IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-04-2005 20:17 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 21 maart 2005 12:10 schreef splattermeister666 het volgende:
en meldt überkneus Rob Broere in de recensie van SFU's nieuwe CD "13" doodleuk dat dit de dertiende cd van deze baggerband is.



Ja maar dat staat er dus helemaal niet. Aardschok SFU interview van april: "Met zijn snoeiharde achtste album komt de band uit Florida..."

Dus niks dertiende CD. Later in datzelfde interview staat: "'13' is SFU's dertiende release."

Dus ik neem aan dat hier de 8 CDs (haunted, warpath, maximum violence, graveyard classics 1+2, true carnage, bringer of blood en 13), twee EPs, het live album en twee DVDs bedoeld zijn, of misschien iets wat ik hier nog mis.

Met die recensie lijkt me dus helemaal niks mis, afgezien van wat er verder wel of niet goed mag zijn aan de Aardschok. Als je iets gaat afzeiken, zorg dan tenminste wel dat je info klopt, anders help je leuterverhaaltjes de wereld in.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


kneus
Usericon van kneus
Posted 29-04-2005 17:43 by kneus Profiel van kneus



kneus
Usericon van kneus
Posted 29-04-2005 18:42 by kneus Profiel van kneus

En Flebbie, ik weet niet hoe lang jij 'm al hebt, maar die Anathema dvd is helemaal geen 'maanden uit'. Ik heb 'm pas eind januari, begin februari kunnen bemachtigen in een winkel waar Jamie zelf nog langs is geweest half januari en ook niet kon vertellen wanneer ie dan eindelijk eens uit zou komen. Wanneer promo's zijn rondgestuurd weet ik ook niet, maar als dat gelijk was met de uitgestelde releasedate en dat in combinatie met de deadline van het blad én het feit dat de recensent 'm ook nog moet bekijken maken dat het helemaal niet zo laat is.

En die Nick Drake tribute kun je je van afvragen of het op z'n plek is in Aardschok. Ik heb een vrije opvatting over wat er in kan, maar het is rock noch metal. Was ook duidelijk te merken aan de recensie, m.i.

[Dit bericht is gewijzigd door kneus op 29-04-2005 18:44]


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 01-05-2005 23:25 by Gorath Profiel van Gorath

Veel missers...


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 02-05-2005 1:56 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Interessant topic. Ik lees zelf ook wel eens fouten in het blad. Nadeel van een gedrukt magazine is natuurlijk dat je niet even snel een gecorrigeerde versie kunt uppen. Maar goed, wat in het blad staat moet gewoon kloppen.

Wat betreft de posters (for those who care): Het blad heeft geen nietjes meer en de Bruna houdt niet van losse papieren die eruit dwarrelen. Dus dat is momenteel geen optie.

Wat betreft dat Anathema-verhaal. Labels versturen soms maanden van tevoren al promo's. Het is best lastig om de recensie altijd precies op de releasedatum af te stemmen. Soms krijgen we dingen helemaal niet opgestuurd. Soms is een CD al eerder als import te krijgen, maar wordt ie vervolgens alsnog uitgebracht in Europa. Het valt mij op dat veel webzines recensies al direct na ontvangst van een promo gaan bespreken. Daar is een label niet echt bij gebaat.



[Dit bericht is gewijzigd door krisiunizer op 02-05-2005 2:07]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-05-2005 8:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

stond in het laatste nummer niet ergens vermeld dat die gasten van Enthroned Vlamingen waren? Ik dacht dat het Walen waren en als dat werkelijk zo is is dit minstens zo erg als dat je een Rotterdammer als Amsterdammer vermeld.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 02-05-2005 10:04 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 2 mei 2005 1:56 schreef krisiunizer het volgende:
Daar is een label niet echt bij gebaat.




veel labels doen dat juist om op de sale sheet vast een paar quotes uit recencies mee te nemen als salespoint...

tis dus dik gelul dat een label daar niet bij gebaat is, ze sturen die dingen op vanaf t moment dat ze recensies willen krijgen


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 02-05-2005 10:22 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 2 mei 2005 10:04 schreef Aaaarco het volgende:
veel labels doen dat juist om op de sale sheet vast een paar quotes uit recencies mee te nemen als salespoint...

tis dus dik gelul dat een label daar niet bij gebaat is, ze sturen die dingen op vanaf t moment dat ze recensies willen krijgen


Niet helemaal.... Bij een "grotere" band is het vaak wel zo dat hoe vroeger hoe beter geldt, om de hype/koorts (whatever you want) op peil te houden.
Bij kleinere releases, en daar zal zeker heer K./Rob op doelen, is het beter de review rond de tijd van release online te plaatsen, zodat een eventueel geïnteresseerde deze CD direct kan bestellen (het stimuleren van het impulsieve koopgedrag).

Bovendien gunt men de reviewer tijd om het album een paar keer op zijn tijd te kunnen horen i.p.v. met een deadline achter de broek, zodat de recensie wat uitgebalanceerder is (weleens gehoord van een groeialbum).

Maar het grappige is, dat er altijd een duidelijke wel/niet definitie van plaatsen moet zijn. Het is net als de gemiddelde broek na een festival...Grijs!


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 02-05-2005 10:23 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 2 mei 2005 8:48 schreef attila_de_hun het volgende:
stond in het laatste nummer niet ergens vermeld dat die gasten van Enthroned Vlamingen waren? Ik dacht dat het Walen waren en als dat werkelijk zo is is dit minstens zo erg als dat je een Rotterdammer als Amsterdammer vermeld.


Het zijn idd Walen..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 02-05-2005 10:34 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

Ik heb regelmatig contact met labels en weet dat ze erg hechten aan een tactische plaatsing van een recensie. Zodat inderdaad de CD kort na de recensie ook daadwerkelijk te koop is.

Mensen hebben tegenwoordig niet veel geduld meer, als zo'n CD 4 weken later nog niet uit is, dan is de impuls tot aanschaf weg. Bovendien zijn er dan al weer 10 andere interessante CD's verschenen.

Ik kreeg de laatste Kreator begin december. Die kwam in februari uit. Dan moet je die niet voor de kerstdagen al gaan bespreken. Daar heeft niemand wat aan. De band niet, het label niet en de fan/koper/geïnteresseerde ook niet.

Wat die quotes betreft. Ik heb wel eens een quote gegeven, die ik pas later in de feitelijke recensie heb verwerkt.

Bij de laatste Nile kwamen de quotes ook op die manier tot stand.

Ik heb Aborted ook eens Walen genoemd. Die konden er wel om lachen. Je kunt gewoon niet fokking alles weten. En soms herinner je je dingen verkeerd en maak je de fout om niet alles te checken. Ik schrijf 10 jaar voor het blad met de A. en ik denk dat het aantal echte fouten dat ik gemaakt heb nog steeds onder de 30 ligt. Ik lig er dan ook niet wakker van.



kneus
Usericon van kneus
Posted 02-05-2005 16:38 by kneus Profiel van kneus

Tegen fanboys valt toch niet op te researchen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 24-05-2005 13:53 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Misser van formaat. Een tiental pagina's staan er deze maand 2 keer in, waardoor 10 maal eremetaal, cd van de maand en een handvol recensies en interview er niet instaan. Krijg ik nu mijn geld terug?


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-05-2005 13:57 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 mei 2005 13:53 schreef Count Usher het volgende:
Misser van formaat. Een tiental pagina's staan er deze maand 2 keer in, waardoor 10 maal eremetaal, cd van de maand en een handvol recensies en interview er niet instaan. Krijg ik nu mijn geld terug?


Ten koste van 10 andere blz? In that case: enorme drukfout: 10% korting bedingen??

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-05-2005 13:58]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-05-2005 14:09 by altx Profiel van altx

quote:
Op 24 mei 2005 13:53 schreef Count Usher het volgende:
Misser van formaat. Een tiental pagina's staan er deze maand 2 keer in, waardoor 10 maal eremetaal, cd van de maand en een handvol recensies en interview er niet instaan. Krijg ik nu mijn geld terug?


Is het niet toevallig alleen jouw exemplaar? Want ik heb al 2 exemplaren voorbij zien komen die wel 100% in orde zijn (m'n eigen en van een collega van me). Met andere woorden, volgens mij heb je een collectors item...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-05-2005 14:14 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 2 mei 2005 10:34 schreef krisiunizer het volgende:
... Ik schrijf 10 jaar voor het blad met de A. en ik denk dat het aantal echte fouten dat ik gemaakt heb nog steeds onder de 30 ligt. Ik lig er dan ook niet wakker van.


Ik vind jouw werk een van de redenen om het blad te blijven kopen aangezien je stijlen bespreekt die me zeer aanspreken en als muzikant een aardig oordeel kan vellen; vraag heb ik wel; kan je Onno cro Mag aanraden zijn eigen blad te gaan starten? Hij levert er nl. bepaald genoeg kopij voor en de Aardschok moet het toch doen met 100blz meen ik...

Overigens; waarom lijken er de laatste tijd opeens allerlei nieuwe recensenten op te duiken?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 24-05-2005 15:31 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

Recensie van Betzefer!!! "De nummers hebben veel weg van een concentratiekamp, lijken op elkaar."

We hebben hem er over gemaild en het was ECHT een foutje, want er moest "massagraf" staan.

Tssssssk, het betreft een Israëlische band.


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-05-2005 15:41 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 24 mei 2005 15:31 schreef AngelOfDeath het volgende:
Recensie van Betzefer!!! "De nummers hebben veel weg van een concentratiekamp, lijken op elkaar."

We hebben hem er over gemaild en het was ECHT een foutje, want er moest "massagraf" staan.

Tssssssk, het betreft een Israëlische band.
Gehoord jah.. man man..

Nog zo'n misser : die komsnertagenda soms.. Onbestaande band- en plaatsnamen


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-05-2005 16:01 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 24 mei 2005 14:14 schreef Mutilator het volgende:
Ik vind jouw werk een van de redenen om het blad te blijven kopen aangezien je stijlen bespreekt die me zeer aanspreken en als muzikant een aardig oordeel kan vellen; vraag heb ik wel; kan je Onno cro Mag aanraden zijn eigen blad te gaan starten? Hij levert er nl. bepaald genoeg kopij voor en de Aardschok moet het toch doen met 100blz meen ik...

Overigens; waarom lijken er de laatste tijd opeens allerlei nieuwe recensenten op te duiken?
Helemaal mee eens. Die Onno is wel erg kort van stof en is verschrikkelijk voorspelbaar. Ik kan me niet voorstellen dat hardcore liefhebbers op zijn mening afgaan. En áls ie dan een metalcore plaat bespreekt, dan is het nooit hoger dan 80 punten. Want als het niet oldschool is, dan is het immers niks...

Wie ik mis is René Veerkamp. Vooral toen ik net het black/death wereldje in was gerold, heb ik veel goeie platen gekocht op zijn advies. Hij schijnt wat met zichzelf in de knoop te zitten op dit moment en daarom nauwelijks meer werk aflevert voor Aardschok. Jammer. Maar ik moet zeggen, Leon v Rijnsbergen is een aardige opvolger met de nodige achtergrondkennis. Maar ik mis toch de creatieve en humoristische beschrijvingen van Veerkamp.

Verder zijn bijvoorbeeld Robbie Woning en Rene Vanes aangename schrijvers met verstand van zaken en niet te vergeten Steven Smegma (hoewel zijn genre makkelijker is imo) die met geweldige recensies als die van Stoma en Squash Bowels bij mij niet meer stuk kan.

Robert Haagsma daarentegen kan beter solliciteren bij de Hitkrant. Als ie al met verschillende jaarlijstjes aankomt in de AD, Aloha en Aardschok, dan kom je niet echt geloofwaardig over imo.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 24-05-2005 16:18 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 24 mei 2005 15:41 schreef FRNK het volgende:
Gehoord jah.. man man..

Nog zo'n misser : die komsnertagenda soms.. Onbestaande band- en plaatsnamen


Hahahahahaha, daar heb ik nog wel eens aan meegedaan!

"rectal vomit en pantserpuist in 't zoaltje te Schielingen"


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-05-2005 16:26 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Ik mis de exxxtreem gave recensies van Wim Baelus. Je kon platen blind aanschaffen naar aanleiding van zijn reviews.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 24-05-2005 16:33 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 24 mei 2005 16:18 schreef AngelOfDeath het volgende:
Hahahahahaha, daar heb ik nog wel eens aan meegedaan!

"rectal vomit en pantserpuist in 't zoaltje te Schielingen"
Die ja

Redactiemissertjes


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-05-2005 17:46 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 24 mei 2005 16:26 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik mis de exxxtreem gave recensies van Wim Baelus. Je kon platen blind aanschaffen naar aanleiding van zijn reviews.


Idd. Ik kan me nog resencies van hem herinneren van bijvoorbeeld de eerste Grave demo. Schitterend!!


spelfout weggehaald...


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 24-05-2005 17:49 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Hehe, met buitensporig veel XXXX'en, ja.



neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 24-05-2005 17:58 by neefherbert Profiel van neefherbert

quote:
Op 24 mei 2005 15:31 schreef AngelOfDeath het volgende:
Recensie van Betzefer!!! "De nummers hebben veel weg van een concentratiekamp, lijken op elkaar."
We hebben hem er over gemaild en het was ECHT een foutje, want er moest "massagraf" staan.
Tssssssk, het betreft een Israëlische band.


hahaha, dat vind ik eigenlijk wel humor

quote:
Hub de Gallier
Ik mis de exxxtreem gave recensies van Wim Baelus.


Hell yeah! de godheid op het gebied van de obscuren en de extremiteiten!

quote:
Wim Baelus
"If the devil played metal he would sound like Deicide........ God on the other hand would create "Individual Thought Patterns" "


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 24-05-2005 19:58 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 24 mei 2005 14:09 schreef altx het volgende:
Is het niet toevallig alleen jouw exemplaar? Want ik heb al 2 exemplaren voorbij zien komen die wel 100% in orde zijn (m'n eigen en van een collega van me). Met andere woorden, volgens mij heb je een collectors item...


Nope, alle Aardschokken in de winkel (toch een vijftigtal) waren misdrukken!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen