IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : christendom? Vorige pagina | Volgende pagina
Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 20:27 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 20:10 schreef Snaack het volgende:
Ik vermaack mij de laatste tijd prima.

-> De Amerikaanse RK kerk heeft $120 miljoen gereserveerd om schadeclaims aan pedofilie-slachtoffers van kerkdienaars te betalen.

-> De kerk in het algemeen reageert uiterst spastisch op de (fictieve) roman van Dan Brown. Hilarisch!!

-> Een aantal kerkelijke organisaties in NL maken zich volstrekt belachelijk door de nieuwe tv-serie "God bestaat niet" van de RVU te veroordelen

-> Staphorst heeft een vloekverbod in de APV opgenomen. Aangezien het in NL dankzij onze grondwet niet toegestaan is een boete aan overtreding hiervan te verbinden is dit louter symbolisch.

-> De SGP is door een aantal organisaties voor het gerecht gedaagd wegens discrimatie van vrouwen. Zaak dient maandag a.s. als ik het goed heb.

Jolijt jolijt jolijt!




http://www.apocalypsecartoons.com/fathertucker/fathertucker.html


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2005 20:37 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 juni 2005 20:27 schreef Leviathanica het volgende:


http://www.apocalypsecartoons.com/fathertucker/fathertucker.html



ROFL, die kende ik nog niet


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 20:44 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Father Tucker Heerscht!!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 21:22 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 28 augustus 2004 1:04 schreef Greycloak het volgende:
Wat een slímme opmerking was dat zeg!


Inderdaad zeg de intelligentie druipt er zo maar van af. Ik ben zelf een overtuigd Christen en ik erger me echt aan het gezeur op de Bijbel en op Jezus terwijl de meeste mensen die erop afgeven niet eens de moeite hebben genomen één letter uit de Bijbel te lezen. Pas geleden had ik een discussie met zo'n slimbo zie dacht dat het volgende argument mij wel vast zou lullen:

"Jezus werd toch ook niet geholpen door God toen hij werd opgehangen?"

Hoe dom kun je zijn. Ik zeg niet dat dit op jullie slaat maar toch...

[Dit bericht is gewijzigd door JelmerB op 08-06-2005 21:22]


André Hazes leeft!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2005 21:23 by Snaack Profiel van Snaack

sterf toch, gore kankerchristenhond die je der bent.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 21:23 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 21:22 schreef JelmerB het volgende:
Inderdaad zeg de intelligentie druipt er zo maar van af. Ik ben zelf een overtuigd Christen en ik erger me echt aan het gezeur op de Bijbel en op Jezus terwijl de meeste mensen die erop afgeven niet eens de moeite hebben genomen één letter uit de Bijbel te lezen. Pas geleden had ik een discussie met zo'n slimbo zie dacht dat het volgende argument mij wel vast zou lullen:

"Jezus werd toch ook niet geholpen door God toen hij werd opgehangen?"

Hoe dom kun je zijn. Ik zeg niet dat dit op jullie slaat maar toch...


Ik ben wel opgevoed met de bijbel, dus ik weet waar het over gaat hoor.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 21:25 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 21:23 schreef Snaack het volgende:
sterf toch, gore kankerchristenhond die je der bent.




André Hazes leeft!!


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 21:26 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 21:23 schreef Leviathanica het volgende:
Ik ben wel opgevoed met de bijbel, dus ik weet waar het over gaat hoor.


Dan moet je ook kunnen beamen dat er veel voorspellingen die gedaan zijn in de Bijbel ook zijn uitgekomen.


André Hazes leeft!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2005 21:27 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 juni 2005 21:26 schreef JelmerB het volgende:
Dan moet je ook kunnen beamen dat er veel voorspellingen die gedaan zijn in de Bijbel ook zijn uitgekomen.


Noem er eens een paar?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-06-2005 21:28 by M. Profiel van M.

quote:
Op 8 juni 2005 20:10 schreef Snaack het volgende:
Ik vermaack mij de laatste tijd prima.

-> De Amerikaanse RK kerk heeft $120 miljoen gereserveerd om schadeclaims aan pedofilie-slachtoffers van kerkdienaars te betalen.

Uitstekend!! Als ze nog een actuarieel medewerker nodig hebben om (tegen een geringe vergoeding uiteraard) op prudente grondslagen te reserveren ben ik hun man .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 21:33 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 21:27 schreef Snaack het volgende:
Noem er eens een paar?


Als je het (kleinere)nieuws een beetje in de gaten houdt zul je ongetwijfeld gelezen hebben dat men bezig is met een of andere chip die - in de VERRE toekomst - ingebracht zal worden in of het voorhoofd of de rechterhand. Dit om betalen veilig te maken en indentificatie fraude tegen te gaan. In een van de Bijbel (behoorlijk lang terug geschreven dus) boeken staat duidelijk aangekondigd dat er een teken in hetvoorhoofd of in de rechterhand zou worden geplaatst. Het aanbrengen van dit teken is een van de vele aankondigingen van het einde der tijden. Ook staat er - ik dacht ook in de Openbaring - beschreven dat na verloop van tijd veel Joden zich tot het goede Geloof zouden bekeren. Laat dat nu de laatste jaren ook het geval zijn.

Verder staan er in de Bijbel zelf genoeg verwijzingen naar gebeurtenissen die later uit zijn gekomen. In veel Bijbel boeken worden dezelfde dingen beschreven door mensen die ongelooflijk ver van elkaar vandaan wonen. Toen was er geen telefoon of e-mail waarover snelle afspraken over dit boek konden worden gemaakt.


André Hazes leeft!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-06-2005 21:38 by M. Profiel van M.

quote:
Op 8 juni 2005 21:33 schreef JelmerB het volgende:
Als je het (kleinere)nieuws een beetje in de gaten houdt zul je ongetwijfeld gelezen hebben dat men bezig is met een of andere chip die - in de VERRE toekomst - ingebracht zal worden in of het voorhoofd of de rechterhand. Dit om betalen veilig te maken en indentificatie fraude tegen te gaan. In een van de Bijbel (behoorlijk lang terug geschreven dus) boeken staat duidelijk aangekondigd dat er een teken in hetvoorhoofd of in de rechterhand zou worden geplaatst. Het aanbrengen van dit teken is een van de vele aankondigingen van het einde der tijden.

Dat is inderdaad wel een sluitend bewijs -- een nog niet uitgevonden identificatie-implantaat in je lichaam dat met de referentie "een teken in de rechterhand" al voorspeld wordt!

Daar kan Erwin Kroll nog een puntje aan zuigen!

Iets zegt me dat je nog veel meer voorbeelden van dit soort zaken hebt, klopt dat?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 21:38 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 21:23 schreef Snaack het volgende:
sterf toch, gore kankerchristenhond die je der bent.
Ik word beledigd terwijl ik niet heb gezegd


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 21:39 by JelmerB Profiel van JelmerB

Verder, neem een mens. Wil jij de complexiteit van het lichaam serieus toeschrijven aan een evolutie? Aan een banaal iets als toeval?

Goh wat toevallig inderdaad dat ALLES precies op zijn plaats zit zodat het kan leven. Hart, oren, ruggenmerg. De kans dat dit uit een evolutie voortkomt is 0,0.

Verder is de mens ook perfect. De mens is nooit meer veranderd ten opzichte van de eerste mensen. Zijn wij als "moderne mens" in staat nieuwe emoties te ervaren hebben wij andere gevoelens?


André Hazes leeft!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2005 21:39 by Snaack Profiel van Snaack

*pakt popcorn erbij*



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 21:40 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 21:26 schreef JelmerB het volgende:
Dan moet je ook kunnen beamen dat er veel voorspellingen die gedaan zijn in de Bijbel ook zijn uitgekomen.


Ach allemaal onzin, toeval.
De bijbel is geschreven door mensen nadat het is doorverteld en verteld en iemand ooit is begonnen het op te schrijven en is daardoor niet betrouwbaar.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 21:40 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 21:38 schreef M. het volgende:
Dat is inderdaad wel een sluitend bewijs -- een nog niet uitgevonden identificatie-implantaat in je lichaam dat met de referentie "een teken in de rechterhand" al voorspeld wordt!

Daar kan Erwin Kroll nog een puntje aan zuigen!

Iets zegt me dat je nog veel meer voorbeelden van dit soort zaken hebt, klopt dat?


Het is allang uitgevonden maar nog niet uitgevoerd. Ik zou zeggen ga eens wat rondkijken op internet en je zult er vast wel wat informatie over vinden. En ja, ik heb nog veel meer voorbeelden.


André Hazes leeft!!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 21:42 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 21:33 schreef JelmerB het volgende:
blablabla Ook staat er - ik dacht ook in de Openbaring - beschreven dat na verloop van tijd veel Joden zich tot het goede Geloof zouden bekeren. Laat dat nu de laatste jaren ook het geval zijn.




Wie bepaald wat het goede geloof is??
Door dat soort onzin zijn de meeste oorlogen onstaan en de meeste mesen afgeslacht.
Alle religies zorgen voor onrust en haat.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 21:43 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 21:40 schreef Leviathanica het volgende:
Ach allemaal onzin, toeval.
De bijbel is geschreven door mensen nadat het is doorverteld en verteld en iemand ooit is begonnen het op te schrijven en is daardoor niet betrouwbaar.


De Bijbel is misschien nioet voor de volle 100% betrouwbaar inderdaad omdat er mensen zijn geweest die het nodig vonden bepaalde delen achter te houden. Toch vertrouw ik op wat er in de Bijbel staat. En natuurlijk vind ook ik bepaalde gebeurtenissen en dingen ronduit belachelijk. Zoals in een van de postst hierboven met die schadeclaims door de R.K. Kerk --> Joleit is inderdaadhet perfecte woord daarvoor. Maar zegt één slechte daad van een (schijn)gelovige iets over de waarheid van het Geloof zelf?


André Hazes leeft!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2005 21:43 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 juni 2005 21:40 schreef JelmerB het volgende:
Het is allang uitgevonden maar nog niet uitgevoerd. Ik zou zeggen ga eens wat rondkijken op internet en je zult er vast wel wat informatie over vinden. En ja, ik heb nog veel meer voorbeelden.


*zingt uit volle borst "Let me entertain you" van R. Williams*

*pakt vers biertje en popcorn*

Barst maar los


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-06-2005 21:43 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 8 juni 2005 21:43 schreef Snaack het volgende:
*zingt uit volle borst "Let me entertain you" van R. Williams*

*pakt vers biertje en popcorn*

Barst maar los


Ga je vrijdag mee naar de EO-jongerenconferentie in Appelscha, Snaacksel ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 08-06-2005 21:44 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 8 juni 2005 21:39 schreef JelmerB het volgende:
Verder, neem een mens. Wil jij de complexiteit van het lichaam serieus toeschrijven aan een evolutie? Aan een banaal iets als toeval?

Goh wat toevallig inderdaad dat ALLES precies op zijn plaats zit zodat het kan leven. Hart, oren, ruggenmerg. De kans dat dit uit een evolutie voortkomt is 0,0.

Verder is de mens ook perfect. De mens is nooit meer veranderd ten opzichte van de eerste mensen. Zijn wij als "moderne mens" in staat nieuwe emoties te ervaren hebben wij andere gevoelens?


Hoe weet je dat alles op zijn plaats zit?
Je weet niet beter of ons lichaam is gewoon zo.
Misschien zou het nog efficiënter kunnen, maar zijn we nog niet zover en moeten (en zullen) we nog verder evolueren.

[Dit bericht is gewijzigd door Leviathanica op 08-06-2005 21:46]


Iedereen heeft recht op mijn mening.


JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 08-06-2005 21:44 by JelmerB Profiel van JelmerB

quote:
Op 8 juni 2005 21:42 schreef Leviathanica het volgende:
Wie bepaald wat het goede geloof is??
Door dat soort onzin zijn de meeste oorlogen onstaan en de meeste mesen afgeslacht.
Alle religies zorgen voor onrust en haat.


Vanuit mijn standpunt is het Christelijk Geloof natuurlijk het goede.


André Hazes leeft!!


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 08-06-2005 21:44 by arnibes Profiel van arnibes

quote:
Op 8 juni 2005 21:42 schreef Leviathanica het volgende:
Wie bepaald wat het goede geloof is??
Door dat soort onzin zijn de meeste oorlogen onstaan en de meeste mesen afgeslacht.
Alle religies zorgen voor onrust en haat.
Niet alle religies zorgen voor onrust en haat. Er zijn zoveel mensen die hun eigen 'religie' hebben ontwikkelt en geen onrust of kwaad doen

Maar het jodendom, islaam en soms christendom veroorzaakt wel haat en onrust


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-06-2005 21:45 by M. Profiel van M.

quote:
Op 8 juni 2005 21:40 schreef JelmerB het volgende:
Het is allang uitgevonden maar nog niet uitgevoerd. Ik zou zeggen ga eens wat rondkijken op internet en je zult er vast wel wat informatie over vinden. En ja, ik heb nog veel meer voorbeelden.

Potjanpietje, waarom heb ik dat niet eerder gedaan. Internet!! Soms is de oplossing veel dichterbij dan je denkt. Iedereen weet dat universiteitsbibliotheken vol leugens staan, de waarheid ligt gewoon op straat, op het Internet!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen