IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Fotografie deel 3. Vorige pagina | Volgende pagina
bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 13-06-2005 22:53 by bazzio Profiel van bazzio

Gave foto Val. Valt niet mee om die gasten met die snelheid op de foto te krijgen.

Hier weer wat nieuwe D70 foto's, vanaf het dak van mijn huis.

Kat, maar niet op het dak. :p

Een leerzame tip voor Digitale spiegel reflex gebruikers, gebruik geen lucht om je sensor stofvrij te maken. Ik had 1 stofje en nu een stuk of 20. Van de week ga ik de sensor reinigen.

Bazzio Attacks!!!

ouwe
Usericon van ouwe
Posted 13-06-2005 23:22 by ouwe Profiel van ouwe

haha een battles in the northkat

maar ik moet ook nog eens aan een SR camera geloven binnenkort

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-06-2005 23:50 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 13 juni 2005 22:53 schreef bazzio het volgende:
Gave foto Val. Valt niet mee om die gasten met die snelheid op de foto te krijgen.

Een leerzame tip voor Digitale spiegel reflex gebruikers, gebruik geen lucht om je sensor stofvrij te maken. Ik had 1 stofje en nu een stuk of 20. Van de week ga ik de sensor reinigen.

Hehehe.. dat valt inderdaad niet mee, zeker als je vol ingezoomd zit, dan heb je maar zo'n klein stukje van de lucht boven je in beeld dat je die krengen binnen notime kwijt bent...

Omdat dit mijn eerste foto's waren van een luchtshow heb ik geen gekke dingen geprobeerd, maar volgende keer ga ik denk ik wat meer experimenteren met de sluitertijden. De foto's van de vliegtuigen hoog in de lucht zijn nu eigenlijk allemaal wat donker uitgevallen omdat het licht wordt gemeten over het hele kader (camera heeft wel dingen als spot-meting enzo, maar dat is bij dit soort snelheden helemaal lastig), wellicht dat enige overbelichting beter resultaat oplevert (al is zo'n sillouet natuurlijk ook erg gaaf) ..

Dirtyharry71
Usericon van Dirtyharry71
Posted 14-06-2005 8:38 by Dirtyharry71 Profiel van Dirtyharry71http://www.hotshots.be

't best kuisen met Eclipse-vloeistof en pecpads

zo'n pecpad (steriel doekje) wind je dan rond een verknipte spatel (waarmee de dokter je aaaa laat zeggen :-) ) en je maakt dat vast met een elastiekje, zorg dat je rechte randen hebt aan je spatel
2 à 3 druppeltjes Eclipse erop
en dan paar keer over en weer gaan
je mag best wat druk geven

moet je soms enkele keren herhalen

en dan met hoge f-waarden een foto nemen van een wit blad papier of een heldere lucht
dan zie je snel waar er nog vlekjes of haartjes zitten

[Dit bericht is gewijzigd door Dirtyharry71 op 14-06-2005 8:40]

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 14-06-2005 12:58 by bazzio Profiel van bazzio

Hmmz, had ik idd ook al gelezen. Maar ga denk ik opzoek naar de Specgrabber. Wil eigenlijk de Sensor Brush, maar 90 € vind ik te veel geld.

Bazzio Attacks!!!

Dirtyharry71
Usericon van Dirtyharry71
Posted 14-06-2005 14:31 by Dirtyharry71 Profiel van Dirtyharry71http://www.hotshots.be

sensor brush is tegengevallen

ik gebruik enkel nog Eclipse + pecpads

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 14-06-2005 21:12 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 14 juni 2005 19:26 schreef Valorian in het Red Bull Airrace topic het volgende:
Lijkt me wel spectaculair, kan ik meteen wat meer testen van mijn camera.. Moet nog even kijken of ik nog anderen zover kan krijgen mee te gaan, dan ga ik wel.

Val, als je bv. heli's wilt fotograferen moet je eens met de sluitertijd experimenteren, hier een foto van een Chinook met een erg korte sluitertijd (met een Canon Eos 500

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-06-2005 21:28 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 14 juni 2005 21:12 schreef Beli Mawr het volgende:
Val, als je bv. heli's wilt fotograferen moet je eens met de sluitertijd experimenteren, hier een foto van een Chinook met een erg korte sluitertijd (met een Canon Eos 500

Hehehe.. korte sluitertijden ben ik al mee bekend -> die vliegtuigen bij de Red Bull Air Race kwamen met ongeveer 400 km/uur langsvliegen, wat neerkomt op 111 meter per seconde. Derhalve heb ik sluitertijden gebruikt van bijv. 1/2000 seconde. In die tijd legde zo'n vliegtuig dus afgerond 6 cm af, vandaar dat ze redelijk 'stilstaan' .. bij de middelste van onderstaande collage (1/2000 seconde) is dat bijv. goed te zien. Ik wil nu juist experimenteren met iets langere sluitertijden om de snelheid beter in beeld te brengen, en met 'meebewegen' van de camera, zodat je snelheid op een andere manier in beeld brengt: wazige achtergrond en scherp vliegtuig! (vereist wel enige vaardigheid denk ik)

Een heli lijkt me juist weer het mooist op de foto staan op het moment dat je sluitertijd zo laag is dat de heli zelf nog net scherp blijft, maar de beweging van de wieken weer goed zichtbaar is..

Ook deze heli is bij 1/2000 geschoten.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 14-06-2005 21:35]

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 14-06-2005 23:14 by bazzio Profiel van bazzio

quote:
Op 14 juni 2005 14:31 schreef Dirtyharry71 het volgende:
sensor brush is tegengevallen

ik gebruik enkel nog Eclipse + pecpads

Hmmz, die valt dus al af...

Bazzio Attacks!!!

Eragon
Usericon van Eragon
Posted 15-06-2005 20:39 by Eragon Profiel van Eragon

quote:
Ik wil nu juist experimenteren met iets langere sluitertijden om de snelheid beter in beeld te brengen, en met 'meebewegen' van de camera, zodat je snelheid op een andere manier in beeld brengt: wazige achtergrond en scherp vliegtuig! (vereist wel enige vaardigheid denk ik)

Tip: ga op zo'n plek staan dat ze naar je toe vliegen, of dat je makkelijk mee kunt bewegen (geld voor alle bewegende opjecten). Daar mee hou je je onderwerp scherp en creeer je een wazige achtergrond. En natuurlijk spelen met sluitertijden!!! Enjoy.

Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 15-06-2005 20:57 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Een statief helpt ook. Dan kun je de beweging beperking tot één richting. Gewoon een middagje met je statief langs een drukke weg gaan staan oefenen.

“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”

Eragon
Usericon van Eragon
Posted 15-06-2005 21:35 by Eragon Profiel van Eragon

Deze is genomen uit de hand in Dierentuin Emmen (door het glas heen). http://tinypic.com/view.html?pic=5ywbp0

Ik hoop dat het gelukt is.... moet nog iets verzinnen om dit gedoe makkelijker te maken (plaatjes van computer naar internet....)

slome
Usericon van slome
Posted 15-06-2005 22:02 by slome Profiel van slome

quote:
Op 15 juni 2005 21:35 schreef Eragon het volgende:
Deze is genomen uit de hand in Dierentuin Emmen (door het glas heen). http://tinypic.com/view.html?pic=5ywbp0

Ik hoop dat het gelukt is.... moet nog iets verzinnen om dit gedoe makkelijker te maken (plaatjes van computer naar internet....)

Zet gewoon de link van je plaatje tussen [img] en [ /img] (spatie hoort er bij die laatste niet bij...

Grappige foto btw, jammer dat hij zo vaag is.

edit: en foto's van je harde schijf kan je zo op www.photobucket.com zetten. Wijst zich vanzelf

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 15-06-2005 22:04]

Eragon
Usericon van Eragon
Posted 15-06-2005 22:08 by Eragon Profiel van Eragon

Thanks!!!

slome
Usericon van slome
Posted 15-06-2005 22:10 by slome Profiel van slome

Nu verwacht ik natuurlijk wel regelmatig een bijdrage van je in deze topic

Eragon
Usericon van Eragon
Posted 15-06-2005 22:16 by Eragon Profiel van Eragon

Zal mijn best doen, heb nog wel wat in voorraad zitten!!! En trek er regelmatig op uit met mijn Spiegel reflex camera. Is een oud beestje maar doet het nog best!!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-06-2005 22:47 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 15 juni 2005 20:39 schreef Eragon het volgende:
Tip: ga op zo'n plek staan dat ze naar je toe vliegen, of dat je makkelijk mee kunt bewegen (geld voor alle bewegende opjecten). Daar mee hou je je onderwerp scherp en creeer je een wazige achtergrond. En natuurlijk spelen met sluitertijden!!! Enjoy.

Statief is inderdaad een aanrader.. ik wil eigenlijk een statief wat wel tot behoorlijke hoogtes gaat maar inklapbaar vrij klein en ook licht is.. binnenkort is kijken of ik tweedehands iets leuks kan vinden..

Eragon
Usericon van Eragon
Posted 15-06-2005 22:54 by Eragon Profiel van Eragon

quote:
Op 15 juni 2005 22:47 schreef Valorian het volgende:
Statief is inderdaad een aanrader.. ik wil eigenlijk een statief wat wel tot behoorlijke hoogtes gaat maar inklapbaar vrij klein en ook licht is.. binnenkort is kijken of ik tweedehands iets leuks kan vinden..

Kijk ook es bij sterren kijkers, soms zitten daar leuke statieven bij. Wel opletten of jouw camera er in past. Zijn namelijk verschillende systemen voor het bevestigen van je toestel. Sommige moet je er op schroeven, andere hebben klemmen om je camera vast te houden. Succes.

El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 15-06-2005 22:59 by El Kapitån Oscuro Profiel van El Kapitån Oscuro

Vind die foto van die luipaard met al die vaagheid juist goed gelukt. Al je aandacht wordt gevestigd op het beest!

Eragon
Usericon van Eragon
Posted 15-06-2005 23:04 by Eragon Profiel van Eragon

quote:
Op 15 juni 2005 22:59 schreef El Kapitån Oscuro het volgende:
Vind die foto van die luipaard met al die vaagheid juist goed gelukt. Al je aandacht wordt gevestigd op het beest!

Dank u

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-06-2005 21:08 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Bovenstaand is een deel van een Condor (en ja, we hebben het over het vliegtuig en niet over het gelijknamige vogeltje ) gefotografeerd tijdens de open dagen van de luchtmacht, vandaag dus.

De bovenste is een panorama van drie aan elkaar geplakte foto's.. de rij mensen geheel rechts staat dan ook haaks (90 graden) op het vliegtuig..

Post binnenkort wel wat spectaculaire shots van de stuntshows..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 18-06-2005 21:30]

Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 18-06-2005 22:16 by Morgil Profiel van Morgil

Gaaf Valorian! Mijn broertje en moeder waren er vandaag ook! Ik zou ook gaan, maar moest met mijn jongste broertje thuisbleven omdat hij gisteren allebei zijn benen gekneusd heeft. Gelukkig woon ik er vlakbij en zag ik dus regelmatig wat overkomen.

Was het gaaf? het was wel erg druk hoorde ik!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-06-2005 12:10 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 18 juni 2005 22:16 schreef Morgil het volgende:
Gaaf Valorian! Mijn broertje en moeder waren er vandaag ook! Ik zou ook gaan, maar moest met mijn jongste broertje thuisbleven omdat hij gisteren allebei zijn benen gekneusd heeft. Gelukkig woon ik er vlakbij en zag ik dus regelmatig wat overkomen.

Was het gaaf? het was wel erg druk hoorde ik!

Het was erg gaaf en inderdaad ook erg druk. Maar het was ook zeer goed georganiseerd, er waren wel veel mensen maar je kon wel overal alles goed zien. Het was bovendien nogal een familly-happening, veel gezinnetjes dus. Regelmatig werd er omgeroepen dat mensen wel genoeg moesten blijven drinken, zonnebrand gebruiken, en bij de uitgang werden gratis anderhalveliter flessen Spa blauw uitgedeeld..

De hele dag door vliegshows, van Chinook's en Apache's tot stuntshows met straaljagers.. Hoogtepunt was denk ik wel het optreden van de Red Arrows, een formatie van 9 straaljagertjes:

..

En nog een foto(tje) welke de hitte van een straalmotor in beeld brengt:

EDIT: En nog een stuntmanouvre van de Red Falcons:

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 19-06-2005 14:19]

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 19-06-2005 13:17 by bazzio Profiel van bazzio

Vooral de luchtfoto's zijn gaaf en goed scherp.

Wat foto's met de Sigma 70-300 mm super macro lens.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 19-06-2005 13:25]

Bazzio Attacks!!!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 19-06-2005 14:01 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 19 juni 2005 13:17 schreef bazzio het volgende:
Vooral de luchtfoto's zijn gaaf en goed scherp.

Yep. Dat is het voordeel van zo'n schitterende warme dag, dan is het zo licht dat je met gemak met zeer hoge sluitertijden kan werken en je dus zelfs bij 200mm / 7x zoom nog scherpe foto's uit de hand kan maken (mits je de straaljagers bij kan houden )

..

Hier nog een foto van een Lancaster, licht bewerkt om het historische model beter tot zijn recht te laten komen

EDIT: Die onderste foto die je net post is erg mooi trouwens.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 19-06-2005 22:33]

Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com