|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Wat een charmant haarstukje .. goed scherp trouwens.. |
|
quote: Ik vond dat eigenlijk nogal tegenvallen.. |
|
Nog een paar van gisteren: Speciaal voor El Kapitån Oscuro: |
|
mooi! toch maar eens aan t werk met mijn camera... nog een maand en dan naar kenia, dus dat gaan veel foto's worden.... |
|
Bedankt! Wederom een "statige" foto van mevrouw / meneer Ooievaar! |
|
Aardige foto site (geen idee of iemand de site kent, krijg geen hits met de zoekoptie in dit forum): http://www.peterbeste.com Norwegian Black Metal |
|
Jep daar zitten een paar mooie foto's tussen |
|
quote: Dat is een gouwe ouwe ondertussen. We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno. |
|
quote: Tja dat krijg je als je nog niet zo lang actief bent op het forum. Voor de nieuwkomers dan maar |
|
quote: Bambi! Mooi geschoten, Morgil! “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: Mooie foto's inderdaad! Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
Zoals belooft. Het is een oudje en slecht ontwikkeld dat weet ik. Het ontwikkelen is met de hand gedaan en gezien dat mijn leerkracht dat nog niet onder de knie had is ie wazig en met vlekken. Maar als nog vind ik het een mooie foto. [Dit bericht is gewijzigd door Eragon op 27-06-2005 21:16] |
|
Helaas snel uit de hand moeten nemen, maar ben aardig tevreden over het resultaat; een of ander vliegbeest (volgens mij geen libelle) uit de tuin. de 1e is op de manual stand genomen met hoger diafragma (F16) en de 2e op de macro stand. [Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 26-06-2005 14:17] Bazzio Attacks!!! |
|
Is dus wel een Libelle Mooie foto. |
|
Tis idd een libelle, enige wat er op lijkt is een waterjuffer maar die heeft een breeder borst stuk en een smaller achterstuk. |
|
|
|
Maar een libelle is sowieso veel groter als een waterjuffer. |
|
Ja maar zon foto zegt weinig over de grote van het beest |
|
Wat ik me nou afvraag bij al die foto's van bloemetjes, insecten, enz: Waarom maak je zulke foto's? Om te laten zien hoe ver ie in kan zoomen? Om iets te fotograferen met veel detail? Of om foto's te maken van iets wat je echt interessant vind? Maakten jullie ook al foto's van bloemetjes toen je nog geen digitaal toestel hadden? Ik vraag het me af omdat ik hier veel foto's zie waarvan ik zoiets heb van ja, mooi gefotografeerd enzo, maar kon je nou echt niks interessanters op de foto zetten? Zenial |
|
Zoals...? Macro fotografie heerscht nu gewoon eenmaal en levert voor mij en vele andere dus wel interessante plaatjes. Bazzio Attacks!!! |
|
Ik ben het wel met Zenial eens, het zijn inderdaad allemaal hele mooie plaatjes. Maar het zegt me verder niets. Het is wat zielloos allemaal. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
@Zenial: Ikzelf vind het een uitdaging om door middel van macrofotografie alledaagse dingen zo uit te beelden dat het niet meer direct duidelijk is waar het om gaat, om abstracte beelden te creeeren van o.a. bloemen. Dat bloemen en insecten hierbij populair zijn is vooral omdat ze makkelijk te fotograferen zijn (zeker bloemen, die blijven over het algemeen redelijk stilzitten) maar vooral ook omdat er zo ontzettend veel detail in zit die je normaal helemaal niet opvalt.. Door een bloem, welke bestaat uit louter organische vormen, strak vierkant te kaderen en af te snijden krijg je meteen al een veel abstracter beeld, en door de enorme vergroting zie je details die je normaal gesproken ontgaan.. Macro foto's neem ik dan ook zeker niet alleen maar om te kijken hoe ver ik kan inzoomen. Dan pak ik wel een microscoop ofzo.. |
|
http://www.freewebs.com/dingenvanmij/100_0261kleiner.JPG is eigenlijk niet zo'n heel bijzondere foto, het is eigenlijk stom toeval dat je die lamellen doorzichtig ziet en dat je mn hand ziet. (daar kan je trouwens ook andere dingen in zien) [Dit bericht is gewijzigd door gollum op 28-06-2005 9:31] |
|
eigenlijk vind ik er niks bijzonders aan maar toch |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |