quote:
Op 25 januari 2004 18:22 schreef Mutilator het volgende:
Nicke Andersson (ex-Entombed) heeft geweldig werk afgeleverd! Vooral Clandestine is super, maar natuurlijk horen Left hand path en de Nihilist demo's er ook bij.
You said it it! Dat "Clandestine" is een ongelooflijk groovend stuk (zweedse) death metal. Bovendien haalt ie het maximale uit een vrij minimaal kitje.
quote:
Ook de swung van Marco Foddis op Pestilence' Testimony of the ancients is te gek! Drumt hij nog of is hij schrijver geworden?
Ik kreeg juist op de "Spheres" de indruk dat hij degene was die minder goed kon meekomen, dat het zelfs iets houteriger klonk. Maar misschien komt dat ook wel doordat kick en snare op die plaat getriggerd zijn (en daarbij een, naar mijn smaak, vrij lelijke snaresample is gebruikt).
quote:
En natuurlijk Alex Marquez, de beste drummer die Malevolent Creation ooit heeft mogen hebben.
Op het sowieso heerschende "Retribution" bewijst Marquez dat je kan blasten en dynamiek kan hebben.
quote:
Op 26 januari 2004 0:30 schreef BARABAS het volgende:
Hij moet in ieder geval in de maat blijven, ennuh als je Paul Bostaph op die laatste slayer dvd hoort is ie ook niet altijd even strak...wat niet wegneemd dat ik zijn slagwerk wel kan waarderen hoor
Op "Divine Intervention" staan ook de nodige onstrakheden. Niet dat het me dwarszit, ofzo. "DI" is één van mijn favoriete Slayer platen. Het ouwe Slayer werk is qua drums idd niet wereldschokkend strak. Mijn Lombardo-bewondering begint dan ook eigenlijk pas bij "South of Heaven" en "Seasons in the Abyss." Vanaf die tijd is Lombardo toch wel errug strak. Ook het drumwerk op de de eerste twee platen van Grip Inc. vind ik zeker wel ok (hun latere platen ken ik niet).
quote:
Op 26 januari 2004 0:37 schreef Dwaallicht het volgende:
Ikzelf ben de laatste tijd erg gecharmeerd van 'het kleine gebaar' in pop/rockmuziek, van die drummers die zeer subtiel de muziek uitschuifelen en hem toch gaande weten te houden.
Drummers die in dienst van het liedje kunnen spelen, toch interessante partijen bedenken en ook nog eens een herkenbare stijl en/of sound hebben, daar heb ik erg veel bewondering voor. Die drummers behoren wat mij betreft tot de top.
quote:
Op 26 januari 2004 0:41 schreef Shredhead het volgende:
Vandaag Slipknot's 'Desasterpieces' eens bekeken. Die drummer heerst ook zeer hard zeg!
Hij is al een paar keer eerder genoemd. En terecht. Ik heb ze nog live gezien op Dynamo en was één van de weinigen van "mijn leeftijd"

die zich uitstekend vermaakten (ondanks het feit dat ik er vantevoren vanuit was gegaan dat Slipknot mij regelrecht naar de vreettent zou leiden). Wat een debiel die drummer! Op één been spastisch staan doen op z'n kruk. Dat ding zal wel flink zijn vastgeschroefd aan de drumriser.
quote:
Op 26 januari 2004 0:46 schreef Borgia II het volgende:
hmm wat is jullie mening over Lars Ulrich dan?
Ik had een tijdje terug al eens gepost dat ik Ulrich maar een overgewaardeerde lompe houthakker vond (oid), maar toen was het forum te klein. Nu ja, er was één iemand die zijn kunsten wel bewonderde en mij mijn opmerking niet in dank afnam.
quote:
Op 26 januari 2004 1:35 schreef Borgia II het volgende:
Hmm, ben zelf nogal onder de indruk van Dave McClain van Machine head. Vooral op de laatste plaat van MH zet hij een topprestatie neer. Hard, snel en toch met een geweldige groove
Ik vind de drummer die "Burn my eyes" heeft ingespeeld veel indrukwekkender, eerlijk gezegd.
quote:
Op 26 januari 2004 2:00 schreef Snaack het volgende:
Wat ik persoonlijk erg storend vind aan Lars zijn stijl is zijn "luiheid". Een drummer wil ik horen zweten verdomme!!
Precies. Het is zoals, Katablaster ook al zei, een conctant herhaalde boem-tsjak wat die man presteert. En dan dat smoelwerk...
quote:
Ja, heb ik in één of andere 'tallica boek gelezen.. James had een advertentie gezet voor een drummer, Lars reageerde en deed auditie, James wees hem af omdat Lars niet goed genoeg was.
Blijkbaar was de spoeling vrij dun want Lars is uiteindelijk wel bij Metallica begonnen, als eerste drummer voor zover ik weet..
Ik geloof dat 't zo was dat Ulrich met z'n grote waffel ergens een platendealtje had weten los te peuteren (zonder band!) en dat hij daar Hetfield mee heeft overgehaald.
quote:
Op 26 januari 2004 2:23 schreef Mutilator het volgende:
Overigens drumt Gene op Individual thought patterns op een propeller en op Symbolic ook nog op een M-14 granaathuls
; wanneer hoor je dat eigenlijk precies?
Doel je met die "propeller" op het woord "prop" dat bij Gene vermeld staat? Ik denk zelf dat dat niet op een propeller slaat, maar op het feit dat hij in zekere zin een "podiumattribuut" is (als u begrijpt wat ik bedoel).
En die granaathuls vond ik persoonlijk niet zo spectaculair. Hij zit aan het begin van een bepaald nummer (heb het hem live zien spelen). Ik zal het nog wel even opzoeken.
[edit] Volgens mij is het "Empty Words." Sjeeses, avondvullende post, trouwens.[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 27-01-2004 22:58]