|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
quote: Bazzio Attacks!!! |
|
Heb ook Brussel by night: helaas niet zo scherp deze: |
|
quote: Kewl. Mooie compositie met dat atomium .. Echte nachtfoto's zijn eigenlijk alleen nog maar scherp te krijgen vanaf een statief of i.i.g. een vast object waar je je camera op kan laten rusten.. |
|
Aha vandaar dat ze altijd mislukken bij mij |
|
quote: Als je je camera al het werk laat doen (auto instellingen) dan zal er gekozen worden voor een sluitertijd van 0 tot 5 of soms nog meer seconden.. en aangezien de gemiddelde mens zijn camera ongeveer 1/60 van een seconde echt goed kan stilhouden, en iemand met een zeer stille hand ongeveer 1/8 seconde, kun je er wel vanuitgaan wat er gebeurt als je uit de hand een foto maakt met sluitertijden van een volle seconde of meer.. Ter info: van de net door mij geposte foto's is de bovenste gemaakt uit de hand met 1/15 seconde sluitertijd, en de onderste vanaf ministatiefje met 2 seconden sluitertijd.. |
|
Hoe krijg je je camera zo omhoog gericht als ie op een statiefje staat? Zenial |
|
quote: Op een statief kun je de camera alle kanten op richten hoor? |
|
quote: Zwaartepunt kan wel gevaarlijk naar achteren komen te liggen hoor! @ Vincent: gave foto's vooral die 2e is mooi. 1e ook wel maar zonde van die vlaggen imho. Bazzio Attacks!!! |
|
Ik heb zo'n klein statiefje met drie buigbare pootjes, en dan moet je volgens mij wel rare dingen doen om hem zo ver omhoog te laten wijzen Zenial |
|
quote: True.. Gewoon goed uitkijken. Ik heb zelf een vrij zwaar statief dus geen problemen mee. @Zenial: Ja, dan zou ik het maar niet proberen |
|
I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Mooi scherp, maar wat een pleuris beesten. Bazzio Attacks!!! |
|
Nee joh, leuke beessies! Moeilijk om te fotograveren. Ze vliegen donders snel en het is soms moeilijk te zien wanneer ze duiken. Daarnaast moet je ook snel scherpstellen en flink mee draaien met je toestel. Voor je het weet is hij weer je beeld uit. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Wow! Mooie scherpe foto, Nix! Disko Disko Partizani |
|
Al vliegend (niet duikend) krijg je 9 van de 10 keer dit soort foto's. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Klopt. Mijn statief heeft ook van die buigpootjes, als je je camera zo veer omhoog wilt richten moeten de pootjes inderdaad in hele rare bochten gewrongen worden. Het kan best, maar de camera blijft in ieder geval niet meer in balans staan op die manier. Bij de eerder geposte foto heb ik dan ook het statiefje/de camera nog moeten ondersteunen zodat die niet naar achteren omviel. |
|
quote: Yep, vliegende vogels zijn moeilijk, je hebt er ook een snelle en goede autofocus voor nodig. Mij is het in ieder geval nog niet gelukt om een mooie vogel-in-vlucht opname te maken. Erg goed gedaan! |
|
quote: Mn pa heeft zelf duiven dus ik mag/kan nog oefenen. Edit: Mn pa kan dan mooi zeggen wanneer ze gaan duiken (hij heeft er dus wel verstand van ) ==================================== [Dit bericht is gewijzigd door Nix op 11-09-2005 18:39] I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Over duiven gesproken: |
|
Het mooie van die foto is dat door middel van die duiven je de grootte kunt inschatten van het beeld. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Inderdaad! Alleen jammer van de huizen rechts, het was mooier geweest als het beeld vrijstaand was.. maar dat word nogal lastig mikken natuurlijk. |
|
Ach, ze had best die huizen even kunnen afbreken. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Photoshop kan die huizen ook afbreken. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |