IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : LP / CD Hoezen Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 17-10-2006 19:53 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 17 oktober 2006 19:49 schreef NecRobert het volgende:
idd. Verwimp heerscht. Vroegah kocht ik zelfs platen omdat hij de hoes gemaakt had.

paar jaar terug was er een tentoontstelling in Antwerpen waar hij zijn artwork eens showde, de schilderijen dus. Als je ze op ware grootte ziet zie je echt heel erg veel detail dat op de cdhoezen wat verloren gegaan is door het rescalen.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 17-10-2006 19:54 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Sorry, het doet me niets. Deze is technisch gezien wel iets beter getekend, dat wel.



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-10-2006 19:56 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik weet niet of ik nou naar een tentoonstelling zou willen, dat is weer wat overdreven. Maar die hoezen hebben gewoon wat. (hoeveel "fouten" er dan ook maar in mogen zitten volgens aerodis)

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 17-10-2006 19:56]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-10-2006 19:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2006 18:24 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik zeg: Kitsch.

+1, wat een peop haha. Als hij het écht niet meer weet gooit-ie er nog een draakje en een keltisch motiefje tegenaan, voor graties extra added heathendom.

Als het nu nog anatomisch-perspectivistisch klopte, zoals bij Royo of zo, was het in ieder geval peop die geen pijn doet aan de ogen, maar helaas, meneer heeft -- inderdaad -- geen enkele opleiding genoten mbt tekenen en dat is te zien, bedankt Beli .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 17-10-2006 19:57]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-10-2006 20:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

het gaat hier toch om de "mooiheid" van cd hoezen? Die van Verwimp ademen over het algemeen toch een erg donkere sfeer uit, iets wat natuurlijk in eerste instantie ook de bedoeling is.

Wat is dan volgens jullie zgn "kunstkenners" echt een mooie hoes?


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 17-10-2006 20:03 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ach, ieder zijn meug. Als jullie het wel gaaf vinden, mooi voor jullie dan!

Wat ik dan weer gaaf vind is bijvoorbeeld dit:






Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 17-10-2006 20:08 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 17 oktober 2006 19:57 schreef M. het volgende:
+1, wat een peop haha. Als hij het écht niet meer weet gooit-ie er nog een draakje en een keltisch motiefje tegenaan, voor graties extra added heathendom.


Er zijn ook nog steeds lui die dat graag verwerkt zien in coverart en naar mijn mening is Kris Verwimp echt wel een meester op dat vlak en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dat vind. Kris Verwimp steekt zijn passie voor de Kelten en andere indo-Europeese stammen niet onder stoelen of banken. Voor de coverart voor Tara van Absu was hij naar de fameuze Hill of Tara afgereisd om aarde, gras ed. te halen en die dan in zijn verf te mengen. Hij is niet zomaar een tekenaar en gebruikt geen photoshop oid. om zijn tekeningen te gaan bijwerken. Die worden nl. gewoon ingescaned, geresized en klaar terwijl bij andere coverart photoshop oid erg vaak gebruikt wordt en dan vind ik dat de coverart niet met de volste liefde en ziel is gemaakt.
quote:

Als het nu nog anatomisch-perspectivistisch klopte, zoals bij Royo of zo, was het in ieder geval peop die geen pijn doet aan de ogen, maar helaas, meneer heeft -- inderdaad -- geen enkele opleiding genoten mbt tekenen en dat is te zien, bedankt Beli .

Daar haal je een echte kitschfiguur erbij, Royo, als je het over kitch hebt is hij wel een heel erg goed voorbeeld van kitch.

Kris Verwimp heerscht en daar blijf ik bij.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 17-10-2006 20:10 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Ook van Kris Verwimp:



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-10-2006 20:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2006 20:02 schreef NecRobert het volgende:
het gaat hier toch om de "mooiheid" van cd hoezen? Die van Verwimp ademen over het algemeen toch een erg donkere sfeer uit, iets wat natuurlijk in eerste instantie ook de bedoeling is.

Wat is dan volgens jullie zgn "kunstkenners" echt een mooie hoes?

Als jij er maar gelukkig van wordt... Die blinde adoratie voor Verwimp vind ik gewoon wat overdreven.

Wat ik zelf erg mooi vind is bv. deze:


En dit ook:



[Dit bericht is gewijzigd door M. op 17-10-2006 20:18]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 17-10-2006 20:13 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2006 20:03 schreef blonde rockgod het volgende:
Ach, ieder zijn meug. Als jullie het wel gaaf vinden, mooi voor jullie dan!

Wat ik dan weer gaaf vind is bijvoorbeeld dit:

]



Die is ook heeeeel gaaf inderdaad!


[Dit bericht is gewijzigd door Tenderstrike op 17-10-2006 20:14]



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-10-2006 20:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Oh ja, dat echte aarde-en-gras verhaal. Daar kan ik me wel in vinden.
Ik weet nl. toevallig dat Royo zijn liefde voor lekkere wijven niet onder stoelen of banken steekt. Al het rood van zijn schilderijen is gemaakt met menstruatiebloed. Dat zie je ook, zijn schilderijen stralen een apart soort extra-chagerijnigheid uit. Dat respecteer ik, die toewijding .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 17-10-2006 20:15 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 17 oktober 2006 20:08 schreef Beli Mawr het volgende:
Er zijn ook nog steeds lui die dat graag verwerkt zien in coverart en naar mijn mening is Kris Verwimp echt wel een meester op dat vlak en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dat vind. Kris Verwimp steekt zijn passie voor de Kelten en andere indo-Europeese stammen niet onder stoelen of banken. Voor de coverart voor Tara van Absu was hij naar de fameuze Hill of Tara afgereisd om aarde, gras ed. te halen en die dan in zijn verf te mengen. Hij is niet zomaar een tekenaar en gebruikt geen photoshop oid. om zijn tekeningen te gaan bijwerken. Die worden nl. gewoon ingescaned, geresized en klaar terwijl bij andere coverart photoshop oid erg vaak gebruikt wordt en dan vind ik dat de coverart niet met de volste liefde en ziel is gemaakt.

Daar haal je een echte kitschfiguur erbij, Royo, als je het over kitch hebt is hij wel een heel erg goed voorbeeld van kitch.

Kris Verwimp heerscht en daar blijf ik bij.


Als jij hem goed vindt, dan is het jouwn goed recht, maar het is onzin wat jij verkondigt over het photoshop gebeuren. Derreck Riggs of Dan Seagrave hadden geen photoshop denk ik.......


En het gaat er hier om wat men mooi vindt en wat niet...Je hoeft elkaar niet te overtuigen toch?



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-10-2006 20:19 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2006 20:11 schreef M. het volgende:
Als jij er maar gelukkig van wordt... Die blinde adoratie voor Verwimp vind ik gewoon wat overdreven.

Is geen blinde adoratie hoor. Is misschien ook een stukje jeugdcement () met bijvb albums als Opus Nocturne van Marduk en Sun of Tiphareth van Absu...

Wat ik nou ECHT een van de mooiste hoezen vind is deze:



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 17-10-2006 20:24 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Nog wat heerschende hoezen (vind ik dan):











En natuurlijk:


Verder vind ik het artwork van Tool mooi, en hetgeen bij Ipecac Records wordt uitgebracht ziet er bijna altijd gaaf uit.



Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 17-10-2006 20:34 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2006 20:11 schreef M. het volgende:
Wat ik zelf erg mooi vind is bv. deze:


En dit ook:




Dit vind ik echt helemaal niks. Quasi kunstzinnige meuk.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-10-2006 20:34 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht



Ook van King Crimson, hoewel ik die M. plaatste gaver vind.

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 06-12-2006 23:27]


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 17-10-2006 20:41 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht









Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 17-10-2006 20:48 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com






Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 17-10-2006 20:56 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2006 20:11 schreef M. het volgende:
En dit ook:




Wat vind jij zo vet aan een roestig olievat?


Jullie zijn allemaal negers!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-10-2006 20:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Om ff lekker door te keuvelen: ik vind eigenlijk de meeste metalhoezen zeer kitscherig ik ben niet zo dol op die plaatjes met een heel verhaal, en ook niet op foto's van runestenen die dan spirituele eenheidsworst met je verleden zouden moeten symboliseren of zo. Die hoezen duwen je in een richting.







Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 17-10-2006 21:02 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 17 oktober 2006 20:41 schreef Verval het volgende:



één van de weinige bm hoezen met clichés erin maar toch gaaf gedaan dat het weer niet-cliché wordt

ofzo

edit: tekst erbij is ook fijn

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 17-10-2006 21:03]


Je moeder.


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 17-10-2006 21:04 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Die is inderdaad vrij origineel in de zin van aanpak, ja. Best een ziekelijke uitstraling ook, dat maakt 'm zo goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Meltdown op 17-10-2006 21:06]


Jullie zijn allemaal negers!


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 17-10-2006 21:07 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

die van At The Heart of Winter en In The Nightside Eclipse vind ik ware meesterwerken.


Why doesn't my music get me all the chicks?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 17-10-2006 21:09 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 17 oktober 2006 21:07 schreef GrindMaster het volgende:
die van At The Heart of Winter en In The Nightside Eclipse vind ik ware meesterwerken.


Goh, te lui om even te posten?



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-10-2006 21:10 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht



erg sterk ja! o shit, het is "in". Nou, laat maar dan.

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 17-10-2006 21:10]


Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen