|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Anytime |
|
de Blast komt officieel uit de jazz heb gelezen in een interview met derek roddy. http://www.metal-observer.com/gb/interviews/intderekroddy.html |
|
quote: Charlie Benante in SOD's 'Milk' was volgens mij de eerste metal opname met blasts (maar twee-handig en zonder bassdrum?), maar schijnt een ideetje te zijn van Dan Lilker als ik me niet vergis Kirkjur Skola Brenna --- http://www.xs4all.nl/~kmachine/ http://www.urdland.com http://twitter.com/gavinspearhead |
|
Hellhammer,en dan vooral bij the true MAYHEM tot 1993. Met euronymous en dead maakte ze zondermeer de beste en meest historische black metal! the true MAYHEM - The legend lives forever |
|
hmm ik ken niet veel van hellhammer maar wat ik er van gehoord heb vind ik wel wat slordig.En blasten is gewoon bass-snare om en om.wie ermee begonnen is?wie niet?dit is drumles nr 1!het is op den duur alleen maar wat sneller geworden. |
|
Ahaa, bedankt mensen.Ik ben weer wat wijzer geworden Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: Volgens mij moet je verder terug kijken, ik denk dat Repulsion zowieso eerder was met de blastbeat dan Napalm Death. Wat ik verder weet van Harris is dat hij voor Napalm nog in een punk band speelde. Kijk ook naar hardcore bands uit het begin van de jaren 80 als Siege, Septic Death en Larm (nu nog steeds actief als Seein'Red). |
|
quote: Ja verder terugkijken.Dat zeg ik.Blasten (langzaam dan maar technisch hetzelfde)deden die zulu's in het jaar 0 volgens mij al op hun met mensenhuid beklede trommel.of is de vraag wie als eerste ging blasten in de metal?dat weet ik nie [Dit bericht is gewijzigd door Katablaster op 08-01-2004 12:45] |
|
En het is ook helemaal niet belangrijk wie de eerste was. Het enige dat telt is de snelste en de strakste te zijn!! Raaaaaah! Touché, pussycat! |
|
quote: Volgens mij is Dave Grave van Repulsion idd de eerste geweest. Wat mij betreft is Repulsion ook de eerste coole Grind-band. Wat Napalm Death op Scum deed leek nergens op vergeleken met Repulsion. (From Enslavement... vind ik daarentegen wel cool !) Repulsion = Slayer On Speed. (deze smiley gaat overigens véél te traag !) Alleen wel jammer dat hij geen dubbel-bass had. |
|
quote: Nee, dit topic gaat over de beste drummer, niet over de snelste hardloper. Dave Grave was dus innovatiever dan elk ander blastbeest van deze tijd. (misschien met uitzondering van sommigen, zoals Tony Laureano (ofzo), die is wel erg creatief ! Stennis trouwens ook) En om mijn statement maar weer eens op te halen : Blasten is sport, geen kunst. Even irritant : Drummers die lopen te zeuren over snelle blastbeats, en gitaristen over snelle arpeggio's. HET IS ALLEBEI NIET MUZIKAAL !!!!! Het gaat er als muzikant erom dat je gevoel in de muziek kan leggen... |
|
kijk! [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 08-01-2004 23:26] Oud Vuil. |
|
och niet muziekaal. Het is juist technisch een toer om het allemaal strak te houden. Dat vind ik zeker wel muziekaal "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Ik ben het ook wel aardig met Judge Paul eens, en ik moet ook even zeggen dat ik drumpartijen zoals op Human van Death muzikaler en agressiever vind klinken dan blastbeats Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote:Ben ik het mee eens, maar blastbeats eisen wel een bepaalde techniek. Hoe beter de techniek hoe langer je het volhoudt. Dat maakt het op zich wel een kunst. Maar ik geil meer op een technisch hoogstandje van Sean Reinert of Gavin Harrison, dan een minuut blasten van Tony Laureano. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Okay,okay.... Ik zal het even uitleggen wat ik bedoel : Ik kan het speel-enthousiasme er vaak niet vanaf horen. Bij een hoop drummers (en bij zeer weinig death-metal-drummers) kan je gewoon horen dat ze uit hun plaat gaan. En dat gaat bij blastbeats nou eenmaal erg moeilijk, omdat alles zo volgepropt zit. Er kan bijna geen dynamiek in gestoken worden. Bij de huidige deathmetal (USdeath voornamelijk) zit gewoon geen opbouw en geen climax. alles gaat full-speed. Hoe kan je als drummer dan nog naar een climax toe spelen ?!? Er wordt ook weinig met de klankdynamiek van de trommels gedaan. En dat terwijl je zoveel klanken uit een snaredrum kan halen !!! Ook mis ik het "gespeel" van de drummers in Death-metal. Drumfills die spontaan opkomen. Onverwachte maatverdraaiingen. Er is gewoon bijna geen ruimte voor. En dat vind ik jammer, en ik vind dat meer drummers dat moeten gaan doen. Er zijn echter zonder meer death-metaldrummers die ik erg goed vind : Tony Laureano, Pete Sandoval, Derek Roddy, Sjoerd Visch (inderdaad, TMDC Woordführer !), die drummer van Pyaemia, en nog een hoop anderen. Maar naar mijn mening haalt dat het toch lang niet bij "groovende trommelaars" als bijvoorbeeld Snowy Shaw, Kim Ruzz, Mitch Mitchell (hendrix), Louie Bellson, Nicko "KoeBelNeus" McBrain, en ga zo nog maar even door. Ik ben ook niet van mening dat Blastbeats simpel zijn. Het is erg knap wat sommige drummers allemaal doen. En je hebt er zeker techniek voor nodig. Alleen mis ik dus de muzikale "Flow". Zoals ik al eerder meldde in dit topic : Ik drum zelf dus ook in een Death-Metal band, vrij veel blasts ook trouwens. En daardoor weet ik ook dat het voornamelijk conditie is. Dubbelbass al helemaal. (misschien dat die axis-pedalen daar wel het antwoord op zijn....) Als ik alleen drum (of als ik met andere mensen aan het jammen ben), dan speel ik eigenlijk alleen maar grooves. Ik vind trouwens die drummer van Cryptopsy helemaal niets. Als je ieder maatje maar op die manier afraffelt dan is het dus duidelijk dat hij niet meerdere maten achter elkaar blasten. [Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 09-01-2004 2:55] |
|
quote:ben ik t mee eens maar niet heleaaml.blastbeats zijn zeker wel muzikaal alleen ze grooven niet.t beukt.anders zou dubbelbass ook niet muziekaal zijn.maar er zijn idd wel te weinig drummers die met veel energie en dynamiek spelen in de metal.maar er zijn er ook die het wel hebben.die drummer van cryptopsy speelt niet groovende groove's naar mijn mening.t hakt allemaal maar wat.maar aan de andere kant,het is metal en geen funk of iets dergelijks |
|
quote: Ik vind flo juist 1 van de beste drummers die ik gehoord heb, zeer strak en veel variatie. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Daar heb je wel gelijk in ! Maar ik doel ook niet op funky grooves, maar op grooves zoals bijvoorbeeld Pete Sandoval vroeger veel deed ! En da´s niet funky !!!! |
|
quote: Okay, gelukkig heeft iedereen een andere smaak. En van mij mag jij Flo een goede drummer vinden hoor ! |
|
Ha paul ! alles http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
En wat ie nu doet al helemaal niet Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
ik bedoelde wat pete s. nu doet dat dat ook helemaal niet funky is Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: Mijn god, maar dan heb je het ook wel even over een wereldplaat.... Human = hulde aan Sean "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |