IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : christendom? Vorige pagina | Volgende pagina
gollum
Usericon van gollum
Posted 24-06-2005 22:11 by gollum Profiel van gollum

quote:
Op 24 juni 2005 18:58 schreef Gnosis het volgende:
Beetje een Lonsdale-attitude Gollum...

hebbe die niet wat tege negers?? daar heb k dan weer nix tege, ok, tegen gloof ook niet zo heel erg, moete die mense zelf wete.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-06-2005 22:18 by BARABAS Profiel van BARABAS

Godverdomme leer nederlands en sterf

Edit: Ja, ik heb een kut week achter de rug...

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 24-06-2005 22:19]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


slome
Usericon van slome
Posted 25-06-2005 0:32 by slome Profiel van slome

quote:
Op 24 juni 2005 14:57 schreef gollum het volgende:
k eloof ook dat er iets is na het leven op aarde, dat hoop k dan maar, alhoewel, misschien ben k niet zo braaf maareh, k vin godsdienst allen amar dom, t is gewoon mensen dom houde en geld afnemen van de mensen. oplichterij " ja, omdat god dat heeft gezegd, want dat staat in de bijbel" ja, k ken ook een bijbel verzinne.
ennuh, van godsdienst kome alleen maar oorloge: kruistochten, jihad enzovoorts.

k zeg: mensen, stop met jezelf voor de gek te houde, je mag best iets gelove, net als ik, maar doe t dan op je eige manier. gloof niet alles wat in de bijbel staat, ken iedereen verzinne. en er komt alleen maar ellende van, lijkt mij


Laat me raden... Dankzij het christendom heb je een taalachterstand opgelopen.


slome
Usericon van slome
Posted 25-06-2005 0:42 by slome Profiel van slome

quote:
Op 24 juni 2005 13:52 schreef Gnosis het volgende:
Ik vind het vooral lastig om iets te zeggen over het geloof dat daadwerkelijk in de kern dringt van hoe ik er over denk, en veel anderen die er ook niet in geloven. Tis gewoon vreemd om te zien dat er zo ziek veel lui hangen aan een zekerheid die er letterlijk met de paplepel is in geschoven. En dat die lui ook minder afvragend door het leven gaan is volgens mij ook een pluspunt voor ze, maar goed een ongelovige weet gewoon echt niet wat er bijv. na de dood gebeurt tewijl een gelovige het wel degelijk weet. Het hoeft niet eens te kloppen wat zij denken, als het voor hun zo is, is het zo en dat kan alleen maar rustgevend zijn toch?

Toch zou ik niet in die schoenen willen staan.
Ik wil dat alles open lijft staan voor disscusie


Met dat laatste punt ben ik het zeker met je eens. Ik heb nog nooit begrepen waarom er op zo veel uiteenlopende zaken een taboe moest worden gelegd. Maar of dit voor de volle 1000 promiel aan het gristendom te wijten is weet ik niet. We kunnen nu onmogelijk zien hoe de normen en waarden zich de afgelopen 2000 jaar (en wat daar natuurlijk nog voor speelde) hebben ontwikkeld.

Maar wat het hiernamaals betreft: Ik geloof niet in een hemel maar toch ben ik niet bang voor het 'niets' wat waarschijnlijk na mijn leven komt. Als je er zelf niet bewust bij bent valt er ook nergens bang voor te zijn? (Iig, ik ga er van uit dat dit het geval is.)

Wat denken de andere Zm-ers eigenlijk wat er met hun bewustzijn/ziel/hoe je het maar wilt noemen gebeurt als je de pijp uit gaat?


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 25-06-2005 1:17 by CoenV Profiel van CoenV

Het makkelijkste is om te denken dat je na je dood definitief verdwenen bent. Niemand WIL geloven dat er iets anders zou kunnen zijn.
Ik geloof zelf dat er een hemel en een hel is. Jup, exact volgens de Christelijke manier.

NP: Morbid Angel - Rapture Live Teatro Providencia ,Chile 07-09-2004


slome
Usericon van slome
Posted 25-06-2005 1:22 by slome Profiel van slome

Ik vind er niets makkelijks aan. Er van uit gaan dat je hiernamaals tot in de puntjes is geregeld als je de pijp uit gaat vind ik op mijn beurt weer erg makkelijk. En mocht je in de hemel belanden, hoezo zou je dan automatisch gelukkig moetten zijn? Stel dat de helft van je familie in de hel zou belanden, zou je dan in rust en vrede kunnen verblijfen in de hand van god? Imho is de hemel een grote geruststelling voor mensen die geen plezier uit het leven hebben kunnen halen en maar hopen dat ze nog een tweede kans krijgen.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 25-06-2005 1:26 by CoenV Profiel van CoenV

Ah, jij gaat uit van een hiernamaals. Jup, dat kort het begrip 'gemakkelijk' fors in. Er van uit gaan dat je in de hemel terecht komt is sowieso al twijfelachtig, al schijnen degenen die zo gelukkig mogen zijn daar al van te voren op de hoogte van te zijn.
Ja, er zijn talloze onbeantwoorde vragen daarover, er was ooit iemand in de Bijbel (de rijke man, die stierf en naar de hel ging en zijn familie wilde waarschuwen terwijl de arme in de hemel was), maar dat was niet mogelijk.

NP: Morbid Angel - Maze Of Torment


slome
Usericon van slome
Posted 25-06-2005 1:28 by slome Profiel van slome

Lees beter. Ik geloof NIET in een hiernamaals. Beter gezegd, ik geloof niet in de hemel of de hel. Het ligt er duimendik boven op dat het hele idee er achter door mensen is verzonnen.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 25-06-2005 1:33 by CoenV Profiel van CoenV

Ik ben half van de wereld en luister een ongelooflijk gave Morbid Angel bootleg. Maar ik las inderdaad verkeerd.
Maar, als het duimendik bovenop lag zouden miljoenen mensen zich niet continu er mee bezig houden. Het is onmogelijk dat een verzonnen boek mensen rationeel compleet verward en tot bizarre levenswijzigingen aanzet.

Jup, de Bijbel is juist.


slome
Usericon van slome
Posted 25-06-2005 1:55 by slome Profiel van slome

Veel mensen houden vast aan wat hun al van kinds af aan word wijs gemaakt. Als je niets anders dan dat hoort en er geen kritische houding op na houdt, zal je er ook niet anders over gaan denken.

En ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat iemand de bijbel juist kan noemen. Veel van de dingen die er in staan zijn al onjuist gebleken. Ik noem: voorspellingen (volgens de bijbel zou de aarde al iets van 4 keer zijn vergaan) en het scheppingsverhaal (verklaar verdomme eens waarom de grond dan stampensvol fossielen uit tijden ver voor de tijd van de mens zit?).


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 25-06-2005 1:59 by CoenV Profiel van CoenV

Slome, het percentage eikels wat direct geloofd wat de ouders hun wijsmaken zakt harder dan het ketchuppeil in huize CoenV.
Tegenwoordig kan de Christen voor zichzelf denken, alhoewel velen inderdaad klakkeloos dingen accepteren.
Opvallend is dat Christenen altijd nog meer open staan voor religieuze dingen dan metalheads. En nu kanker ik in slaap.

En fucking hell, wat is die Morbid Angel Bootleg gaaf. Zo effe Def Leppard 1983 bootleg aankankeren.


slome
Usericon van slome
Posted 25-06-2005 2:04 by slome Profiel van slome

Vertel me voor dat je in slaap valt dan eens waarom die 'voor zich zelf denkende' christenen dan nog beweren dat de bijbel juist is dan. Want dat boek staat nogal vol met onoverkomelijke tegenstrijdigheden en fouten. Kun je dan niet beter agnostisch theïst worden?

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 25-06-2005 2:05]


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 25-06-2005 2:12 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 25-06-2005 2:13]


gollum
Usericon van gollum
Posted 25-06-2005 10:28 by gollum Profiel van gollum

quote:
Op 25 juni 2005 0:32 schreef slome het volgende:
Laat me raden... Dankzij het christendom heb je een taalachterstand opgelopen.

whahahahah nee, k wil gewoon te snel typen, lukt niet altijd dan typ k sommige letters eerder dan eigelijk zou moete
wat zijn jullie humeurig zeg


Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 25-06-2005 10:31 by Jansuh Profiel van Jansuh

quote:
Op 25 juni 2005 10:28 schreef gollum het volgende:
whahahahah nee, k wil gewoon te snel typen, lukt niet altijd dan typ k sommige letters eerder dan eigelijk zou moete
wat zijn jullie humeurig zeg


Vindt je het heel gek, stomme koter, met je smiley's



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-06-2005 10:33 by Heiden Profiel van Heiden



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


gollum
Usericon van gollum
Posted 25-06-2005 11:25 by gollum Profiel van gollum

quote:
Op 25 juni 2005 10:31 schreef Jansuh het volgende:
Vindt je het heel gek, stomme koter, met je smiley's


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-06-2005 11:27 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

En weer antwoorden met een smilie.



gollum
Usericon van gollum
Posted 25-06-2005 11:28 by gollum Profiel van gollum

quote:
Op 25 juni 2005 11:27 schreef Oud Vuil het volgende:
En weer antwoorden met een smilie.

ja, wat moet k dan schrijve: "jank jank" ofso?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-06-2005 11:29 by Heiden Profiel van Heiden



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-06-2005 11:29 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Met sorry?



Jansuh
Roken is gay.
Usericon van Jansuh
Posted 25-06-2005 11:30 by Jansuh Profiel van Jansuh

quote:
Op 25 juni 2005 11:28 schreef gollum het volgende:
ja, wat moet k dan schrijve: "jank jank" ofso?


Zeg gewoon niets, stomme idioot.

of biedt je excuses aan.



gollum
Usericon van gollum
Posted 25-06-2005 11:31 by gollum Profiel van gollum

als je wat tegen smileys heb, moet je tegen de administrator van dit forum (ofzo) zeggen dat ze die moeten verbieden!

(heej, zonder typfouten)


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-06-2005 11:33 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 juni 2005 11:31 schreef gollum het volgende:
als je wat tegen smileys heb, moet je tegen de administrator van dit forum (ofzo) zeggen dat ze die moeten verbieden!

(heej, zonder typfouten)


Alleen omdat je tig smiles in een bericht kunt zetten, wil niet zeggen dat je dat ook moet doen.



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 25-06-2005 11:34 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 25 juni 2005 11:31 schreef gollum het volgende:
als je wat tegen smileys heb, moet je tegen de administrator van dit forum (ofzo) zeggen dat ze die moeten verbieden!

(heej, zonder typfouten)


Nou, ik zie er wel een.
Damn, doe jij echt gymnasium?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen