|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Uiteraard hebben bijv. Canon en Nikon objectieven met dezelfde kenmerken. In principe zijn het dus dezelfde objectieven, maar een Canon past niet op een Nikon en andersom. Er zijn trouwens wel een boel fabrikanten die (relatief goedkope en goede) objectieven maken voor meerdere merken. Ze maken dus een aantal dezelfde objectieven, maar dan met Canon-, Nikon- en Minolta fitting bijvoorbeeld. Voorbeelden van zulke fabrikanten: Sigma, Tamron en Tokina. ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Ohhh dat bedoel ik idd. Dat eerste wist ik niet. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
goed zie nu als goedkoop camerattje een kodak easyshare c300 voor 88 eurie, ik lees er veel verschillende dingen over, maar de meest zijn positief. wie kent het ding? |
|
quote: Ik zou hier 's kijken: http://www.dpreview.com/news/0502/05022010kodakc300c340.asp Het ligt eraan wat je wil. Ik hoor je eerst over een digitaal spiegelreflex, waaruit ik afleid dat je verder wil experimenteren met fotografie. Met zo'n cameraatje als hierboven krijg je waarschijnlijk best mooie, scherpe foto's, maar je kan bijna niets handmatig instellen (dus niet experimenteren met sluitertijden, diafragma, etc.) en het heeft maar 1 x optische zoom. Wat betekent dat je nauwelijks zoom hebt. Voor huis, tuin en keuken fotografie kan hij er misschien best goed mee door, maar niet meer dan dat. ..."Hate can only create more hate"... |
|
ja ik wil al heel lang een digitale camera om altijd bij me te hebben, zodat ik overal foto's van kan maken. een kleintje leent zichh daarvoor, een spiegel reflex niet, die prop je niet effe in je broekzak. Maar ik wil idd ook meer met wat professionelere fotografie doen, met een camera waar ik van alles op kan instellen idd, en dat kan met de meeste kleintjes niet. daarom zou ik graag een SRL willen hebben. ik heb nog geen geld voor beide... die page had ik ook al gezien, ze zijn er idd positief over... en als ik het goed begrijp kan je bij die SRL-like dingen geen objectief verwisselen? dat vind ik ook niet echt een optie... [Dit bericht is gewijzigd door Markam op 28-09-2005 13:43] |
|
mail gehad? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Tsja, dan is het maar net wat je het liefst het eerst wil. Tip: Koop eens wat fotografie bladen (Bijv. CHIP FOTO-VIDEO digitaal, ZOOM, etc.). Hier staan meestal reviews in van zowel compact camera's als Digi-SLR's, zo kan je je wat meer oriënteren. Ook online zijn er veel goede magazines, ééntje met goede reviews is: www.dpreview.com. Oh, en bij de SLR-like camera's kan je inderdaad geen objectief verwisselen. Daarom geven de wat betere vaak een standaard objectief met een heel groot bereik en kwalitatief behoorlijk goed en lichtsterk (diafragma 2.8). Maar goed, voor mij was dat ook geen optie, maar jij wil het doen met een beperkt budget dus gaf ik je een extra optie [Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 28-09-2005 13:46] ..."Hate can only create more hate"... |
|
ghe idd bedankt! ik denk toch maar dat ik even wacht met een grote camera, want het snel/veel/altijd foto's nemen heeft nu toch denk ik mijn prioriteit zijn compact cams van HP wat? de printers zijn iig altijd ku maar heb nu deze zien staan: HP PhotoSmart E217 voor 89 eurie |
|
hanneke jacobs....wild life photographer wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote:hmm, k vind het wel handig die datum....en k heb ze niet meer op de memorystick staan dus ALS k ze ooit al wil laten drukken wordt het idd fotoshoppen.... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Prachtige foto Hanneke!!! Tsja die datum hé... Bazzio Attacks!!! |
|
Leuke foto! Maar die datum... |
|
Hee Hanneke Er Staat Een Datum Op Je Foto! o_O Zenial |
|
quote: Joh ik heb mijn D70 en een 55-200 kunnen kopen voor 500 samen. Handig als je wat contacten hebt. |
|
quote: Wellicht heeft iemand het al gezegd, maar ok: De camera die je noemt is ook een SRL-like, geen echte spiegelreflex dus. Als je +/- 600 euro hebt voor een camera, met uitloop naar bijvoorbeeld 800 euro, en je wilt er de komende jaren niet nog eens 500 euro aan uitgeven dan is een SLR-like zeker de beste oplossing. Dan heb je een 8 megapixel camera met een allround maar vaak zeer goede lens, compact genoeg om altijd mee te kunnen nemen overal heen en toch qua mogelijkheden nagenoeg even uitgebreid als een echte spiegelreflex. Wil je nog betere qualiteit, vooral in low-light situaties (zoals concerten!), dan is een echte SLR natuurlijk beter. Maar reken dan op +/- 600-800 euro voor een 'goede' body , en als je het lensbereik van zo'n slr-like wil hebben komen daar nog honderden euro's aan objectieven bij, die allemaal weer meegezeuld moeten worden uiteraard.. Enkele kanttekeningen: - Een nadeel van een digitale spiegelreflex: Hierbij kan je alleen door de zoeker kijken tijdens het fotograferen. Foto's maken boven je hoofd of vanuit heel laag standpunt wordt dus lastiger. - Een groot nadeel van SLR-likes: hoewel de lenzen op de betere modellen vaak zeer goed zijn en vooral ook erg lichtsterk voor de prijs, presteren de sensors ronduit slecht in situaties met weinig licht, ten opzichte van SRL's. Dit betekend bij 400 ISO vaak al onacceptabel veel 'noise'. Als je een SLR-like koopt zou ik voor een zo nieuw mogelijk model gaan, de ontwikkelingen gaan nog steeds hard, en de prijzen van de oude modellen gaan niet zo hard omlaag. Zelf heb ik in februari voor 589 euro een Canon Powershot Pro1 gekocht, die is op dit moment nog steeds niet te vinden onder de 600 euro, en het model is al anderhalf jaar oud.. Enkele veelbelovende nieuwe modellen SLR-likes zijn: FUji Finepix S9000/S9500 - http://www.dpreview.com/news/0507/05072803fuji_s9000zs9500z.asp (net uit, nog weinig reviews van te vinden) Panasonic FZ30 - http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz30/ (ook net gelanceerd) Sony SCR1 http://www.dpreview.com/articles/sonydscr1/ (nog net niet uit geloof ik, maar wel veelbelovend door een grotere sensor dan alle andere SRL-likes tot nu toe) Zelf ben ik toevallig ook net bezig met de zoektocht naar de ideale SLR-like voor op mijn werk, vandaar de parate kennis NOG EEN MISVATTING Veel mensen denken dat je met SRL-likes niet alles zelf kan instellen. Dit kon met de huis-tuin-en-keuken compactcamera's van vroeger inderdaad niet, maar met SRL-likes van 600 euro kan dat zeker wel. Van witbalans tot ISO's tot over- en onderbelichten etc etc. [Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 28-09-2005 23:29] |
|
Hey Vins, heb je die foto's van tijdens Vader nog...? Als je tijd hebt, mn mailadres staat in mn profiel! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Foto's van het optreden zijn niet zo heel denderend, weinig licht.. Maar ik zal i.i.g. de foto's waar jullie op staan binnenkort even jou kant op sturen of ergens in een topic gooien |
|
quote: the wild thornberries? "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
quote:Ha, tof, ik ben benieuwd, zaten erg toffe tussen! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: O kamelen! Dat zijn echt geweldige beesten (vooral die voetjes, die zijn zo schattig, van die ronde slofachtige dingen.) Ik heb ergens prachtige foto's van kamelen (nouja drommedarisen eigenlijk) van mijn vakantie in Egypte. Ik zal ze eens opzoeken. |
|
Nou ja, ik kon in elk geval 1 van die foto's terug vinden. |
|
@Morgeve De krokodil had honger? |
|
quote: Nee de dromedaris wel |
|
cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |