IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : christendom? Vorige pagina | Volgende pagina
Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-05-2004 12:05 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 24 mei 2004 12:02 schreef Valorian het volgende:
Met het oog op verder ontwikkelende wetenschap en steeds meer rationeel denkende mensen wordt het zowiezo steeds lastiger om nog op een geloofwaardige manier het geloof over te brengen. Uiteindelijk zullen daarom álle religies veranderen in verkapte vormen van fundamentalisme, waarbij Jehova's ondertussen al een eind die kant op zijn..

Eng toekomstperspectief,, aangezien er zo ontzettend veel gelovigen zijn in de wereld..


't Is wachten dus op de eerste aanslagen door Jehova's? Fundamentalisme komt voornamelijk voor in derde wereldlanden. Hier in nederland zal het niet met zo'n vaart lopen.



bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 24-05-2004 12:15 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

en wat is er mis met christenen zolang je er geen last van zou hebben, dus geen jehovas opstraat en geen folders in de bus?


yo yo wassup nigga bitches in da house


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-05-2004 12:17 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 24 mei 2004 12:15 schreef bas_bin_laden het volgende:
en wat is er mis met christenen zolang je er geen last van zou hebben, dus geen jehovas opstraat en geen folders in de bus?

Jehova's zijn geen christenen.



Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 24-05-2004 12:49 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

Ik hoop nog steeds een Jehova's Getuige tegen het lijf te lopen. Geweldig, ik zou hem over mijn pragmatische levensvisie vertellen en proberen te achterhalen waarom hij (of liever: zij) zo is overtuigd van zijn (haar!) gelijk. Met geluk en emotionele investering krijg ik haar (vergeet 'hem') zover te geloven dat hedonisme een integraal onderdeel is van iedere geloofsovertuiging. En misschien ben ik wel te overtuigen met seksuele bevrediging? hint ik dan. Is mijn ziel dat niet waard?


Mentation - www.mentation.nl


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-05-2004 12:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik gok dat halverwege die gasten weglopen van verveling ...


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 24-05-2004 12:54 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

Jij onderschat mijn bijna magische charme.


Mentation - www.mentation.nl


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-05-2004 13:02 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 mei 2004 12:54 schreef Negatyfus het volgende:
Jij onderschat mijn bijna magische charme.


Dude, die hebben in hun hoofd een compleet script zitten en als ze al op een dwaalspoor geraakt zijn door jouw eventuele charmes dan beginnen ze gewoon weer opnieuw.. Echt, die lui zijn net zo sneaky als verzekering- en autoverkopers


Negatyfus
I forget not my whip-- not I!
Usericon van Negatyfus
Posted 24-05-2004 13:34 by Negatyfus Profiel van Negatyfushttp://www.mentation.nl

quote:
Op 24 mei 2004 13:02 schreef Valorian het volgende:
Dude, die hebben in hun hoofd een compleet script zitten en als ze al op een dwaalspoor geraakt zijn door jouw eventuele charmes dan beginnen ze gewoon weer opnieuw.. Echt, die lui zijn net zo sneaky als verzekering- en autoverkopers


Hey, ik hou wel van een uitdaging! Dat stelt mijn discussie-vaardigheden ook weer op de proef en wie weet leer ik nog iets voor de volgende keer dat ik een auto ga kopen.

Ik snap verder ook niet waarom je je zo moet opwinden over een of ander figuur dat je aanspreekt op straat. Het lijkt me nogal onnodig veel energie kosten die je beter kunt stoppen in andere dingen, zoals het verfijnen van je aggressieve metal-look als je door de stad loopt.


Mentation - www.mentation.nl


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 24-05-2004 14:40 by Pil Profiel van Pilhttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 24 mei 2004 13:34 schreef Negatyfus het volgende:
Hey, ik hou wel van een uitdaging! Dat stelt mijn discussie-vaardigheden ook weer op de proef en wie weet leer ik nog iets voor de volgende keer dat ik een auto ga kopen.

Ik snap verder ook niet waarom je je zo moet opwinden over een of ander figuur dat je aanspreekt op straat. Het lijkt me nogal onnodig veel energie kosten die je beter kunt stoppen in andere dingen, zoals het verfijnen van je aggressieve metal-look als je door de stad loopt.


Haha, heersch

Maar goed, persoonlijk geloof ik niet, en ik moet zeggen dat ik ook niet veel last heb van gelovigen, ik heb meer last van de mensen van het Dagblad van het Noorden die mij vanochtend hun zoveelste proefabonnement probeerden aan te smeren, misschien volgende keer vragen of ze dat niet meer willen doen, meestal luiosteren ze dan wel

Wat betreft de discussie, tsja, er lijken hier inderdaad heel wat mensen te zitten die 'last' ondervinden van andermans geloof. Ik weet niet in hoeverre zij dagelijks op een negatieve manier geconfronteerd worden met het geloof maar persoonlijk gok ik dat vrij veel van deze mensen juist het geloof vrij diucht bij huis hebben. Oftewel, mensen (gelovigen) in de directe omgeving waar zij rekening mee moeten houden. Als ik dat zou hebben (en de gelovigen dwongen die rekening ook af), dan zou ik waarschijnlijk ook een stuk verbitterder er tegenover staan. Zolang dat niet gebeurd zal het mij aan de ene kant een zorg zijn wat die mensen (gelovigen) doen, aan de andere kant vind ik het een beetje zonde van hun tijd, maar dat moeten ze zelf maar weten, en zal ook bij benadering wederzijds zijn, dat ze het zonde van mijn ziel vinden zoals ik mijn leven inricht.

Maar ja, daar geloof ik toch niet in

Edit: psychoxmies> waarom twee nicks (Darkside en psychoxmies)?

[Dit bericht is gewijzigd door Pil op 24-05-2004 14:40]


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 24-05-2004 15:24 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 24 mei 2004 11:36 schreef bas_bin_laden het volgende:
nee die jehovas maken zichzelf tot een bron ellende, je zou je wat verder moeten verdiepen in het christendom zou je mssn wat minder dom poste


sneuo, wie staat er nou niet open voor discussie...


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 27-05-2004 22:18 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

wie blijft hier posten?


yo yo wassup nigga bitches in da house


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 27-05-2004 22:21 by EVILinetje Profiel van EVILinetje

Een 5tal jaartjes terug werd ik door 2 vrouwen aangesproken "Wat zegt God u?"
Waarop ik antwoordde "Niets"

na een hele lange discussie, waaruit bleek dat ze er zelf niet meer aan uit konden en ik groot gelijk had zeiden ze me: " Wacht maar meisje, je zal je nog serieus verbranden"

Hatelijk zo een toestanden waar mensen hun geloof aan je willen opdringen.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 27-05-2004 22:22 by possess me Profiel van possess me

quote:
Op 27 mei 2004 22:18 schreef bas_bin_laden het volgende:
wie blijft hier posten?
slotje?

ik ben voor, als er al een keer een serieuze discussie wordt gevoerd hier, is dat na 5 posts pp wel weer overgewaaid in dom geouwehoer en gespam

en er valt al geen discussie te houden over zoiets tegenstrijdigs als geörganiseerde religies

dus nee, ik blijf hier niet posten


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 27-05-2004 22:23 by possess me Profiel van possess me

quote:
Op 27 mei 2004 22:21 schreef EVILinetje het volgende:
Een 5tal jaartjes terug werd ik door 2 vrouwen aangesproken "Wat zegt God u?"
Waarop ik antwoordde "Niets"

na een hele lange discussie, waaruit bleek dat ze er zelf niet meer aan uit konden en ik groot gelijk had zeiden ze me: " Wacht maar meisje, je zal je nog serieus verbranden"

Hatelijk zo een toestanden waar mensen hun geloof aan je willen opdringen.
fysiek terugdringen, helpt altijd, en nu een slot


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 27-05-2004 22:25 by EVILinetje Profiel van EVILinetje

of hen gewoon uitlachen!!
die wilden me naar één of andere wekelijks bijeenkomst doen komen
Mij al eens goed bekeken??

edit: ok slotje Net nu ik mijn eerste posts hier deed


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 27-05-2004 22:35 by possess me Profiel van possess me

quote:
Op 27 mei 2004 22:25 schreef EVILinetje het volgende:
of hen gewoon uitlachen!!
die wilden me naar één of andere wekelijks bijeenkomst doen komen
Mij al eens goed bekeken??

edit: ok slotje Net nu ik mijn eerste posts hier deed
nee, post maar een foto hehe

ach, was ook me eerste post, maar als ik er zo globaal doorheen scroll zie ik meerendeels uitsloverige types die liever offtopic lopen te spammen hoe stoer ''antichrist'' ze wel niet zijn dan geen gefundeerde argumenten pro of contra het christendom zelf geven, een handvol daarentegen houdt zich aan het oorspronkelijke topic, petje af daarvoor, de rest: krijg aids

[Dit bericht is gewijzigd door possess me op 27-05-2004 22:36]


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 27-05-2004 22:42 by EVILinetje Profiel van EVILinetje

quote:
Op 27 mei 2004 22:35 schreef possess me het volgende:
nee, post maar een foto hehe

ach, was ook me eerste post, maar als ik er zo globaal doorheen scroll zie ik meerendeels uitsloverige types die liever offtopic lopen te spammen hoe stoer ''antichrist'' ze wel niet zijn dan geen gefundeerde argumenten pro of contra het christendom zelf geven, een handvol daarentegen houdt zich aan het oorspronkelijke topic, petje af daarvoor, de rest: krijg aids


zoek maar eens in fototopic, maar ik ben nu meestal iets "maatschappelijk aanvaardbaarder" dan toen (behalve op mijn vrije dagen) Ik neigde toen nog naar Gothic en liep niet zo christelijk rond. begon ik toen ook over Wicca en andere "heidense" toestanden en ik kon alles veeel beter weerleggen dan hen. Ik ben katholiek opgevoed, heb zelfs in een jeugdkerkkoor gezeten tot mijn 17de (heeeelppp--> ik had heel strenge ouders!!!)Dus wist ik wel over wat ik praatte tegen die preutse vrouwmensen


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 27-05-2004 22:49 by Borgia Profiel van Borgia

quote:
Op 27 mei 2004 22:42 schreef EVILinetje het volgende:
zoek maar eens in fototopic, maar ik ben nu meestal iets "maatschappelijk aanvaardbaarder" dan toen (behalve op mijn vrije dagen) Ik neigde toen nog naar Gothic en liep niet zo christelijk rond. begon ik toen ook over Wicca en andere "heidense" toestanden en ik kon alles veeel beter weerleggen dan hen. Ik ben katholiek opgevoed, heb zelfs in een jeugdkerkkoor gezeten tot mijn 17de (heeeelppp--> ik had heel strenge ouders!!!)Dus wist ik wel over wat ik praatte tegen die preutse vrouwmensen


Dat moet tot leuke taferelen geleid hebben


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 27-05-2004 23:03 by EVILinetje Profiel van EVILinetje

quote:
Op 27 mei 2004 22:49 schreef Borgia het volgende:
Dat moet tot leuke taferelen geleid hebben


idd, kwam ik die kerk binnen met mijn lange zwarte mantel, ogen lekker zwart gekleurd en kledij sprak ook wel voor zich. middan in een koor met heilige boontjes
De pastoor kende me al lang, maar begon toen ook wel vreemd te kijken. Tot ik de kunst van het "spijbelen" ontdekte. Haatte ik dat hele gedoe. Beetje Halleluja staan zingen zeker


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 28-05-2004 5:23 by X-Act Profiel van X-Act

christenDOM - dierenRIJK
=> we moeten terug naar onze roots !

voila, klaar, hier kan wel een slot op

( )


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 28-05-2004 14:00 by bas_bin_laden Profiel van bas_bin_ladenhttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 27 mei 2004 22:21 schreef EVILinetje het volgende:
Een 5tal jaartjes terug werd ik door 2 vrouwen aangesproken "Wat zegt God u?"
Waarop ik antwoordde "Niets"

na een hele lange discussie, waaruit bleek dat ze er zelf niet meer aan uit konden en ik groot gelijk had zeiden ze me: " Wacht maar meisje, je zal je nog serieus verbranden"

Hatelijk zo een toestanden waar mensen hun geloof aan je willen opdringen.
en het leuke is dat heel zm er vanuitgaat dat alle christenen zo zijn

nog leuker is dat er nogsteeds geen slotje is


yo yo wassup nigga bitches in da house


chrishetmetaalhoofd
pokt
Usericon van chrishetmetaalhoofd
Posted 28-05-2004 16:06 by chrishetmetaalhoofd Profiel van chrishetmetaalhoofdhttp://www.error-band.tk

quote:
Op 27 mei 2004 23:03 schreef EVILinetje het volgende:
idd, kwam ik die kerk binnen met mijn lange zwarte mantel, ogen lekker zwart gekleurd en kledij sprak ook wel voor zich. middan in een koor met heilige boontjes
De pastoor kende me al lang, maar begon toen ook wel vreemd te kijken. Tot ik de kunst van het "spijbelen" ontdekte. Haatte ik dat hele gedoe. Beetje Halleluja staan zingen zeker


Cool ben je.


www.error-band.tk - Melodic Death Metal


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 28-05-2004 23:34 by Killing Zoe Profiel van Killing Zoehttp://www.hermanfolk.nl

Heb vorige week eindelijk het OT uitgelezen, heel dik half jaar over gedaan. Ik vraag me af hoeveel christenen die bijbel zelf doorgewerkt hebben, en hoeveel zich door de pastoor laten "voorlezen" (als je het voorlezen kan noemen en niet gewoon "interpretatie geven").


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-05-2004 23:38 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 28 mei 2004 23:34 schreef Killing Zoe het volgende:
Heb vorige week eindelijk het OT uitgelezen, heel dik half jaar over gedaan. Ik vraag me af hoeveel christenen die bijbel zelf doorgewerkt hebben, en hoeveel zich door de pastoor laten "voorlezen" (als je het voorlezen kan noemen en niet gewoon "interpretatie geven").
Was het interessant om te lezen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 31-05-2004 21:31 by Killing Zoe Profiel van Killing Zoehttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 28 mei 2004 23:38 schreef Misanthrope het volgende:
Was het interessant om te lezen?


Waarom dacht je dat ik een half jaar had gedaan over bijna 800 pagina's? Een hoop moord en doodslag, en niet alleen door mensen, ons aller god kan er ook wat van. Wat een intolerant type zeg. En de wereld blijft maar vergaan in miezerige ellende. Binnenkort. Alleen jammer dat dat binnenkort 2000+ jaar geleden was. Vermoeiend was het zeker.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen