IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Christendom II Vorige pagina | Volgende pagina
Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 16-09-2007 13:49 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 16 september 2007 11:36 schreef Heiden het volgende:
Had ik het over pinkstergemeenten? Ik had het over het nieuwe Amerikaanse christendom.

Dat is dus voornamelijk de laatste generatie pinkster- en evangelische gemeenten. Ken je kerkelijke stromingen...



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-09-2007 17:39 by Heiden Profiel van Heiden

Dat nieuwe Amerikaanse Christendom is inderdaad evangelisch christendom. The rapture en dat soort nonsens. Alleen hebben we het hier niet over het één of andere marginale kerkelijke strominkje want de grootste voorvechter van dit evangelische christendom zit in het witte huis met allerlei megalomane ideeën in zijn kop over een epische strijd tussen goed en kwaad met hemzelf als de door god uitverkoren aanvoerder van de Judeo-Christelijke legers van het goede.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 16-09-2007 17:41 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

En die is aan zijn laatste termijn als president bezig en als ik de peilingen moet geloven is de volgende Witte Huis bewoner weer gewoon lid van de Democraten.



Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 16-09-2007 22:40 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

ze hebben bij ons in de buurt ook een splintergroepering:

http://www.zaanse-onafhankelijke-groepering.nl/


~ By the fallen one I shall arise ~


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-09-2007 23:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 16 september 2007 17:39 schreef Heiden het volgende:
Dat nieuwe Amerikaanse Christendom is inderdaad evangelisch christendom. The rapture en dat soort nonsens. Alleen hebben we het hier niet over het één of andere marginale kerkelijke strominkje want de grootste voorvechter van dit evangelische christendom zit in het witte huis met allerlei megalomane ideeën in zijn kop over een epische strijd tussen goed en kwaad met hemzelf als de door god uitverkoren aanvoerder van de Judeo-Christelijke legers van het goede.
Geliefd persoon op verjaardagen jij ...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-09-2007 23:06 by Heiden Profiel van Heiden

Dat zei ik toch?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 16-09-2007 23:08 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 16 september 2007 23:06 schreef Heiden het volgende:
Dat zei ik toch?


In december ben ik jarig!


O.t. GODVRRRRRRR



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-09-2007 23:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

25 december toevallig? Kerstkindje? (erg on topic!)


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 16-09-2007 23:11 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 16 september 2007 23:10 schreef Jenje het volgende:
25 december toevallig? Kerstkindje? (erg on topic!)


Nee, de 10e (erg offtopic!)



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-09-2007 23:14 by Heiden Profiel van Heiden

Ik zit jammer genoeg al helemaal vol in December. Graag geziene gast op verjaardagen, hè?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 16-09-2007 23:14 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 16 september 2007 23:14 schreef Heiden het volgende:
Ik zit jammer genoeg al helemaal vol in December. Graag geziene gast op verjaardagen, hè?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-09-2007 14:09 by Snaack Profiel van Snaack

Er komt een dag dat ik een "Satan red!" bus bouw om tegenwicht te geven. Lijkt me fantastisch, bij bijv. EO-jongerendagen met keihard Slayer aan bier en condooms uitdelen en losbandigheid prediken.


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 19-09-2007 14:11 by Erbrechen Profiel van Erbrechenhttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 19 september 2007 14:09 schreef Snaack het volgende:
Er komt een dag dat ik een "Satan red!" bus bouw om tegenwicht te geven. Lijkt me fantastisch, bij bijv. EO-jongerendagen met keihard Slayer aan bier en condooms uitdelen en losbandigheid prediken.



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-09-2007 14:13 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 19 september 2007 14:09 schreef Snaack het volgende:
Er komt een dag dat ik een "Satan red!" bus bouw om tegenwicht te geven. Lijkt me fantastisch, bij bijv. EO-jongerendagen met keihard Slayer aan bier en condooms uitdelen en losbandigheid prediken.


Ik wordt een volgeling van jou!


spelfout weggehaald...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-09-2007 14:20 by Mark Profiel van Mark

Mag ik iedereen van harte "The God Delusion" van Richard Dawkins aanraden? Verplichte kost op alle scholen en fora, zou ik zo zeggen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


watery black
Usericon van watery black
Posted 19-09-2007 14:20 by watery black Profiel van watery black

hmmm...

Ik hoor net dat in Duitsland op 1 november (allerheiligen, in Duitsland een officiele "stille dag" , wat wil zeggen dat dansen en harde muziek verboden zijn. Allerheiligen is daar de nationale dag om de doden te herdenken.) MTV awards uitgereikt worden en dat de kerk hier tegenin wil gaan. Ik vroeg me wel af wat jullie ervan denken. Persoonlijk vind ik wel dat ze gedeeltelijk gelijk hebben eigenlijk, niet vanwege het christelijke idee erachter, maar meer om het respect voor de doden. Hier zou je toch ook niet op 4 mei om 8 uur keihard muziek gaan luisteren en uitbundig dansen. Daarentegen vind ik het wel een beetje overdreven om daar een hele dag voor uit te trekken.

Opinions?

[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 19-09-2007 14:38]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-09-2007 14:30 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 september 2007 14:20 schreef watery black het volgende:
hmmm...

Ik hoor net dat in Duitsland op 1 november (allerheiligen, in Duitsland een officiele "stille dag" , wat wil zeggen dat dansen en harde muziek verboden zijn. Allerheiligen is daar de nationale dag om de doden te herdenken.) MTV awards uitgereikt worden en dat de kerk hier tegenin wil gaan. Ik vroeg me wel af wat jullie ervan denken. Persoonlijk vind ik wel dat ze gedeeltelijk gelijk hebben eigenlijk, niet vanwege het christelijke idee erachter, maar meer om het respect voor de doden. Hier zou je toch ook niet op 5 mei om 8 uur keihard muziek gaan luisteren en uitbundig dansen. Daarentegen vind ik het wel een beetje overdreven om daar een hele dag voor uit te trekken.

Opinions?
Het is wel een flinke statement die ze ermee maken en met de conservatieve regering die er nu in Duitsland en al eeuwen in Beieren zit, zou het nog weleens kans van slagen kunnen hebben

Maar mijn mening: belachelijk, bekrompen en de laatste stuiptrekkingen van een steeds verder doodbloedende groep fanatiekelingen.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-09-2007 14:36 by Mark Profiel van Mark

Allerheiligen heeft niks te maken met respect voor de doden, het is de nationale gedenkdag voor Rooms-Katholieke heiligen. Een puur katholieke feestdag. Wat mij betreft voor MTV geen enkele reden om hun activiteiten af te lassen.

Iets als 4 mei vind ik een hele andere zaak, want dat is een dag van respect voor mensen die hun leven hebben gegeven zodat wij in vrijheid kunnen leven, en bovendien kost het zelfs voor de grootste cynici maar een minuut.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


watery black
Usericon van watery black
Posted 19-09-2007 14:38 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 19 september 2007 14:36 schreef Mark het volgende:
Allerheiligen heeft niks te maken met respect voor de doden, het is de nationale gedenkdag voor Rooms-Katholieke heiligen. Een puur katholieke feestdag. Wat mij betreft voor MTV geen enkele reden om hun activiteiten af te lassen.

Iets als 4 mei vind ik een hele andere zaak, want dat is een dag van respect voor mensen die hun leven hebben gegeven zodat wij in vrijheid kunnen leven, en bovendien kost het zelfs voor de grootste cynici maar een minuut.


nee op zich heeft t daar niks mee te maken inderdaad, maar in duitsland is het wel uitgegroeid tot een herdenkingsdag. vergelijkbaar dus met 4 en 5 mei. alleen dan dus een volledig stille dag, wat ik dus ook behoorlijk overbodig vind.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-09-2007 14:57 by Mark Profiel van Mark

Ik dacht dat allerheiligen op 1 november was en allerzielen op 2 november. Maar goed, feit blijft dat het een katholieke dag is die oorspronkelijk bedoeld was om hun heiligen (doorgaans martelaren, lees: voorvechters van het christendom, waaronder velen die wij tegenwoordig terroristen zouden noemen) te vereren. Als ik mijn grootouders wil herdenken doe ik dat wel in mijn eigen tijd, daar heb ik geen katholieke feestdag voor nodig. En als de Islam of de hindoes een gelijksoortige dag hebben, dan ga ik daar niet een festival of zoiets voor opzij zetten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-09-2007 15:05 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 september 2007 14:57 schreef Mark het volgende:
Ik dacht dat allerheiligen op 1 november was en allerzielen op 2 november.
Dat is het ook

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 19-09-2007 15:05]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-09-2007 17:54 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 september 2007 14:20 schreef watery black het volgende:
hmmm...

Ik hoor net dat in Duitsland op 1 november (allerheiligen, in Duitsland een officiele "stille dag" , wat wil zeggen dat dansen en harde muziek verboden zijn. Allerheiligen is daar de nationale dag om de doden te herdenken.) MTV awards uitgereikt worden en dat de kerk hier tegenin wil gaan. Ik vroeg me wel af wat jullie ervan denken. Persoonlijk vind ik wel dat ze gedeeltelijk gelijk hebben eigenlijk, niet vanwege het christelijke idee erachter, maar meer om het respect voor de doden. Hier zou je toch ook niet op 4 mei om 8 uur keihard muziek gaan luisteren en uitbundig dansen. Daarentegen vind ik het wel een beetje overdreven om daar een hele dag voor uit te trekken.

Opinions?
Duitsland, who cares ...
Maar goed, de duisters hebben wat meer doden om te rouwen als je alle daar vermoordde Joden meetelt ..


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-09-2007 17:57 by Mark Profiel van Mark

Joden zijn niet heilig, Jenje, dat zijn de moordenaars van onze Heer.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-09-2007 17:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Welke heer? de jonge of de ouwe?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 19-09-2007 18:00 by Mark Profiel van Mark

Ik geloof dat men in Christenland daar nog altijd niet helemaal over uit is...


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen