IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Aardschok missers Vorige pagina | Volgende pagina
##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 11:23 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 11:15 schreef Jenje het volgende:
Maar ik vind deze fout van AS in het cryptopsyinterview een regelrechte blunder. Laat namelijk zien dat de interviewer weinig afweet van de geinterviewde band. Staat dus ook nog eens los van vorm, maar niet van inhoud.


ja ok

maar dat is dan puur aan de interviewer. daar helpt een eindredacteur weinig aan, want die moet tot op zekere hoogte kunnen vertrouwen op de professionaliteit van een journalist.
in amerika hebben de grote bladen voor dat soort dingen trouwens een team van fact checkers. bellen na een interview nog even met een band om het artikel door te nemen. ik ken geen nederlands blad die zich dat kan veroorloven.

zie er de noodzaak ook niet van in. ok, een foutje, een paar metalheads zullen een flater slaan op verjaardagspartijtjes wanneer ze hun uit de aardschok verkregen kennis willen etaleren.

boos briefje naar de aardschok en over twee maand heb je de rectificatie

maar dan ben je wel een zeurkous



##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 11:25 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 11:11 schreef moon1976 het volgende:
Jezus jij bent ook een zeikwijf zeg


ik ben al getrouwd

staak uw verleidingspogingen!



underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 18-07-2008 11:29 by underkoffer Profiel van underkofferhttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

dat is idd wel dom, zorg dat je vooraf veel weet over de band, anders sta je echt voor lul. Ik weet persoonlijk geen reet van Cryptopsy, maar weet wel dat ik daarvoor zeker alle cd's had gekend, de achtergronden van de band had gekend, de familie van de bandleden, hun huisdieren, welke autos ze hebben gehad, wat voor fiets, voor ik met ze ging praten. Kortom, beetje voorbereiding.

Dus ja, daar heb je een punt. Maar zelfs met al die info kan het gewoon gebeuren.

Enne, Boemba, ik weet niet of je het zelf veel beter kan, maar volgens mij waren er nog vacatures ? Dit is een forum, dus mag je kritiek op een ander hebben, zonder enig gevoel van schuld, of wat dan ook !


Vind ik ook niet


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2008 11:37 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juli 2008 8:23 schreef Jenje het volgende:
Onzin, gebruik een fatsoenlijke eindredactie die je review even doorloopt. Als er in een ZM review een foutje staat dan worden wij er direct door lezers, in een reactie op gewezen, die ook blijft staan, dus de feedback is veel directer.



Het spijt me wel, maar dat is echt bullshit. Ik heb in deze (http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2620359) topic een serieuze poging ondernomen jullie te wijzen op de enorme, echt enorme, hoeveelheid fouten. Er is niet één verbetering doorgevoerd. Ik ben bovenaan de recensielijst begonnen, en heb er een stuk of 4/5 gedaan, maar telde op een gegeven moment meer fouten dan woorden.

Liever één blunder als die van de Aardschok, dan 100 spelfouten per recensie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 11:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

True, als meneer het beter kan. Solliciteer maar!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 11:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 juli 2008 11:37 schreef WhiteRider het volgende:
Het spijt me wel, maar dat is echt bullshit. Ik heb in deze (http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2620359) topic een serieuze poging ondernomen jullie te wijzen op de enorme, echt enorme, hoeveelheid fouten. Er is niet één verbetering doorgevoerd. Ik ben bovenaan de recensielijst begonnen, en heb er een stuk of 4/5 gedaan, maar telde op een gegeven moment meer fouten dan woorden.

Liever één blunder als die van de Aardschok, dan 100 spelfouten per recensie.
Sindsdien is er wel een eindredactie gekomen. Als het goed moeten de aantal fouten dus fors afgenomen zijn.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2008 11:40 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juli 2008 11:38 schreef Jenje het volgende:
Sindsdien is er wel een eindredactie gekomen. Als het goed moeten de aantal fouten dus fors afgenomen zijn.


'De aantal', 'moeten'... je weet. Jij maakt geen deel uit van de eindredactie zeker?


Maar ok, dat zou goed kunnen, ik heb er daarna niet meer naar gekeken. Zou mooi zijn in ieder geval.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 18-07-2008 11:40]


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 11:41 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 11:37 schreef Jenje het volgende:
True, als meneer het beter kan. Solliciteer maar!




ben al jaren geen hoofdredacteur meer geweest, dus ik zou er te roestig voor zijn

daarnaast heb ik eigenlijk helemaal geen kritiek op zm, maar kritiek op de kritiek van zm op aardschok



ik bejubel het initiatief, ik zou niet weten waarom ik het met pietluttigheden de grond in zou willen boren



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 11:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dingen die ik hier schrijf gebeuren rap rap, dus dat moet je er niet bij betrekken .

In mijn artikelen PROBEER ik er goed op te letten.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-07-2008 11:44 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 juli 2008 11:41 schreef ##**Boemba**## het volgende:
maar kritiek op de kritiek van zm op aardschok



De posts gedaan door redactieleden in dit topic komen niet vanuit ZM weg, maar vanuit de persoon zelf. Dus als Jenje gaat zitten zeiken, is het niet ZM dat zeikt maar gewoon Jenje. Echt waar, tis niet zo lastig als het lijkt heurz.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 18-07-2008 11:49]


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 12:05 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 11:44 schreef MMayo het volgende:
De posts gedaan door redactieleden in dit topic komen niet vanuit ZM weg, maar vanuit de persoon zelf. Dus als Jenje gaat zitten zeiken, is het niet ZM dat zeikt maar gewoon Jenje. Echt waar, tis niet zo lastig als het lijkt heurz.


nee, vanuit de redactieleden, waaronder de hoofdredacteur. staat achter jullie naam, daarnaast zijn jullie vaak ook nog mods en dan kun je je op geen manier onttrekken aan de gedachte dat hier (collectief) zm spreekt



en het is lastig
en dat geeft niet
maar probeer het niet meteen te ontwijken
de uitdaging zit in het doen



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 12:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

True, zeg ook niet dat ZM die fouten niet maakt. Maar ik verwacht wat meer van een Aardschok dan van een ZM, of LoM of Vampire (of die doorstart ervan) of de andere nederlandse non-commerciële magazines.

Van PSV verwacht je toch ook meer dan van VV De Knotsebonkers?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-07-2008 12:07 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 juli 2008 11:37 schreef WhiteRider het volgende:
Het spijt me wel, maar dat is echt bullshit. Ik heb in deze (http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2620359) topic een serieuze poging ondernomen jullie te wijzen op de enorme, echt enorme, hoeveelheid fouten. Er is niet één verbetering doorgevoerd. Ik ben bovenaan de recensielijst begonnen, en heb er een stuk of 4/5 gedaan, maar telde op een gegeven moment meer fouten dan woorden.



Overdrijven is natuurlijk ook een vak.
Geldt overigens ook voor Boemba.

En zoals gezegd: als jullie het zo goed weten, waarom solliciteer je dan niet?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-07-2008 12:08 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 juli 2008 12:05 schreef ##**Boemba**## het volgende:
nee, vanuit de redactieleden, waaronder de hoofdredacteur. staat achter jullie naam, daarnaast zijn jullie vaak ook nog mods en dan kun je je op geen manier onttrekken aan de gedachte dat hier (collectief) zm spreekt



en het is lastig
en dat geeft niet
maar probeer het niet meteen te ontwijken
de uitdaging zit in het doen



Redactiewerk = frontpage gebeuren
En dit topic staat op het forum. Really? Yeah really!
Aaaanders, weetsjewel.

En huh? Redactieleden ook moderators? W00t, woar is de ban knop? Speeltuintijd!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 12:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Whoei, Dat zou gaaf zijn.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-07-2008 12:13 by MMayo Profiel van MMayo

Aniejweejz, ik lees toch stiekem altijd wel de festivalverslagen in de Aardschok en heel af toe de rest ook nog wel eens. Geen lid, koop het af en toe los als er wat leuks in staat. Lekker boeiend wat er fout in staat, een foutje is snel gemaakt ja. Soms staan er best domme fouten in, lachen toch.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2008 12:14 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juli 2008 12:07 schreef Ralph Plug het volgende:

En zoals gezegd: als jullie het zo goed weten, waarom solliciteer je dan niet?


Dit vind ik altijd echt enorm gelul. Iedereen die commentaar levert op het niveau van de recensies zou zelf maar moeten solliciteren?
Als jij een band afkraakt, krijg je toch ook geen mail van de band met de melding 'ga zelf eens muziek maken als je het zo goed weet'?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-07-2008 12:18 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Dàt ga ik eens proberen!



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-07-2008 12:20 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 juli 2008 12:14 schreef WhiteRider het volgende:
Dit vind ik altijd echt enorm gelul. Iedereen die commentaar levert op het niveau van de recensies zou zelf maar moeten solliciteren?
Als jij een band afkraakt, krijg je toch ook geen mail van de band met de melding 'ga zelf eens muziek maken als je het zo goed weet'?


LOL, zou wel een mooie bak zijn, ja.

Ik bedoel natuurlijk gewoon dat ik vind dat jij en Boemba vervelend zitten te muggenziften in jullie beider topics. Ja, er zit een kern van waarheid in, maar zo beroerd als jullie het allebei doen voorkomen is het volgens mij nog lang niet.

Aan de andere kant meen ik het ook serieus. Als je zo met de Nederlandse taal bezig bent en je weet het allemaal beter dan wij, wat let je om te solliciteren als bijvoorbeeld eindredactielid?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2008 12:23 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juli 2008 12:20 schreef Ralph Plug het volgende:
LOL, zou wel een mooie bak zijn, ja.

Ik bedoel natuurlijk gewoon dat ik vind dat jij en Boemba vervelend zitten te muggenziften in jullie beider topics. Ja, er zit een kern van waarheid in, maar zo beroerd als jullie het allebei doen voorkomen is het volgens mij nog lang niet.

Aan de andere kant meen ik het ook serieus. Als je zo met de Nederlandse taal bezig bent en je weet het allemaal beter dan wij, wat let je om te solliciteren als bijvoorbeeld eindredactielid?


Zo beroerd is het niet meer, sinds de invoering van de eindredactie. Toen ik m'n topic opende waren de recensies om te janken. Basisschoolfouten. Fouten waarvoor je vroeger een kwartier in de hoek moest staan, met een bordje 'EZEL' om je nek.

Waarom ik niet solliciteer als eindredactielid? Waarom wel? Omdat ik commentaar heb?

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 18-07-2008 12:23]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-07-2008 12:27 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 juli 2008 12:23 schreef WhiteRider het volgende:
Zo beroerd is het niet meer, sinds de invoering van de eindredactie. Toen ik m'n topic opende waren de recensies om te janken. Basisschoolfouten. Fouten waarvoor je vroeger een kwartier in de hoek moest staan, met een bordje 'EZEL' om je nek.


Ben ik het in een aantal gevallen zeker met je eens.

quote:
Waarom ik niet solliciteer als eindredactielid? Waarom wel? Omdat ik commentaar heb?


Nee, niet omdat je commentaar hebt, dat heeft er geen zier mee te maken. Gewoon omdat ik het je even op de man af vraag, ik bedoelde er niets lulligs mee of zo. Een dergelijke spellingnazi () zou alleen maar bijdragen aan de algehele kwaliteit op de frontpage.

En nu lunchen.


[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 18-07-2008 12:27]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2008 12:30 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juli 2008 12:27 schreef Ralph Plug het volgende:
Ben ik het in een aantal gevallen zeker met je eens.



Nee, niet omdat je commentaar hebt, dat heeft er geen zier mee te maken. Gewoon omdat ik het je even op de man af vraag, ik bedoelde er niets lulligs mee of zo. Een dergelijke spellingnazi () zou alleen maar bijdragen aan de algehele kwaliteit op de frontpage.

En nu lunchen.



Bedankt voor het compliment, maar de ontsteltenis was van enorme omvang toen ik concludeerde dat mijn post-redactionele werk in het door mij aangemaakte topic niet tot progressie leidde. Om die reden weiger ik bij te dragen aan de voorpagina.



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 18-07-2008 12:30 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 18 juli 2008 12:23 schreef WhiteRider het volgende:


Waarom ik niet solliciteer als eindredactielid? Waarom wel? Omdat ik commentaar heb?


Tuurlijk, wat anders, je gevoel voor humor zeker.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 18-07-2008 19:26 by Mark Profiel van Mark

Taalfouten vind ik nooit zo'n probleem in een recensie, zolang het niet storend werkt bij het lezen. Een feitelijke fout in de inhoud daarentegen vind ik vervelender omdat ik, als ik zelf niet op de hoogte ben van de juiste informatie, een dergelijke fout in latere beschouwingen/conversaties/etc mee kan nemen. Hoe hoger een informatie-bron staat aangeschreven, hoe meer ik geneigd zal zijn de informatie als juist aan te nemen, en derhalve hoe storender de fout is. Een blad als Aardschok zal dus heel wat harder moeten werken aan het nalopen van inhoudelijke informatie dan een (gratis) webzine, want de betrouwbaarheid van een magazine is een maatstaf voor de kwaliteit.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 19:45 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 11:23 schreef ##**Boemba**## het volgende:
een paar metalheads zullen een flater slaan op verjaardagspartijtjes wanneer ze hun uit de aardschok verkregen kennis willen etaleren.



**gniffel**

quote:
Op 18 juli 2008 19:26 schreef Mark het volgende:
Een feitelijke fout in de inhoud daarentegen vind ik vervelender omdat ik, als ik zelf niet op de hoogte ben van de juiste informatie, een dergelijke fout in latere beschouwingen/conversaties/etc mee kan nemen.




Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen