|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik moet er bij zeggen dat ik niet tegen het Christendom aanschop, omdat ik wel degelijk weet waarover het gaat. Het gaat bij mij meer om het geheel dat de verhalen voorstellen, de Gnostische kant van het Christendom, dat verdrukt is door wat nu het Rooms-katholieke is, die liever in relieken, beeldspraak, metavoren en mythen geloven. Orthodoxie. Daar schop ik wel tegen. Of nou jah, schoppen, niet dat dat iets verandert. Ik vind het gewoon een raar en fascinerend gegeven dat mensen daadwerkelijke kijken naar Jezus als iemand die bijvoorbeeld over water kon lopen... Zoals Herman Finkers dat brengt "Dat heeft zo'n jongen toch niet nooooodig.." |
|
quote: Odin ging zich op aan een van de takken van Yggdrasil om zo achter de geheimen van leven en dood te komen, blablabla... zoiets... Het verhaal heeft op zich heeft niets met de kruisiging van Christus te maken maar vergelijkingen als deze werden wel gebruikt om germaanse volkeren te bekeren. [Dit bericht is gewijzigd door windkracht10 op 10-06-2005 16:21] mvg wk10 |
|
GODVERDOMME, wat gaat dit topic toch weer snel, ik heb godverdomme geeneens tijd om alles terug te lezen. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
|
|
quote: En dit moet overtuigen Edit: Hoe langer ik op deze site kijk, hoe breder de grijns op m'n bek In en in triest [Dit bericht is gewijzigd door slome op 12-06-2005 15:26] |
|
quote: Enigste pluspunt: de bliep geluidjes van het keuze menu. |
|
Ietwat late reactie: quote: Als dat het enige was wat de gristenen gedaan hebben om andersdenkenden te klieren was ik geheid niet zo fel tegen dat geloof geweest. Maar ja, momenteel zijn ze nog steeds aan het etteren (gelukkig niet meer op zo'n grote schaal als eerder maar ze zijn nog steeds bezig). Neem als voorbeeld de gristenen die menen dat biologie uit het onderwijs moet worden geschrapt. Gewoonlijk zou ik hartelijk om deze mensen hebben gelacht, maar jammer genoeg blijken veel van deze mensen in het onderwijs zelf te zitten of zijn ze hoogwaardigheidsbekleder (bijvoorbeeld minister president en misister van justitie). Door dit feit zie ik dergelijke ideeen wel degelijk als een bedreiging. quote: Waren het niet de gristenen die de tarot-bridgeclub en de glazenbol kijkers op de brandstapel gooide?? |
|
quote: god gaat interactief |
|
quote: Pas maar op. Blasfemen zullen branden in de hel!! Wacht eens even... Ik heb ooit eens zo'n leuk testje op internet gevonden waarmee je kon zien hoe diep je in de hel kwam. Even zoeken. (En daarna weer verder aan de studie) Edit: Bingo! ik heb hem al... quote: [Dit bericht is gewijzigd door slome op 12-06-2005 16:20] |
|
quote:die ken ik Ik kwam tot level 8 |
|
Thorkild Grosboel, pastor of Taarbaek, a town near the capital Copenhagen, said in a recent interview that "there is no heavenly God, there is no eternal life, there is no resurrection". Dat is nog eens een pastoor! http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/2963648.stm |
|
'the leader of Denmark's Theological College of Education, described Mr Grosboel's claims as "refreshing".' Hehe, goede theologieopleiding ook, verfrissend! Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
Hehe. En joepla. God bestaat niet, gisteren op tv. http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist/ Deze oudere meneer doet even haarfijn uit de doeken hoe het zit. |
|
Lang leve uitzendinggemist! Ik ga hem meteen kijken. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
Kut kutterdekut! De speakers doen het niet!! Nu moet ik hem alsnog missen. |
|
Koptelefoon? |
|
Best een goed idee *rent naar boven toe* |
|
Ondertussen ontwaar ik alweer een "wonder"! http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6186339869&rd=1&sspagename=STRK:MEWA:IT&rd=1 |
|
Dat "god bestaat niet"-programma is zelfbevrediging voor grachtengordel-intellectuelen, en voor pubers. Ga een boek lezen... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Eers zelf zien en dan zie ik wel of ik het met je eens ben. |
|
Mwoah, ik heb gisteren gefascineerd zitten te kijken naar die oudere meneer, hij zei hele rake dingen. En een puber ben ik al een tijdje niet meer en ik zou zelfs niet weten waar die grachtengordel zich zou moeten bevinden. Godver, ik ben een hokje. |
|
quote: Haha, ik zat me zo te ergeren aan die kerel... ik vond echt dat hij maar wat zat te zwetsen, onder het mom van 'rationaliteit'. Die mensen zijn vaak nog veel ergere (ratio-)fundamentalisten. Nee, doe me wat dat betreft dan maar een steile katholiek. Die lusten tenminste ook nog een goede borrel. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 15-06-2005 23:44] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Mwoah, ik was het op veel punten wel met hem eens. Maar goed, hij zal vast ook wel een lekker borreltje lusten. |
|
Het huidige christendom is een teken van moderne zwakte, die de tegenwoordige maatschappij niet aankan, niet wil zien en uit zwakte zich sterker moeten voelen door dit geloof te nemen.....het zijn geestelijk zwakkere mensen die een dieptepunt in hun leven berijken en vervolgens zich oppermachtig voelen doordat christendom saamhorigheid creeert. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |