IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-09-2008 20:02 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 september 2008 19:51 schreef Pazuzu het volgende:
"The more you agree with something, the less good it does you to read it" - Harlan Ellison


Goed verhaal, ja.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 17-09-2008 20:07 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 17 september 2008 19:43 schreef Jenje het volgende:
Maar de reden achter dat tientje. Een bald als Aardschok zal denk ik nooit een negatieve review van de grote acts schrijven. Puur en alleen om lezers niet tegen het hoofd te stuiten.
Ik denk niet dat de reden is om lezers tegen het hoofd te stoten. Grote platenmaatschappijen betalen gewoon voor goede reviews....da's al jaren zo


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 17-09-2008 20:23 by GRINDBASHERS Profiel van GRINDBASHERShttp://myspace.com/herrierecordsinc

ach, de aardschok... zogenaamd gevestigd blad met doorgaans mensen die van toeten nog blazen weten en wel recenseren (op o.a. Robbie W na). mooiste manier om het te laten uitsterven is om als `underground` bands er geen ceedees meer naar toe te sturen. hebben ze ook vanzelf geen `van eigen bodem` rubriek meer. inmiddels is de aardschok een soort `story` voor `metalminnend` NL. `het is echt waar hoor, heb het zelf nl. gelezen in de aardschok....!!!´...

edit (20:46 uur) om het niet helemaal zo "schopperig" te laten lijken: mijn ervaring en indruk is dat het bij een aantal recensisten/recenseurs (hoe noem je dat?) het vooral gaat om te benoemen wat het allemaal niet is, het negatieve te benadrukken etc... soms verdient een band ook gewoon een compliment... en dat mis ik wel (naast kennis van zaken...)

[Dit bericht is gewijzigd door GRINDBASHERS op 17-09-2008 20:48]


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 17-09-2008 20:34 by Dentz Profiel van Dentz

Doe mij maar de RockTribune.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 17-09-2008 20:36 by Psycho Pippi Profiel van Psycho Pippi

En toch was ik trots als mijn hubbie er in stond!!!
En toen ik er zelf in stond (getekend weliswaar) ook!!!


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-09-2008 20:39 by mental Profiel van mental

Metallica is net als de aardschok, kut dus.


Fuck the world and fuck you


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-09-2008 21:58 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 17 september 2008 20:36 schreef Psycho Pippi het volgende:
En toch was ik trots als mijn hubbie er in stond!!!
En toen ik er zelf in stond (getekend weliswaar) ook!!!


? Waar heb je het precies over?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-09-2008 21:59 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 17 september 2008 21:58 schreef Mutilator het volgende:
? Waar heb je het precies over?


Dat ze trots was toen ze er zelf getekend in stond en dat ze trots was toen haar vent in de aardschok stond, kop zeg.. zo lastig is lezen niet.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 17-09-2008 22:03]


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 17-09-2008 22:01 by mental Profiel van mental

dat was vast met die strip Igor...toen kon je een tijdje een foto van je zelf sturen en als je geluk had dan pikte de tekenaar jou eruit en deed je mee, in die strip dus...maar alleen voor den dames was dat mogelijk als ik t juist heb.


Fuck the world and fuck you


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 17-09-2008 22:15 by Psycho Pippi Profiel van Psycho Pippi

quote:
Op 17 september 2008 22:01 schreef mental het volgende:
dat was vast met die strip Igor...toen kon je een tijdje een foto van je zelf sturen en als je geluk had dan pikte de tekenaar jou eruit en deed je mee, in die strip dus...maar alleen voor den dames was dat mogelijk als ik t juist heb.


Klopt helemaal! En ik was dus 1 van de gelukkige.
(b.t.w. de strip staat op m'n myspace.)


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-09-2008 22:39 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Tof! Ff stripje gelezen..toen kende ik je nog niet haha!

Het woord 'hubbie' verwarde me even..heb je het over foto's of tekst en weet je toevallig nog in welke nummers?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 17-09-2008 22:50 by Psycho Pippi Profiel van Psycho Pippi

quote:
Op 17 september 2008 22:39 schreef Mutilator het volgende:
Tof! Ff stripje gelezen..toen kende ik je nog niet haha!

Het woord 'hubbie' verwarde me even..heb je het over foto's of tekst en weet je toevallig nog in welke nummers?



Poeh hé! Foto èn tekst, maar wanneer mijn hubbie (is tie weer) er precies in stond?????? Een paar keer... Volgens mij was 1 van de keren begin '97 (februari, gok ik).


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-09-2008 22:52 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

En cd reviews. En demo reviews.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 18-09-2008 9:11 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ik heb er ook eens ingestaan met een review en een nieuwsitem. In de review stond dat we er veel beter mee op konden houden. En het nieuwsitem was iets met een naamsverandering dacht ik. Beide ergens 90/91 dacht ik...


spelfout weggehaald...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-09-2008 9:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 september 2008 20:34 schreef Dentz het volgende:
Doe mij maar de RockTribune.


ik zal het zeggen aan Mario


signature


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-09-2008 11:59 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 17 september 2008 22:15 schreef Psycho Pippi het volgende:
Klopt helemaal! En ik was dus 1 van de gelukkige.
(b.t.w. de strip staat op m'n myspace.)


Lachen Die tekenaar moet een hoop leuke foto's gehad hebben in die tijd


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Psycho Pippi
"I'M NOT RIDIN' THE PIG!!!"
Usericon van Psycho Pippi
Posted 18-09-2008 18:34 by Psycho Pippi Profiel van Psycho Pippi

quote:
Op 18 september 2008 11:59 schreef Argus het volgende:
Lachen Die tekenaar moet een hoop leuke foto's gehad hebben in die tijd


Dat denk ik wel.
Ik kreeg nog een brief van hem of hij de foto's mocht houden. Maar ik had de negatieven niet...


We're never gonna survive unless.... we are a little crazy....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-09-2008 18:40 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 18 september 2008 18:34 schreef Psycho Pippi het volgende:
Ik kreeg nog een brief van hem of hij de foto's mocht houden.


Dit is dus precies waar ik XXS altijd voor waarschuw.
Voor je het weet sta je zwaar gephotoshopped op allerhande pr0nsites.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 18-09-2008 19:08 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 18 september 2008 18:40 schreef XXL het volgende:
Dit is dus precies waar ik XXS altijd voor waarschuw.
Voor je het weet sta je zwaar gephotoshopped op allerhande pr0nsites.


Ach, vandaar de obsessie van de Tegenpartij.


Boeiender


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-09-2008 19:25 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 18 september 2008 9:11 schreef varanus het volgende:
Ik heb er ook eens ingestaan met een review en een nieuwsitem. In de review stond dat we er veel beter mee op konden houden. En het nieuwsitem was iets met een naamsverandering dacht ik. Beide ergens 90/91 dacht ik...


Welke band was dat dan?

quote:
Op 18 september 2008 19:08 schreef MR. N het volgende:
Ach, vandaar de obsessie van de Tegenpartij.




Wat bedoel je precies?

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 18-09-2008 20:59]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 18-09-2008 20:36 by broer konijn Profiel van broer konijn

oef, je krijgt een naam...


Herman van de bakker


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-09-2008 20:46 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Krijgen?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 18-09-2008 21:49 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 17 september 2008 9:24 schreef MR. N het volgende:

Grootste flapdrol is André Verhuysen, die het album 100 punten geeft terwijl er in zijn review als kritiek "hakkelende solo's", "onbegrijpelijke middengedeelte", "vlagen van het instrumentale Suicide & Redemption bijvoorbeeld - waarvan je serieus afvraagt hoe ze in hemelsnaam door Rick Rubin zijn goedgekeurd" staat.

Verder "slaat hij 3 nummers voorlopig gewoon over."

De motivatie voor de hoogste score is dat "Metallica zelfs met een aantal mindere nummers de concullega's met twee vingers in de neus voorblijft. En als die met veel onbeduidendere platen al 80 of 90 punten scoren rest mij geen andere optie."

quote:
Op 17 september 2008 19:40 schreef RadiumAngel het volgende:

[...] Na het Metallica fanboy gedrag van [...] vooral Andre Verhuysen, [...] heb ik naar Verhuysen een e-mail gestuurd, waarin ik dus zei dat zijn review 0% objectiviteit bevat en eigenlijk gewoon andere bands beledigd en ik het wat betreft de aardschok voor gezien houd. Hij antwoordde alleen met "veel plezier met het lezen van de OOR". Ik antwoordde dat zijn beoordeling van Metallica eerder bij een non metal blad als OOR past en ik me met de Rock Hard genoeg vermaak.Dat is voor mij een veel leuker blad.

Ik las toevallig vandaag ook de inmiddels 'beruchte' Metallica-recensies. Inderdaad behoorlijk beroerd. Maar wat betreft André Verhuysen: het lijkt wel of die bijna niet anders kan dan óf de 'fanboy' uithangen, óf een nietszeggend verhaaltje schrijven waarin hij de desbetreffende band, al dan niet tussen de regels door, afdoet als 'kut' of 'overbodig'. Ik heb zelden een stuk(je) van zijn hand gelezen waarin hij goed geïnformeerd en welbespraakt zijn mening gaf over een bepaalde band of CD, zoals redacteuren als Robbie Woning, Robert Haagsma, Leon van Rijnsbergen of Martijn Busink dat bijvoorbeeld wel kunnen. Bovendien vind ik Verhuysens taalgebruik altijd pijnlijk ongenuanceerd en komt hij in zijn stukjes op mij over als een prototype 'metalhead met oogkleppen op' - en zo iemand moet je als serieus magazine gewoon niet in je redactie willen hebben. Natuurlijk is hij de grote man achter het hele Dynamo-gebeuren (laten we trouwens wel wezen: wat al jaren geleden volkomen in elkaar is gestort en helemaal niks meer voorstelt), maar het zou de Aardschok in mijn ogen goed doen als ze hem om bovenstaande redenen zachtjes aan naar de achtergrond zouden schuiven. Liefst samen met een paar van die halfbakken nieuwe redacteuren die men de laatste jaren bij elkaar heeft gesprokkeld overigens.

Het voegt misschien niet veel toe aan wat er al gezegd is, maar ik wilde even mijn mening spuien - lang leve de internetfora.

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 18-09-2008 21:52]


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 18-09-2008 21:59 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 18 september 2008 21:49 schreef Hexegot het volgende:
Liefst samen met een paar van die halfbakken nieuwe redacteuren die men de laatste jaren bij elkaar heeft gesprokkeld overigens.



Welke bedoel je dan?


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 19-09-2008 12:57 by attematic Profiel van attematic

Gisteren de fout gemaakt om na jaren weer eens een Aarsschop te kopen. Dat kost al bijna 5 pleuro en dan staat er bijna het zelfde in als in 2003. Zijn er dan zo weinig goede nieuwe bands/concerten?

en de lay-out...aaaargh! De cd-reviews zijn amper leesbaar. Hebben ze geen fatsoenlijke dtp'er in dienst?

Na ja, nog zo'n lekkere misser: De spotjes worden nog aangeboden in GULDENS en FRANKEN??!!!!

Tsjezis, ik ben definitief genezen!


10.10.1942 - 20.11.2011


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen