IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-05-2009 11:25 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 mei 2009 11:19 schreef MR. N het volgende:
Snap ik, maar 2 pagina's over het geldklopverhicel van Mojo: Sonisphere, 2 pagina's over een computerspel en 2 pagina's over een prijsuitreiking.... Beetje zonde van de ruimte lijkt me...

Het waren overigens 8 in plaats van 6 pagina's, de voorkant niet meegerekend.
En waar denk je dat dat papier van betaald wordt?



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-05-2009 11:25 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 mei 2009 11:25 schreef Judge M. het volgende:
En waar denk je dat dat papier van betaald wordt?


Foei Judge, denk je nou echt dat Aardschok betaald wordt voor de reclame die ze maken?




Boeiender


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 11:27 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

Er wordt alleen betaald voor advertenties, niet voor artikelen in de vorm van promotie. Zou anders wel heel belachelijk zijn, niet?

[Dit bericht is gewijzigd door AngelOfDeath op 18-05-2009 11:27]


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 11:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 mei 2009 11:24 schreef MR. N het volgende:
Ik vind het gewoon jammer dat Aardschok blijkbaar een band die de publiciteit niet in deze mate nodig heeft belangrijker vind dan bands die de aandacht wel kunnen gebruiken. Niet erg "underground" zeg maar.
Aardschok is een commerciele instelling Thieu, dus die moeten verkopen. Termen als underground zijn dan leuk voor de scenepunten maar meer niet .. e-zines kunnen lowbudget werken, een magazine als de aardschok niet. Daar moeten mensen hun brood mee betalen. De hele insteek is dus anders.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 11:28 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 11:22 schreef AngelOfDeath het volgende:
Voor Metallica fans plaatjes en tekst om je vingers bij af te likken... Als ik fan was van de band had ik het waarschijnlijk ook geweldig gevonden..


Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat 8 pagina's met nietszeggende info over de commerciële activiteiten van Metallica schromelijk overtrokken is? Van die 8 pagina's hadden er rustig zes besteed kunnen worden aan bands die wel met steengoede albums komen..


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-05-2009 11:29 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 mei 2009 11:27 schreef AngelOfDeath het volgende:
Er wordt alleen betaald voor advertenties, niet voor artikelen. Zou anders wel heel belachelijk zijn, niet?


Psies, al riekt het er met acties zoals die Metallica bullshit wel erg naar dat er voor meer betaald wordt, ook indachtig de volstrekt absurde reviews van de laatste Metallica cd.


Boeiender


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 11:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Er komen wel verdacht veel zaken van bepaalde bands (Metallica, Epica, After Forever) en bepaalde kantoren (Mojo) voorbij. De balans daarin zoeken lijkt me een goede zet voor de Aardschok.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-05-2009 11:30 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 mei 2009 11:27 schreef AngelOfDeath het volgende:
Er wordt alleen betaald voor advertenties, niet voor artikelen in de vorm van promotie. Zou anders wel heel belachelijk zijn, niet?
Coverstories worden overal ingekocht.



Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 11:30 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 11:27 schreef AngelOfDeath het volgende:
Er wordt alleen betaald voor advertenties, niet voor artikelen in de vorm van promotie. Zou anders wel heel belachelijk zijn, niet?


Hmmm, het is toch een publiek geheim dat menig (ex)redacteur innige contacten heeft/had met Mojo en grote platenlabels...

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 18-05-2009 11:31]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-05-2009 11:30 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 mei 2009 11:27 schreef Jenje het volgende:
Aardschok is een commerciele instelling Thieu, dus die moeten verkopen. Termen als underground zijn dan leuk voor de scenepunten maar meer niet .. e-zines kunnen lowbudget werken, een magazine als de aardschok niet. Daar moeten mensen hun brood mee betalen. De hele insteek is dus anders.


Snap ik allemaal, maar je verkoopt volgens mij echt niet meer bladen door minimaal 6 pagina's nietszeggendheid. Sterker nog, als dit zo door blijft gaan verleng ik mijn abbonnement niet meer.


Boeiender


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 11:31 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 11:28 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Je bent het hopelijk toch wel met me eens dat 8 pagina's met nietszeggende info over de commerciële activiteiten van Metallica schromelijk overtrokken is? Van die 8 pagina's hadden er rustig zes besteed kunnen worden aan bands die wel met steengoede albums komen..


Het zou mijn voorkeur ook niet hebben inderdaad, maar ik kan wel een beetje begrijpen waarom hiervoor wordt gekozen... Genoeg "Metallica fans" die het blad daarom eens kopen.. en het anders laten staan om de voor hen "nietszeggende info." Je moet als blad toche echt je best blijven doen om breder publiek aan te spreken en daar af en toe eens dit soort fratsen mee uithalen.

[Dit bericht is gewijzigd door AngelOfDeath op 18-05-2009 11:32]


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-05-2009 11:33 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 mei 2009 11:31 schreef AngelOfDeath het volgende:
Het zou mijn voorkeur ook niet hebben inderdaad, maar ik kan wel een beetje begrijpen waarom hiervoor wordt gekozen... Genoeg "Metallica fans" die het blad daarom eens kopen.. en het anders laten staan om de voor hen "nietszeggende info." Je moet als blad toche echt je best blijven doen om breder publiek aan te spreken en daar af en toe eens dit soort fratsen mee uithalen.


Hoe valt "breder publiek" te rijmen met 8 pagina's over 1 band?


Boeiender


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 11:34 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 11:30 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Hmmm, het is toch een publiek geheim dat menig (ex)redacteur innige contacten heeft/had met Mojo en grote platenlabels...


Die contacten zijn er inderdaad (da's niet gek natuurlijk met mensen die al enkele decennia meedraaien in het wereldje), maar ik heb het niet idee dat daar onzorgvuldig mee wordt omgegaan.


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 11:34 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 11:31 schreef AngelOfDeath het volgende:
Het zou mijn voorkeur ook niet hebben inderdaad, maar ik kan wel een beetje begrijpen waarom hiervoor wordt gekozen... Genoeg "Metallica fans" die het blad daarom eens kopen..


Vanuit commercieel oogpunt is het een begrijpelijke zet en die coverstory zal de Aardschok geen windeieren gelegd hebben. Het gaat er mij meer om dat ik als liefhebber meer informatie krijg over (onbekend) talent die met de meest geweldige muziek komt. Daar is het bij de Aardschok toch ook om begonnen?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 11:35 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 11:33 schreef MR. N het volgende:
Hoe valt "breder publiek" te rijmen met 8 pagina's over 1 band?


Metallica jongetjes en meisjes, daar lopen er genoeg van rond.. Hierdoor kopen ze eens een Aardschok en met een beetje geluk blijven ze het blad leuk vinden..


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 11:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 mei 2009 11:31 schreef AngelOfDeath het volgende:
Het zou mijn voorkeur ook niet hebben inderdaad, maar ik kan wel een beetje begrijpen waarom hiervoor wordt gekozen... Genoeg "Metallica fans" die het blad daarom eens kopen.. en het anders laten staan om de voor hen "nietszeggende info." Je moet als blad toche echt je best blijven doen om breder publiek aan te spreken en daar af en toe eens dit soort fratsen mee uithalen.
Maar krijg je daardoor niet veel kopers die het blad af en toe eens kopen en minder vaste abonnee's? Ik denk namelijk dat je aan de laatste meer hebt.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 11:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik is ubertrue! Post 666 in het aardschok topic


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 11:38 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 11:34 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Vanuit commercieel oogpunt is het een begrijpelijke zet en die coverstory zal de Aardschok geen windeieren gelegd hebben. Het gaat er mij meer om dat ik als liefhebber meer informatie krijg over (onbekend) talent die met de meest geweldige muziek komt. Daar is het bij de Aardschok toch ook om begonnen?


Het zal altijd een afweging blijven. Naar mijn mening is er ook aandacht voor onbekendere bands en extremere metal/ rock stromingen.
En ja, daar is het om begonnen, maar ook een blad dient mee te groeien.


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 11:38 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 11:34 schreef AngelOfDeath het volgende:
Die contacten zijn er inderdaad (da's niet gek natuurlijk met mensen die al enkele decennia meedraaien in het wereldje), maar ik heb het niet idee dat daar onzorgvuldig mee wordt omgegaan.


Contacten zijn altijd handig, dat snap ik. Maar in welke mate kan de Aardschok nog als een onafhankelijk medium gezien worden als het overgrote deel van de advertentieruimte gekocht wordt door Mojo en (grote) platenlabels en menig redacteur op zijn minst een innige verhouding heeft met dezelfde labels?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-05-2009 11:39 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 mei 2009 11:35 schreef AngelOfDeath het volgende:
Metallica jongetjes en meisjes, daar lopen er genoeg van rond.. Hierdoor kopen ze eens een Aardschok en met een beetje geluk blijven ze het blad leuk vinden..


Ik snap wel waarom, maar Metallica jongetjes en meisjes kan je toch niet een breed publiek noemen lijkt me. Een groot publiek, dat wel, maar niet breed.

Naja, ik hoop op 4 pagina's Devin Townsend in de volgende editie.


Oh, en Jenje, gefeliciteerd man!

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 18-05-2009 11:39]


Boeiender


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 18-05-2009 11:39 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 18 mei 2009 11:37 schreef Jenje het volgende:
Ik is ubertrue! Post 666 in het aardschok topic




Medaille?


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 11:45 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 11:36 schreef Jenje het volgende:
Maar krijg je daardoor niet veel kopers die het blad af en toe eens kopen en minder vaste abonnee's? Ik denk namelijk dat je aan de laatste meer hebt.


Uiteindelijk is het wel de bedoeling, lijkt me, om daar meer abonnees mee binnen te halen. Vooral ook de onderlaag: jongere lezers erbij, waar veelal oudere lezers aan de bovenkant afvallen.

quote:
Op 18 mei 2009 11:37 schreef Jenje het volgende:
Ik is ubertrue! Post 666 in het aardschok topic


Proficiat

quote:
Op 18 mei 2009 11:38 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Contacten zijn altijd handig, dat snap ik. Maar in welke mate kan de Aardschok nog als een onafhankelijk medium gezien worden als het overgrote deel van de advertentieruimte gekocht wordt door Mojo en (grote) platenlabels en menig redacteur op zijn minst een innige verhouding heeft met dezelfde labels?


De inhoud van het blad, de artikelen, staan los van de advertenties waarvoor wordt betaald. Zonder adverteerders zou het blad niet kunnen bestaan. Maar het zakelijke wordt weldegelijk gescheiden van het informele. Naast dat het blad de adverteerders nodig heeft, hebben de adverteerders net zo hard het blad nodig. Een prima wisselwerking, waar voor zo ver ik weet goed mee wordt omgegaan.


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 11:46 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 11:38 schreef AngelOfDeath het volgende:
Het zal altijd een afweging blijven. Naar mijn mening is er ook aandacht voor onbekendere bands en extremere metal/ rock stromingen.
En ja, daar is het om begonnen, maar ook een blad dient mee te groeien.


Prima, er wordt inderdaad aandacht besteed aan de extremere sectoren. Alleen is mijn inziens de verhouding bekend en onbekend talent veel te ver door geschoten ten faveure van de eerste. Een blad moet inderdaad meegroeien, maar groeit het wel mee met het publiek waarvoor het bedoeld is?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 11:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mwoa ik zie gewoon dat de AS qua publiek verschoven is aangezien er zoiets bestaat als populaire mainstream metal/rock en dat de AS daar in mee schuift. Prima, mogen ze doen, is hun eigen keuze die ik vanuit een economisch standpunt goed begrijp, maar ik lees het blad daarom niet meer, teveel dingen die ik niet interessant vind tov wat ik wel boeiend vind.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 11:49 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 11:46 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Prima, er wordt inderdaad aandacht besteed aan de extremere sectoren. Alleen is mijn inziens de verhouding bekend en onbekend talent veel te ver door geschoten ten faveure van de eerste. Een blad moet inderdaad meegroeien, maar groeit het wel mee met het publiek waarvoor het bedoeld is?


Interessante vraag
Is alleen verdomd moeilijk om daar een antwoord op te vinden dat je kunt uitdrukken in verhouding bekend/onbekend en wat wel/niet te plaatsen...

Ik denk dat daar ook regelmatig over wordt nagedacht door de verantwoordelijken.

quote:
Op 18 mei 2009 11:48 schreef Jenje het volgende:
Mwoa ik zie gewoon dat de AS qua publiek verschoven is aangezien er zoiets bestaat als populaire mainstream metal/rock en dat de AS daar in mee schuift. Prima, mogen ze doen, is hun eigen keuze die ik vanuit een economisch standpunt goed begrijp, maar ik lees het blad daarom niet meer, teveel dingen die ik niet interessant vind tov wat ik wel boeiend vind.


Begrijpelijk. Iedereen weegt dat anders af. Jij doet het zo en anderen kopen zelfs het blad al als er een halve pagina over één van hun favoriete bands in staat. Bij iedereen verschillend.

[Dit bericht is gewijzigd door AngelOfDeath op 18-05-2009 11:52]


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen