Heerscher_5 |
|
|
|
|
Posted 02-03-2004 20:18 by Heerscher_5 |
|
|
quote: Op 2 maart 2004 0:12 schreef Dragonsfire het volgende:
Volgens mij moet iedereen vrij zijn om met zijn of haar favoriete muziekstijl te doen en laten wat hij of zij wil. Als je er een ideologie aan wilt plakken? Best. Als je het puur voor je plezier beluisterd? Best.
Ook ik ben doordrongen van het feit dat Blackmetal eerder oproept tot het aanhangen van een bepaalde ideologie. Het eerste wat bij iedereen (volgens mij zonder uitzonderingen) in het hoofd opkomt bij het woord Blackmetal is Satanisme. Maar in werkelijkheid is heel anders; binnen het genre bestaan er vele stromingen met allemaal hun eigen onderwerpen van tekst. Vikingen, oorlog, Satan, de kosmos, winter en ja, ook God.
En allemaal hebben ze in mijn ogen evenveel recht om hun boodschap uit te dragen via de muziek die de boodschappers zelf het mooiste vinden. In het geval van Slechtvalk dus Blackmetal. En misschien moet of mag het dan geen Blackmetal meer heten, het doet niets af aan het feit dat de muziek hetzelfde is.
Zelf vindt ik het überhaupt belachelijk dat iemand zichzelf restricties oplegt op wat voor manier dan ook. Christenen mogen geen sex voor het huwelijk, vegetariërs mogen geen vlees... ...en blackmetal mag geen andere teksten bevatten dan pro-Satan?
Iedereen mag voor zichzelf uitmaken wat hij wel en niet doet. Als je vlees lekker vindt moet je het gewoon eten, als je eens lekker van bil wilt gaan met je vriendin maar je hebt geen geld om te trouwen; gewoon doen en als je Christen bent en je houdt toevellig van Blackmetal, spelen!
Laat de Satanische Blackmetalband zijn eigen boodschap verkondigen, evenals de Christelijke. Als 1 van de boodschappen blijkt te kloppen zien we dat vanzelf wel. Daar hebben we geen muziek voor nodig...
Inderdaad!
BMM IS GAY!
|