IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : beste metal drummer Vorige pagina | Volgende pagina
Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 26-01-2004 0:48 by Shredhead Profiel van Shredhead

Lars U. vind ik niet bijzonder. Zeker geen slechte drummer, maar gewoon niet iemand die mijn aandacht vasthoudt. Erg strak vind ik hem ook niet.

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 26-01-2004 0:54 by Borgia Profiel van Borgia

quote:
Op 26 januari 2004 0:48 schreef Shredhead het volgende:
Lars U. vind ik niet bijzonder. Zeker geen slechte drummer, maar gewoon niet iemand die mijn aandacht vasthoudt. Erg strak vind ik hem ook niet.

Hmm maar de muziek die Metallica maakt, draait voornamelijk om het gitaarwerk van James hetfield en Kirk Hammett. De drums hebben alleen maar een ondersteunende rol

Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 26-01-2004 0:55 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 26 januari 2004 0:54 schreef Borgia II het volgende:
Hmm maar de muziek die Metallica maakt, draait voornamelijk om het gitaarwerk van James hetfield en Kirk Hammett. De drums hebben alleen maar een ondersteunende rol

Helemaal waar. Als hij er desondanks wel uit had gesprongen had ik hem wel bijzonder gevonden

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-01-2004 0:55 by BARABAS Profiel van BARABAS

Lars Ulrich...Hmmmm...wat ie drumt is niet verkeerd maar toch zeker geen topdrummer, heeft wel bepaalde trends gezet zoals die up-tempo drumpartijen met snelle bassdrums (Fight fire with fire,disposable...,damage inc..,battery,dyers eve)al met al een zeer waardevolle drummer voor de metal (geweest)

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 26-01-2004 0:59 by Borgia Profiel van Borgia

quote:
Op 26 januari 2004 0:55 schreef BARABAS het volgende:
Lars Ulrich...Hmmmm...wat ie drumt is niet verkeerd maar toch zeker geen topdrummer, heeft wel bepaalde trends gezet zoals die up-tempo drumpartijen met snelle bassdrums (Fight fire with fire,disposable...,damage inc..,battery,dyers eve)al met al een zeer waardevolle drummer voor de metal (geweest)

Hmm..had laatst toch een interview gelezen waarin James aangaf dat hij niet echt onder de indruk was van Lars z'n drumkunsten. Maar goed omdat Larsje zo mediageil is, zorgt hij er wel voor dat de naam van Metallica constant in het nieuws blijft. Ook geen verkeerde prestatie natuurlijk

Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-01-2004 1:07 by BARABAS Profiel van BARABAS

Zoals ik al zei geen topdrummer

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 26-01-2004 1:09 by Borgia Profiel van Borgia

quote:
Op 26 januari 2004 1:07 schreef BARABAS het volgende:
Zoals ik al zei geen topdrummer

Hmm ben meer onder de indruk van Jason Newsted z'n baskunsten

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-01-2004 1:19 by BARABAS Profiel van BARABAS

Is zeker een goeie, maar toch liever Cliff Burton

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-01-2004 1:20 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 januari 2004 0:46 schreef Borgia II het volgende:
hmm wat is jullie mening over Lars Ulrich dan?

Was vroeger een prima drummer! Vooral als ie expres uit de maat sloeg om er weer in te komen; héél soms vloeide het niet maar meestal wel. Dat soort bewuste afwisseling mis ik vaak in metal; is meestal toch vrij rechtlijnig gehak.

Tegenwoordig stapelt ie fout op fout live net als Dave Lombardo nog steeds, maar toch heb ik liever Lombardo omdat Bostaph de boel dichttimmert waardoor er gebrek aan dynamiek ontstaat.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-01-2004 1:24 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 januari 2004 1:20 schreef Mutilator het volgende:
Was vroeger een prima drummer! Vooral als ie expres uit de maat sloeg om er weer in te komen; héél soms vloeide het niet maar meestal wel. Dat soort bewuste afwisseling mis ik vaak in metal; is meestal toch vrij rechtlijnig gehak.

Voor drummers als Ulrich is maar een woord van toepassing: PRUSTERS!! Op alle platen drumt hij "afdoende" maar nergens interessant..

Waar slaat hij express uit de maat? Ik denk eerder dat het pure onmacht is.. James wilde hem niet voor niets in 1ste instantie niet in zijn band hebben..

quote:
Tegenwoordig stapelt ie fout op fout live

Net zoals de rest van de band

quote:
net als Dave Lombardo nog steeds, maar toch heb ik liever Lombardo omdat Bostaph de boel dichttimmert waardoor er gebrek aan dynamiek ontstaat.

Totaal mee oneens, Bostaph drumt juist veeeel dynamischer, muzikaler, smaakvoller. Ik vind dat hij de boel niet dichttimmert maar juist perfect aanvult.

Lombardo daarentegen drumt op alle platen, net als Ulrich, vrijwel uitsluitend "functioneel".

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-01-2004 1:30 by BARABAS Profiel van BARABAS

Lombarado drumt op alle studioplaten tenminste strak en die up-tempo drumpartijen met snelle bassdrums van Ulrich (waar ik het net over had) waaren voor die tijd zeker wel intressant Welterusten

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 26-01-2004 1:31]

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 26-01-2004 1:35 by Borgia Profiel van Borgia

Hmm, ben zelf nogal onder de indruk van Dave McClain van Machine head. Vooral op de laatste plaat van MH zet hij een topprestatie neer. Hard, snel en toch met een geweldige groove

[Dit bericht is gewijzigd door Borgia op 26-01-2004 1:36]

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-01-2004 1:36 by Snaack Profiel van Snaack

Lombardo drumt op de studioplaten strak maar niet meer dan functioneel en zijn sound is belabberd. Vergelijk de drumsound op Reign.. eens met de sound op Divine om wat te noemen.

Bostaph weet hoe hij wil klinken en dat hoor je.

Lombardo interesseert het geen ene fuck, en dat hoor je ook

Ik zal ook niet ontkennen dat Lars zijn ideeën voor zijn partijen interessant waren, zeker in die tijd, maar de uitvoering zuigt nogal..

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 26-01-2004 1:39 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 januari 2004 1:24 schreef Snaack het volgende:
Voor drummers als Ulrich is maar een woord van toepassing: PRUSTERS!! Op alle platen drumt hij "afdoende" maar nergens interessant..

PRUTSERS Anyway; ik vind het op het oude werk in balans met de rest van de band; luister eens naar een soortgelijke band als Cyclone Temple - I hate therefore I am; soortgelijke stijl (zeg maar als John Bush had toegezegd) maar díe drummer drumt niet meer dan afdoende; dan is Ulrich nog niet eens zo slecht.

quote:
Waar slaat hij express uit de maat? Ik denk eerder dat het pure onmacht is.. James wilde hem niet voor niets in 1ste instantie niet in zijn band hebben..

Is dat zo? Wat vaag want volgens de bio waren ze meteen een duo. Dat wist ik dus niet. Welke nummers precies zou ik even moeten uitzoeken.

quote:
Net zoals de rest van de band

Yep; lijkt me geen discussiepunt dat deze heren uitgeblust zijn.

quote:
Totaal mee oneens, Bostaph drumt juist veeeel dynamischer, muzikaler, smaakvoller. Ik vind dat hij de boel niet dichttimmert maar juist perfect aanvult.
Lombardo daarentegen drumt op alle platen, net als Ulrich, vrijwel uitsluitend "functioneel".

Denk dat het ligt aan welke rol je een drummer toeschrijft; ik vind een drummer vooral op z'n plaats in een ondersteunende rol; in dienst van...zeg maar. Paul Bostaph is top, maar te dominant voor Slayer vind ik; maar het schiet me wel bij dat de gitaarriffs bij Slayer wel wat aan karakteristiek hebben ingeboet; vind die nu metal groove riffs toch vooral erg 'lui' overkomen wat versterkt wordt bij hun vaak ongeinteresseerde en afwezige houding tijdens concerten.

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 26-01-2004 1:41 by Borgia Profiel van Borgia

Heb zelf liever een drummer in een aanwezige rol op platen..ben benieuwd hoe Metallica zou klinken met Bostaph op drums

judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 26-01-2004 1:57 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 januari 2004 1:41 schreef Borgia II het volgende:
Heb zelf liever een drummer in een aanwezige rol op platen..ben benieuwd hoe Metallica zou klinken met Bostaph op drums

nog steeds kut.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-01-2004 2:00 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 januari 2004 1:39 schreef Mutilator het volgende:
PRUTSERS Anyway; ik vind het op het oude werk in balans met de rest van de band; luister eens naar een soortgelijke band als Cyclone Temple - I hate therefore I am; soortgelijke stijl (zeg maar als John Bush had toegezegd) maar díe drummer drumt niet meer dan afdoende; dan is Ulrich nog niet eens zo slecht.

Hmmm... Dat is hardstikke relatief naturlijk

En: CT ken ik niet dus ik kan niet vergelijken.

Wat ik persoonlijk erg storend vind aan Lars zijn stijl is zijn "luiheid". Een drummer wil ik horen zweten verdomme!!

Ook heb ik op het latere (technischere) werk
het gevoel dat hij maar net mee kan komen, hij drumt alsof die gekke maten en breakjes het maximale van zijn kunnen vergen.

Ik heb het vanzelfsprekend over het OUDE werk van de heren 'Tallica

quote:
Is dat zo? Wat vaag want volgens de bio waren ze meteen een duo. Dat wist ik dus niet. Welke nummers precies zou ik even moeten uitzoeken.

Ja, heb ik in één of andere 'tallica boek gelezen.. James had een advertentie gezet voor een drummer, Lars reageerde en deed auditie, James wees hem af omdat Lars niet goed genoeg was.

Blijkbaar was de spoeling vrij dun want Lars is uiteindelijk wel bij Metallica begonnen, als eerste drummer voor zover ik weet..

quote:
Denk dat het ligt aan welke rol je een drummer toeschrijft; ik vind een drummer vooral op z'n plaats in een ondersteunende rol; in dienst van...zeg maar.

Nu ga ik met "balans" smijten

ELKE muzikant speelt in dienst van het werk van de band en vind ik dan ook even belangrijk.

Fantastisch riffwerk van de gitaristen kan voor mij goed ontkracht worden door matige drumpartijen, zwakke zang etc.

Death op bijv. Symbolic vind ik klinken als een band die volledig in balans is, terwijl Gene toch behoorlijk freaky drumt.

Datzelfde gevoel heb ik op Divine Intervention van Slayer, Paul grooved en freakt erop los, maar het "klopt" allemaal wat hij doet, hij "versiert" en maakt de muziek niet drukker.

Maar goed, het blijft een kwestie van smaak natuurlijk

quote:
Paul Bostaph is top, maar te dominant voor Slayer vind ik; maar het schiet me wel bij dat de gitaarriffs bij Slayer wel wat aan karakteristiek hebben ingeboet; vind die nu metal groove riffs toch vooral erg 'lui' overkomen wat versterkt wordt bij hun vaak ongeinteresseerde en afwezige houding tijdens concerten.

Hmmm.. Ik geef je deels gelijk, het zou niet passen als hij het oude werk van Slayer zou invullen zoals hij het werk waar hij aan megeschreven heeft drumt.

Dat is de kern van het probleem, de gitaarriffs van de oude Slayor vind ik ultiem (legendarisch zelfs), dat zelfde geldt voor het drumwerk op de nieuwe albums.

Jammer inderdaad dat ook Slayer volledig op routine lijkt te zijn gaan spelen, dat terwijl juist het optreden ze de drive geeft te blijven spelen (aldus King..)

Maar goed, dat is offtopic

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-01-2004 2:26]

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 26-01-2004 2:04 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 januari 2004 1:41 schreef Borgia II het volgende:

Tsja aanwezig; ik hoor dat ook graag; maar niet dominant zodat andere instrumenten wat ondergesneeuwd raken; je kan tekeer gaan als een beest, wat wél vet is natuurlijk, maar minder is meer is ook een kwaliteit; dat zegt wat voor 'functioneel'; Metallica met Dave Lombardo zou dus ook een stuk opschieten

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 26-01-2004 2:23 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 januari 2004 2:00 schreef Snaack het volgende:
...Death op bijv. Human vind ik klinken als een band die volledig in balans is, terwijl Gene toch behoorlijk freaky drumt.

Bedoel je Sean op Human of Gene op Individual/Symbolic?
Ben het trouwens volledig met je eens qua de balans van Death; dit onderstreept het geweldige talent van Chuck.

Overigens drumt Gene op Individual thought patterns op een propeller en op Symbolic ook nog op een M-14 granaathuls ; wanneer hoor je dat eigenlijk precies?

quote:
Datzelfde gevoel heb ik op Divine Intervention van Slayer, Paul grooved en freakt erop los, maar het "klopt" allemaal wat hij doet, hij "versiert" en maakt de muziek niet drukker.

Ik ben het met je eens qua groove, freak & versieren, maar ik vind wel dat hij de muziek drukker maakt; Sean Reinert op Human vindt ik juist zo geniaal in z'n subtiliteit; alles is zo geweldig goed 'geplaatst'; vooral de 'deadstops' vind ik getuigen van enorme klasse!

quote:
...Jammer inderdaad dat ook Slayer volledig op routine lijkt te zijn gaan spelen, dat terwijl juist het optreden ze de drive geeft te blijven spelen (aldus King..)

Voor King blijkbaar; over Araya heb ik mijn twijfels; als ik beelden van de Hell Awaits tour terugkijk zíe je me toch een verschil....

Ook heel apart eigenlijk dat ze jarenlang weigeren een tweede Reign in blood te maken en nu met Dave juist weer totaal teren op oude roem door tegenwoordig het volledige Reign... album te spelen; wat zegt dit over ze?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 26-01-2004 2:25]

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-01-2004 2:37 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 januari 2004 2:23 schreef Mutilator het volgende:
Bedoel je Sean op Human of Gene op Individual/Symbolic?

Ik vergiste me

Ik bedoelde Gene op Symbolic. Niet dat Sean vervelend drumt hoor

quote:
Ben het trouwens volledig met je eens qua de balans van Death; dit onderstreept het geweldige talent van Chuck.

Inderdaad

quote:
Overigens drumt Gene op Individual thought patterns op een propeller en op Symbolic ook nog op een M-14 granaathuls ; wanneer hoor je dat eigenlijk precies?

Goeie vraag, er zijn wel meer drummer die dergelijke attributen gebruiken.

Ik weet dat "Captain Kildrums" van Brodequin en John Longstreth (Origin/ Skinless/ Exhumed) beide ook een schroef (boat propeller = schroef ) in hun setup hebben.

Ik verwacht dat het klinkt als een hele doordringende, doch droge toon zoals de cup van een flinke ride..

quote:
Voor King blijkbaar; over Araya heb ik mijn twijfels; als ik beelden van de Hell Awaits tour terugkijk zíe je me toch een verschil....

Araya begint op een oude, vermoeide man te lijken (helaas..)

quote:
Ook heel apart eigenlijk dat ze jarenlang weigeren een tweede Reign in blood te maken en nu met Dave juist weer totaal teren op oude roem door tegenwoordig het volledige Reign... album te spelen; wat zegt dit over ze?

Misschien kan Dave het nieuwe(re) werk niet lekker drummen

Maar, er zijn natuurlijk meerdere theoriëen..

Eén ervan zou kunnen zijn dat ze inderdaad alleen nog maar op touren kicken en de voornaamste reden dat ze nieuwe platen maken is omdat ze dat nou eenmaal moeten van de platenmaatschappij..

Misschien vinden ze Reign zelf het leukst om te spelen en krijgen ze daar ook de beste respons van het publiek op ofzo

Dat zou wel betekenen dat ze behooorlijk uitgerangeerd zijn trouwens

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 26-01-2004 2:58 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 januari 2004 2:37 schreef Snaack het volgende:
...
Ik weet dat "Captain Kildrums" van Brodequin en John Longstreth (Origin/ Skinless/ Exhumed) beide ook een schroef (boat propeller = schroef ) in hun setup hebben.

Ik verwacht dat het klinkt als een hele doordringende, doch droge toon zoals de cup van een flinke ride..

Gaaf! Ik ga er eens wat meer op letten; ontdek dus nog steeds nieuwe dingen in Death.

quote:
Misschien kan Dave het nieuwe(re) werk niet lekker drummen

quote:
Misschien vinden ze Reign zelf het leukst om te spelen en krijgen ze daar ook de beste respons van het publiek op ofzo

Dat zou wel betekenen dat ze behooorlijk uitgerangeerd zijn trouwens

Ik denk dat het niet voor Reign in blood op gaat maar wel al jaren voor Slayer live; als je de balans in de setlist bekijkt dan teren ze enorm op oudjes wat het altijd goed doet bij het publiek; weinig nieuwe/nieuwste nummers...

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 26-01-2004 9:17 by Spearhead Profiel van Spearheadhttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 26 januari 2004 0:46 schreef Borgia II het volgende:
hmm wat is jullie mening over Lars Ulrich dan?

Die kan er niks van. als je 16 overdubs nodig hebt om de doublebass partijen in Dyers eve een beetje behoorlijk voor elkaar te krijgen... Bovendien is die oooeeer-saai. Al zijn fills zijn zo'n beetje hetzelfde. Laat em maar weer gewoon gaan tennissen of zo...

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 26-01-2004 9:18 by Spearhead Profiel van Spearheadhttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 26 januari 2004 1:09 schreef Borgia II het volgende:
Hmm ben meer onder de indruk van Jason Newsted z'n baskunsten

Jason's hoogtepunt was toch de 1ste twee platen van Flotsam en Jetsam

Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 26-01-2004 9:54 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

lars ulrich kan beter debiele bekken trekken dan drummen.hij kan gewoon boem tak (wat ie in ELK! nr weer geweldig vernieuwend weet te gebruiken) nog niet strak spelen omdat hij stoer wil kijken.Ik krijg kotsneigingen van 'm

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-01-2004 18:29 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 26 januari 2004 9:54 schreef Katablaster het volgende:
lars ulrich kan beter debiele bekken trekken dan drummen.hij kan gewoon boem tak (wat ie in ELK! nr weer geweldig vernieuwend weet te gebruiken) nog niet strak spelen omdat hij stoer wil kijken.Ik krijg kotsneigingen van 'm

Dan kijk je wel is op andere fora en zijn er toch nog mensen die beweren dat het een goeie drummer is.

"This one is older than shit, heavier than time!"

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com