IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-01-2009 10:14 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 januari 2009 10:07 schreef krisiunizer het volgende:
Een black metal CD die zelfs Onno of ik goed vinden... wordt een orthodoxe black metal fan daar echt blij van? Die wil het liefst obscure muziek horen.


nee, maar de rest van de metalfans heeft er dan wellicht wel wat aan. Mijn "visie" is, een review geef info aan iedereen, niet alleen aan reeds bestaande fans van het genre/band.
maar goed, ik koop de aardschok toch wel (vooral uit een soort van nostalgie) en lees de reviews toch nooit.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-01-2009 10:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 januari 2009 10:07 schreef krisiunizer het volgende:
...zure en weinig informatieve stukjes...

Ah, zoiets als de Control Human Delete review bedoel je
quote:
Een black metal CD die zelfs Onno of ik goed vinden... wordt een orthodoxe black metal fan daar echt blij van? Die wil het liefst obscure muziek horen.

Dat soort orthodoxen lezen de Aardschok toch ook helemaal niet? Je moet wat beter aan je voorbeelden werken
quote:

Dat 'fan zijn' is betrekkelijk, want als je op jaarbasis 200 recensies schrijft, zul je heus niet van al die bands fan zijn. En sterker nog... als fan kun je net zo goed teleurgesteld worden door een band.

Dat is helemaal waar, maar door dat laatste kan het ook zijn dat je een album juist een overmatig laag cijfer geeft, terwijl het album op zichzelf misschien best goed is. Het is best gevaarlijk om fan te zijn en te reviewen, zoals Jenje zegt moet je wel echt een knop kunnen omzetten.

Overigens is dit alles geen directe kritiek op de Aardschok, ik lees het niet vaak genoeg om te weten of bovenstaande dingen vaak/überhaupt voorkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 26-01-2009 10:18]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 26-01-2009 10:37 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

quote:
Ah, zoiets als de Control Human Delete review bedoel je


Had ik die geschreven?

quote:

Dat soort orthodoxen lezen de Aardschok toch ook helemaal niet? Je moet wat beter aan je voorbeelden werken


Gezien de reacties die ik soms krijg.. dus wel.
Misschien lezen ze het blad uit een soort masochisme?
Er zijn mensen die CD's blind kopen als die in Aardschok een slecht cijfer krijgen. Da's dan een soort aanbeveling voor hen. Geniaal, toch?

Zelf kan ik het fan zijn redelijk uitschakelen. En ik heb een vrij brede smaak, dat scheelt ook.

Maar dan nog.. ik heb ooit -tot mijn eigen verbazing- een Hammerfall CD erg goed besproken, terwijl ik die band oorspronkelijk maar middelmatig en overbodig vond. Die ene CD knalde echt en was een erg goed geschreven en uitgevoerde heavy metal plaat.

Maar nu zat ik gisteren die nieuwe te luisteren en daar moest ik echt weer van kotsen. Is dat dan afhankelijk van het moment waarop je zoiets luistert? Van je humeur? Of zijn de verschillen tussen die CD's gewoon heel groot?

[Dit bericht is gewijzigd door krisiunizer op 26-01-2009 10:37]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-01-2009 10:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 januari 2009 10:37 schreef krisiunizer het volgende:
Had ik die geschreven?

Nee, maar daar moest ik direct aan denken.
quote:
Gezien de reacties die ik soms krijg.. dus wel.
Misschien lezen ze het blad uit een soort masochisme?
Er zijn mensen die CD's blind kopen als die in Aardschok een slecht cijfer krijgen. Da's dan een soort aanbeveling voor hen. Geniaal, toch?

Debielen, dat zijn het.

Maar goed, als daardoor je blad meer verkoopt / gelezen wordt; prima!
quote:

Zelf kan ik het fan zijn redelijk uitschakelen. En ik heb een vrij brede smaak, dat scheelt ook.

Maar dan nog.. ik heb ooit -tot mijn eigen verbazing- een Hammerfall CD erg goed besproken, terwijl ik die band oorspronkelijk maar middelmatig en overbodig vond. Die ene CD knalde echt en was een erg goed geschreven en uitgevoerde heavy metal plaat.

Maar nu zat ik gisteren die nieuwe te luisteren en daar moest ik echt weer van kotsen. Is dat dan afhankelijk van het moment waarop je zoiets luistert? Van je humeur? Of zijn de verschillen tussen die CD's gewoon heel groot?

Sommige CD's zijn gewoon genre-overstijgend goed, die hebben een bepaalde magie. Een andere CD van dezelfde band die net wat minder is kan dan denk ik prima ook onluisterbaar zijn voor non-liefhebbeers terwijl deze voor de genrefielen nog steeds best cool is.

En het zou ook best je humeur kunnen zijn. Misschien had je wat warme gevoelens voor één van je mannelijke collegae ontwikkeld?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 26-01-2009 10:41]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 26-01-2009 10:42 by mental Profiel van mental



Fuck the world and fuck you


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-01-2009 10:43 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Volgens mij moet je een review ook niet lezen als een "waarheid" maar als een mening toch? Dat sommige mensen dat niet kunnen / waarderen is hun probleem lijkt me.

Waar is eigenlijk het Zware Metalen missers topic?


Boeiender


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 26-01-2009 10:44 by mental Profiel van mental

Wat boeit het eigenlijk ?


Fuck the world and fuck you


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-01-2009 10:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 januari 2009 10:43 schreef MR. N het volgende:
Volgens mij moet je een review ook niet lezen als een "waarheid" maar als een mening toch? Dat sommige mensen dat niet kunnen / waarderen is hun probleem lijkt me.

Uiteraard is dat zo, maar een review kan wel zo slecht geschreven zijn dat er buiten de mening geen informatie in staat. Dan heb je er simpelweg geen reet aan.

edit: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2620359

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 26-01-2009 10:45]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 26-01-2009 10:46 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 januari 2009 10:43 schreef MR. N het volgende:

Waar is eigenlijk het Zware Metalen missers topic?


En dan schiet me de misser in de Détente - History 1 bespreking te binnen waar emelding gemaakt wordt van het feit dat Ann Boleyn op de eerste vier nummers zingt, terwijl dat natuurlijk toch echt Dawn Crosby is.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-01-2009 10:47 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 januari 2009 10:46 schreef Marcel H. het volgende:
En dan schiet me de misser in de Détente - History 1 bespreking te binnen waar emelding gemaakt wordt van het feit dat Ann Boleyn op de eerste vier nummers zingt, terwijl dat natuurlijk toch echt Dawn Crosby is.

Dat soort dingen worden meestal wel opgepikt als je op de recensie reageert (en de fout vermeldt...).

edit: en dat is dus ook al gebeurd...

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 26-01-2009 10:48]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-01-2009 10:48 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 januari 2009 10:45 schreef ZelThoR het volgende:
Uiteraard is dat zo, maar een review kan wel zo slecht geschreven zijn dat er buiten de mening geen informatie in staat. Dan heb je er simpelweg geen reet aan.

edit: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2620359


Ja, je mag je mening over een mening hebben natuurlijk

En dat topic is meer het "Ik ben Whiterider en voordat ik ooit coke gebruikte was ik ook al met onzinnige dingen bezig - topic".....


Boeiender


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 26-01-2009 10:49 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 januari 2009 10:47 schreef ZelThoR het volgende:
Dat soort dingen worden meestal wel opgepikt als je op de recensie reageert (en de fout vermeldt...).

edit: en dat is dus ook al gebeurd...


Heb ik zaterdag dan ook meteen gedaan toen ik het zag
Maar ja lees mijn signature en dan lijkt het me logisch dat zoiets me opvalt


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-01-2009 10:49 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 januari 2009 10:48 schreef MR. N het volgende:
Ja, je mag je mening over een mening hebben natuurlijk

Lees die CHD review maar eens
quote:

En dat topic is meer het "Ik ben Whiterider en voordat ik ooit coke gebruikte was ik ook al met onzinnige dingen bezig - topic".....

Dat valt dus prima te kapen voor beter gebruik De topic-titel laat genoeg open


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 26-01-2009 10:49 by mental Profiel van mental

quote:
Op 26 januari 2009 10:48 schreef MR. N het volgende:
Ja, je mag je mening over een mening hebben natuurlijk

En dat topic is meer het "Ik ben Whiterider en voordat ik ooit coke gebruikte was ik ook al met onzinnige dingen bezig - topic".....


Fuck the world and fuck you


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 26-01-2009 10:49 by mental Profiel van mental

Het moet trouwens zijn : White Rider.


Fuck the world and fuck you


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-01-2009 10:51 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 januari 2009 10:49 schreef ZelThoR het volgende:
Lees die CHD review maar eens



Hehe, die had ik al gelezen, knap waardeloos ja. Maar niet zo waardeloos als (met 1 uitzondering ) het geneuzel over Death Magnetic, daarmee heeft Aardschok veel van zijn geloofwaardigheid voor mij verloren.


Boeiender


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 26-01-2009 10:52 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 januari 2009 10:51 schreef MR. N het volgende:
... Maar niet zo waardeloos als (met 1 uitzondering ) het geneuzel over Death Magnetic, daarmee heeft Aardschok veel van zijn geloofwaardigheid voor mij verloren.


Ik word nog steeds badend in het zweet wakker als ik daar aan denk. En dan vooral die perfecte score terwijl de recensie melding maakt van het feit dat er een aantal nummers op staan die verre van perfect zijn.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-01-2009 10:56 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 januari 2009 10:52 schreef Marcel H. het volgende:
Ik word nog steeds badend in het zweet wakker als ik daar aan denk. En dan vooral die perfecte score terwijl de recensie melding maakt van het feit dat er een aantal nummers op staan die verre van perfect zijn.


Psies, die redenatie was zooooooooo dom.


Boeiender


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-01-2009 11:06 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 26 januari 2009 10:37 schreef krisiunizer het volgende:
Had ik die geschreven?


Gezien de reacties die ik soms krijg.. dus wel.
Misschien lezen ze het blad uit een soort masochisme?
Er zijn mensen die CD's blind kopen als die in Aardschok een slecht cijfer krijgen. Da's dan een soort aanbeveling voor hen. Geniaal, toch?

Zelf kan ik het fan zijn redelijk uitschakelen. En ik heb een vrij brede smaak, dat scheelt ook.

Maar dan nog.. ik heb ooit -tot mijn eigen verbazing- een Hammerfall CD erg goed besproken, terwijl ik die band oorspronkelijk maar middelmatig en overbodig vond. Die ene CD knalde echt en was een erg goed geschreven en uitgevoerde heavy metal plaat.

Maar nu zat ik gisteren die nieuwe te luisteren en daar moest ik echt weer van kotsen. Is dat dan afhankelijk van het moment waarop je zoiets luistert? Van je humeur? Of zijn de verschillen tussen die CD's gewoon heel groot?


Mooi verhaal hoor, maar het is 'cd'. Gewoon, met kleine letters. Misschien wel handig om te weten, als je beroepsmatig met die schijfjes te maken hebt.



Snark
Usericon van Snark
Posted 26-01-2009 11:06 by Snark Profiel van Snark

blijft een feit dat de gehele opmaak de grootste misser is. Degene die de kolommen/pagina's indeeld had had echt even iets meer dat kleuterschool moeten afmaken. Ik zou me hardstikke doodschamen als ik dar verantwoordlijk voor was





Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 26-01-2009 11:27 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 januari 2009 11:06 schreef Snark het volgende:
blijft een feit dat de gehele opmaak de grootste misser is. Degene die de kolommen/pagina's indeeld had had echt even iets meer dat kleuterschool moeten afmaken. Ik zou me hardstikke doodschamen als ik dar verantwoordlijk voor was






Maar ja, dat geldt in mijn ogen ook voor Rock Tribune en Terrorizer.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-01-2009 11:50 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 26 januari 2009 10:48 schreef MR. N het volgende:
En dat topic is meer het "Ik ben Whiterider en voordat ik ooit coke gebruikte was ik ook al met onzinnige dingen bezig - topic".....




Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 26-01-2009 12:21 by Mies Profiel van Mieshttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 26 januari 2009 10:51 schreef MR. N het volgende:
het geneuzel over Death Magnetic, daarmee heeft Aardschok veel van zijn geloofwaardigheid voor mij verloren.
hehe, ja dat was voor mij de druppel, geen Aardschok meer voor mij.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-01-2009 12:23 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 26 januari 2009 11:27 schreef Marcel H. het volgende:
Maar ja, dat geldt in mijn ogen ook voor Rock Tribune en Terrorizer.


Terrorizer opmaak is prima


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 26-01-2009 12:35 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 januari 2009 12:23 schreef Mark het volgende:
Terrorizer opmaak is prima


De meeste artikels zijn totaal niet te lezen door de kleur van de letters en de achtergrond kleur. Niet dat het me ervan weerhoudt om elk jaar mijn abonnement te verlengen. Maar aan de leesbaarheid wordt mijns inziens geen enkele aandacht besteed. en dan natuurlijk die dbiele posters in het midden. Die vier pagina's mogen ze wat mij betreft voor andere dingen gebruiken.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen