IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : christendom? Vorige pagina | Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 31-05-2004 21:39 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

Is daar geen film van?


*zucht*


Oud Vuil.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 01-06-2004 7:59 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 31 mei 2004 21:31 schreef Killing Zoe het volgende:
Waarom dacht je dat ik een half jaar had gedaan over bijna 800 pagina's? Een hoop moord en doodslag, en niet alleen door mensen, ons aller god kan er ook wat van. Wat een intolerant type zeg. En de wereld blijft maar vergaan in miezerige ellende. Binnenkort. Alleen jammer dat dat binnenkort 2000+ jaar geleden was. Vermoeiend was het zeker.
Een half jaar over 800 blz.???!?!?!!?!!?
Niet goed in lezen?


F*ck hippies


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 01-06-2004 8:04 by EVILinetje Profiel van EVILinetje

is dit nog niet gesloten? lol...


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Spuitpoep
Spreken is zilver, schreeuwen is hard
Usericon van Spuitpoep
Posted 01-06-2004 12:38 by Spuitpoep Profiel van Spuitpoep

toch treffend

christendom
mensenrijk

maja... femdom...


:p


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 11-06-2004 22:35 by Killing Zoe Profiel van Killing Zoehttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 1 juni 2004 7:59 schreef Manifest het volgende:
Een half jaar over 800 blz.???!?!?!!?!!?
Niet goed in lezen?


800 hele dunne blaadjes met hele kleine lettertjes. En op 800 pagina's 800x hetzelfde verhaal in een iets andere vorm in een bizarre vorm van (oud?) Nederlands is erg vermoeiend. Probeer het eens, zou ik zeggen...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-06-2004 11:32 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 1 juni 2004 8:04 schreef EVILinetje het volgende:
is dit nog niet gesloten? lol...
Nogmaals, waarom in hemelsnaam zou deze topic gesloten moeten worden?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-06-2004 11:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nadenken over religie is te moeilijk voor gothjes ..


Jerome
Usericon van Jerome
Posted 21-08-2004 16:51 by Jerome Profiel van Jerome

en vrij zinloos bovendien.... tenzij je kanttekeningen wilt plaatsen, maar dat is dan weer eindeloos....


Wijers
Ardek
Usericon van Wijers
Posted 21-08-2004 17:14 by Wijers Profiel van Wijershttp://www.myspace.com/ardekmusic

quote:
Op 8 februari 2004 20:42 schreef elessar het volgende:
Welke andere godsdiensten? Wel eens in Satanisme verdiept? En dan niet puur LaVey, maar het uitgangspunt dat Satan de god van de Aarde is, en Jehova een mensonvriendelijke indringer die ons als onwetende slaven wil houden? Ik heb daar de laatste tijd wat over gelezen, ik vind het wel een interessante gedachte.


Ja klinkt interessant. Jehova's getuigen gaan er vanuit dat Satan momenteel de aarde beheerst/regeert, hoe je het ook wil noemen.
Dat zou ook meteen hun argument zijn mbt een antwoord op de vraag waarom de lijn tussen in- en outside zo groot is (strenge leefregels etc.), terwijl die leefregels juist psychologisch gezien het fundamentalistisch en strak houden. Het is no compromise, of je geloof alles of niets, punt uit.
Dat is denk ik het grootste gevaar van dat soort organisaties/ religies. Het Christendom is wat dat betreft een stuk minder georganisseerd wat natuurlijk ook weer nadelen heeft voor de organisatie zelf maar dat intereseert maatschappelijk gezien natuurlijk niet.
Over het algemeen vind ik dat teveel commitment tot 1 religie hetzelfde is als oogkappen opdoen.
En mocht er al een god zijn ivm een dag des oordeels waarom zou hij/zij/het dan iemand die niet aangesloten is bij een of andere religie niet toelaten tot een soort hemel?
Laat mij dan maar niet meer bestaan, dat soort discriminatie slaat nergens op



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-08-2004 17:27 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 21 augustus 2004 17:14 schreef Wijers het volgende:
Ja klinkt interessant. Jehova's getuigen gaan er vanuit dat Satan momenteel de aarde beheerst/regeert, hoe je het ook wil noemen.


Straks naar een huwelijksfeest waar er een boel van dei gaan lopen , familiale verlichtingen enzo

Ik weet wel dat mijn oom daar vroeger wel eesn over zeurde...tot mijn pa hem dreigde buiten te schuppen,....nu houdt hij zijn mond erover en zuipt lustig mee.
Beetjej naar: ik heb enkele devoot christenen in de familie en de rest totaal atheïst,...en dat zijn dan broers en zussen
En mijn zus heeft het helemaal getroffen, haar schoonfamilie is evangelistisch...de moeder van haar vriend heeft letterlijk gezegd dat ik bezeten ben. Hell yeah!!!!!!!


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Vlinder
Usericon van Vlinder
Posted 21-08-2004 18:16 by Vlinder Profiel van Vlinderhttp://ellen.iiivx.net

Ikzelf ben Christelijk.
Ik geloof in God en in Jezus en in de Heilige Geest. Ik ben er sterk van overtuigd dat de Bijbel op de waarheid gebaseerd is en voor mij is dit een goede levensstandaard. Ik ga ook elke zondag naar de kerk.
Voor mij betekent het geloof een hoop. Ik vind er hoop en steun. Ik leef erbij zegmaar. Eerder was ik altijd wat depresief aangelegd, maar sinds ik overtuigd Christen ben geworden vind ik het leven een stuk leuker! Jezus is een vriend van me, die precies weet hoe ik me voel en daar dus mee om kan gaan. Ik kan hem alles vragen


Eevery move I make I make in You!


Vlinder
Usericon van Vlinder
Posted 21-08-2004 18:17 by Vlinder Profiel van Vlinderhttp://ellen.iiivx.net

Ohja! Mochten jullie Christelijke matelachtige muziek willen horen; The Spirit that guides us is een mooi voorbeeld!


Eevery move I make I make in You!


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-08-2004 18:18 by Gunman Profiel van Gunman

NIks tegen jou als persoon: maar sinds je jezelf een bord voor de kop houdt ben je dus gelukkiger??

Sorry: reality is my drug (niet altijd, maar ik kom wel uit mijn fantasie)


quote:
Op 21 augustus 2004 18:16 schreef Vlinder het volgende:
Ik kan hem alles vragen

op t www.Jesuspaktjevanchteren.tk toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 21-08-2004 18:19]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Vlinder
Usericon van Vlinder
Posted 21-08-2004 18:19 by Vlinder Profiel van Vlinderhttp://ellen.iiivx.net

quote:
Op 21 augustus 2004 18:18 schreef Gunman het volgende:
NIks tegen jou als persoon: maar sinds je jezelf een bord voor de kop houdt ben je dus gelukkiger??

Sorry: reality is my drug (niet altijd, maar ik kom wel uit mijn fantasie)

Als je het zo wilt zien dan is dat idd zo.


Eevery move I make I make in You!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-08-2004 18:27 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 21 augustus 2004 18:16 schreef Vlinder het volgende:
Ikzelf ben Christelijk.
Ik geloof in God en in Jezus en in de Heilige Geest. Ik ben er sterk van overtuigd dat de Bijbel op de waarheid gebaseerd is en voor mij is dit een goede levensstandaard. Ik ga ook elke zondag naar de kerk.
Voor mij betekent het geloof een hoop. Ik vind er hoop en steun. Ik leef erbij zegmaar. Eerder was ik altijd wat depresief aangelegd, maar sinds ik overtuigd Christen ben geworden vind ik het leven een stuk leuker! Jezus is een vriend van me, die precies weet hoe ik me voel en daar dus mee om kan gaan. Ik kan hem alles vragen



JFC Mag ik misschien een teiltje??


spelfout weggehaald...


Vlinder
Usericon van Vlinder
Posted 21-08-2004 18:29 by Vlinder Profiel van Vlinderhttp://ellen.iiivx.net

quote:
Op 21 augustus 2004 18:27 schreef varanus het volgende:
JFC Mag ik misschien een teiltje??

*geeft tijltje door*


Eevery move I make I make in You!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-08-2004 18:30 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 21 augustus 2004 18:29 schreef Vlinder het volgende:
*geeft tijltje door*


Nou,dat je christen bent moet je zelf weten,maar breng het alsjeblieft iets minder overdreven...


spelfout weggehaald...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-08-2004 18:32 by aerodis Profiel van aerodis

het is gewoon lachwekkend hoe je het brengt, ehm... vlinder.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 21-08-2004 18:32 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 21 augustus 2004 18:17 schreef Vlinder het volgende:
Ohja! Mochten jullie Christelijke matelachtige muziek willen horen; The Spirit that guides us is een mooi voorbeeld!


Die hebben zo'n cd samen met een andere soortgelijke band gemaakt, hoog blèrniveau en weinig inhoudelijk. Beetje metalcore achtig.
Er is veel gavere christelijke metal. Stryper, Tourniquet, Extol, Raven, Deliverance, Bloodgood, Sculpture (niet dat ene hond dat kent) etc.
Ik vind het altijd wel leuk om christelijke metal te luisteren, maar denk niet dat je als christen echt metal kan luisteren.
Metal en christendom valt niet te combineren.



CoenV
Usericon van CoenV
Posted 21-08-2004 18:33 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 21 augustus 2004 18:32 schreef aerodis het volgende:
het is gewoon lachwekkend hoe je het brengt, ehm... vlinder.


Het is toch leuk om een keertje iemand op het forum te hebben die afwijkt van de standaard, en waar je eens wat andere reacties van kan verwachten.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-08-2004 18:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 21 augustus 2004 18:17 schreef Vlinder het volgende:
Ohja! Mochten jullie Christelijke matelachtige muziek willen horen; The Spirit that guides us is een mooi voorbeeld!

Matelachtige muziek?

een barbiepop die halleluja zingt?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-08-2004 19:13 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 21 augustus 2004 18:17 schreef Vlinder het volgende:
Ohja! Mochten jullie Christelijke matelachtige muziek willen horen; The Spirit that guides us is een mooi voorbeeld!

Deliverance en veangence rising en extol niks anders...



CoenV
Usericon van CoenV
Posted 21-08-2004 19:23 by CoenV Profiel van CoenV

quote:
Op 21 augustus 2004 19:13 schreef Audiophile het volgende:
Deliverance en veangence rising en extol niks anders...


Veangence Rising, wat is dat voor band, wat voor stijl spelen ze? Nooit van gehoord.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 21-08-2004 20:18 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Hehe,over christelijke metal gesproken;ik zal nooit de Stryper show op dynamo 87 vergeten.Iedereen sloopte vlak voor de show alle tuinhekjes die maar in de buurt stonden om omgekeerde kruizen te maken,en de in het publiek geworpen bijbels werden en masse teruggeflikkerd


spelfout weggehaald...


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-08-2004 20:59 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 21 augustus 2004 19:23 schreef CoenV het volgende:
Veangence Rising, wat is dat voor band, wat voor stijl spelen ze? Nooit van gehoord.


Thrash met een aparte grunt.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen