IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 21-09-2008 13:26 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 17 september 2008 19:40 schreef RadiumAngel het volgende:
Tevens heb ik naar Verhuysen een e-mail gestuurd, waarin ik dus zei dat zijn review 0% objectiviteit bevat en eigenlijk gewoon andere bands beledigd en ik het wat betreft de Aardschok voor gezien houd. Hij antwoordde alleen met "veel plezier met het lezen van de OOR". Ik antwoordde dat zijn beoordeling van Metallica eerder bij een non metal blad als OOR past en ik me met de Rock Hard genoeg vermaak.Dat is voor mij een veel leuker blad.


Je had ook kunnen antwoorden: het geeft me toch te denken als ik voor een goede beoordeling van een metalplaat juist niet bij jullie moet zijn, maar zelfs doorverwezen wordt naar de Oor...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


nommele
Usericon van nommele
Posted 22-09-2008 15:08 by nommele Profiel van nommele

Aardschok schreef zelf in een jubileumnummer dat ze van een faillisement gered zijn door Roadrunner. Hoe kun je dan ooit een min of meer objectieve review verwachten.
Meest schrijnende voorbeeld hiervan was het artikel van 4 pagina's over de laatste CD van Coal Chamber. Door alle andere bladen (terecht) afgedaan als een kutplaat (vonden zelfs de bandleden zelf) maar het Roadrunner huisblad prees de plaat de hemel in.
Het is ook geen journalistiek blad zoals een aantal van jullie schijnen te denken. Het is een uit de hand gelopen hobby. Als je geen advertentie koopt kun je een interview met je bandje ook wel schudden.


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 22-09-2008 15:55 by NecroNoud Profiel van NecroNoudhttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 19 september 2008 12:57 schreef attematic het volgende:
Gisteren de fout gemaakt om na jaren weer eens een Aarsschop te kopen. Dat kost al bijna 5 pleuro en dan staat er bijna het zelfde in als in 2003. Zijn er dan zo weinig goede nieuwe bands/concerten?

en de lay-out...aaaargh! De cd-reviews zijn amper leesbaar. Hebben ze geen fatsoenlijke dtp'er in dienst?

Na ja, nog zo'n lekkere misser: De spotjes worden nog aangeboden in GULDENS en FRANKEN??!!!!

Tsjezis, ik ben definitief genezen!


Idd, kreeg 'm vorige week onder de neus. Wat een aanfluiting weer. Reviewtje van Exodus op Wacken bestond zowat alleen uit een beschrijving van de broek van de zanger, de circlepit en zijn anti-bin laden speech. Weer een bevestiging dat je je die dikke 40 euro per jaar beter kan besparen door reviews te lezen van amateur webzines (zoals die van ZW bijv.) die vaak wel een vrij objectief en uitgebreid beeld geven.

Vind het persoonlijk erg knap dat ze überhaupt nog bestaan, maar de opmerking dat ze door Roadrunner "gered" zijn verklaard wel een hoop. Ik lees zelf wel eens de OOR en al staat er van mijn persoonlijke muzieksmaak niet heel veel in, de manier waarop ze schrijven en aan bepaalde punten of gebeurtenissen extra aandacht schenken ligt qua kwaliteit mijlenver boven de Aardschok.

[Dit bericht is gewijzigd door NecroNoud op 23-09-2008 11:04]


don't mistake lack of talent for genius


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 22-09-2008 18:32 by mental Profiel van mental

Was het nog maar als vroegah toen het geld niet belangrijk voor ze was en ze het ding gewoon nog echt zelf inelkaar flansten.


Fuck the world and fuck you


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 22-09-2008 18:35 by Lionheart Profiel van Lionheart

Je kunt nog altijd je reet mee afvegen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-09-2008 18:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 22 september 2008 18:35 schreef Lionheart het volgende:
Je kunt nog altijd je reet mee afvegen.


hoe zie je dan dat je aars eindelijk proper is?


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 22-09-2008 18:44 by Lionheart Profiel van Lionheart

Make-up spiegeltje gebruiken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-09-2008 18:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

oja!
maar dat heeft ook een bruin randje


signature


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-09-2008 18:57 by WMP Profiel van WMP

70 Euro voor dat hoopje gedrukte kattenbakvulling?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 22-09-2008 19:00 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 22 september 2008 18:32 schreef mental het volgende:
Was het nog maar als vroegah toen het geld niet belangrijk voor ze was en ze het ding gewoon nog echt zelf inelkaar flansten.


Vroeger toen waren het bij de politie allemaal varkens en reden ze er ook op!

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 22-09-2008 19:00]


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 22-09-2008 19:01 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 22 september 2008 18:35 schreef Lionheart het volgende:
Je kunt nog altijd je reet mee afvegen.


Die rommel absorbeert niet. Te glad papier.


Een kleine snol zit zo vol.


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 23-09-2008 10:35 by NecroNoud Profiel van NecroNoudhttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 22 september 2008 18:57 schreef WMP het volgende:
70 Euro voor dat hoopje gedrukte kattenbakvulling?


Sorry ik had nog de guldenprijs in m'n hoofd. Volgensmij ligt een jaarabbonnement nu zo rond de €40,-.


don't mistake lack of talent for genius


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2008 11:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

arme Aardschokkers,


die lezen dit wel hoor!!


weet je nog dat ze verwezen naar ons ( ivm Children of Boredom en Gaydle of Filth en Dimmu Boregir)


signature


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-09-2008 11:59 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 23 september 2008 11:57 schreef Hypnos het volgende:
arme Aardschokkers,


die lezen dit wel hoor!!


weet je nog dat ze verwezen naar ons ( ivm Children of Boredom en Gaydle of Filth en Dimmu Boregir)

Huh?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-01-2009 20:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 25-01-2009 20:22 by MetalJan Profiel van MetalJan

hehe


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 25-01-2009 23:01 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Aardshock is de meest voorkomende foute spelling.
Dit blijft een leuk topic om te lezen.

Wel of geen journalistiek? Dat ligt eraan hoe je dat beoordeelt. Feit is: ik mag schrijven wat ik wil en cijfers geven zoals ik wil. De enige dingen die veranderd worden in je stukjes zijn spelfouten en af en toe een slechtlopende zin.

Wat het blad met de A. wel doet is de recensies een beetje slim verdelen. Dus geen black metal sturen naar Onno Cromag en Rudi Engel geen CD's van Grave Digger laten bespreken. Dat heeft geen zin. Dan kun je beter iemand de recensie laten doen die wel 'iets' met een bepaalde band heeft.




attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2009 8:19 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 januari 2009 23:01 schreef krisiunizer het volgende:
Aardshock is de meest voorkomende foute spelling.
Dit blijft een leuk topic om te lezen.

Wel of geen journalistiek? Dat ligt eraan hoe je dat beoordeelt. Feit is: ik mag schrijven wat ik wil en cijfers geven zoals ik wil. De enige dingen die veranderd worden in je stukjes zijn spelfouten en af en toe een slechtlopende zin.

Wat het blad met de A. wel doet is de recensies een beetje slim verdelen. Dus geen black metal sturen naar Onno Cromag en Rudi Engel geen CD's van Grave Digger laten bespreken. Dat heeft geen zin. Dan kun je beter iemand de recensie laten doen die wel 'iets' met een bepaalde band heeft.




nee juist niet. Als iemand die niet van hardcore houdt een hardcore-cd een 70-80 geeft, dan zegt dat meer dan de zoveelste 99 van Onno Cro-mag.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-01-2009 8:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Deels, mij moet je geen power metal laten doen, ik haat dat en kan er echt geen zinig woord over zeggen omdat ik ook geen kennis van het genre heb.

Onno weet gruwelijk veel van HC, maar hij mag imho ook wel wat kritischer zijn. Soms denk ik dat zijn immensen kennis en vriendschappen in die scene hem parten spelen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2009 8:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik kan de passie en liefde natuurlijk wel waarderen van zo een fanaat maar een recensie neem ik niet serieus. Als rammsteiner hier, hoe aardig die ook is verder, over rammstein begint zeg dat ook weinig.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-01-2009 8:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Tuurlijk, fanboy reviews zeggen niets ...


Moet me ook altijd ommeunig inhouden bij een Crowbar review


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-01-2009 8:50 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 januari 2009 8:48 schreef Jenje het volgende:
Tuurlijk, fanboy reviews zeggen niets ...


Moet me ook altijd ommeunig inhouden bij een Crowbar review


Waarom zou jij die gaan reviewen dan? Dat is toch dikke onzin in dat geval?


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-01-2009 9:17 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mwoa, heb altijd nog het idee dat ik mijn persoonlijke mening over Crowbar redelijk kan onderdrukken in een review. Ik ken de band van haver tot gort, dan breng ik liever dat naar voren en probeer ik zo goed mogelijk ene vergelijking met oud en nieuw werk te maken.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 26-01-2009 9:35 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Zolang je in een review duidelijk laat merken dat je een fan bent dan kan de lezer zich daar ook op instellen.


Een kleine snol zit zo vol.


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 26-01-2009 10:07 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Onno Cromag is misschien niet het beste voorbeeld. Maar het gaat erom: als je mensen de verkeerde CD's stuurt, krijg je een hoop zure en weinig informatieve stukjes en hebben die recensenten misschien ook niet het juiste referentiekader om een release echt op waarde te kunnen schatten.
Een black metal CD die zelfs Onno of ik goed vinden... wordt een orthodoxe black metal fan daar echt blij van? Die wil het liefst obscure muziek horen.

Dat 'fan zijn' is betrekkelijk, want als je op jaarbasis 200 recensies schrijft, zul je heus niet van al die bands fan zijn. En sterker nog... als fan kun je net zo goed teleurgesteld worden door een band.

Anyway... blijf het blad met A. vooral afkraken hier, want het is best leerzaam en interessant.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen