IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het partijprogramma van Wilders / Zeiken over de PVV-topic Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-05-2005 14:43 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 mei 2005 12:27 schreef Jenje het volgende:
Welke markt? Ik wete niet of je oplet, maar Nederland loopt nou niet echt over van de banen, daarbij komt dat als je ambtenaren ontslaat je nog veel geld kwijt bent aan ze ... oftewel: levert imho de eerste 10 jaar niets op.
Banen zijn er niet, banen worden gecreeerd door mensen. Hoe meer mensen, hoe meer banen, mits de juiste omstandigheden gecreeerd worden. Dat er zo weinig banen zijn in Nederland (wat overigens ook niet helemaal waar is, maar mensen willen niet onder hun niveau werken) ligt aan de omstandigheden die hier gecreerd zijn. Er is geen stimulans om te werken.

quote:
Als het minimumloon los gelaten word, moet je ook ervoor zorgen dat mensen die onder dat bedrag verdienen zaken als gezondheidszorg en verzekering nog kunnen betalen, anders krijg je Amerikaanse situaties met ghetto's en shit. Nederlandse lonen zijn zeker te hoog, dat ben ik met je eens, maar de Nederlandse koopkracht is niet veel hoger ivm omliggende landen. Oftewel: als je lonen verlaagd, moet je lasten ook verlagen.
Ik zeg niet dat ik het per se eens ben met de afschaffing van het minimumloon, maar ik vind dat concurreren met andere landen mogelijk gemaakt moet worden (dus door misschien lagere lonen, maar vooral ook door productiviteit en kwaliteit). Verder vind ik dat mensen meer zelf verantwoordelijk moeten zijn voor waar ze hun geld aan willen besteden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 14:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

verantwoordelijkheiden zoals pensioen en vakantiegeld kunnen ook door de mensen zelf gedaan worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2005 14:52 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 mei 2005 14:43 schreef Misanthrope het volgende:
Banen zijn er niet, banen worden gecreeerd door mensen. Hoe meer mensen, hoe meer banen, mits de juiste omstandigheden gecreeerd worden.


dan ga jij ervan uit dat de relatie linear is. waarop baseer je dat? veel "natuurlijk" "processen hebben bijvoorbeeld een optimum of een hebben een limiet waarden (zeg maar een plafondwaarde, hoger als dat komt het niet). Ik zou niet weten waarom er niet zo een relatie is tussen aantal banen enerzijds en aantal mensen anderzijds.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 14:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat verband is niet meer linear door andere invloeden zoals bijvoorbeeld een grondstoffen tekort.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2005 14:59 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 mei 2005 14:54 schreef ElitE het volgende:
dat verband is niet meer linear door andere invloeden zoals bijvoorbeeld een grondstoffen tekort.


dan geldt de relatie die Misanthrope aanneemt dus niet (alhoewel de defintie "mits de juiste omstandigheden gecreerd worden" natuurlijk weer lekker vaag is).

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 19-05-2005 15:00]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-05-2005 15:00 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 mei 2005 14:52 schreef attila_de_hun het volgende:
dan ga jij ervan uit dat de relatie linear is. waarop baseer je dat? veel "natuurlijk" "processen hebben bijvoorbeeld een optimum of een hebben een limiet waarden (zeg maar een plafondwaarde, hoger als dat komt het niet). Ik zou niet weten waarom er niet zo een relatie is tussen aantal banen enerzijds en aantal mensen anderzijds.
Meer mensen creeeren meer behoeften. Meer behoeften creeeren meer banen. Meer banen creeeren meer geld. Meer geld creeert meer luxebehoeften. Meer luxebehoeften creeeren meer banen. Enz.

Als je kijkt naar de Nederlandse geschiedenis. 400 jaar geleden woonden hier iets meer dan een miljoen mensen (geloof ik), ons leger was toen ernstig groot door onze agressieve handel. Nu wonen er 16 miljoen mensen. Ondanks dat wij niet meer zo'n ernstig groot leger hebben, hebben toch veel mensen een baan. Het aantal banen is met de groei van de mensen gegroeid. Exacte cijfers zou je na moeten zoeken, die weet ik zo niet.

Uiteraard zijn wel de juiste omstandigheden nodig. In de VS zijn de omstandigheden voor het creeeren van banen beter, immers, daar zijn relatief en volgens mij absoluut minder werkelozen dan hier.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 15:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

de juiste omstandigheden zijn idd ook vaag, anders had iedereen een optimale economie


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-05-2005 15:02 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 mei 2005 14:59 schreef attila_de_hun het volgende:
dan geldt de relatie die Misanthrope aanneemt dus niet (alhoewel de defintie "mits de juiste omstandigheden gecreerd worden" natuurlijk weer lekker vaag is).
We zijn ook puur hypothetisch bezig, dus ik mag vaag blijven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2005 15:02 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 mei 2005 15:00 schreef Misanthrope het volgende:
Meer mensen creeeren meer behoeften. Meer behoeften creeeren meer banen. Meer banen creeeren meer geld. Meer geld creeert meer luxebehoeften. Meer luxebehoeften creeeren meer banen. Enz.




maar dat verondersteld wel een oneindig hoeveelheid beschikbare grondstoffen/ruimte etc. en dat bestaat niet. dus klopt die relatie niet geheel lijkt me.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2005 15:03 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 mei 2005 15:02 schreef Misanthrope het volgende:
We zijn ook puur hypothetisch bezig, dus ik mag vaag blijven.


ja ja, ik denk dat jij gewoon aan het oefenen bent voor een politeke loopbaan.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 15:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 mei 2005 15:02 schreef attila_de_hun het volgende:
maar dat verondersteld wel een oneindig hoeveelheid beschikbare grondstoffen/ruimte etc. en dat bestaat niet. dus klopt die relatie niet geheel lijkt me.

aan de andere kant kan dat ook meer werk opleveren om alternatieven te vinden


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-05-2005 15:14 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 mei 2005 15:03 schreef attila_de_hun het volgende:
ja ja, ik denk dat jij gewoon aan het oefenen bent voor een politeke loopbaan.
Ik ben laatst al gevraagd voor de lokale politiek, door de wethouder wel te verstaan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-05-2005 15:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 19 mei 2005 15:14 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ben laatst al gevraagd voor de lokale politiek, door de wethouder wel te verstaan.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2005 16:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Vink nie zo raar ... lult ook als een kip zonder kop


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-05-2005 16:07 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 mei 2005 11:04 schreef Jenje het volgende:
Gelukkig denkt Wilders ook zo door dat hij er rekening mee houdt dat als mensen minder inkomen hebben ze ook geen geld hebben voor de belachelijke hoge belastingen, huizenprijzen etc etc in Nederland. Nederland zal dan namelijk nog meer mensen onder de armoede grens gaan kennen, zeker als hij 50% van de ambtenaren gaat ontslaan. Daar heeft ie vast niet aan gedacht ... Wilders is niks dan een Fortuyn die nog dommer is, geen charisma heeft en zo mogelijk nog lelijker is. Mensen die zo;n gast steunen zijn nog dommer dan menig islamiet.
Gelukkig wilde Wilders niet ook de belastingen verlagen. Je spreekt jezelf tegen.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 19-05-2005 16:07]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2005 16:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 mei 2005 16:07 schreef kwelgeest het volgende:
Gelukkig wilde Wilders niet ook de belastingen verlagen. Je spreekt jezelf tegen.
Ik zeg niet dat Wilders de belasting wil verlagen ...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-05-2005 16:20 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 mei 2005 14:52 schreef attila_de_hun het volgende:
dan ga jij ervan uit dat de relatie linear is. waarop baseer je dat? veel "natuurlijk" "processen hebben bijvoorbeeld een optimum of een hebben een limiet waarden (zeg maar een plafondwaarde, hoger als dat komt het niet). Ik zou niet weten waarom er niet zo een relatie is tussen aantal banen enerzijds en aantal mensen anderzijds.
Meer mensen --> meer wensen --> meer banen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-05-2005 16:21 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 mei 2005 16:20 schreef Jenje het volgende:
Ik zeg niet dat Wilders de belasting wil verlagen ...
Ik wel. Dat staat in zijn partijprogramma. Drastische belasting verlagingen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2005 16:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 mei 2005 16:21 schreef kwelgeest het volgende:
Ik wel. Dat staat in zijn partijprogramma. Drastische belasting verlagingen.
Hoe? En welke?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-05-2005 16:23 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 mei 2005 16:21 schreef Jenje het volgende:
Hoe? En welke?
Gewoon doen. Zo moeilijk is dat niet. Daar tegenover staan alleen wel meer eigen verantwoordelijkheden voor de burgers. Maar dat is niet erg. Dan kunnen verzekeringsmaatschappijen lekker met elkaar concureren wat de brutowinstmarges zal drukken.

Natuurlijk moeten dingen als de hypotheekrente aftrek enzo er ook uit. Dat ding heb ik al nooit begrepen; Hoe niet liberaal.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 19-05-2005 16:25]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2005 16:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja het moet omlaag. Makkelijk gezegd .. waar haalt de staat dan het geld vandaan om gezondheidszorg en onderwijs weer op niveau te brengen? Gaan we Friesland verkopen soms?


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 19-05-2005 16:27 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 19 mei 2005 16:26 schreef Jenje het volgende:
Ja het moet omlaag. Makkelijk gezegd .. waar haalt de staat dan het geld vandaan om gezondheidszorg en onderwijs weer op niveau te brengen? Gaan we Friesland verkopen soms?


Kunnen we daar nog even mee wachten? Wil ik eerst weer in Nederland gaan wonen


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2005 16:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 mei 2005 16:27 schreef zillah-morte het volgende:
Kunnen we daar nog even mee wachten? Wil ik eerst weer in Nederland gaan wonen
AUSWEIS!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 19-05-2005 16:28 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 19 mei 2005 16:26 schreef Jenje het volgende:
Ja het moet omlaag. Makkelijk gezegd .. waar haalt de staat dan het geld vandaan om gezondheidszorg en onderwijs weer op niveau te brengen? Gaan we Friesland verkopen soms?
Je leest niet echt wat iemand typt heh? Burgers moeten zich zelf gaan verzekeren voor gezondheidzorg e.d.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-05-2005 16:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 mei 2005 16:28 schreef kwelgeest het volgende:
Je leest niet echt wat iemand typt heh? Burgers moeten zich zelf gaan verzekeren voor gezondheidzorg e.d.
Las ik zeker wel, maar ik denk niet dat daar genoeg geld uit komt.

En wat je dan krijgt zijn zwaar onderverzekerde mensen aangezien ze minder dan minimumloon verdienen en de premies niet kunnen betalen. Als jij denkt dat verzekeringmaatschappijen de tarieven flink omlaag gooien ben je best een beetje naief bezig.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen