|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Sinds wanneer is dat hypocriet? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
'De PVV diende onder meer moties in tegen de dubbele nationaliteit van de staatssecretarissen Aboutaleb en Albayrak. In het debat zei Wilders letterlijk: "Zoals ik eerder heb gezegd: als de heer Aboutaleb een blonde kuif had gehad en een Zweeds paspoort had ik nu precies hetzelfde gezegd." Nu blijkt dus dat zijn eigen ambtelijk secretaris alleen een Zweeds paspoort heeft. De PVV heeft ook een motie ingediend tegen de 'verdringing' op de Nederlandse arbeidsmarkt door de toestroom van werknemers uit andere EU-landen. Zweden is sinds 1995 lid van de EU.' http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/articleview/)/components/actueel/rtlnieuws/2008/01_januari/02/binnenland/0102_1800_nationaliteit.xml Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Bij mijn weten heeft de beste man slechts de Zweedse nationaliteit, dus geen dubbele. En als Wilders niemand anders kon krijgen is van 'verdringing' ook niet echt sprake. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Dit valt gewoon onder je recht in een ander EU land te mogen werken, toch? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:Volgens mij is het niet bekend of zijn vrouw een dubbele nationaliteit heeft. Dat werd destijds gesuggereerd maar Wilders heeft er nooit uitsluitsel op gegeven. Daarbij komt dat zijn aanval in eerste plaats op kabinetsleden was, op de tweede plaats op kamerleden, derde plaats ambtenaren en vierde plaats burgers. Maar de PVV is niet de enige partij die tegen een dubbele nationaliteit is, het CDA ook. Wie is hier nu dan de grootste hypocriet? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
De PvdA? Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Juist! Als ik ergens doodziek van wordt bij gelovigen (vooral de 'ietsisten' zijn hier goed in, deze mensen zijn nog erger dan 'echte' christenen) is het wel het 'ook fundamentalist' of 'wetenschap is ook religie' argument. Van alle belangrijke eigenschappen van religie heeft wetenschap er geen enkele. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote:Het geloof in het eigen gelijk. Dat is een eigenschap die je bij veel religieuzen en bij veel wetenschappers tegenkomt. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Waarom heb je al je posts weggehaald? |
|
quote: *zucht* She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote:Ik heb net The Root Of All Evil gezien, maar ik heb niet echt het gevoel dat ik er echt wat van opgestoken heb ofzo.. Toch best leuk.. |
|
quote:Had ik al verwacht, die opmerking, er zijn weinig mensen die alleen door lezen in de bijbel in God gaan geloven. Daar heb je echt wel meer voor nodig dan alleen een droge hypothese op papier. |
|
quote: LOL! Precies het antwoord te verwachten uit de mond van een agnost zoals jij! Maar goed, ik heb dit al eens eerder aan jou gevraagd: je mag dan lekker makkelijk achterover leunen als agnostje, stellend 'zolang er geen bewijs is, kunnen we het niet weten', maar dat is natuurlijk een nog verwerpelijker houding dan die van een christen. Ook de agnost dient de vraag te stellen: hoe waarschijnlijk is het bestaan van een god? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote:Waar maak je uit op dat de agnost die vraag niet stelt? En waarom zou een agnost die vraag MOETEN stellen? Ik MOET helemaal niets, ik hoef niet alles te weten. Ik hoef ook helemaal geen stelling te nemen in dit soort zaken. Ik hoef niet te zeggen dat er wel of niet een God is, laat staan erover nadenken. Niets, maar dan ook niets, verplicht mij daartoe. Indien een agnost die vraag toch stelt, staat daar ook een andere vraag tegenover: Hoe waarschijnlijk is het dat de wetenschap de juiste antwoorden geeft? Indien hij op jouw vraag geen antwoord heeft, blijft hij agnost. Indien hij op mijn vraag geen antwoord heeft, blijft hij sceptisch over de 'waarheid' van de wetenschap. De wetenschap zelf weet niet of ze de juiste antwoorden heeft en de wetenschap zelf weet niet of er wel of niet een God bestaat. Zoals ik al eerder heb gezegd; de wetenschap maakt aannames, gebaseerd op waarnemingen. Deze waarnemingen veranderen en ook de aannames veranderen. Wetenschap is geen zekerheid. Wetenschap biedt een tijdelijk plausibele verklaring voor hetgeen wordt waargenomen. Het is pseudo-wetenschap om te stellen dat de wetenschap wel zekerheid of waarheid biedt, of dat de wetenschap meer zekerheid of waarheid biedt dan het geloof. Als men daar wel heilig van overtuigt is, dat die wetenschap zekerheid of waarheid biedt, dan valt te spreken over het geloof in de wetenschap. Er zijn hier enkele figuren die een dusdanig vertrouwen in de wetenschap hebben, dat gesproken mag worden over het geloof in de wetenschap. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Wetenschap is een uitermate breed begrip, waarvan hoogstens enkele fysica, chemie en biologie disciplines raken aan terreinen waar religie of geloof in een God door sommigen als alternatieve verklaringen voor bepaalde waarnemingen als steekhoudend gezien worden. Maar one-liners zijn lekker makkelijk generaliserend en discussie doodslaand, dus dan bedienen we ons daar maar van? She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Je mist volledig het punt. Als je je in een discussie mengt over het bestaan van god dien je daar zelf een mening over te hebben dat verder reikt dan: 'weet ik niet, wil ik niet weten en wil ik niet over nadenken'. Dat slaat iedere discussie volledig dood. Een 'echte' agnost denkt wel degelijk na over het eventuele bestaan van god en de waarschijnlijkheid daarvan. Wat jij doet slaat nergens op, zo is er geen discussie mogelijk. quote: Als je zekerheid wilt, moet je christen worden. Het hele idee van wetenschappelijk denken is juist onzekerheid. Maar ik weet niet of je dat ooit wilt of kunt snappen. Ook heb ik nog een andere vraag: uit welk argument maak jij op dat het 'geloof' (hoe jij dat ook mag definieren) net zoveel 'zekerheid' of 'waarheid' biedt als de wetenschap. Of beter: als elk willekeurig ander mens. Als de dorpsgek. Als mijn huiskat. Oftewel: wat is het mantra dat 'geloof' omgeeft dat het uberhaupt enig recht van spreken geeft? quote: *zucht* Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote:Je maakt het me wel erg makkelijk. quote: Er is dus geen zekerheid over het wel of niet bestaan van een God. Verder 'dien' ik helemaal geen mening te hebben. Het stellen dat het agnost-zijn betekent dat je geen mening hebt en achterover leunt in de discussie natuurlijk is je reinste onzin. Ik heb mijn mening allang geventileerd, namelijk dat er geen uitsluitsel is of er nu wel of niet een God bestaat. Dat ik niet stel dat er óf wel, óf niet een God is, wil niet zeggen dat hetgeen wat ik stel geen mening is, laat staan dat het geen bijdrage aan de discussie is, laat staan dat het per definitie niet waar is. Uiteindelijk blijkt uit je eigen redenering dat je zelf ook niet zeker weet of er wel of niet een God bestaat, wetenschap is immers een onzekerheid. Het antwoord op je laatste vraag is natuurlijk dat ieder mens vanuit zijn persoonlijke waarnemingen concludeert wat hij als 'waarheid' kan beschouwen. Het aanvaarden van de wetenschappelijke methode gebaseerd op persoonlijke waarneming en de daaropvolgende conclusies is eenzelfde vorm als het aanvaarden van het geloof in een God gebaseerd op persoonlijke waarnemingen en daaropvolgende conclusies. Waarom heeft de wetenschap recht van spreken? Wie zegt dat de wetenschap het bij het juiste eind heeft, zowel op het gebied van haar stellingen als de manier waarop de wetenschap tot die stellingen komt? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Nogmaals, er is geen 'de wetenschap', bovendien is het niet god versus 'de wetenschap' alsof het twee tegengestelde stellingen zijn. Je gelooft ofwel dat god alles gemaakt heeft ofwel je gelooft dat niet, maar als je dat niet gelooft zijn er nog een tig aantal alternatieve verklaringen. Jij laat het voortdurend klinken alsof niet-agnosten ofwel God, ofwel 'DE wetenschappelijke verklaring' (die overigens niet bestaat) als enige -twee- mogelijkheden hebben, en dat jij als ruimdenkende agnost -beide- opties openhoudt. Maar dat is helemaal het punt niet, het enige dat sommigen hier (waaronder ikzelf) zeggen is, dat we god als zeer onwaarschijnlijke (zelfs verwaarloosbaar onwaarschijnlijke) optie beschouwen. Dat betekent niet dat ik (we?) jouw zogenaamde -DE wetenschap- als heilige graal zien, alleen dat een wetenschappelijke benadering van het vraagstuk en hieruit voortvloeiende -talrijke- theorieen in mijn ogen een stuk steekhoudender en onderbouwder zijn dan geloven dat een bovennatuurlijke schepper aan de basis van alles staat. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
wetenschap ontkracht niets over goden, wetenschap kan alleen dingen uit de geloven ontkrachten, maar veel van de onverklaarbare dingen zijn "wonderen" dus dan is er nog niets te weerleggen. en andere dingen als leeftijd van de aarde en afstamming van adam en eva worden door veel christenen als iets symbolisch gezien. Dus is er niets voor de wetenschap om te weerleggen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Valt wel mee hoeveel dat er zijn... |
|
wat valt wel mee? ik denk niet dat er veel mensen zijn die denken dat de aarde niet meer dan 7000 jaar oud is, en nog maar een heel klein aantal mensen gelooft in adam en eva als de enige 2 voorouders van de mensheid. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Maar da's iets anders zien dan iets als symbolisch zien. |
|
ik bedoel niet dat de hele bijbel als symbolisch wordt ervaren, maar dat er veel dingen instaan die (gedeeltelijk) symbolisch gezien worden. En die zeker niet volledig letterlijk genomen kunnen worden. ik hoop trouwens dat vooral het oude testament niet letterlijk wordt opgevat, zeker omdat het veel tegenstrijdigheden kent. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 08-01-2008 1:19] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: +1!!!! Misantroopje doet niets liever dan simplificeren en polariseren en niet alleen in deze discussie. Ik weet niet waar hij het vandaan heeft gehaald dat -DE wetenschap- een bepaalde 'waarheid' heeft over het eventueel bestaan van god. Dear dirty delightful old drunken old days |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |