IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 20-10-2009 17:50 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

Kwam er net nog eentje tegen, gewoon een klein foutje maar toch.

De nieuwe Baroness heet Blue Record (zoals ook boven de recensie staat) maar in de Soundcheck heet ie opeens Blue Album (het was Red Album en nu dus Blue Record)

Oh ja en wederom een geheel interview lang Renske ipv Renkse. Maar ja, die krijg ik er zelf ook maar niet in


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 20-10-2009 17:51 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

@Alterprince, jij wilt zelfs komma's plaatsen waar ze helemaal niet horen/hoeven. Wat heb jij toch met komma's?

[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 20-10-2009 18:42]


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 20-10-2009 17:58 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

kommaneukerij


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2009 18:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Na wat zit hebben zitten nadenken kom ik toch tot de conclusie dat Aardschok imo vooral waarde krijgt door de bands die ze bespreekt en recenseert.

Aangezien die bands in mijn ogen minder aantrekkelijk worden, daalt evenredig de waarde van dat blad.

De kwaliteit van de recensies is lichtjes gedaald, beschrijvingen zijn oppervlakkig, referenties ontbreken... je kunt je minder en minder een beeld vormen van hoe de muziek nu klinkt. Dat had ik althans vroeger veel meer. Ik kocht zelfs op basis van recensies onbekende bands aan.


signature


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-10-2009 20:20 by altx Profiel van altx

quote:
Op 18 oktober 2009 18:12 schreef Alterprince het volgende:(...)
Five Finger Death Punch review: volgens mij is het een journalistieke regel dat je afkortingen in tekst enkel mag gebruiken wanneer deze ook in de volksmond gebruikt worden. 5FDP wordt dat geloof ik niet



Als je de recensie nog een keer *goed* doorleest, snap je zelf wel waarom dit een domme opmerking is.

quote:
Five Finger Death Punch review: Het artwork waarop de teksten en bandfotos naadloos aansluiten en
na 'artwork' moet een komma


Nee. Er hoeft niet per definitie een komma aan het begin van een bijzin. Maar wel aan het einde. En grappig dat jij als kommaneuker dat dan weer niet opmerkt. Het is "Het artwork waarop de teksten en bandfoto's naadloos aansluiten, en natuurlijk ook de muziek. (Ja, voor "en" komt soms een komma... Iets met het verschil tussen bijzinnen en hoofdzinnen.)

quote:
Five Finger Death Punch review: De Free-cover "Bad Company" wordt daarentegen niet onaardig neergezet, maar = dubbelop.


Dubbelop ten opzichte van wat??? "daarentegen" slaat op de zin ervoor.

quote:

bovendien is het ongebruikelijk en onnodig om twee ontkenningen (daarentegen niet onaardig) na elkaar te gebruiken

Baroness review: Uit het moeras opgetrokken vuige stonerrock: na opgetrokken moet een kommaaaaaaa


Is de stonerrock vuig en uit het moeras opgetrokken of is de vuige stonerrock uit het moeras opgetrokken? Afhankelijk van wat er bedoeld wordt, is de komma wel of niet noodzakelijk.

quote:
Baroness review: '; dat is' = dubbelop


Wat is hier dubbelop aan?

quote:
Baroness review: '...werd de band als het nieuwe paradepaardje van Relapse onthaald, ook omdat': wat is het eerste deel van de opsomming?


Ook hier zie ik niet wat er verkeerd aan zou zijn. Er wordt bedoeld dat het niet de primaire reden is of zal zijn dat het als nieuwe paradepaardje onthaald is. Daarvoor krijgen ze zelf ook nog wat eer.

quote:
Baroness review: traditiegetrouw? de band heeft hiervoor welgeteld één volledig album afgeleverd


Traditiegetrouw leidt lekker doen waar je zelf zin in hebt tot een vrij eigenzinnig iets.

quote:
Baroness review: staat bol van enerverende dubbele riffs: na enerverende moet een kommmmaaaaaaaaaaaaaa


Ook hier weer: Zijn de riffs dubbel en enerverend? Of zijn het de dubbele riffs die enerverend zijn?

quote:
Baroness review: 'dubbele gitaarriffs en en woeste zangpartijen, die meer zijn dan een ogenschijnlijk portie gebrul': de gitaarriffs zijn hier meer dan een portie gebrul?


Ook hier zie ik niet wat er niet juist zou zijn. (Behalve dan dat jij twee keer "en" achter elkaar typt. En dat voor zo'n azijnpisser...)

quote:

Baroness review: 'een ogenschijnlijke portie'

Baroness review: wat is überhaupt een ogenschijnlijke portie?


Het ogenschijnlijk slaat op portie gebrul.

quote:
Baroness review: 'De manier waarop de heren musiceren is niet bepaald toegankelijk': hoe kan een manier van musiceren toegankelijk zijn?

Baroness review: 'Van (...) naar (...) trekt het album van de ene naar de...: ontdek zelf maar wat hier fout aan is

Baroness review: Met een lekker vuige sound: 'Wát' met een lekker vuige sound?


Slaat op album uit de vorige zin. Er had ook een komma kunnen staan. Maar anders gaan mensen weer zeuren dat de zinnen zo lang worden...

quote:
Sybreed review: 'Maakt niet uit of het goed klinkt...': wie zegt dit, en waar komt deze zin vandaan?


Slaat op de zin ervoor.

quote:
Sybreed review: je je irriteert, 2x. Ten eerste kan 2x j achter elkaar niet, ten tweede kan iets je irriteren of kun je je ergens aan ergeren. je je ergens aan irriteren bestaat niet


Puntje voor jou. Het is inderdaad ofwel "ga je je eraan ergeren" ofwel "gaat het je irriteren".

quote:
Dit is na het vluchtig doorlezen, en het doornemen van hooguit zes á zeven reviews. Hebben jullie wel een eindredactie


Dit is na vluchtig doorlezen van jouw post. Lees je ze wel eens na?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2009 20:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Je eigen reviews nalezen heeft weinig nut als er niet meer dan een dag zit tussen twee leesbeurten. Anders ben je nog met de creatie bezig en niet met de observatie.


signature


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 20-10-2009 20:44 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 20 oktober 2009 20:39 schreef Hypnos het volgende:
Je eigen reviews nalezen heeft weinig nut als er niet meer dan een dag zit tussen twee leesbeurten. Anders ben je nog met de creatie bezig en niet met de observatie.


+1

Ik vind het trouwens best meevallen met het taalgebruik in Aardschok. Er liggen mindere goden in de krantenwinkel.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-10-2009 21:01 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 20 oktober 2009 20:20 schreef altx het volgende:
Als je de recensie nog een keer *goed* doorleest, snap je zelf wel waarom dit een domme opmerking is.
[quote/]
Als ik in zeikmodus ben, gaan dergelijke afkortingen er gewoon aan 5FDP wordt in volksmond niet zo uitgesproken, en het vol uitschrijven (copypaste) is in een recensie niet zo veel werk.

[quote]
Nee. Er hoeft niet per definitie een komma aan het begin van een bijzin. Maar wel aan het einde. En grappig dat jij als kommaneuker dat dan weer niet opmerkt. Het is "Het artwork waarop de teksten en bandfoto's naadloos aansluiten, en natuurlijk ook de muziek. (Ja, voor "en" komt soms een komma... Iets met het verschil tussen bijzinnen en hoofdzinnen.)

In dit geval wel. Het moet hier zijn 'Het artwork, waarop...' Anders wijst de schrijver onbewust niet op het artwork, waarop teksten en bandfotos aansluiten, maar op het artwork waarop (...) naadloos aansluiten, niet op het artwork waar een eend op staat, of op het artwork waar een giraffe op staat, bij wijze van spreken.

quote:


Dubbelop ten opzichte van wat??? "daarentegen" slaat op de zin ervoor.


Misschien is dubbelop niet de juiste formulering. Het is in ieder geval twee keer een tegenstelling achter elkaar.

quote:

Is de stonerrock vuig en uit het moeras opgetrokken of is de vuige stonerrock uit het moeras opgetrokken? Afhankelijk van wat er bedoeld wordt, is de komma wel of niet noodzakelijk.



Je hebt een punt. Maar ik vind het niet mooi staan.
quote:

Wat is hier dubbelop aan?


';' betekent ongeveer hetzelfde als 'dat is'

quote:

Ook hier zie ik niet wat er verkeerd aan zou zijn. Er wordt bedoeld dat het niet de primaire reden is of zal zijn dat het als nieuwe paradepaardje onthaald is. Daarvoor krijgen ze zelf ook nog wat eer.


Is het niet raar dat het als niet primaire reden aangehaald wordt, terwijl de primaire reden zelf niet genoemd wordt?
quote:

Traditiegetrouw leidt lekker doen waar je zelf zin in hebt tot een vrij eigenzinnig iets.

Dit is mierenneuken. Ik versta onder traditiegetrouw 'keer op keer opnieuw gedaan op dezelfde wijze', iemand anders iets anders. Maar ik vind het in deze context niet passen.

quote:

Ook hier weer: Zijn de riffs dubbel en enerverend? Of zijn het de dubbele riffs die enerverend zijn?


Misschien kan het, ik vind het nog steeds niet mooi

quote:

Ook hier zie ik niet wat er niet juist zou zijn. (Behalve dan dat jij twee keer "en" achter elkaar typt. En dat voor zo'n azijnpisser...)


De schrijver zegt hier (waarschijnlijk onbewust) dat de gitaarriffs (samen met de riffs) meer zijn dan een portie gebrul. Gewoon fout geformuleerd.
quote:

Het ogenschijnlijk slaat op portie gebrul.


En wat is ogenschijnlijk gebrul

quote:

Slaat op album uit de vorige zin. Er had ook een komma kunnen staan. Maar anders gaan mensen weer zeuren dat de zinnen zo lang worden...


Ga je de review analyseren, komt dit naar voren als onduidelijke zin.
quote:

Slaat op de zin ervoor.


Zie bovenstaande zin
quote:

Puntje voor jou. Het is inderdaad ofwel "ga je je eraan ergeren" ofwel "gaat het je irriteren".


Ik heb mijn momenten.
quote:

Dit is na vluchtig doorlezen van jouw post. Lees je ze wel eens na?

Jawel, maar naast een paar te bediscussieren gevallen zitten er geen echte fouten tussen. Bovendien blijft het forumtaalgebruik, en geen tijdschrifttaalgebruik. Maar bedankt voor de kritiek


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-10-2009 21:02 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 20 oktober 2009 20:44 schreef Count Usher het volgende:
+1

Ik vind het trouwens best meevallen met het taalgebruik in Aardschok. Er liggen mindere goden in de krantenwinkel.

Kun je nagaan. Nadat mijn Aardschok verlopen is, begin ik eens aan de Oor. Benieuwd hoe het daar gesteld is.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-10-2009 21:12 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 oktober 2009 21:01 schreef Alterprince het volgende:
In dit geval wel. Het moet hier zijn 'Het artwork, waarop...' Anders wijst de schrijver onbewust niet op het artwork, waarop teksten en bandfotos aansluiten, maar op het artwork waarop (...) naadloos aansluiten, niet op het artwork waar een eend op staat, of op het artwork waar een giraffe op staat, bij wijze van spreken.



Onzin. Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt. Maar het is vast een slappe smoes.

quote:
Misschien is dubbelop niet de juiste formulering. Het is in ieder geval twee keer een tegenstelling achter elkaar.


"Jij vindt het niet mooi" is wat anders dan "Het is fout".

quote:
Je hebt een punt. Maar ik vind het niet mooi staan.


"Jij vindt het niet mooi" is wat anders dan "Het is fout".

quote:
';' betekent ongeveer hetzelfde als 'dat is'
Sinds wanneer?

quote:
Is het niet raar dat het als niet primaire reden aangehaald wordt, terwijl de primaire reden zelf niet genoemd wordt?
Nee. Niet als die zo voor de hand ligt.

quote:
Dit is mierenneuken. Ik versta onder traditiegetrouw 'keer op keer opnieuw gedaan op dezelfde wijze', iemand anders iets anders. Maar ik vind het in deze context niet passen.


Jij verstaat... Jij vindt... Tsja...

quote:
Misschien kan het, ik vind het nog steeds niet mooi


"Jij vindt het niet mooi" is wat anders dan "Het is fout".

quote:
De schrijver zegt hier (waarschijnlijk onbewust) dat de gitaarriffs (samen met de riffs) meer zijn dan een portie gebrul. Gewoon fout geformuleerd.


Nee. Echt niet. De bijzin slaat alleen op een portie gebrul en niet op het stuk voor de "en".

quote:
En wat is ogenschijnlijk gebrul
Ogenschijnlijk is een ander woord voor "lijken". Het lijkt gebrul.

quote:
Ga je de review analyseren, komt dit naar voren als onduidelijke zin.

Zie bovenstaande zin



Ik vond er niks onduidelijks aan.

quote:
Ik heb mijn momenten.

Jawel, maar naast een paar te bediscussieren gevallen zitten er geen echte fouten tussen. Bovendien blijft het forumtaalgebruik, en geen tijdschrifttaalgebruik. Maar bedankt voor de kritiek


Aardschok vs. Alterprince 1 - 0


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-10-2009 21:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Nu ja, vergeet niet dat mensen als Alterprince (smaak of niet) mee het doelpubliek zijn. Perceptie is even belangrijk als een voorkomen correctie. Sympathie en precisie gaan hand in hand.


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-10-2009 21:30 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik blijf erbij dat een hoop dingen duidelijker hadden gekund, en dat hoef je niet in score uit te meten. 'ogenschijnlijk gebrul' bijvoorbeeld. Je kunt nog zo erg argumenteren waarom het wel kan, het kan gewoon duidelijker en directer. Het gaat me niet om elke afzonderlijke fout, maar over het feit dat er algemeen gewoon te veel onduidelijkheden in staan. Misschien niet wanneer je het onnauwkeurig doorleest, maar wel wanneer je er wat beter naar gaat kijken. En ik vind dat ik daar best reden voor heb

edit: dankje Hypnos. Als blad kun je niet uitgaan van 'als de lezer het maar snapt'

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 20-10-2009 21:31]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 20-10-2009 21:39 by Andrei Profiel van Andrei

quote:
Op 20 oktober 2009 21:12 schreef altx het volgende:
Aardschok vs. Alterprince 1 - 0


Amen. Wat denkt die snotneus wel niet?


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-10-2009 21:40 by nark Profiel van nark

Dat jullie je je dit zo aantrekken zeg.,Je je kunt hem ook gewoon niet kopen en laten liggen om vervolgens je tijd beter te besteden. (niet stokerig bedoeld dit/deze keer) Ik zie het nut er niet echt van in om een blad zo neer te halen als dat/het hier gebeurt. Je kunt je je ook teveel/altijd en overal aan gaan ergeren maar dat lijkt mij/me knap vervelend worden na een tijdje.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-10-2009 21:52 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Blijkbaar is men hier inderdaad niet echt bestand tegen kritiek. Ik blijf erbij dat ik voor de meeste opmerkingen best reden heb (duidelijkheid lijkt me vrij belangrijk) en de reactie hier is redelijk allergisch. Lees eerst de recensie (van Baroness) zelf eens doorgrondend, en concludeer dan dat die niet heel helder is.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 20-10-2009 21:56 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

kut band dat aardschok.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-10-2009 21:57 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 20 oktober 2009 21:56 schreef Black Jew het volgende:
kut band dat aardschok.

Bedankt voor het aanvullend commentaar


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-10-2009 21:58 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-10-2009 21:59 by nark Profiel van nark

quote:
Op 20 oktober 2009 21:52 schreef Alterprince het volgende:
Blijkbaar is men hier inderdaad niet echt bestand tegen kritiek. Ik blijf erbij dat ik voor de meeste opmerkingen best reden heb (duidelijkheid lijkt me vrij belangrijk) en de reactie hier is redelijk allergisch. Lees eerst de recensie (van Baroness) zelf eens doorgrondend, en concludeer dan dat die niet heel helder is.



Ik weet niet hoelang jij hier al op dit forum bezig bent, maar je zou idd zo onderhand moet'n door hebben dat het hier discussie voeren is tegen een blinde muur, maar vermakelijk blijfdt het wel elke x. Kan me nog herinnerren dar.o nee oftopic laat maar.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 20-10-2009 22:01 by nark Profiel van nark

quote:
Op 20 oktober 2009 21:58 schreef De Tegenpartij het volgende:
.


dat is snel geedit zeg(spelling verkeerd ik weet het).


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-10-2009 22:02 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 oktober 2009 22:01 schreef nark het volgende:
dat is snel geedit zeg(spelling verkeerd ik weet het).


Was geen edit, was een aanvulling op Alterprince z'n post daarvoor, die was hij vergeten.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-10-2009 22:03 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 20 oktober 2009 21:59 schreef nark het volgende:
Ik weet niet hoelang jij hier al op dit forum bezig bent, maar je zou idd zo onderhand moet'n door hebben dat het hier discussie voeren is tegen een blinde muur, maar vermakelijk blijfdt het wel elke x. Kan me nog herinnerren dar.o nee oftopic laat maar.

Ik zit hier al een tijdje, maar echt gezeik was ik nog niet aan toegekomen. Dat doe ik dan ook niet meer.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-10-2009 22:03 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 20 oktober 2009 22:02 schreef De Tegenpartij het volgende:
Was geen edit, was een aanvulling op Alterprince z'n post daarvoor, die was hij vergeten.

Volgens mij heb ik mezelf een imago aangemeten


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 20-10-2009 22:04 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-10-2009 22:05 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Rot op! Strontvervelend dat ik nu ook niet meer nadruk kan leggen door meer uitroeptekens te gebruiken.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen