben je ook bekend met Everything Is Illuminated van Foer? Vrij moeilijk doorheen te komen, ook opletten geblazen. Nog wel een stuk aangrijpender ook, denk ik.
Is ook een erg mooie verfilming van trouwens, incl. Gogol Bordello lui. Verhaal is echter wel her en der aangepast als ik het me goed herinner.


You have time. You are doing fine.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-01-2011 13:24 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 27 januari 2011 12:23 schreef intothevoid het volgende:
Ben je ook bekend met Everything Is Illuminated van Foer? Vrij moeilijk doorheen te komen, ook opletten geblazen. Nog wel een stuk aangrijpender ook, denk ik.
Is ook een erg mooie verfilming van trouwens, incl. Gogol Bordello lui. Verhaal is
echter wel her en der aangepast als ik het me goed herinner.


Neen, niet mee bekend. Klinkt interessant.

Net als dit;
http://dancingtherapy.wordpress.com/2010/12/31/669/


Overigens door een Nederlandse drukker en boekbinder gedaan, heb ik begrepen.
Moeilijk vet!


Ja hoor...


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-01-2011 13:28 by intothevoid Profiel van intothevoid

Wow, dat ziet er echt heel vet uit. Direct maar even gebookmarked, in NL zsm opzoeken.


You have time. You are doing fine.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2011 13:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 januari 2011 10:42 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ik kan het niet vergelijken met de Engelse, maar het is een aangrijpend boek. Ik vind wel dat je flink op moet letten bij het lezen, daarom doe ik erg lang over het boek.

De vreemdheid van het jongetje doet mij heel af en toe een beetje denken aan Holden Caulfield uit Catcher in the Rye. Dat vind ik erg leuk, dat is een van mijn all time fav's.
Oei, is Holden Caulfield vreemd? Ik vond het vroeger juist wel een herkenbaar figuur..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 27-01-2011 13:51 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Dat zegt dan weer meer over jou vroeger


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-01-2011 13:54 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 27 januari 2011 13:47 schreef bastianus het volgende:
Oei, is Holden Caulfield vreemd? Ik vond het vroeger juist wel een herkenbaar figuur..


He he he... iets met een open doel...


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-01-2011 14:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 27 januari 2011 13:51 schreef powertieke het volgende:
Dat zegt dan weer meer over jou vroeger
O absoluut. Ik was toen tien keer cynischer dan ik nu ben. Ook die eenzaamheid van Holden komt me niet onbekend voor. Nu zou ik juist graag wat vaker eenzaam zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 29-01-2011 18:12 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Bijna door Beecher-Stowes "Uncle Tom's Cabin" heen. Ik snap de historische relevantie, sterker nog, dat is de reden dat ik 'm maar eens ben gaan lezen, maar verder is het eigenlijk best een slecht boek. Ongeloofwaardige karakters en gebeurtenissen, een storend sluimerend koloniaal discours wat heden ten dage geen stand meer houdt en doorspekt van Christelijke dogmatiek. Het is dat ik een boek niet graag wegleg zonder 'm uitgelezen te hebben, maar anders wist ik het wel..


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen