IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 11:56 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 11:49 schreef AngelOfDeath het volgende:
Interessante vraag
Is alleen verdomd moeilijk om daar een antwoord op te vinden dat je kunt uitdrukken in verhouding bekend/onbekend en wat wel/niet te plaatsen...

Ik denk dat daar ook regelmatig over wordt nagedacht door de verantwoordelijken.


Hmm, ik denk dat Jenje met zijn laatste antwoord de spijker aardig op zijn kop slaat. Voor een deel gaat het ook voor mij op. Er staan simpelweg teveel artikelen in de AS over bands die me niet kunnen boeien. Ik geloof je onmiddelijk dat het voor de eindverantwoordelijken bij de AS ontzettend lastig is om aan de ene kant te voldoen aan de verwachtingen van je publiek en aan de andere kant een zekere mate van commerciële belangen te behartigen. Jarenlang heb ik de Aardschok met veel plezier gelezen en is het van grote invloed geweest op mijn muzikale ontwikkeling als herrieliefhebbert, maar zoals het wel vaker gaat, is de liefde tussen mij en de AS danig bekoeld..

Die kwestie kwam mooi samen in de vragen over het 8 pagina lange "item" over Metallica. Commercieel gezien een goede zet, maar qua nieuwswaarde voor het (ex) lezerspubliek bijna nihil...

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 18-05-2009 11:58]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 11:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat vind ik dan het voordeel van e-zines. Die kunnen in principe alles wat meer in de buurt van de doelgroep komt, plaatsen. Door de vorm van het medium zit je al veel breder wua selectie en mogelijkheden.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:01 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

Blijft de vraag hoelang de Aardschok nog relevant blijft als ze de huidige koers blijven volgen?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 12:01 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 12:01 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Blijft de vraag hoelang de Aardschok nog relevant blijft als ze de huidige koers blijven volgen?


Ook een vraag waar niemand zo 1-2-3 antwoord op heeft

quote:
Op 18 mei 2009 11:59 schreef Jenje het volgende:
Dat vind ik dan het voordeel van e-zines. Die kunnen in principe alles wat meer in de buurt van de doelgroep komt, plaatsen. Door de vorm van het medium zit je al veel breder wua selectie en mogelijkheden.


Ik vind dat het allebei (online/print) zijn charmes heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door AngelOfDeath op 18-05-2009 12:07]


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2009 12:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 mei 2009 12:01 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Blijft de vraag hoelang de Aardschok nog relevant blijft als ze de huidige koers blijven volgen?
Dat is imho per lezer verschillend. Waar ik bang voor ben is dat als de metal/rock die nu ook op tmf te zien is plotsklaps niet meer populair is, dat AS daar een harde klap van kan krijgen. Daar wordt aardig op gefocust vind ik.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:09 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

[quote]Op 18 mei 2009 12:01 schreef AngelOfDeath het volgende:
Ook een vraag waar niemand zo 1-2-3 antwoord op heeft



Zoiets valt wel na te gaan als je verkoopcijfers uit de verschillende perioden na een bepaalde koerswijziging erbij pakt...





[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 18-05-2009 12:10]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 18-05-2009 12:10 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 18 mei 2009 11:21 schreef Alterprince het volgende:
je vergeet Steven Smegma. Brede smaak heeft 'ie niet, maar een vaardige pen zeker wel


Die vind ik nou juist niet zo goed. Zijn becijfering is altijd belachelijk hoog, en dat bij zo'n beetje 90% van de releases waar hij recensies voor schrijft. Misschien zijn bijna alle grindcore releases allemaal he-le-maal te gek, maar ik kan me dat niet voorstellen.

Tevens vind ik de recensies vaak totaal geen inhoud hebben. Hoewel soms vermakelijk, zijn de verhaaltjes te vaak pis/poep/kots verhalen waarbij de muzikale inhoud e.d. niet genoeg aan het licht komt.

Misschien is dat typisch grindcore ofzo, ik vind het iig niets.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:12 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 12:09 schreef Jenje het volgende:
Dat is imho per lezer verschillend. Waar ik bang voor ben is dat als de metal/rock die nu ook op tmf te zien is plotsklaps niet meer populair is, dat AS daar een harde klap van kan krijgen. Daar wordt aardig op gefocust vind ik.


Recent heb ik nog een paar afleveringen van het rockuurtje op TMF gezien. Er wordt heel veel vertoond, behalve gitaarmuziek. Gezien het onmogelijke uur, zal dat ook snel gaan verdwijnen...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:13 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 12:10 schreef *Sander* het volgende:
Die vind ik nou juist niet zo goed. Zijn becijfering is altijd belachelijk hoog, en dat bij zo'n beetje 90% van de releases waar hij recensies voor schrijft. Misschien zijn bijna alle grindcore releases allemaal he-le-maal te gek, maar ik kan me dat niet voorstellen.

Tevens vind ik de recensies vaak totaal geen inhoud hebben. Hoewel soms vermakelijk, zijn de verhaaltjes te vaak pis/poep/kots verhalen waarbij de muzikale inhoud e.d. niet genoeg aan het licht komt.

Misschien is dat typisch grindcore ofzo, ik vind het iig niets.


Het genre dat hij voornamelijk behandeld heeft verder tekstueel weinig om het lijf. Zijn stukken passen juist daarom prima bij.


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 18-05-2009 12:15 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

Ik doel niet op de tekstuele kant van grindcore, maar op de tekstuele inhoud van zijn recensies.


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:18 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 12:15 schreef *Sander* het volgende:
Ik doel niet op de tekstuele kant van grindcore, maar op de tekstuele inhoud van zijn recensies.


Ik ook. Zijn stukken passen daarom inhoudelijk prima bij het genre dat hij behandeld. Zit je wellicht te wachten op hele uitgebreide muzikale verhandelingen over nummers die meestal amper een halve minuut duren en er minstens 20 van op een album staan?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 12:31 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 12:09 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Op 18 mei 2009 12:01 schreef AngelOfDeath het volgende:
Ook een vraag waar niemand zo 1-2-3 antwoord op heeft



Zoiets valt wel na te gaan als je verkoopcijfers uit de verschillende perioden na een bepaalde koerswijziging erbij pakt...






Zeker, maar die cijfers zijn kennelijk nog lang niet verontrustend.


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 18-05-2009 12:31 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik vind die Metallica e.d. items eigenlijk niet eens zo overbodig, prima als die er in staan om een bepaald publiek te bereiken

waar ik echter problemen mee heb, is dat er elke maand zó veel interviews in staan, waarvan dan driekwart gewoon geheid uit de standaard vragen bestaat en voor onbekenden met de band gewoon 0,0 leuk zijn om te lezen. Krijg een beetje het gevoel dat dat een verplicht nummertje is. Zowat elke band die in recensies een positieve beoordeling geniet krijgt een interview, maar veel hebben die bands eigenlijk zelden te melden. CD recensies vervallen naar mijn idee regelmatig in voorspelbaar taalgebruik


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:33 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

Het bovenstaande zou eigenlijk een prima grond vormen voor een leuk interview met dhr van Rijswijk.


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:34 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 12:31 schreef Alterprince het volgende:
Ik vind die Metallica e.d. items eigenlijk niet eens zo overbodig, prima als die er in staan om een bepaald publiek te bereiken

waar ik echter problemen mee heb, is dat er elke maand zó veel interviews in staan, waarvan dan driekwart gewoon geheid uit de standaard vragen bestaat en voor onbekenden met de band gewoon 0,0 leuk zijn om te lezen. Krijg een beetje het gevoel dat dat een verplicht nummertje is. Zowat elke band die in recensies een positieve beoordeling geniet krijgt een interview, maar veel hebben die bands eigenlijk zelden te melden. CD recensies vervallen naar mijn idee regelmatig in voorspelbaar taalgebruik


Waarom zou je een band gaan interviewen als die een slechte plaat uitbrengen? Dat doen we hier op ZM net zo hard...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 12:35 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 12:31 schreef Alterprince het volgende:
Ik vind die Metallica e.d. items eigenlijk niet eens zo overbodig, prima als die er in staan om een bepaald publiek te bereiken

waar ik echter problemen mee heb, is dat er elke maand zó veel interviews in staan, waarvan dan driekwart gewoon geheid uit de standaard vragen bestaat en voor onbekenden met de band gewoon 0,0 leuk zijn om te lezen. Krijg een beetje het gevoel dat dat een verplicht nummertje is. Zowat elke band die in recensies een positieve beoordeling geniet krijgt een interview, maar veel hebben die bands eigenlijk zelden te melden. CD recensies vervallen naar mijn idee regelmatig in voorspelbaar taalgebruik


Zonder andere media af te willen vallen is dat niet alleen bij Aardschok het geval. Daarbij is interviewen niet makkelijk. Het is niet alleen de interviewer, die vragen moet bedenken en moet inspelen op wat er wordt verteld, maar sommige (vooral jongere) bands hebben nog weinig te melden dat werkelijk interessant is. Onlangs nog gesproken met een band, die (hoe goed hun muziek ook is) simpelweg geen drol te melden had. Dat kan gebeuren en dat risico is vaak groter bij beginnende bands.

quote:
Op 18 mei 2009 12:33 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Het bovenstaande zou eigenlijk een prima grond vormen voor een leuk interview met dhr van Rijswijk.


Hier kun je naar een interview luisteren (ook Metallica komt ter sprake ) : http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel//19178570


[Dit bericht is gewijzigd door AngelOfDeath op 18-05-2009 12:39]


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 18-05-2009 12:36 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik verklaar ZM niet in één keer heilig, maar ik vind voor het aantal interviews wat er in de Aardschok verschijnt dat de kwaliteit niet bij allen even hoog is.

Natuurlijk is dat mijn persoonlijke bevinding, los van wat er op ZM gebeurt

edit: dat was @taets, en nu ga ik ervan door

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 18-05-2009 12:38]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:38 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 12:35 schreef AngelOfDeath het volgende:
Zonder andere media af te willen vallen is dat niet alleen bij Aardschok het geval. Daarbij is interviewen niet makkelijk. Het is niet alleen de interviewer, die vragen moet bedenken en moet inspelen op wat er wordt verteld, maar sommige (vooral jongere) bands hebben nog weinig te melden dat werkelijk interessant is. Onlangs nog gesproken met een band, die (hoe goed hun muziek ook is) simpelweg geen drol te melden had. Dat kan gebeuren en dat risico is vaak groter bij beginnende bands.


Klopt, maar daarom is de kunst dat de interviewer toch de informatie uit ze krijgt om tot een goed artikel te komen. Desnoods laat je ze babbelen over een bijzondere hobby of interesse. Dat levert meestal wel leuke dingen op.


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 12:39 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 12:38 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Klopt, maar daarom is de kunst dat de interviewer toch de informatie uit ze krijgt om tot een goed artikel te komen. Desnoods laat je ze babbelen over een bijzondere hobby of interesse. Dat levert meestal wel leuke dingen op.


Niet altijd helaas.


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-05-2009 12:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik heb de laatste Schok gekocht, en buiten het IXXI interview en een paar reviews vind ik het veel te summier. Alleen de grote namen krijgen mega-aandacht. Is vrij normaal bij een grote namenblad waarschijnlijk, ik hoor niet tot het doelpubliek blijkbaar.

en die Mastodon worshipping , maja, das persoonlijk


wel jammerlijk hoe weinig black en death er in aanmerking komt voor de ereplaatsen


Gebédi vonnek wel ok, en ook de Thanatos rubriek kon ik appreciëren, net als de Sunn o)))

Lacuna Coil werd dan weer volledig vrij van kritiek gelaten ook al zat het vol met tegenstrijdigheden

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-05-2009 12:46]


signature


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:44 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 12:39 schreef AngelOfDeath het volgende:
Niet altijd helaas.


Hmm, vreemd genoeg is me dat nog nooit overkomen, terwijl ik toch echt al een aantal jaren rondloop in review/interviewland en ik toch een leuk CV-tje aan geïnterviewde bands bij elkaar kan schrijven. Kan het niet liggen aan je vraagstelling en hoe je zo'n band benaderd?


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 18-05-2009 12:53 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

quote:
Op 18 mei 2009 12:44 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Hmm, vreemd genoeg is me dat nog nooit overkomen, terwijl ik toch echt al een aantal jaren rondloop in review/interviewland en ik toch een leuk CV-tje aan geïnterviewde bands bij elkaar kan schrijven. Kan het niet liggen aan je vraagstelling en hoe je zo'n band benaderd?


Ik ben me er echt wel van bewust dat er twee partijen een rol spelen. Soms is je gesprekspartner echt kort van stof en valt er weinig door te teren op wat er wel wordt gemeld. Dat kan gebeuren. Gelukkig komt het niet vaak voor.


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-05-2009 12:55 by Mark Profiel van Mark

Tja, ik heb al tijden geen Aardschok meer ingekeken maar ik vond het altijd een beetje de Nederlandstalige Metal Hammer. Leuk voor de Slipknot en Metallica fans, maar zodra je iets langer meeloopt voegt het weinig meer toe. Daarom houd ik het lekker bij mijn Terrorizer-abonnement: veel betere en diepgaandere achtergrond-artikelen en scene-reports, relatief sterke focus op de wat extremere metal-vormen en een lekker gevarieerde inhoud.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:57 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 12:53 schreef AngelOfDeath het volgende:
Ik ben me er echt wel van bewust dat er twee partijen een rol spelen. Soms is je gesprekspartner echt kort van stof en valt er weinig door te teren op wat er wel wordt gemeld. Dat kan gebeuren. Gelukkig komt het niet vaak voor.


Ach, als mensen kort van stof zijn, wil niet zeggen dat ze niks interessants te melden hebben. Ik neem aan dat je als ervaren interviewster wel je eigen "bag of tricks" hebt om toch met een goed verhaal thuis te komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 18-05-2009 12:59]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 18-05-2009 12:58 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 18 mei 2009 12:55 schreef Mark het volgende:
Tja, ik heb al tijden geen Aardschok meer ingekeken maar ik vond het altijd een beetje de Nederlandstalige Metal Hammer. Leuk voor de Slipknot en Metallica fans, maar zodra je iets langer meeloopt voegt het weinig meer toe. Daarom houd ik het lekker bij mijn Terrorizer-abonnement: veel betere en diepgaandere achtergrond-artikelen en scene-reports, relatief sterke focus op de wat extremere metal-vormen en een lekker gevarieerde inhoud.


Absoluut waar, al is de Terrorizer schreeuwend duur en is men bij Britse bands absoluut niet vies van een potje vrij ongezonde chauvinisme


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen