IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-07-2008 22:19 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Cryptopsy interview: "..Mike diSalvo alias Lord worm.."


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2008 22:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 18-07-2008 0:24 by TMDC wordfuhrer Profiel van TMDC wordfuhrerhttp://www.monolith-deathcult.com

Beetje sneu topic dit, webzines kunnen het snel even aanpassen. Webzines komen en gaan terwijl Aardschok er nog steeds is.

Het zal altijd stoerder blijven om in de Aardschok te staan dan in een webzine.



MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 18-07-2008 0:59 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 17 juli 2008 22:19 schreef Mutilator het volgende:
Cryptopsy interview: "..Mike diSalvo alias Lord worm.."

Ja idd, ik dacht al, dit klopt niet


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 8:23 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 juli 2008 0:24 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Beetje sneu topic dit, webzines kunnen het snel even aanpassen. Webzines komen en gaan terwijl Aardschok er nog steeds is.

Het zal altijd stoerder blijven om in de Aardschok te staan dan in een webzine.
Onzin, gebruik een fatsoenlijke eindredactie die je review even doorloopt. Als er in een ZM review een foutje staat dan worden wij er direct door lezers, in een reactie op gewezen, die ook blijft staan, dus de feedback is veel directer.

Aardschok vindt dat ze een status hebben en veel labels vinden dat ook (lezers zo te zien al minder), dan heb je zelf ook kritischer te zijn dan de amateurbladen/e-zines. En dan zijn dit soort fouten behoorlijk genant.


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 18-07-2008 9:36 by underkoffer Profiel van underkofferhttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

Niet helemaal mee eens, Juist het doorlezen van berichten zal niet altijd leiden tot het opsporen van dit soort fouten, iemand moet het maar net zien/weten. Neem jij een encyclopedie erbij als je de krant leest ? Het zijn net mensen, die journalisten....


Vind ik ook niet


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 9:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gaat hier om een interview he ..
Nieuwsberichten is dan (vaak) wat anders.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 9:50 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 8:23 schreef Jenje het volgende:
Als er in een ZM review een foutje staat dan worden wij er direct door lezers, in een reactie op gewezen, die ook blijft staan, dus de feedback is veel directer.



dat zei uw voorganger toch ook?

er mag best wel wat respect zijn voor een maand(!)blad als aardschok. Natuurlijk kan het beter, maar het maken van een professioneel blad is al duur genoeg.
Denk wel dat ze wat fundamentele wijzigingen door zouden kunnen voeren. En misschien ook een wat actievere digitale rol.

Een fusie tussen zm en aardschok lijkt mij erg sterk





varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 18-07-2008 9:55 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 18 juli 2008 8:23 schreef Jenje het volgende:
Onzin, gebruik een fatsoenlijke eindredactie die je review even doorloopt. Als er in een ZM review een foutje staat dan worden wij er direct door lezers, in een reactie op gewezen, die ook blijft staan, dus de feedback is veel directer.




Hmm, deels waar Jan. Een poosje terug heb ik Erwin gewezen op een fout in een (overigens oerslechte) review. M´n reactie staat er idd nog, maar de fout wordt er niet uitgehaald...


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 10:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kan soms gebeuren. We hebben er niet allemaal 24/7 tijd voor en denken er later niet meer aan ..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-07-2008 10:22 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 juli 2008 10:20 schreef Jenje het volgende:
Kan soms gebeuren. We hebben er niet allemaal 24/7 tijd voor en denken er later niet meer aan ..


Je kijkt immers wel elke dag toch, moet te doen zijn dan


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 10:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Da's redactieforum bijdehandje.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 18-07-2008 10:24 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 18 juli 2008 10:20 schreef Jenje het volgende:
Kan soms gebeuren. We hebben er niet allemaal 24/7 tijd voor en denken er later niet meer aan ..


Zou eigenlijk wel moeten. Want het valt me op dat veel oudere reviews nog steeds worden gelezen. Laatst werd er nog een reactie geplaatst onder een review die van mijn hand was, en ik ben toch alweer een behoorlijke poos geen redactielid meer.


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-07-2008 10:25 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 juli 2008 10:24 schreef Jenje het volgende:
Da's redactieforum bijdehandje.


Ohjajoh?
Maar dat zijn ook redactie zaken, naarvoetje!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 10:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tja ... Meestal als we het zien fixen we het. Maar zelfs ik ben niet perfect ....


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-07-2008 10:32 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 juli 2008 10:25 schreef Jenje het volgende:
Maar zelfs ik ben niet perfect ....


Kan het me haast niet voorstellen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 10:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

I know I know.

Was ook meer een opmerking die niet op realiteit gestaafd is.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 10:54 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

tja

en dan gaan we toch eens de topics langs van zm...

en het is gewoon puur droevenis. Ik denk dat dit topic gesloten moet worden want zm is niet zonder zonden.

In alle (!) reviews staan grove spelfouten, taalfouten, redactionele rampen, woordbrij etc.
Dit geldt ook voor bijna alle nieuwsberichten (van hooguit drie zinnen!)

ik hoefde ze niet eens helemaal door te nemen, want de fouten beginnen meestal al in de eerste twee zinnen.

daarnaast wemelt het van de platitudes (glimp opvangen van, tipje van de sluier, kers op de taart, timmert aan de weg, etc.)

allemaal prima
maar gaan dan niet zeiken over andermans eindredactie...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 10:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



en wie mag jij dan wel niet zijn?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-07-2008 11:01 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 juli 2008 10:54 schreef ##**Boemba**## het volgende:
en het is gewoon puur droevenis. Ik denk dat dit topic gesloten moet worden want zm is niet zonder zonden.



Zie niet in waarom, dit topic is niet door een redactie lid van ZM is geopend maar door een forum user. Jij als user zijnde kan een soortgelijk topic openen over ZM.


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 18-07-2008 11:02 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 18 juli 2008 10:56 schreef Jenje het volgende:


en wie mag jij dan wel niet zijn?


Waarschijnlijk een relnicht van de bovenste plank.


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 11:11 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 11:01 schreef MMayo het volgende:
Zie niet in waarom, dit topic is niet door een redactie lid van ZM is geopend maar door een forum user. Jij als user zijnde kan een soortgelijk topic openen over ZM.


nee, je hebt gelijk

maar de redactieleden hier zijn iets te gretig met hun kritiek...

quote:
Op 18 juli 2008 8:23 schreef Jenje het volgende:
Onzin, gebruik een fatsoenlijke eindredactie die je review even doorloopt. Als er in een ZM review een foutje staat dan worden wij er direct door lezers, in een reactie op gewezen, die ook blijft staan, dus de feedback is veel directer.



Wat dus niet waar is.
Buiten dat, moet iemand in een reply de eindredactie voeren? Het gaat soms niet alleen om spelfouten, maar om de gehele opbouw van een stuk, woordgebruik, zinsvolgorde, kromme redeneringen etc. Je vraagt nogal wat van een lezer. Die zal hooguit kunnen constateren dat het gewoon slecht geschreven is.

Maar mensen hebben ook lagere verwachtingen van webteksten. Het is een andere manier van lezen denk ik. (Je schijnt er dommer van te worden :-) )

maar het maakt ook niet uit. het gaat om de inhoud en niet om de vorm. maar ga dan niet zeiken over de aardschok






moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 18-07-2008 11:11 by moon1976 Profiel van moon1976http://www.myspace.com/anemoontje

Jezus jij bent ook een zeikwijf zeg


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 18-07-2008 11:14 by attematic Profiel van attematic

oh ja, dit is het 'Beste Stuurlui Aan Wal Topic'

Straks maar even langs de Bruna voor een Aardschokje. Altijd leuk om te lezen, mede vanwege de fouten. Dat is juist de charme van het blad.

Onno Cro-Mag die Dropkick Murphys interviewt tijdens een optreden blijft een van de genialere. Net als zijn opmerking "met bonkend hoofd reed ik huiswaarts, onderweg wat paaltjes rakend". Dat was zijn bijdrage aan de review van het optreden van Pantera (maart 1991). Meer dan 15 jaar oud, maar legendarisch hilarisch!

Och en wat missen we Wim B. en Rene '666' V.

N.E.S.L.O.S. FTW!


10.10.1942 - 20.11.2011


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 11:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 juli 2008 11:11 schreef ##**Boemba**## het volgende:
maar het maakt ook niet uit. het gaat om de inhoud en niet om de vorm. maar ga dan niet zeiken over de aardschok

Je kunt nooit 100% van de fouten eruit halen, agree, ieder (ook hier ja!) is menselijk.

Maar ik vind deze fout van AS in het cryptopsyinterview een regelrechte blunder. Laat namelijk zien dat de interviewer weinig afweet van de geinterviewde band. Staat dus ook nog eens los van vorm, maar niet van inhoud.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen