IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 26-01-2009 12:49 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

quote:

Mooi verhaal hoor, maar het is 'cd'. Gewoon, met kleine letters. Misschien wel handig om te weten, als je beroepsmatig met die schijfjes te maken hebt.



Ah, maar dit was toch een Aardschok-topic?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-01-2009 12:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dat ganse eremetaalgedoe is bullshit,

Ze maken een selectie adhv labels die 10-15 promo's opsturen.


signature


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 26-01-2009 12:54 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 26 januari 2009 12:23 schreef Mark het volgende:
Terrorizer opmaak is prima


+1

Ik ken geen beter metalblad dan Terrorizer.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 26-01-2009 13:09 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

RockHard en Terrorizer zijn beide erg goed. Het is wel appels met peren vergelijken, want het Nederlandse taalgebied is veel kleiner. Dus automatisch heb je dan geen budget om een 10 koppige redactie fulltime op de loonlijst te zetten, zoals bij RockHard wel het geval is. Ik ben daar wel eens op kantoor geweest en was echt jaloers op de faciliteiten, plus het feit dat die lui dat gewoon voor hun beroep doen.

10 x Eremetaal, da's echt een vooroordeel.
Een label doet er niet onverstandig aan om 15 promo's te sturen, maar ik krijg ook heel veel CDR's en downloadlinks tegenwoordig.
Als we 1 exemplaar krijgen, maar het is een goede of relevante CD, dan komt ie ook in de Soundcheck. Ook hier geldt: men staat open voor suggesties van individuele redacteuren.

Jullie zijn wel erg negatief en wantrouwend, vind ik.





Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-01-2009 13:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik vind het niet correct dat bvb Marduk vele keren niet eens is opgenomen in de soundcheck;

als je overloopt wat er in zit... beetje eenzijdig soms

Wat er wsel positief aan is, is dat je kunt afleiding hoe de houding is van alle red's ten opzichte van andere genre's. Das wel positief (dat feit)


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-01-2009 13:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

maar wat je zegt van CD-R's, dat lijkt me niet helemaal juist hoor



signature


krisiunizer
Broadway, the hard way
Usericon van krisiunizer
Posted 26-01-2009 13:52 by krisiunizer Profiel van krisiunizerhttp://www.myspace.com/beyondbeliefofficial

cd-r's ziet er in elk geval niet uit. :-)



nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-01-2009 14:10 by nark Profiel van nark

quote:
Op 26 januari 2009 12:35 schreef Marcel H. het volgende:
De meeste artikels zijn totaal niet te lezen door de kleur van de letters en de achtergrond kleur. Niet dat het me ervan weerhoudt om elk jaar mijn abonnement te verlengen. Maar aan de leesbaarheid wordt mijns inziens geen enkele aandacht besteed. en dan natuurlijk die dbiele posters in het midden. Die vier pagina's mogen ze wat mij betreft voor andere dingen gebruiken.
Posters in het midden Volgens mij is dat al heel lang niet meer zo, of het moet een andere aardschok zijn maar dat kan niet volgens mij.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-01-2009 14:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

... gaat om terrorizer ..


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-01-2009 14:16 by nark Profiel van nark

quote:
Op 26 januari 2009 14:12 schreef Jenje het volgende:
... gaat om terrorizer ..
Oooooooooooooo, sorry.
Dacht dat het om de aardschok ging gezien de topic titol. zal beter opletten de volgende x


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 26-01-2009 16:34 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 26 januari 2009 13:09 schreef krisiunizer het volgende:
Jullie zijn wel erg negatief en wantrouwend, vind ik.



Tsja, je kan het ook zien als "betrokken" en wat "men mist" (aandacht voor nieuwkomers). Wat ik bijvoorbeeld erg mis als Aardschoklezer van het eerste uur en undergroundfan zijn die specials uit het begin: ik kan me nog legendarische nummers over Japanse en Scandinavische metal herinneren, en de bijdragen die Aardschok altijd leverde aan een programma als Stampij met Hanneke Kappen. Op basis daarvan haalde ik materiaal als Loudness, Silver Mountain en Mercyful Fate in huis. Nu lijkt het alsof je eerst bij een groot/ groter label moet zitten voor je bij de Aardschok mee kan doen.

Verder is inderdaad de review van Andre van 'Death Magnetic' een teken aan de wand, inclusief reactie: de Oor voor een goed oordeel over een metalplaat, terwijl Aardschok het papieren metalzine van de lage landen pretendeert te zijn...

Zo, en nu ga ik dit topic weer met interesse bekijken....


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 26-01-2009 16:42 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 januari 2009 16:34 schreef Vampire John het volgende:
... Wat ik bijvoorbeeld erg mis als Aardschoklezer van het eerste uur en undergroundfan zijn die specials uit het begin: ik kan me nog legendarische nummers over Japanse en Scandinavische metal herinneren...




Tsja, dat waren nog eens tijden. Tevens de specials over Frankrijk (zo Sortilège ontdekt) en Italië. Maar ja, destijds was De Nieuwe Aardschok eigenlijk meer een fanzine dan hedentendage.
Ondanks alle minpunten die ik zelf ook bij het blad kan bedenken is en, waarschijnlijk, blijft het toch met afstand het beste gedrukte metalblad in het Nederlandstalige gebied (Rock Tribune komt niet eens in de buurt naar mijn mening) Waarom denk je dat bv. een Nederlanstalig blad als Meltdown wat later Watt werd over de kop is? Aardschok was gewoon beter, simpel.



[Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 26-01-2009 16:45]


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 26-01-2009 16:46 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

En bekender/ gevestigd. Precies wat Robbie zegt, de Nederlandstalige markt is maar beperkt qua oplage-mogelijkheden. Wil je Aardschok 'van de troon stoten', heb je een lange adem nodig, want ik denk echt dat er in ons land slechts ruimte is voor een groot printed zine...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 26-01-2009 16:51 by Alterprince (Speciaal lid) Profiel van Alterprincehttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Naar mijn mening hebben ze precies één recensent die écht klasserecensies schrijft, en dat is Steven Segma met z'n geweldige grindcoreverhalen. Die van Onno Cro-mag komen me eerlijk gezegd wel een beetje de keel uit... Gemiddelde aantal zinnen 5 en opbouw is 9/10 keer hetzelfde.
Er stonden wel een paar keer geweldige interviews in (Phil Anselmo van Down vorig jaar bijvoorbeeld).


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Snark
Usericon van Snark
Posted 26-01-2009 17:08 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 26 januari 2009 11:27 schreef Marcel H. het volgende:
Maar ja, dat geldt in mijn ogen ook voor Rock Tribune en Terrorizer.


je moet n bril


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-01-2009 17:15 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 26 januari 2009 12:35 schreef Marcel H. het volgende:
De meeste artikels zijn totaal niet te lezen door de kleur van de letters en de achtergrond kleur. Niet dat het me ervan weerhoudt om elk jaar mijn abonnement te verlengen. Maar aan de leesbaarheid wordt mijns inziens geen enkele aandacht besteed. en dan natuurlijk die dbiele posters in het midden. Die vier pagina's mogen ze wat mij betreft voor andere dingen gebruiken.


Die leesbaarheid vind ik erg meevallen, ik vind het goed te lezen. Wat betreft de posters in het midden, ach, daar lig ik niet wakker van. Vroeger hadden ze daar een concert-agenda staan, maar die dingen veranderen zo vaak vanwege opzeggingen en gig-aanpassingen dat dat in een maandblad eigenlijk een redelijk zinloze toevoeging is. Ze hebben vlak voor kerst de layout wederom een eetje aangepast, in mij nogen ten goede, en het is met afstand het beste metalmagazine in de schappen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2009 21:35 by bastianus Profiel van bastianus

Ik ben wel blij dat de Aardschok gestopt is met het experimenteren met kleuren van letters en achtergrond. Voor een kleurenblinde als ik was dat een ramp, b.v. een blauwe achtergrond met zwarte letters of een groene achtergrond met rode letters. Dan zie ik dus een groot blauw of groen vlak zonder letters, en kan ik het blad als onleesbaar wegflikkeren.
Ik vind het ook positief dat ze nu die rubriek hebben waarin bandleden worden ondervraagd over hoe bepaalde klassiekers als "Unleashed in the east" of "The Legacy" tot stand zijn gekomen, ik hou wel van dat soort achtergrondverhalen. Aan de andere kant blijkt hieruit ook wel dat er nog maar weinig klassiekers gemaakt worden. Of dat ik oud begin te worden natuurlijk.
Verder komen er zoveel releases uit dat de spoeling erg dun wordt, dus ik snap ook wel dat het moeilijk is om een keuze te maken bij het bespreken van zilveren schijfjes. Het Metallica-verhaal snap ik ook wel, Mike is een maat van de band en heeft dus de mogelijkheid om hier iets extra's mee te doen.
Wat ik wel mis in de Aardschok is de humor die er vroeger toch wat meer in zat met Igor, de flauwe advertenties en de recensies van Wim Baelus en René Veerkamp die me bij vlagen de ulk uut de boks deden lachen. Ook in Rockhard worden vaker grappen gemaakt en nemen ze de muziek en zichzelf niet zo verschrikkelijk serieus als bij Aardschok soms wel het geval lijkt. Gelukkig zijn er nog de recensies van Smegma, vooral die van "Anal Whore" is nog steeds een legendarische.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snark
Usericon van Snark
Posted 26-01-2009 22:44 by Snark Profiel van Snark

juist bash-die-anus, die flauwe advertenties moeten terug

quote:


hahaha neem ik terug

06-buik voor een zwoare erotische avond

henry komt naar je toe deze zomer
boek god dethroned 05933 46285

na concert alleen serro positieve groupies gewenst! lethal deception

henry komt ook in de winter

vetje en plofkop zijn verloofd

heeft u ook balletjes gehakt

jennifer lee, je bent een snol met kleine titen en een dikke pens, afz je vrienden







Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-01-2009 9:59 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
...
Jullie zijn wel erg negatief en wantrouwend, vind ik.





Da's van alle tijden, alleen gebeurt het nu met stukken minder humor; ik herinner me bijv een brief nav de tweede, veel hoger gewaardeerde recensie van Type o negative's Bloody kisses. Dat ludieke mis ik tegenwoordig, men vervalt tegenwoordig snel in een gemakzuchtige grote bek..

De Metallica recensie van Verhuysen wordt eruit gelicht, maar niet voor niets worden er een tiental recensies over dezelfde plaat erbij geplaatst; zo kan je de mening lezen die je als lezer het meest aanspreekt; beetje dom als men dan nog over 1 zo'n recensie valt.

Smegma is een kenner en kwakt er aardige epistels uit, maar journalistiek kan je het niet noemen, wel vermakelijk.

Wat ikzelf mis zijn toch mi adequate schrijvers als Wim Baelus, Robert Heeg en Anthony vd Berg.

Verder kritiekpunt is veel te veel hardcore, waardoor extreme metal mi ondergesneeuwd wordt.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 27-01-2009 10:05 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 januari 2009 9:59 schreef Mutilator het volgende:


De Metallica recensie van Verhuysen wordt eruit gelicht, maar niet voor niets worden er een tiental recensies over dezelfde plaat erbij geplaatst; zo kan je de mening lezen die je als lezer het meest aanspreekt; beetje dom als men dan nog over 1 zo'n recensie valt.




Beetje dom dat jij dit zo omschrijft, ik had het over alle reviews behalve 1, en die ene was van dhr. R. Woning, die had als enige een afgewogen oordeel. En dat Verhuysen eruit wordt gepikt door anderen is niet zo gek, het was gewoon flut wat hij opschreef.

Je kan het dom vinden dat mensen over die review vallen, maar het gaf wel aan hoe het niveau is bij sommige Aardschok reviewers, hiermee kwam duidelijk naar voren dat bijvoorbeeld dhr. Verhuysen geen goed gemotiveerde review kan maken bij zo'n band.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 27-01-2009 10:06]


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-01-2009 10:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik mis vooral een Veerkamp,

deels omdat de rest mij minder interesseert.

Die Onno is een genregek, zijn spul telt en that's it. Niet slecht eigenlijk, zeker voor de mensen die dat genre diggen. Beetje jammer dat hij zo weinig openheid naar black en death heeft, maar kom, respect voor zijn uitgesproken mening.

Smegma doet dat ook goed, vooral het gore spul is zijn dada, en dat doet hij prima.

Veerkamp kon black en death doen als geen ander (Gebédi ook soms, maar dan de oldschool toestanden). Ik herinner me een Mactätus - Suicide review waar Veerkamp zo vermeldde hoe hij overkwam bij de lezers. Puike zelfreflectie. En ook de Enslaved-Monumentum-review,
schitterend !

dat mis ik wel


en ok, een nieuwe frisse wind is niet de manier om dat verder te zetten, maar een beetje inspiratie kan geen kwaad. Saaie standaardzinnen, weinig inhoudelijk muzikaal. Meer over de groep praten dan ingaan op de sound... wat ben je er mee? Oordelen zonder te argumenteren, beetje grootspraak, status van een band nemen als referentie naar een score... ik weet niet hoor



signature


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 27-01-2009 11:02 by JWurm Profiel van JWurmhttp://www.lordsofmetal.nl

Onno CroMag mag dan een hoop ervaring hebben en een om een of andere reden gerespecteerde mening, maar als je die steeds onderbouwt met een vocabulaire van 200 woorden is het voor mij als lezer onbegrijpelijk dat zo iemand nog bij een landelijk metal blad schrijft...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-01-2009 11:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik dacht dat dat eigen was aan het genre


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-01-2009 11:47 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 januari 2009 10:05 schreef MR. N het volgende:
Beetje dom dat jij dit zo omschrijft, ik had het over alle reviews behalve 1, en die ene was van dhr. R. Woning, die had als enige een afgewogen oordeel. En dat Verhuysen eruit wordt gepikt door anderen is niet zo gek, het was gewoon flut wat hij opschreef.


Beetje dom dat als je het anders bedoelt je je toch aangesproken voelt.

quote:
Je kan het dom vinden dat mensen over die review vallen, maar het gaf wel aan hoe het niveau is bij sommige Aardschok reviewers, hiermee kwam duidelijk naar voren dat bijvoorbeeld dhr. Verhuysen geen goed gemotiveerde review kan maken bij zo'n band.


Makkelijk om iemand om 1 recensie af te fikken; zijn de meeste/ al zijn recensies van het zelfde kaliber of betreft het alleen Metallica?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-01-2009 11:51 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 27 januari 2009 11:47 schreef Mutilator het volgende:
zijn de meeste/ al zijn recensies van het zelfde kaliber


ja


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen