IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : beste metal drummer Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-01-2004 0:42 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 januari 2004 15:53 schreef judge paul het volgende:
Haha, `t was maar een grapje, maar bedankt dat je toch lovend hapte !!!


Anytime



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 07-01-2004 0:43 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

quote:
Op 7 januari 2004 0:35 schreef BARABAS het volgende:
Hey,ik vroeg mij laatst eens af wie er voor het eerst is begonnen met blasten...was het Mick Harris? Of waren er daarvoor ook al van die maniakken...

Wanner begon hij uberaupt? 1987/6?


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 07-01-2004 12:26 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

de Blast komt officieel uit de jazz heb gelezen in een interview met derek roddy.

http://www.metal-observer.com/gb/interviews/intderekroddy.html



Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 07-01-2004 12:46 by Spearhead Profiel van Spearheadhttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 7 januari 2004 0:35 schreef BARABAS het volgende:
Hey,ik vroeg mij laatst eens af wie er voor het eerst is begonnen met blasten...was het Mick Harris? Of waren er daarvoor ook al van die maniakken...

Charlie Benante in SOD's 'Milk' was volgens mij de eerste metal opname met blasts (maar twee-handig en zonder bassdrum?), maar schijnt een ideetje te zijn van Dan Lilker als ik me niet vergis



Legion Norge
Usericon van Legion Norge
Posted 07-01-2004 14:24 by Legion Norge Profiel van Legion Norge

Hellhammer,en dan vooral bij the true MAYHEM tot 1993. Met euronymous en dead maakte ze zondermeer de beste en meest historische black metal!
the true MAYHEM - The legend lives forever


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 07-01-2004 18:35 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

hmm ik ken niet veel van hellhammer maar wat ik er van gehoord heb vind ik wel wat slordig.En blasten is gewoon bass-snare om en om.wie ermee begonnen is?wie niet?dit is drumles nr 1!het is op den duur alleen maar wat sneller geworden.



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 07-01-2004 23:37 by BARABAS Profiel van BARABAS

Ahaa, bedankt mensen.Ik ben weer wat wijzer geworden


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


zombie
Usericon van zombie
Posted 08-01-2004 1:21 by zombie Profiel van zombie

quote:
Op 7 januari 2004 0:43 schreef MBMarduk het volgende:
Wanner begon hij uberaupt? 1987/6?



Volgens mij moet je verder terug kijken, ik denk dat Repulsion zowieso eerder was met de blastbeat dan Napalm Death. Wat ik verder weet van Harris is dat hij voor Napalm nog in een punk band speelde. Kijk ook naar hardcore bands uit het begin van de jaren 80 als Siege, Septic Death en Larm (nu nog steeds actief als Seein'Red).


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 08-01-2004 12:44 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:
Op 8 januari 2004 1:21 schreef zombie het volgende:
Volgens mij moet je verder terug kijken, ik denk dat Repulsion zowieso eerder was met de blastbeat dan Napalm Death. Wat ik verder weet van Harris is dat hij voor Napalm nog in een punk band speelde. Kijk ook naar hardcore bands uit het begin van de jaren 80 als Siege, Septic Death en Larm (nu nog steeds actief als Seein'Red).

Ja verder terugkijken.Dat zeg ik.Blasten (langzaam dan maar technisch hetzelfde)deden die zulu's in het jaar 0 volgens mij al op hun met mensenhuid beklede trommel.of is de vraag wie als eerste ging blasten in de metal?dat weet ik nie

[Dit bericht is gewijzigd door Katablaster op 08-01-2004 12:45]



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 08-01-2004 13:47 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

En het is ook helemaal niet belangrijk wie de eerste was. Het enige dat telt is de snelste en de strakste te zijn!! Raaaaaah!




Touché, pussycat!


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 08-01-2004 23:13 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 januari 2004 1:21 schreef zombie het volgende:
Volgens mij moet je verder terug kijken, ik denk dat Repulsion zowieso eerder was met de blastbeat dan Napalm Death. Wat ik verder weet van Harris is dat hij voor Napalm nog in een punk band speelde. Kijk ook naar hardcore bands uit het begin van de jaren 80 als Siege, Septic Death en Larm (nu nog steeds actief als Seein'Red).


Volgens mij is Dave Grave van Repulsion idd de eerste geweest. Wat mij betreft is Repulsion ook de eerste coole Grind-band. Wat Napalm Death op Scum deed leek nergens op vergeleken met Repulsion. (From Enslavement... vind ik daarentegen wel cool !)

Repulsion = Slayer On Speed.
(deze smiley gaat overigens véél te traag !)

Alleen wel jammer dat hij geen dubbel-bass had.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 08-01-2004 23:24 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 januari 2004 13:47 schreef Sporty Voleg het volgende:
En het is ook helemaal niet belangrijk wie de eerste was. Het enige dat telt is de snelste en de strakste te zijn!! Raaaaaah!





Nee, dit topic gaat over de beste drummer, niet over de snelste hardloper. Dave Grave was dus innovatiever dan elk ander blastbeest van deze tijd. (misschien met uitzondering van sommigen, zoals Tony Laureano (ofzo), die is wel erg creatief ! Stennis trouwens ook)

En om mijn statement maar weer eens op te halen :

Blasten is sport, geen kunst.

Even irritant : Drummers die lopen te zeuren over snelle blastbeats, en gitaristen over snelle arpeggio's.

HET IS ALLEBEI NIET MUZIKAAL !!!!!

Het gaat er als muzikant erom dat je gevoel in de muziek kan leggen...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 08-01-2004 23:25 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

kijk!

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 08-01-2004 23:26]


Oud Vuil.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 08-01-2004 23:25 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

och niet muziekaal. Het is juist technisch een toer om het allemaal strak te houden. Dat vind ik zeker wel muziekaal


"This one is older than shit, heavier than time!"


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 08-01-2004 23:44 by BARABAS Profiel van BARABAS

Ik ben het ook wel aardig met Judge Paul eens, en ik moet ook even zeggen dat ik drumpartijen zoals op Human van Death muzikaler en agressiever vind klinken dan blastbeats


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-01-2004 2:08 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 8 januari 2004 23:24 schreef judge paul het volgende:
Nee, dit topic gaat over de beste drummer, niet over de snelste hardloper. Dave Grave was dus innovatiever dan elk ander blastbeest van deze tijd. (misschien met uitzondering van sommigen, zoals Tony Laureano (ofzo), die is wel erg creatief ! Stennis trouwens ook)

En om mijn statement maar weer eens op te halen :

Blasten is sport, geen kunst.

Even irritant : Drummers die lopen te zeuren over snelle blastbeats, en gitaristen over snelle arpeggio's.

HET IS ALLEBEI NIET MUZIKAAL !!!!!

Het gaat er als muzikant erom dat je gevoel in de muziek kan leggen...
Ben ik het mee eens, maar blastbeats eisen wel een bepaalde techniek. Hoe beter de techniek hoe langer je het volhoudt. Dat maakt het op zich wel een kunst.
Maar ik geil meer op een technisch hoogstandje van Sean Reinert of Gavin Harrison, dan een minuut blasten van Tony Laureano.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 09-01-2004 2:52 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 8 januari 2004 23:25 schreef 0Tolerence het volgende:
och niet muziekaal. Het is juist technisch een toer om het allemaal strak te houden. Dat vind ik zeker wel muziekaal


Okay,okay.... Ik zal het even uitleggen wat ik bedoel : Ik kan het speel-enthousiasme er vaak niet vanaf horen. Bij een hoop drummers (en bij zeer weinig death-metal-drummers) kan je gewoon horen dat ze uit hun plaat gaan. En dat gaat bij blastbeats nou eenmaal erg moeilijk, omdat alles zo volgepropt zit. Er kan bijna geen dynamiek in gestoken worden. Bij de huidige deathmetal (USdeath voornamelijk) zit gewoon geen opbouw en geen climax. alles gaat full-speed. Hoe kan je als drummer dan nog naar een climax toe spelen ?!? Er wordt ook weinig met de klankdynamiek van de trommels gedaan. En dat terwijl je zoveel klanken uit een snaredrum kan halen !!!

Ook mis ik het "gespeel" van de drummers in Death-metal. Drumfills die spontaan opkomen. Onverwachte maatverdraaiingen. Er is gewoon bijna geen ruimte voor. En dat vind ik jammer, en ik vind dat meer drummers dat moeten gaan doen.

Er zijn echter zonder meer death-metaldrummers die ik erg goed vind : Tony Laureano, Pete Sandoval, Derek Roddy, Sjoerd Visch (inderdaad, TMDC Woordführer !), die drummer van Pyaemia, en nog een hoop anderen. Maar naar mijn mening haalt dat het toch lang niet bij "groovende trommelaars" als bijvoorbeeld Snowy Shaw, Kim Ruzz, Mitch Mitchell (hendrix), Louie Bellson, Nicko "KoeBelNeus" McBrain, en ga zo nog maar even door.

Ik ben ook niet van mening dat Blastbeats simpel zijn. Het is erg knap wat sommige drummers allemaal doen. En je hebt er zeker techniek voor nodig. Alleen mis ik dus de muzikale "Flow".

Zoals ik al eerder meldde in dit topic : Ik drum zelf dus ook in een Death-Metal band, vrij veel blasts ook trouwens. En daardoor weet ik ook dat het voornamelijk conditie is. Dubbelbass al helemaal. (misschien dat die axis-pedalen daar wel het antwoord op zijn....)
Als ik alleen drum (of als ik met andere mensen aan het jammen ben), dan speel ik eigenlijk alleen maar grooves.

Ik vind trouwens die drummer van Cryptopsy helemaal niets. Als je ieder maatje maar op die manier afraffelt dan is het dus duidelijk dat hij niet meerdere maten achter elkaar blasten.




[Dit bericht is gewijzigd door judge paul op 09-01-2004 2:55]


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 09-01-2004 10:03 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

quote:
Op 9 januari 2004 2:52 schreef judge paul het volgende:
Okay,okay.... Ik zal het even uitleggen wat ik bedoel : Ik kan het speel-enthousiasme er vaak niet vanaf horen. Bij een hoop drummers (en bij zeer weinig death-metal-drummers) kan je gewoon horen dat ze uit hun plaat gaan. En dat gaat bij blastbeats nou eenmaal erg moeilijk, omdat alles zo volgepropt zit. Er kan bijna geen dynamiek in gestoken worden. Bij de huidige deathmetal (USdeath voornamelijk) zit gewoon geen opbouw en geen climax. alles gaat full-speed. Hoe kan je als drummer dan nog naar een climax toe spelen ?!? Er wordt ook weinig met de klankdynamiek van de trommels gedaan. En dat terwijl je zoveel klanken uit een snaredrum kan halen !!!

Ook mis ik het "gespeel" van de drummers in Death-metal. Drumfills die spontaan opkomen. Onverwachte maatverdraaiingen. Er is gewoon bijna geen ruimte voor. En dat vind ik jammer, en ik vind dat meer drummers dat moeten gaan doen.

Er zijn echter zonder meer death-metaldrummers die ik erg goed vind : Tony Laureano, Pete Sandoval, Derek Roddy, Sjoerd Visch (inderdaad, TMDC Woordführer !), die drummer van Pyaemia, en nog een hoop anderen. Maar naar mijn mening haalt dat het toch lang niet bij "groovende trommelaars" als bijvoorbeeld Snowy Shaw, Kim Ruzz, Mitch Mitchell (hendrix), Louie Bellson, Nicko "KoeBelNeus" McBrain, en ga zo nog maar even door.

Ik ben ook niet van mening dat Blastbeats simpel zijn. Het is erg knap wat sommige drummers allemaal doen. En je hebt er zeker techniek voor nodig. Alleen mis ik dus de muzikale "Flow".

Zoals ik al eerder meldde in dit topic : Ik drum zelf dus ook in een Death-Metal band, vrij veel blasts ook trouwens. En daardoor weet ik ook dat het voornamelijk conditie is. Dubbelbass al helemaal. (misschien dat die axis-pedalen daar wel het antwoord op zijn....)
Als ik alleen drum (of als ik met andere mensen aan het jammen ben), dan speel ik eigenlijk alleen maar grooves.

Ik vind trouwens die drummer van Cryptopsy helemaal niets. Als je ieder maatje maar op die manier afraffelt dan is het dus duidelijk dat hij niet meerdere maten achter elkaar blasten.



ben ik t mee eens maar niet heleaaml.blastbeats zijn zeker wel muzikaal alleen ze grooven niet.t beukt.anders zou dubbelbass ook niet muziekaal zijn.maar er zijn idd wel te weinig drummers die met veel energie en dynamiek spelen in de metal.maar er zijn er ook die het wel hebben.die drummer van cryptopsy speelt niet groovende groove's naar mijn mening.t hakt allemaal maar wat.maar aan de andere kant,het is metal en geen funk of iets dergelijks



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 09-01-2004 14:54 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 9 januari 2004 2:52 schreef judge paul het volgende:
Okay,okay.... Ik zal het even uitleggen wat ik bedoel : Ik kan het speel-enthousiasme er vaak niet vanaf horen. Bij een hoop drummers (en bij zeer weinig death-metal-drummers) kan je gewoon horen dat ze uit hun plaat gaan. En dat gaat bij blastbeats nou eenmaal erg moeilijk, omdat alles zo volgepropt zit. Er kan bijna geen dynamiek in gestoken worden. Bij de huidige deathmetal (USdeath voornamelijk) zit gewoon geen opbouw en geen climax. alles gaat full-speed. Hoe kan je als drummer dan nog naar een climax toe spelen ?!? Er wordt ook weinig met de klankdynamiek van de trommels gedaan. En dat terwijl je zoveel klanken uit een snaredrum kan halen !!!

Ook mis ik het "gespeel" van de drummers in Death-metal. Drumfills die spontaan opkomen. Onverwachte maatverdraaiingen. Er is gewoon bijna geen ruimte voor. En dat vind ik jammer, en ik vind dat meer drummers dat moeten gaan doen.

Er zijn echter zonder meer death-metaldrummers die ik erg goed vind : Tony Laureano, Pete Sandoval, Derek Roddy, Sjoerd Visch (inderdaad, TMDC Woordführer !), die drummer van Pyaemia, en nog een hoop anderen. Maar naar mijn mening haalt dat het toch lang niet bij "groovende trommelaars" als bijvoorbeeld Snowy Shaw, Kim Ruzz, Mitch Mitchell (hendrix), Louie Bellson, Nicko "KoeBelNeus" McBrain, en ga zo nog maar even door.

Ik ben ook niet van mening dat Blastbeats simpel zijn. Het is erg knap wat sommige drummers allemaal doen. En je hebt er zeker techniek voor nodig. Alleen mis ik dus de muzikale "Flow".

Zoals ik al eerder meldde in dit topic : Ik drum zelf dus ook in een Death-Metal band, vrij veel blasts ook trouwens. En daardoor weet ik ook dat het voornamelijk conditie is. Dubbelbass al helemaal. (misschien dat die axis-pedalen daar wel het antwoord op zijn....)
Als ik alleen drum (of als ik met andere mensen aan het jammen ben), dan speel ik eigenlijk alleen maar grooves.

Ik vind trouwens die drummer van Cryptopsy helemaal niets. Als je ieder maatje maar op die manier afraffelt dan is het dus duidelijk dat hij niet meerdere maten achter elkaar blasten.





Ik vind flo juist 1 van de beste drummers die ik gehoord heb, zeer strak en veel variatie.


"This one is older than shit, heavier than time!"


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 09-01-2004 19:52 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 januari 2004 10:03 schreef Katablaster het volgende:
ben ik t mee eens maar niet heleaaml.blastbeats zijn zeker wel muzikaal alleen ze grooven niet.t beukt.anders zou dubbelbass ook niet muziekaal zijn.maar er zijn idd wel te weinig drummers die met veel energie en dynamiek spelen in de metal.maar er zijn er ook die het wel hebben.die drummer van cryptopsy speelt niet groovende groove's naar mijn mening.t hakt allemaal maar wat.maar aan de andere kant,het is metal en geen funk of iets dergelijks


Daar heb je wel gelijk in ! Maar ik doel ook niet op funky grooves, maar op grooves zoals bijvoorbeeld Pete Sandoval vroeger veel deed ! En da´s niet funky !!!!


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 09-01-2004 19:54 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 januari 2004 14:54 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik vind flo juist 1 van de beste drummers die ik gehoord heb, zeer strak en veel variatie.


Okay, gelukkig heeft iedereen een andere smaak. En van mij mag jij Flo een goede drummer vinden hoor !


GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 09-01-2004 19:55 by GRAFTAK Profiel van GRAFTAKhttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

Ha paul ! alles



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 09-01-2004 19:56 by BARABAS Profiel van BARABAS

En wat ie nu doet al helemaal niet


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 09-01-2004 19:57 by BARABAS Profiel van BARABAS

ik bedoelde wat pete s. nu doet dat dat ook helemaal niet funky is


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-01-2004 13:23 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 8 januari 2004 23:44 schreef BARABAS het volgende:
Ik ben het ook wel aardig met Judge Paul eens, en ik moet ook even zeggen dat ik drumpartijen zoals op Human van Death muzikaler en agressiever vind klinken dan blastbeats


Mijn god, maar dan heb je het ook wel even over een wereldplaat.... Human = hulde aan Sean


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen